صرافی ها

صرافی Crypto.com؛ معرفی صرافی کریپتو دات کام و امکانات آن

صرافی Crypto.com یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال است که امکان انجام انواع معاملات را برای کاربران فراهم می‌کند. صرافی‌های متمرکز یا همان Decentralized Exchanges، نوعی پلتفرم برای انجام معاملات ارز دیجیتال هستند که تراکنش‌های کاربران در آن‌ها توسط یک واسطه معتبر، مدیریت و انجام می‌شوند.

صرافی کریپتو دات کام با ارائه بازارها و سرویس‌های متفاوت، امکان انجام انواع معاملات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مقاله صرافی کریپتو دات کام را معرفی کرده و امکانات آن را توضیح می‌دهیم.

معرفی صرافی Crypto.com

صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال، فضایی برای انجام معاملات رمزارزها هستند. یعنی شما در آن‌ها یک حساب کاربری می‌سازید، ارز فیات خود را به آن واریز می‌کنید و با آن، ارز دیجیتال مدنظر را می‌خرید. این روند، معمولا برای معامله‌گران ارز دیجیتال تا ابد ادامه دارد و تریدر های این حوزه برای کسب سود، همیشه مشغول خرید و فروش ارز دیجیتال هستند.

صرافی Crypto.com نیز یک صرافی متمرکز برای خرید، فروش و معامله انواع ارزهای دیجیتال است. این صرافی در حال حاضر از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کند که چند نمونه از مهمترین آن‌ها، بیت کوین (BitCoin) و اتریوم (Ethereum) و سایر ارزهای محبوب هستند. علاوه بر بازار ارزهای دیجیتال، شما از طریق صرافی Crypto.com، امکان دسترسی به بازار NFTها و معامله توکن‌های غیر مثلی را هم دارید.

Crypto.com برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ در جزایر کیمن تاسیس شد. ارائه خدمات خوب، رابط کاربری ساده و هزینه کم برای کارمزد تراکنش‌ها باعث شد که کاربران زیادی از جمله حرفه‌ای‌ها و مبتدی‌ها به سوی آن جذب شوند. نقدینگی این صرافی بسیار بالا است و در حال حاضر حدودا ۵۶۰ میلیون دلار حجم معاملات روزانه دارد.

پلتفرم‌های صرافی Crypto.com

اپلیکیشن این صرافی در نسخه‌های دسکتاپ و موبایل وجود دارد که با نصب آن‌ها بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود، می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

نسخه دسکتاپ

نسخه دسکتاپ این صرافی کمی محدود است و به شما امکان واریز و برداشت ارز فیات را نمی‌دهد. البته، همچنان شما امکان خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال را دارید. برای استفاده از امکانات کامل‌تر این صرافی، بهتر است به سایت آن مراجعه کنید.

نسخه موبایل

نسخه مخصوص موبایل این صرافی، نسبت به نسخه دسکتاپ امکانات بیشتر و رابط کاربری ساده‌تری دارد. این نسخه، علاوه بر امکان خرید و فروش ارز دیجیتال یا تبادل ارزهای فیات، به شما امکان ذخیره‌سازی دارایی‌های شما را می‌دهد. این اپلیکیشن در نسخه‌های مناسب برای IOS و اندروید موجود است.

امکانات صرافی Crypto.com

مانند تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی کریپتو دات کام دارای امکاناتی است که به شما اجازه می‌دهد تا انواع معاملات را انجام دهید. پس از آموزش صرافی Crypto.com و عضویت در آن می‌توانید از این امکانات بهره‌مند شوید. از مهم‌ترین امکانات این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

معاملات اسپات (Spot Trading)

معامله اسپات یا آنی در واقع ساده‌ترین و اصلی‌ترین نوع از معاملات ارز دیجیتال است. یعنی نه تنها معامله‌گران حرفه‌ای، بلکه معامله‌گران مبتدی نیز از این امکان برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند. در بخش معاملات اسپات این صرافی، بیش از ۴۰۰ جفت ارز دیجیتال برای خرید و فروش وجود دارد. معامله‌گران پس از ثبت و تایید معامله خود، بلافاصله خرید و فروش خود را از این راه انجام می‌دهند.

معاملات اسپات در صرافی Crypto.com

معاملات فیوچرز (Futures Trading)

به بیان ساده، معاملات فیوچرز یا معاملات آتی، یک روش برای خرید و فروش ارز دیجیتال یا هر کالای خاصی در زمان معین در آینده است. این شیوه برای خرید و فروش ارز دیجیتال، روش ساده‌ای نیست و معمولا معامله‌گران حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها به کمک اهرم‌های موجود، سعی می‌کنند تا از روند نزولی بازار هم سود بگیرند. صرافی Crypto.com برای انجام معاملات فیوچرز حداکثر ۱۰ اهرم در اختیار کاربران قرار می‌گذارد.

استیکینگ و کسب درآمد (Staking & Earn)

این صرافی به شما امکان استیکینگ توکن بومی صرافی را می‌دهد تا از طریق آن به کسب درآمد برسید. توکن بومی یا اختصاصی این صرافی، با نماد CRO شناخته می‌شود. البته علاوه بر کسب درآمد و سودی که به کاربران تعلق می‌گیرد، تخفیف‌هایی هم روی کارمزد تراکنش‌های آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

سفارش محدود (Limit Order)

سفارش محدود به معنای در نظر گرفتن یک محدوده قیمتی برای خرید و فروش ارز دیجیتال موردنظر است. به زبان ساده‌تر، زمانی که شما قصد فروش یک ارز دیجیتال را دارید، برای فروش آن یک محدوده قیمتی در نظر می‌گیرید و کسی که قصد خرید آن را داشته باشد، باید در آن محدوده، قیمت خریدش را تعیین کند. در این صورت، شما با تعیین محدوده قیمتی برای سفارش خود، از زیان در آن جلوگیری کرده و در صورت ضرر، به صورت خودکار، از معامله خارج می‌شوید.

وام‌دهی (Lending)

یکی دیگر از امکانات مهم در صرافی Crypto.com امکان دریافت وام‌دهی به کاربران است. وام‌دهی یعنی شما ارزهای دیجیتال خود را در استخرهای صرافی به عنوان وثیقه، سپرده‌گذاری می‌کنید و در ازای آن‌ها، ارز دیجیتال دیگری را به دست می‌آورید. در این صورت، دیگر نیازی به فروش ارزهای دیجیتال شما نیست و از طرف دیگر، می‌توانید نیازهای مالی خود را برطرف کنید.

وام‌دهی در صرافی کریپتو دات کام

بخش‌های اصلی صرافی Crypto.com

کریپتو دات کام از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر یک از این بخش‌ها، به شما کمک می‌کنند تا به امکانات خاصی دسترسی پیدا کنید. بخش‌های اصلی این صرافی عبارت‌اند از:

Markets

بخش مارکت که در همان صفحه اصلی صرافی قرار دارد، اطلاعات مهمی درباره انواع ارزهای دیجیتال به شما می‌دهد. در این صرافی بیش از ۴۰۰ جفت ارز دیجیتال محبوب و پرطرفدار وجود دارد. در بخش مارکت، تمامی اطلاعات مربوط به این ۴۰۰ جفت ارز مانند قیمت، حجم معاملات، تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته و بالاترین و پایین‌ترین قیمت ارز وجود دارد. در صرافی Crypto.com شما می‌توانید سه نوع معامله از جمله اسپات، فیوچرز و پرپچوال (Perpetual) را برای ارزهای این لیست انجام دهید.

Yield

این بخش مربوط به کسب درآمد، سپرده گذاری و وام‌دهی است. در بالاتر هم توضیح دادیم که این صرافی به چه صورت به شما وام می‌دهد یا چطور امکان کسب درآمد از آن را به دست می‌آورید. تنها کافی است که مقداری توکن CRO داشته باشید و آن را از طریق بخش Yield سپرده‌گذاری کنید.

Trade

معاملات در صرافی Crypto.com در سه نوع انجام می‌شود. بخش Trade شما را وارد دسته‌بندی انواع معاملات کرده و با انتخاب یکی از این نوع معاملات می‌توانید معامله خود را آغاز کنید. به عنوان مثال اگر معامله اسپات را انتخاب کنید، راه شما برای انجام معامله هموارتر می‌شود؛ چرا که یک نوع معامله ساده برای خرید و فروش ارز دیجیتال است و مهارت و آگاهی خاصی نمی‌خواهد.

معاملات در صرافی کریپتو دات کام

Trading Bot

در این بخش از صرافی، می‌توانید به طور خودکار از ربات ارز دیجیتال استفاده کنید. ربات‌های معاملاتی وظیفه جلوگیری از ضررهای بزرگ را دارند و معمولا مورداستفاده معامله‌گران حرفه‌ای قرار می‌گیرند. این ربات‌ها، معاملات شما را مدیریت کرده و سعی می‌کنند با فروش یک ارز دیجیتال قبل از رسیدن به آستانه ضرر، از آسیب رسیدن به سرمایه شما جلوگیری کنند و چه بسا ممکن است شما از آن معامله سود هم بگیرید.

ویژگی‌های مثبت صرافی Crypto.com

برای آشنایی کامل‌تر با این صرافی، باید به ویژگی‌های مثبت که در واقع مزایای صرافی هستند، بپردازیم. ویژگی‌های مثبت این صرافی، همان ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود تا شما به جای صرافی‌های دیگر، از صرافی کریپتو دات کام استفاده کنید.

کارمزد پایین تراکنش

این صرافی به طور کلی تراکنش‌های شما را با کارمزد پایین انجام می‌دهد. از طرف دیگر، اگر که توکن بومی این صرافی، یعنی CRO را داشته باشید، می‌توانید بر روی همین کارمزدهای کم هم تخفیف بگیرید. این کارمزد پایین در تراکنش‌ها، شامل واریز ارز فیات به حساب Crypto.com نیز می‌شود. البته، این موضوع برای افراد داخل ایران صادق نیست؛ ولی دیگر افراد، با حواله بانکی یا Wire Transfer، نیازی به پرداخت کارمزد ندارند.

آسان بودن فرایند تبدیل ارز و خرید آن

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، شما برای خرید ارز دیجیتال، می‌توانید به دو روش عمل کنید. روش اول، داشتن ارز فیات در حساب کاربری کریپتو دات کام است، روش دوم داشتن ارز دیجیتال در حساب کاربری صرافی crypto.com است. هر کدام از این دو روش را که پیش بگیرید، می‌توانید از طریق آن، ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرید. این صرافی از ۲۰ ارز فیات پشتیبانی می‌کند. ولی از آن جایی که از کاربران ایرانی در این صرافی پشتیبانی نمی‌شود، پس تومان، در لیست ارزهای پشتیبانی شده قرار ندارد.

ارزهای فیات کریپتو دات کام

فروشگاهی سریع

صرافی Crypto.com یا هر صرافی ارز دیجیتالی، مانند بانک عمل نمی‌کند. در این صرافی‌ها شما امکان انجام معاملات از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر خود را دارید و نیازی به مراجعه به شعب خاصی نیست. معاملات در این صرافی از طریق کیف پول DeFi نیز انجام می‌شود.

امنیت در صرافی Crypto.com

این صرافی برای افزایش امنیت دارایی کاربرانش از مواردی همچون احراز هویت چند عاملی (MFA) استفاده می‌کند. ولی کاربران صرافی نیز برای افزایش امنیت حساب کاربری خود باید از رمز عبوری قوی به همراه روش‌های امنیتی آنلاین هم استفاده کنند تا امنیت حساب آن‌ها چند برابر شود. با همه این تفاسیر، باید به یاد داشته باشید که تراکنش‌های ارز دیجیتال، قابلیت بازیابی یا برگشت ندارد. پس در انجام معاملات دقت کرده و آدرس کیف پول مقصد را به درستی وارد کنید.

علاوه بر این موارد که در امنیت حساب کاربری افراد تأثیرگذار است؛ باید به حفظ دارایی افراد در این صرافی هم اشاره کنیم. چرا که صرافی Crypto.com برای جلوگیری از حمله و هک دارایی و سپرده‌های افراد، آن‌ها را در کیف پول‌های سردی به صورت آفلاین نگهداری می‌کنند. به طور کلی، این صرافی امنیت بالایی دارد ولی باید به یاد داشته باشید که حساب کاربری صرافی، جایی برای نگهداری ارز دیجیتال نیست. در نتیجه پس از انجام معاملات، ارزهای خود را به یک کیف پول مناسب واریز کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۴

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سارا
سارا
1 سال قبل

من ی مقدار تتر دارم ، تو صرافی میخواستم برداشت کنم ولی برنامه گوگل اوتنتیکیتور حدف شده از گوشیم ،به پشتیانی ایمیل زدم چهار روز جواب ندادن ،چیکار کنم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سارا

سلام
وقت به خیر
اگر از برنامه گوگل اتنتیکیتور برای تایید دوعاملی ورود به صرافی استفاده میکنید، در صورت بروز هر مشکلی با این برنامه باید آن را با پشتیبانی صرافی در میان بگذارید. احتمالا آنها با دریافت اطلاعات هویتی و مشخصات دقیق شما، این مساله را رفع میکنند.

دکمه بازگشت به بالا