NFT

مجموعه کریپتو جینیز چیست؟ معرفی کالکشن Crypto Genies

کریپتو جینیز (Crypto Genies) یک اکوسیستم آواتار است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا هویت دیجیتالی خود را به‌صورت آزادانه و واقعی بسازند. در این پلتفرم هزاران آواتار با تمامی سلیقه‌ها وجود دارد تا کاربران بتوانند بهترین هویت فردی خود را بسازند. همچنین کاربران می‌توانند روی آیتم‌های فشن سرمایه‌گذاری کنند، در مکان‌های مختلف کاوش کنند و یک دنیای ایده‌آل با جزئیات دلخواه برای خود طراحی کنند.

 در این مقاله به بررسی یکی از پروژه های nft، کالکشن کریپتو جینیز می‌پردازیم که جنجال زیادی را برپا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این پروژه، معرفی ویژگی‌ها، تاریخچه و تیم مجموعه Crypto Genies در ادامه با والکس همراه شوید.

مجموعه Crypto Genies چیست؟

ساخت آواتار در کریپتو جینیز

تابه‌حال در مورد پوشیدن لباس مورد علاقه خود خیال‌پردازی کرده‌اید؟ آیا به این فکر می‌کنید که اگر کسی شما را نمی‌دید چه سبک لباسی را دوست داشتید بپوشید؟ کالکشن کریپتو جینیز این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است. این پلتفرم مجموعه‌ای از ابزارهای مد دیجیتال را برای توانمندسازی و کشف نسل بعدی سازندگان و طراحان در اختیار کاربران و علاقه‌مندان به صنعت مد قرار می‌دهد.

این کالکشن یک اکوسیستم آواتار وب ۳ است که محصولات حوزه NFT و همچنین آواتارهای رسمی Warner Music و Universal Music Group را به کاربران خود ارائه می‌دهد. هدف اصلی این پروژه ایجاد بستری برای نمایش ایده‌های کاربران با استفاده از آواتارهای دلخواه است. مجموعه Crypto Genies در تلاش است تا شکاف‌های موجود بین واقعیت‌های مجازی و فیزیکی را پر کند تا افراد مشهور و معمولی بتوانند از شخصیت‌های دیجیتالی برای معرفی خود در متاورس استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که موجب مشهور شدن کریپتو جینیز شده است، استقبال و فعالیت سلبریتی‌های مشهور در این پلتفرم است. کالکشن کریپتو جینیز آواتارهایی برای موزیسین‌های مشهور نظیر جاستین بیبر، میگوس، کاردی بی و جی بالوین ایجاد کرده که در میان آنها جاستین بیبر از آواتار خود برای معرفی آلبوم کریسمس خود در آمازون موزیک استفاده کرد.

برای درک بهتر این مقاله پیشنهاد می‌شود مطلب nft چیست را مطالعه کنید.

تاریخچه و تیم سازنده کالکشن کریپتو جینیز

جینیز در سال ۲۰۱۶ توسط مدیرعامل فعلی آکاش نیگام (Akash Nigam) تأسیس شد. قبل از خلق پروژه جینیز، آکاش در دانشگاه میشیگان مشغول تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و اقتصاد بود و پس از آن شروع به تأسیس پروژه‌های Genies، Humans و Blend کرد.

این پروژه همچنین اعضای هیئت‌مدیره حرفه‌ای را به خود اختصاص داده است، از جمله باب ایگر (Bob Iger) که نزدیک به ۵۰ سال را در شرکت دیزنی گذراند. او قبل از اینکه در سال ۲۰۲۰ کناره‌گیری کند، حدود ۱۵ سال به‌عنوان مدیرعامل دیزنی در کنار این پروژه موفق بوده است. دیگر سرمایه‌گذاران برجسته کریپتو جینیز عبارت‌اند از Mary Meeker  یک سرمایه‌گذار برتر استارتاپ، New Enterprise Associates یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر آمریکایی و Breyer Capital ، یک صندوق سرمایه‌گذاری که توسط جیمز دبلیو بریر (James W. Breyer) اداره می‌شود.

کالکشن کریپتو جینیز از ابتدای فعالیت خود تا کنون هیچ توکنی را ارائه نکرده است و در حال حاضر نیز هیچ برنامه‌ای برای ایجاد آن ندارد. در این پلتفرم به‌جای ایجاد توکن جدید، قرار است از کوین فلو (FLOW) استفاده شود.

معرفی ویژگی های مجموعه Crypto Genies

ویژگی های مجموعه Crypto Genies

کاربران در کالکشن کریپتو جینیز می‌توانند یک آواتار را با جزئیات کامل مثل ترکیب صورت، اندازه ابروها و نوع لباس را بر اساس سلیقه خود بسازند. در نهایت آواتار ساخته شده در این پلتفرم، مانند یک آواتار دیجیتالی عمل می‌کند و امکان ویرایش آن در قالب GIF وجود دارد. ساخت آواتار در این پلتفرم شبیه به تماشای نسخه متحرک کاربر روی صفحه‌نمایش است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروژه کریپتو جینیز این است که سازندگان یک اثر می‌توانند به‌عنوان فروشندگان انواع آواتار یا طراحان لباس دیجیتالی فعالیت کنند. تیم توسعه‌دهنده جینیز، این نقش را به‌عنوان Digital Depop معرفی می‌کند. این افراد می‌توانند در خط مقدم مجموعه بمانند و به طراحی و شخصی‌سازی آواتارها برای کاربران در آینده کمک کنند.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مکان و تجربیات فردی از این پلتفرم منتشر نشده، اما کریپتو جینیز وعده سفارشی‌سازی بر اساس علایق را به کاربر داده است. تمام آواتارهای جینیز خریداری شده را می‌توانید در پلتفرم‌های مختلف نظیر یوتیوب، استوری‌های اینستاگرام و… به شکل گیف استفاده کنید.

رنج قیمت کالکشن کریپتو جینیز چقدر است؟

مجموعه Crypto Genies بر روی بلاکچین FLOW ساخته است و پس از آن NBA Top Shot را راه‌اندازی کرد. تمامی قابلیت‌هایی که این پروژه ارائه می‌دهد روی بستر فلو ایجاد شده‌اند. این قابلیت‌ها با قیمت حدود ۲۰ دلار برای هر کالا در انبار فروشگاه (Warehouse) در دسترس هستند. با این حال تا جولای ۲۰۲۲ امکان خرید و معامله در کریپتو جینیز وجود نداشت.

در آوریل ۲۰۲۲ این پلتفرم یک کمک مالی ۱۵۰ میلیون دلاری را با مدیریت Silver Lake دریافت کرد. آن‌ها همچنین برای تمرکز بر روی ۴ اصل مهم اکوسیستم خود یعنی آواتار، فشن، فضاها و تجربیات فردی از شبکه‌های اجتماعی کمی فاصله گرفتند. کاربران هم اکنون می‌توانند به‌جای خرید یک جینیز یا لوازم جانبی، برای ایجاد آواتار با طراحی لباس مستقیماً از طریق سایت درخواست دهند.

بازار فروش کریپتو جینیز

کریپتو جینیز از زمان راه‌اندازی بیشتر بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ و انتشار بازار NFT خود تمرکز کرده است. بازار توکن‌های بی‌همتای The Warehouse، قرار بود در اواخر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شود؛ اما تا به امروز هنوز لانچ نشده است و قابلیت‌ها و همچنین دسترسی آن محدود است. هم اکنون کاربران فقط می‌توانند برای فروشنده بودن درخواست کنند و هیچ دسترسی برای خرید لوازم جانبی در فروشگاه وجود ندارد. به‌طورکلی فضای کمی برای خریداران جدید وجود دارد و گزینه‌های فعلی محدود به ثبت درخواست برای موقعیت طراح در فروشگاه یا فروشنده انواع مختلف آواتار است.

در حال حاضر تیم توسعه‌دهنده این پروژه یک پیغام خداحافظی در وبلاگ خود منتشر کرده‌ و اظهار کرده‌اند که اکنون فقط با سازندگان آواتار، کاربران و نامزدهایی که می‌خواهند به پروژه بپیوندند در تماس هستند. تمامی افرادی که آواتار Crypto Genies دارند و افرادی که قصد پیوستن به این پروژه را دارند، مشتاقانه در انتظار خبر و اتفاقات جدید هستند.

چه چیزی در انتظار آینده کریپتو جینیز است؟

به نظر می‌رسد که پروژه Crypto Genies در حالت آماده‌ به‌ کار است، اما تیم توسعه‌دهنده آن اعلام کرده: «با افزایش محبوبیت وب ۳، نحوه معرفی ما به‌صورت آنلاین نیز تغییر می‌کند». این پروژه قرار بود تا اواخر سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شود، اما هنوز در مرحله جذب سرمایه و توسعه پروژه قرار دارد. اگرچه پیش‌بینی آینده این پروژه تا زمان عرضه عمومی امکان‌پذیر نیست، اما دیدن اینکه تیم Crypto Genies چطور و چگونه بر نحوه تعامل کاربران در متاورس و فضای آنلاین تأثیر می‌گذارد، بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.

به نظر شما صنعت NFT  با توسعه کریپتو جینیز، چه تغییری می‌کند؟ آیا این پروژه می‌تواند به یکی از بهترین‌های این صنعت تبدیل شود؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
coincentral.com
علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا