اخبار ارزهای دیجیتال

مایکل سیلور و CZ کاربران را به نگهداری غیرحضانتی دارایی‌ها تشویق کردند

چانگ‌پنگ ژائو نگهداری غیرحضانتی از سرمایه فردی را یک حق بشری اساسی خواند

بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را به نگهداری حضانتی (Self-Custody) سرمایه دیجیتال خود تشویق کردند.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، چانگ پنگ ژائو مشهور به CZ، مدیر عامل صرافی بایننس، خطاب به ۷.۶ میلیون دنبال‌کننده خود در توییتر گفت:

حضانت فردی سرمایه یک حق اساسی بشری است. شما آزادید تا هر زمان که خواستید این کار را انجام دهید. فقط اطمینان حاصل کنید که این کار را درست انجام می‌دهید.

او سرمایه‌گذاران را تشویق کرد که در ابتدا با سرمایه اندک این کار را انجام دهند تا ابزارها و تکنولوژی را فرا گیرند. CZ افزود:

اشتباه در این زمینه می‌تواند تبعات سنگینی داشته باشد.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل اجرایی شرکت مایکرواستراتژی نیز در حاشیه کنفرانس Pacific Bitcoin در خصوص مزایای نگهداری فردی با توجه به شرایط فعلی بازار سخن گفت. وی گفت، حضانت فردی نه تنها حقوق سرمایه را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد، بلکه جلوی دخالت بازیگران پرقدرت در به فساد کشاندن شبکه را می‌گیرد. سیلور افزود:

در سیستم‌هایی که حضانت فردی وجود ندارد، متولیان قدرت زیادی کسب می‌نمایند و می‌توانند از آن قدرت سو استفاده کنند.
از این رو حضانت فردی برای طبقه متوسط بسیار ارزشمند است زیرا سبب کنترل دیگر بازیگران می‌شود و آن‌ها را مجبور می‌کند که در رقابتی دائمی بر سر ایجاد شفافیت باشند.

سیلور همچنین اذعان داشت که حضانت فردی سرمایه نقش مهمی در حفظ امنیت بلاکچین‌ها ایفا می‌کند زیرا میزان غیرمتمرکز بودن را افزایش می‌دهد. او در خصوص گفت:

اگر نتوانید به شکل شخصی از کوین‌های خود نگهداری کنید، هیچ راهی برای تحقق شبکه‌ای غیرمتمرکز وجود نخواهد داشت.

اتفاقات هفته‌های اخیر سبب رشد رواج راه‌حل‌های حضانت فردی سرمایه شده است. از زمان فروپاشی صرافی FTX در اوایل ماه نوامبر، میزان برداشت بیت کوین از صرافی‌های متمرکز به بیشترین میزان طی ۱۷ ماه گذشته رسید. بنا بر داده های سرویس «گلسنود»، میانگین متحرک هفتگی برداشت، به عدد ۳۴۲۴.۳۱۵ کوین رسیده است.

در همین بازه، ورود خالص به والت‌های شخصی رشد واضحی نشان را می‌دهد.

از سه‌شنبه گذشته تاکنون، ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه به والت هوشمند Safe – که والتی چند امضایی و مبتنی بر قراردادهای هوشمند است و پیش‌تر Gnosis Safe نامیده می‌شد – وارد شده است. ۳۲۵ میلیون دلار از این مقدار در روز پنج‌شنبه، ۱۹ آبان وارد شده است.

خروج گسترده سرمایه از صرافی‌های متمرکز سبب بروز مشکلاتی موقت برای کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger) شد. زیرساخت‌های این کیف پول به دلیل مشکلات مقیاس‌پذیری قادر به پردازش حجم انبوه ورودی نبودند.

قیمت ارز دیجیتال TWT، توکن کیف پول تراست والت (Trust Wallet)، طی ۴۸ ساعت گذشته با افزایشی ۸۴ درصدی به ۲.۱۹ دلار رسید. سپس کمی آرام گرفت و تا ۱.۸۳ دلار پایین آمد.

مالکیت این توکن به دارندگان اجازه می‌دهد تا در تصمیم‌گیری درباره نحوه عملکرد کیف پول و جهت بروزرسانی‌های فنی مشارکت کنند.

اعتماد سرمایه گذاران به صرافی‌های متمرکز در ۱۳ نوامبر زمانی که Crypto.com به طور تصادفی ۳۲۰۰۰۰ ETH را به صرافی Gate.io ارسال کرد، ضربه دیگری خورد.

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، طرفدار پروپا قرص و مشهور اتریوم، در ۱۳ نوامبر صرافی Crypto.com را به دلیل اشتباه آن مورد انتقاد قرار داد و بعدا اظهار داشت که سرمایه‌گذاران نباید دارایی‌ها را در صرافی‌های متمرکز به مدتی «بیش از حد نیاز» نگهداری کنند.

در همین حال، جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، مدیر سیاست‌گذاری انجمن بلاکچین، گفت که آموزش حضانت شخصی باید یکی از اولین چیزهایی باشد که تازه واردان می‌آموزند.

دن هلد (Dan Held)، حامی مشهور بیت کوین نیز خطاب به ۶۰۰ هزار دنبال‌کننده خود در توییتر گفت که حضانت فردی عنصری حیاتی برای استقلال حاکمیت است. هلد افزود:

بیت کوین خود را خودتان نگهداری کنید و یک نود کامل راه‌اندازی کنید. این‌گونه به حاکمیت مستقل دست می یابید. اعتماد نکنید، تایید کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا