اخبار اتریوماخبار بیت کوین

جک دورسی خشم هواداران اتریوم را برانگیخت

جک دورسی، موسس توییتر، در پاسخ به سوالی، اتریوم را نوعی اوراق بهادار دانست

جک دورسی خشم هواداران اتریوم را برانگیخت جک دورسی، موسس توییتر، در پاسخ به سوالی، اتریوم را نوعی اوراق بهادار دانست جک دورسی،‌موسس و مدیرعامل سابق توییتر، در توییتی جنجالی اتریوم را اوراق بهادار دانست. این نظر مقارن با حمله SEC به صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال، خشم جامعه هواداران اتریوم را برانگیخت.

به گزارش والکس و به نقل از Coin telegraph، جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر سابق توییتر و یکی از حامیان پرآوازه بیت کوین، با پاسخ به یک سوال، خشم جامعه هواداران ارزهای دیجیتال را برانگیخت. شخصی از دورسی پرسیده بود که آیا اتریوم را اوراق بهادار می‌داند؟ پاسخ دورسی به این سوال مثبت بود.

این نظر توجه «اودی ورتایمر» (Udi Wertheimer)، توسعه‌دهنده ارشد پروژه اردینال Taproot Wizards، را به خود جلب کرد. اودی در تاریخ ۶ ژوئن، با نقل قول توییت دورسی، او را یک «دلقک» خواند.

در پاسخ،‌ دورسی نوشت:

اتریوم اوراق بهادار نیست؟ بهم آموزش بده جادوگر.

در پاسخ ورتایمر ویدیویی قدیمی از گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، به اشتراک گذاشت که در آن گنسلر اذعان کرده بود که اتریوم به اندازه کافی غیرمتمرکز است و اوراق بهادار به شمار نمی‌آید.

با این حال، گابور گورباچ (Gabor Gurbacs)، مشاور استراتژی استیبل کوین تتر و شرکت مدیریت سرمایه VanEck، با اشاره به اینکه اتریوم اخیرا الگوریتم اجماع خود را به اثبات سهام تغییر داده است، اظهار داشت که این امر می‌تواند سبب زیر ذره‌بین قرار گرفتن مجدد این ارز ذیل قوانین اوراق بهادار شود.

این بحث در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه صرافی‌های ارز دیجیتال کوین بیس و بایننس در ۵ و ۶ ژوئن به دلیل عرضه اوراق بهادار بی‌مجوز، شکل گرفت.

دورسی همچنین با به اشتراک‌گذاری تصویری از توییت سال ۲۰۱۵ برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر صرافی کوین بیس، که در آن از دیگر آلت‌کوین‌ها به عنوان حواس‌پرتی یاد کرده و تاکید کرده بود که کوین‌بیس باید بر روی بیت کوین متمرکز شود، بر نظر آرمسترانگ صحه گذاشت.

دورسی همچنین از آرمسترانگ به خاطر در اولویت قرار ندادن بیت کوین در قیاس با دیگر آلت کوین‌ها انتقاد کرد.

زمانی که دورسی در سال ۲۰۲۱ سکان‌دار پلتفرم توییتر بود، این شرکت ۱۴۰ توکن NFT به فروش رساند اما دورسی سرمایه‌گذاری در اتر را در آن مقطع رد کرد.

دورسی همچنین در آگوست ۲۰۲۱، پیشرفت اتریوم را کم‌اهمیت جلوه داد و ادعا کرد که اتریوم به تنهایی قادر به برهم زدن بازی بزرگان فناوری نخواهد بود.

دورسی اخیرا در شرکت «نوستر» (Nostr) که رقیب غیرمتمرکز پلتفرم توییتر است سرمایه‌گذاری کرده است. این پلتفرم از شبکه پرداخت لایتنینگ مبتنی بر پلتفرم «داموس» (Damus) بهره می‌گیرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا