اخبار اتریوم

گوگل از موتور نود بلاکچینی خود رونمایی کرد

این نود بلاکچینی چه تاثیری بر روی اتریوم خواهد گذاشت؟

اتریوم با ۲۰ درصد رشد قیمت هفتگی و با ثبت بیشترین میزان لیکویید شدن سفارش‌های شورت در تاریخ ماه اکتبر را به پایان برد. در این حال، شرکت گوگل از موتور نود بلاکچینی خود که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند، پرده‌برداری کرد.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، این Blockchain Node Engine گستره کاملی از خدمات لازم برای پشتیبانی از نودها را برای دولوپرهای وب ۳.۰ فراهم می‌آورد. به گفته بخش خدمات ابری گوگل، این سرویس امکانات زیر را در اختیار توسعه‌دهندگان بلاکچین قرار می‌دهد:

[این سرویس] امکان ساخت و مقیاس‌پذیری سریع و راحت را به همراه ابزارها و زیرساخت‌های ایمن و مطمئن برای وب ۳.۰ فراهم می‌کند. به کمک این محصول می‌توانید به فرصت‌های رشد و باهم فروشی (co-sell) همچون تبلیغ شدن در فروشگاه دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن، اشکال حاکمیت آنچین و آفچین نیز مورد پشتیبانی است.

قدرت، امکانات و قابل اطمینان بودن خدمات ابری گوگل در کنار محیط توسعه و میزبانی مناسب برای بلاکچین، این محصول را بدل به گزینه‌ای مناسب برای پروژه‌های وب ۳.۰ می‌کند.

گوگل کلود می‌تواند سبب چه تغییری در بلاکچین اتریوم شود؟

موتور جدید سازگار با بلاکچین گوگل با استفاده از لایه شبکه جدید، تاخیر بسیار اندکی دارد که می‌تواند سبب مقیاس‌پذیرتر شدن، امنیت اختصاصی برای دارایی‌های دیجیتال و راه‌اندازی ساده‌تر نود شود. همچنین توسعه‌دهندگان به داشبورد اطلاعات لحظه‌ای گوگل کلود دسترسی خواهند داشت.

ویژگی مهم دیگر، فرایند ساده‌ شده سینک نودها در بلاکچین اتریوم است. به صورت معمول، این فرایند پیچیده بوده و ممکن است روزها برای یک نود به طول بیانجامد.

امیت زاوری (Amit Zavery) و جیمز ترومنز (James Tromans)، در پست بلاگ خود در خصوص توسعه وب ۳.۰ درباره این محصول چنین نوشتند:

برای اطمینان حاصل کردن از اینکه زیرساخت لازم برای بلاکچین آماده و مهیاست معمولا نیاز به یک تیم DevOps است تا سیستم را به دقت زیر نظر بگیرد و مشکلات را در لحظه حل کند. سرویس Blockchain Node Engine به شکل کامل این مساله را بر عهده می‌گیرد، بدین ترتیب نگران آماده بودن زیرساخت‌ها نخواهید بود. گوگل کلود فعالانه نودها را زیر نظر می‌گیرد و در صورت وقوع قطعی، آن‌ها را دوباره راه‌اندازی می‌کند.

ترومنز در مصاحبه با تک کرانچ (TechCrunch) افزود:

ما زیرساخت‌ها و بنیان‌های لازم را می‌سازیم تا به توسعه‌دهندگان کمک کنیم تا سرعت نوآوری را افزایش دهند. محصول موتور نود بلاکچین چندین مورد استفاده دارد: توسعه قراردادهای هوشمند، عمل خواندن و نوشتن بر روی بلاکچین و غیره. اینکه دولوپرها چگونه از زیرساخت اختصاصی نود بلاکچینی خود استفاده می‌کنند، بسته به نیازهای فردی آنان خواهد بود.

در ابتدای این ماه، گوگل کلود با صرافی کوین بیس قرارداد همکاری به امضا رساند. به موجب این قرارداد امکان پرداخت هزینه خدمات به وسیله ارز دیجیتال فراهم شد. با این وجود، طبق اسناد عملکرد سه ماهه سوم سال گوگل، تبلیغات مربوط به کریپتو در این سه ماهه کاهش داشته است.

بسیاری از کسب و کارها در سال ۲۰۲۲ به استقبال کریپتو و بلاکچین رفته و زمینه استفاده و پذیرش از آن را مهیا کرده‌اند. والمارت و Fidelity Investments تنها نمونه‌هایی از این شرکت‌ها هستند. گوگل در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ به جمع این شرکت‌ها پیوست.

ورود گوگل به حوزه بلاکچین و اتریوم می‌تواند به شدت برای آینده کوتاه مدت و بلندمدت این حوزه مثبت باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا