صرافی ها

شیبا سواپ چیست؟ آموزش استفاده از صرافی شیبا سواپ

صرافی شیبا سواپ یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز معروف در حوزه ارزهای دیجیتال است که با استفاده از آن می‌توانید به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید.

صرافی شیبا سواپ یکی از گزینه‌های موجود در دنیای صرافی‌های غیرمتمرکز و یکی از صرافی های معتبر ارز دیجیتال است که امروزه به محبوبیت خوبی نزد کاربران رسیده است. اما این صرافی چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوال‌ها را متوجه شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

معرفی صرافی شیبا سواپ

اگر اخبار دنیای ارز دیجیتال را دنبال کرده باشید، می‌دانید یکی از محبوب‌ترین میم کوین‌های (Meme Coin) این بازار مالی، توکن شیبا اینو (Shiba Inu) است. صرافی شیبا سواپ به عنوان صرافی غیرمتمرکز و محلی کوین شیبا شناخته می‌شود که کاربران زیادی را نیز به خود جذب کرده است. ارز شیبا بین میم کوین‌های موجود در بازار کریپتو، به عنوان رقیب اصلی دوج‌کوین (Dogecoin) شناخته می‌شود. بسیاری از افراد میم‌ کوین‌ها را به مانند یک شوخی بزرگ در دنیای ارز دیجیتال می‌دانند. با این حال تیم و افراد پشت دوج‌کوین و شیبا اینو در تلاش‌اند تا با توجه به گردش مالی بزرگی در کوین آن‌ها ایجاد شده است، پروژه‌های جدیدی را برای جدی‌تر شدن پروژه خود ارائه دهند. امروزه صرافی‌های غیرمتمرکز به رقیبانی قابل توجه برای صرافی‌های متمرکز مانند صرافی BigOne تبدیل شده‌اند.

صرافی شیبا سواپ در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. این صرافی خدماتی مانند سایر صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. خدماتی مانند معامله ارزهای دیجیتال، استخرهای نقدینگی، استیک کردن (Staking) ارزهای دیجیتال، حاکمیت سهام‌داران روی صرافی و توکن‌های NFT در این صرافی ارائه می‌شوند.

علاوه بر موارد گفته شده، صرافی شیبا سواپ سه توکن اختصاصی خود را نیز روی این پلتفرم ارائه می‌دهد. توکن اول که همان توکن شیبا اینو معروف است که از آن می‌توان در صرافی شیبا سواپ استفاده کرد. توکن‌های دیگر صرافی شیبا سواپ نیز Bone ShibaSwap) BONE) و Doge Killer) LEASH) نام دارند. این دو توکن نیز مانند شیبا روی بستر اتریوم و استاندارد ERC-20 ساخته شده‌اند. در بخش بعدی این دو توکن را بیشتر معرفی خواهیم کرد. در مقاله‌های دیگر آموزش صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر مانند آموزش صرافی یونی سواپ را گذاشته‌ایم. اگر می‌خواهید کار با شیبا سواپ را نیز یاد بگیرید، در ادامه همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله ارز دیجیتال شیبا چیست را مطالعه کنید.
صرافی‌های غیرمتمرکز

معرفی توکن‌های بومی موجود در صرافی شیبا سواپ

همان‌طور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، سه توکن بومی در شیبا سواپ استفاده می‌شود که در این بخش به معرفی این سه خواهیم پرداخت.

توکن Shiba Inu) SHIB)

توکن شیبا اینو توکن بسیار شناخته شده‌ای است و بسیاری از شما با آن آشنایی دارید. این توکن برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ توسط شخصی ناشناس ساخته شد و به بازار ارزهای دیجیتال تزریق شد. توکن شیبا از همان ابتدا خود را به عنوان قاتل دوج‌کوین معرفی کرد و به عنوان رقیبی جدی برای دوج‌کوین در بین سایر میم‌ کوین‌ها، وارد بازار کریپتو شد. سازنده این توکن مقدار ۱ کوآدریلیون (۱۰ به توان ۵) تعداد از این توکن را در شبکه اتریوم تعریف کرد و در همان ابتدا نیز نصف این توکن را در اختیار بوترین، بنیان‌گذار اتریوم قرار داد.

بعد از استقبال گسترده‌ای که از توکن شیبا اینو شد، سرویس‌های جدیدی از سوی سازندگان این توکن به بازار عرضه شد که یکی از آن‌ها صرافی شیبا سواپ است. در حال حاضر با انجام فعالیت‌های مختلف در این صرافی غیرمتمرکز، توکن شیبا اینو را به عنوان پاداش‌های خود دریافت خواهید کرد.

توکن Bone ShibaSwap) BONE)

توکن دیگری که در صرافی شیبا سواپ از آن استفاده می‌شود، توکن BONE است. همان‌طور که به آن اشاره کردیم، صرافی شیبا سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که مانند سایر صرافی‌های غیرمتمرکز عمل می‌کند. این صرافی‌ها به واسطه قرارگیری در حوزه Defi) Decentralized Finance)، از توکن‌های حاکمیتی استفاده می‌کند. توکن BONE نیز به مانند توکن‌های حاکمیتی در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال عمل می‌کند. با استفاده از این توکن می‌توان در رای‌گیری مربوط به تغییرات صرافی شیبا سواپ شرکت کرد. این رای را می‌توان از طریق Doggy Dao برای پروتکل شیبا سواپ ثبت کرد. در حال حاضر تعداد ۷ میلیون عدد از این توکن در بازار بین کاربران در حال معامله است. به طور کلی ۲۵۰ میلیون عدد از این توکن نیز در شبکه بلاک‌چین وجود دارد.

توکن‌های صرافی شیبا سواپ

توکن Doge Killer) LEASH)

یکی دیگر از توکن‌های موجود در اکوسیستم صرافی شیبا سواپ، توکن Doge Killer یا LEASH است. این توکن برای ترغیب کاربران به استفاده از شیبا اینو ساخته شده است.

توکن LEASH به عنوان یک توکن Rebase به بازار عرضه شد. این توکن‌ها شبیه به استیبل کوین‌ها عمل می‌کنند. یعنی برای قیمت آن‌ها پشتوانه ثابتی در نظر گرفته شده است. پشتوانه این توکن‌ها توسط الگوریتم‌های کامپیوتری به نزدیک‌ترین ارزش دارایی‌های دیگر مشخص می‌شود. بین قیمت‌های توکن LEASH و توکن‌ Doge یک مقیاس ۱:۱۰۰ برقرار است. برای مثال اگر قیمت دوج‌کوین ۰/۰۱ دلار باشد، قیمت توکن LEASH ۱۰ دلار خواهد بود. البته در حال حاضر توکن LEASH دیگر از قیمت دوج پیروی نمی‌کند. در حال حاضر قیمت این توکن به چیزی نزدیک ۴۰۰ دلار رسیده است.

مشاهده قیمت بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری

چه کسی ShibaSwap را ساخته است؟

مانند توکن شیبا اینو، سازنده صرافی شیبا سواپ نیز به صورت ناشناس مانده است. این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های شناخته شده برای افزایش ارزش توکن شیبا شناخته می‌شود. در اصل پروژه شیبا توسط شخص ناشناسی به نام Ryoshi اجرا شده است. این شخص نیز مانند ساتوشی شخص ناشناسی است. یعنی حتی ممکن است یک تیم از افراد پشت این پروژه باشند. با این حال تیم یا فرد پشت پروژه Shiba به دنبال بهبود این پروژه هستند. به همین دلیل همچنان به دنبال اضافه‌کردن قسمت‌های جدید به پروژه شیبا و صرافی شیبا سواپ هستند.

سازندگان صرافی شیبا سواپ

آموزش صرافی شیبا سواپ

طبق گفته سایت صرافی Shibaswap، این صرافی ۶ خدمت مختلف را ارائه می‌دهد. سه کوین محلی به نام SHIB، BONE و LEASH نیز در این خدمات در صرافی شیبا سواپ معامله می‌شوند. در ادامه به معرفی این خدمات می‌پردازیم.

DIG یا دیگ

اولین خدمتی که از صرافی شیبا سواپ به شما معرفی می‌کنیم، DIG یا دیگ است. این خدمت به عنوان بخشی از صرافی شیبا سواپ شناخته می‌شود که مربوط به استیکینگ ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری ارزهای مختلف در استخرهای نقدینگی است. با استفاده از این خدمت می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را وارد استخر‌های نقدینگی کنید یا یک استخر نقدینگی بسازید. تامین‌ کنندگان استخرهای نقدینگی توکن‌هایی را به عنوان پاداش دریافت خود دریافت خواهند کرد. این توکن‌ها نمایانگر میزان سهم دریافت شده از استخر نقدینگی هستند. می‌توانید با استفاده از آن‌ها توکن‌های BONE را دریافت کنید.

WOOF یا ووف

یکی دیگر از خدمات ارائه‌ شده در صرافی شیبا سواپ، ووف یا WOOF است. اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم، کاربران صرافی با استفاده از این خدمت می‌توانند توکن‌های حاکمیتی خود در صرافی شیبا سواپ یعنی SSLP) Shiba Swap Liquidity Provider) را به توکن‌های BONE تبدیل کنند.

صفحه اول سایت صرافی Shibaswap

BURY یا بری

دیگر خدمت این صرافی، سرویس BURY است. کاربران صرافی شیبا سواپ می‌توانند توکن‌های LEASH، BONE و SHIB خود را در این قسمت استیک کنند. با قفل‌کردن این رمز ارزها در بخش BURY، سودهایی را از طرف این سرویس دریافت می‌کنند. کسانی که در این قسمت اقدام به استیک کردن ارزهای خود می‌کنند، توکن‌های xBONE، xLEASH و xSHIB را به عنوان توکنی جایگزین دریافت خواهند کرد. برای خروج توکن‌ها از این سیستم نیز یک‌سوم توکن‌های BONE بلافاصله در دسترس قرار می‌گیرند. در حالی که برای دریافت باقی آن‌ها حداقل باید ۶ ماه صبر کرده باشید.

Swap یا سواپ

دیگر خدمتی که توسط صرافی شیبا سواپ به کاربران ارائه می‌شود، خدمت سواپ است. این خدمت در بقیه صرافی‌های غیرمتمرکز نیز وجود دارد. بدین صورت که با استفاده از آن می‌توانید دارایی‌های  دیجیتال خود را به دارایی‌های دیگر تبدیل کنید.

Doggy Dao یا داگی دائو

Doggy Dao یا داگی دائو یک پلتفرم غیرمتمرکز خودمختار است که برای جامعه شیبا اینو به وجود آمده است. هدف اصلی این سرویس نیز پیشرفت توکن‌ها و پروژه SHIB است. به واسطه وجود این خدمت، کاربرانی که در استخر‌های ووف سرمایه‌گذاری کردند می‌توانند رای خود را درباره پروژه‌های صرافی Shibaswap اعمال کنند.

Shiboshis یا شیبوشیس

این پلتفرم به عنوان سرویس بازار NFT در صرافی شیبا سواپ شناخته می‌شود. در این پلتفرم تعداد ۱۰ هزار عدد توکن یکتا به شکل سگ شیبا اینو وجود دارد که کاربران می‌توانند آن‌ها را خرید و فروش کنند. این مجموعه عکس‌ها شباهت زیادی به مجموعه عکس‌های Crypto Punk در دنیای NFT دارند.

سرویس‌های شیبا سواپ

نحوه استفاده از صرافی شیبا سواپ

قبل از اینکه بخواهید شروع به استفاده از صرافی شیبا سواپ کنید، مطمئن شوید که کیف پول شما از این شبکه این توکن پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این صرافی می‌توانید از کیف پول‌ متامسک (MetaMask)، ولت کانکت (Wallet Connect) و کوین بیس ولت (CoinBase Wallet) استفاده کنید. توجه داشته باشید هنگامی که می‌خواهید از کیف پول خود استفاده کنید، نکاتی را حتما باید در نظر داشته باشید. در وهله اول بعد از ساخت کیف پول، کلید خصوصی (Private Key) کیف پول خود را جایی نزد خود یادداشت کنید و آن را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید. توجه داشته باشید که کلید خصوصی را تنها در اختیار خودتان داشته باشید. آن را در جایی در اینترنت یا کامپیوتر خود نیز ذخیره نکنید. حتی اسکرین‌شات گرفتن از کلید خصوصی امنیت بالایی نخواهد داشت. چرا که تنها راه ورود به کیف پول شما، استفاده از همین کلید خصوصی است. شاید بهترین راه برای نگه داشتن کلید خصوصی، این است که آن را روی یک کاغذ برای خود بنویسید.

از طرفی سعی کنید مقدار کافی از ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در کیف پول خود داشته باشید. برای معامله کردن توکن‌های SHIB، LEASH و BONE و استفاده از آن‌ها در استخرهای نقدینگی، نیاز به اتریوم برای پرداخت کارمزد تراکنش دارید.

استفاده از سایت صرافی شیبا سواپ نیز بسیار ساده است. برای این کار ابتدا وارد سایت شوید، سپس روی گزینه Connect کلیک کنید. سپس آدرس کیف پول خود را وارد کنید و روی کیف پول خود نیز به صرافی شیبا سواپ اجازه دسترسی دهید. بعد از انجام این کار به امکانات نام‌ برده شده در سایت شیبا سواپ دسترسی خواهید داشت.

استفاده از صرافی شیبا سواپ

امنیت صرافی شیبا سواپ

طبق بررسی‌های انجام شده توسط نهاد‌های بررسی صرافی‌ها در شبکه بلاک‌چین، صرافی شیبا سواپ از امنیت بالایی برخوردار است. این صرافی نمره بالایی را در قسمت امنیت دریافت کرده است و همین موضوع باعث می‌شود تا صرافی شیبا سواپ در رتبه‌های خوبی میان صرافی‌های غیرمتمرکز قرار بگیرد. البته این بررسی‌های انجام شده کاملا نسبی هستند. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال غیرمتمرکز برای سرمایه‌گذاری هستید، بهتر است خودتان نیز تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهید. در نهایت می‌توانید با کمک بررسی‌های انجام شده، بهترین صرافی غیرمتمرکز ممکن را انتخاب کنید.

تفاوت شیبا سواپ با سایر صرافی‌های غیرمتمرکز سواپ

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران و استفاده‌کنندگان از صرافی شیبا سواپ پیش می‌آید آن است که استفاده از این صرافی چه تفاوتی با سایر صرافی‌های موجود در بازار مانند یونی سواپ (UniSwap) و پنکیک سواپ (PancakeSwap) دارد؟

در وهله اول باید بگوییم تمامی این صرافی‌ها در دسته صرافی‌های غیرمتمرکز قرار می‌گیرند. یعنی همه آن‌ها بدون نظارت مستقیم شخص یا شرکت خاصی، به صورت خودکار روی شبکه بلاک‌چین انجام فعالیت می‌کنند. از طرفی این صرافی‌ها با داشتن توکن‌های حاکمیتی، به تامین کنندگان استخرهای نقدینگی خود اجازه می‌دهند تا در آینده و پروژه‌های پیش روی صرافی نقش مهمی را ایفا کنند.

شاید اصلی‌ترین تفاوت این سه صرافی را بتوان در اکوسیستم فعالیت آن‌ها دانست. صرافی شیبا سواپ در اکوسیستم شیبا اینو فعالیت می‌کند. در حالی که صرافی پنکیک سواپ در بایننس اسمارت چین و صرافی یونی سواپ نیز در اکوسیستم اتریوم فعالیت می‌کنند. طبق نظر بسیاری از کارشناسان حوزه بلاک‌چین، صرافی شیبا سواپ پتانسیل سود بالاتری نسبت به صرافی‌های نام برده شده دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل این پتانسیل بالا نیز وجود سرویس‌هایی مانند DIG و BURY در این سرویس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله صرافی غیر متمرکز چیست را مطالعه کنید.
صرافی‌های سواپ

استفاده از صرافی شیبا سواپ در ایران

یکی از مشکلات اساسی که کاربران ایرانی در استفاده از صرافی‌های خارجی از آن رنج می‌برند، استفاده از صرافی‌های خارجی است. صرافی‌های غیرمتمرکز تحت نظارت نهاد خاصی کار نمی‌کنند و نیازی به احراز هویت ندارند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها ساده‌تر از استفاده از صرافی‌های متمرکز خارجی است. با این حال بعضی از صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ نیز استفاده کاربران با آی‌پی ایرانی را محدود کرده‌اند و برای استفاده از آن‌ها باید از آی‌پی کشور دیگری استفاده کنید.

خوشبختانه صرافی Shibaswap از این قاعده مستثنی است و شما می‌توانید از داخل ایران به راحتی وارد سایت این صرافی شوید. اما نکته‌ای که به عنوان یک ایرانی در استفاده از صرافی شیبا سواپ باید در نظر داشته باشید، این است که ترجیحا از کیف پول متامسک استفاده نکنید؛ چرا که این کیف پول کاربران ایرانی را تحریم کرده است و استفاده از آن مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد. اما می‌توانید از دو کیف پول دیگر به راحتی استفاده کنید.

صرافی‌های ارز دیجیتال

شیبا سواپ؛ یک صرافی با ده‌ها امکانات

در این مقاله سعی کردیم صرافی شیبا سواپ و ویژگی‌های آن را به شما توضیح دهیم. همان‌طور که در متن خواندیم، دانستیم این صرافی یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید به مبادله دارایی‌های دیجیتال خود بپردازید. این صرافی ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی دارد که هرکدام آن‌ها می‌تواند شما را به سادگی به خواسته خود از صرافی دیجیتال برساند. شاید کارمزدهای این صرافی به واسطه قرارگیری روی شبکه اتریوم کمی بالا باشد، اما به طور کلی با استفاده از آن می‌توانید درآمدزایی خوبی داشته باشید.

سوالات متداول

سرمایه‌گذاری و استیکینگ (Staking) در صرافی شیبا سواپ چگونه اتفاق می‌افتد؟

برای استیکینگ در صرافی شیبا سواپ، دو راه BURY و DIG در اختیار کاربران قرار گرفته است که می‌توانند با استفاده از آن‌ها، به درآمدزایی از استخرهای نقدینگی بپردازند.

آیا صرافی شیبا سواپ امن است؟

طبق بررسی کارشناسان شبکه بلاک‌چین، صرافی شیبا سواپ یکی از امن‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در شبکه بلاک‌چین است.

چه توکن‌هایی پشت پروژه صرافی شیبا سواپ هستند؟

صرافی شیبا سواپ به عنوان پلتفرمی برای گسترش پروژه شیبا اینو شناخته می‌شود و توکن‌های SHIB، LEASH و BONE توکن‌های اصلی در این پروژه هستند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سید روح اله موسوی
سید روح اله موسوی
11 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمیخواستم pawzone را داخل شیباسواپ بخرم میشه لطف کنیدمراحلش را بگید سپاسگزارم

ر رواقی
ر رواقی
11 ماه قبل

سلام و عرض ادب
۱- از قسمت connect wallet کیف پول خود را به شیبا سواپ متصل کنید. (ترجیحا کیف پول متامسک)
۲- مقداری اتریوم در کیف پول خود برای پرداخت کارمزد داشته باشید.
۳- پس از اتصال کیف پول، در صفحه اصلی شیبا سواپ، گزینه swap را انتخاب کنید و معامله خود با جفت ارز دلحواه خود انجام دهید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا