اخبار ارزهای دیجیتال

گنسلر: بین صرافی بایننس و FTX شباهت هایی وجود دارد

بسیاری از افراد تاثیرگذار جامعه ارزهای دیجیتال، از عدم شکایت SEC از صرافی FTX متعجب هستند

ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گری گنسلر (Gary Gensler)، شیوه عملیات صرافی بایننس را مشابه با صرافی FTX دانست. به گفته او، هر دو این صرافی‌ها از شرکت‌های وابسته برای انتقال سرمایه استفاده می‌کردند.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، گری گنسلر در مصاحبه با بلومبرگ،‌ با اشاره به تقلب و دستکاری گسترده صرافی FTX به کمک شرکت وابسته Alameda Research و نقش سم بنکمن-فرید، موسس این دو شرکت، گفت: « مدل کسب‌و‌کاری در امور مالی وجود دارد که کارکردهایی که ما نمی‌بینیم و اجازه آن را نمی‌دهیم، در هم می‌آمیزد و مخلوط می‌کند.»

در تاریخ ۵ ژوئن سال جاری، SEC شکایتی علیه صرافی ارز دیجیتال بایننس مطرح و این شرکت را به ۱۳ فقره قانون‌گریزی متهم کرد. یکی از اتهامات این بود که دو صرافی بایننس و Binance.US از حساب مشترکی که توسط شرکت Merit Peak Limited – متعلق به CZ – اداره می‌شود، استفاده می‌کنند.

اتهام دیگر این است که در صرافی Binance.US معاملات صوری انجام گرفته است. این معاملات به واسطه شرکت بازارساز Sigma Chain – باز هم متعلق به چانگ‌پنگ ژائو – انجام شده است. این بازارساز به شکل رسمی اعلام نشده بود.

گنسلر افزود:

پلتفرم پس از پلتفرم، سرمایه‌گذاران به دنبال ثروت‌اندوزی برای خود و سرمایه‌گذاران خود از طریق شرکت‌های وابسته و به وسیله معامله علیه مشتریان خود هستند.

مصاحبه اخیر گنسلر آتش بحث جاری در توییتر را شعله‌ورتر ساخت؛ اگر چنین است، چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه FTX شکایتی به ثبت نرساند؟

در ۶ ژوئن،‌برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر ارشد ریپل، در توییتی نوشت که سلسله شکایت‌های اخیر SEC، تلاشی برای انحراف اذهان عمومی از ماجرای FTX است.

دیگران اعتقاد دارند که کمک‌های مالی قابل توجه مدیران صرافی FTX به احزاب سیاسی و لابی‌های مکرر سال گذشته سم بنکمن-فرید در واشنگتن، در این امر بی‌تاثیر نیست. با این وجود، مارکوس تیلن (Marcus Thielen)، نویسنده کتاب Crypto Titans، نظر متفاوتی ارائه کرد. به زعم او، پیش از ماجرای FTX، کریپتو به عنوان تهدیدی جدی علیه ثبات مالی ایالات متحده شناخته نمی‌شد.

سقوط سه بانک در سال جاری میلادی، نظرها را تغییر داده است.

او گفت: «در ابتدا، اصلاح مسیر یا توقف قطار کریپتو در اولویت نبود. به ناگهان و پس از FTX، افراد متوجه شدند که صحبت از میلیاردها دلار پول است.»

تیلن افزود: «همچنین احتمالا می‌توانید بگویید که این افراد [از پیش‌بینی نکردن این اتفاق] کمی احساس خجالت می‌کنند و بنابراین باید دو برابر تلاش کنند تا واقعا از آن فاصله گیرند.»

لازم به ذکر است که در حالی که SEC شکایتی علیه خود صرافی FTX باز نکرده است، این نهاد اتهاماتی را علیه بنیان‌گذاران و مدیران سابق آن مطرح کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا