اخبار بیت کوین

ادامه افزایش فعالیت در شبکه بیت کوین؛ چه اتفاقی برای BTC می‌افتد؟

فعالیت شبکه بیت کوین دوباره رو به رشد است، که دلیل آن می‌تواند افزایش محبوبیت اینسکریپشن‌ها و تعداد هولدرهای آنها باشد. با این حال، نشانه‌هایی برای احتیاط بیشتر نیز ظاهر شده است.

فعالیت بیت کوین پس از رکود اخیر بهبود یافته است، و داده‌های سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌های فعال شبکه در ژوئن ۲۰۲۳ می‌تواند تا یک میلیون هم افزایش یابد.

توییت سنتیمنت

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، افزایش محبوبیت اینسکریپشن‌ها، یکی از دلایل اصلی فعالیت بالا در شبکه است. داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهند که تعداد اینسکریپشن‌های روزانه در چند روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته و از ۱۵۰ هزار به ۲۰۰ هزار رسیده است.

اوردینال

علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق فعالیت اینسکریپشن‌ها، از تقاضا برای اینسکریپشن‌های مبتنی بر متن ناشی می‌شود که حدود ۹۰% از کل فعالیت شبکه را تشکیل می‌دهند.

همچنین، با افزایش محبوبیت اینسکریپشن‌ها، علاقه معامله‌گران به هولد بیت کوین نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. داده‌های گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌های با موجودی غیر صفر در تاریخ ۲۸ می به رکورد جدیدی دست یافته است.

توییت گلس نود

علاوه بر این، نسبت MVRV بیت کوین که میزان سود یا زیان متوسط تمام هولدرها را اندازه‌گیری می‌کند نیز کاهش یافته است. این امر نشان می‌دهد که سودآوری هولدرهای بیت کوین کمتر شده‌ است. اگر این روند ادامه یابد، ممکن است باعث کاهش فشار فروش از سوی هولدرها شود.

با این حال، علیرغم این تحولات مثبت برای بیت کوین،  سیگنال‌های هشداردهنده‌ای نیز ظاهر شده است. نسبت پوزیشن‌های لانگ به شورت بیت کوین کاهش یافته و نشان‌دهنده این است که تعداد آدرس‌های جدید از آدرس‌های قدیمی پیشی گرفته است.

باید به‌ یاد داشته باشیم که آدرس‌های جدید بیشتر در معرض فروش دارایی‌های خود قرار دارند که ممکن است منجر به نوسانات قیمت و چالش‌هایی برای پایداری بیت کوین در آینده شود.

چارت سنتیمنت

معامله‌گران بیت کوین در شرایط خوبی قرار دارند

با وجود این نگرانی‌ها، براساس گزارش کوین گلس، تعداد کل پوزیشن‌های لانگ برای بیت کوین در چند روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. رشد تعداد پوزیشن‌های لانگ نشانگر افزایش احساسات بولیش بین سرمایه‌گذاران بوده، که احتمالاً ناشی از وجود نشانه‌های مثبت در بازار و چشم‌انداز افزایش قیمت در آینده است.

یکی از دلایل رشد پوزیشن‌های لانگ که به سود بیت کوین بوده می‌تواند کاهش نقدینگی بالقوه این ارز دیجیتال باشد. کاهش نقدینگی اغلب سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا پوزیشن‌های سودمندتری را باز کنند و انتظار تثبیت قیمت یا حرکت به سمت بالا را داشته باشند.

نقدینگی بالقوه

در زمان نگارش این خبر و براساس اطلاعات ارائه شده در CoinMarketCap، قیمت بیت کوین به ۲۷،۲۱۴ دلار رسیده که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱/۸۹٪ افزایش داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا