اخبار ارزهای دیجیتال

هنگ کنگ به دنبال آزادسازی سرمایه‌گذاری خرد بر روی ارزهای دیجیتال است

هنگ کنگ می‌خواهد از ممنوعیت همه‌جانبه به سیاق چین فاصله گیرد.

هنگ کنگ در نظر دارد که در الزامات و شرایط تجارت ارزهای دیجیتال تغییر ایجاد کند.

به گزارش والکس و به نقل از مجله بیت کوینیست، هنگ کنگ قصد دارد تا قطبی جهانی برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شود. از این رو می‌خواهد با معرفی قوانین جدید، شرایط فضای رمزارزها را تغییر دهد.

هنگ کنگ مایل نیست تا ممنوعیت عمومی اعمال کند و به دنبال تغییر در رویکرد خود نسبت به مقررات مربوطه است. این مهم توسط دولت هنگ کنگ دنبال می‌شود. دولت لایحه مستقل و آزادانه‌تر خود برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را ارائه خواهد کرد.

الیزابت وانگ (Elizabeth Wong) که سرپرست واحد فینتک در کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی (SFC) هنگ کنگ است، این موضوع را تایید کرد.

قانون‌گذاران در حال تجدیدنظر در مقررات هنگ کنگ هستند، به نحوی که سرمایه‌گذاران بتوانند به شکل مستقیم در دارایی‌های مجازی سرمایه‌گذاری کنند.

با معرفی این تغییر، هنک کنگ قصد دارد تا شیب خروج شرکت‌ها و نیروی انسانی این صنعت را معکوس کرده و شرایط مساعدی برای کارآفرینان این حوزه فراهم آورد.

این مورد در نشستی که توسط InvestHK برگزار شد، توسط الیزابت وانگ بیان شد. این تغییر رویکرد پس از چهار سال، نشان دهنده لحن مساعد جدید هنک کنگ نسبت به این حوزه است. در مقررات پیشین، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌های متمرکز منحصر به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بود. این گروه از سرمایه‌گذاران می‌بایست سبدی به ارزش حداقل یک میلیون دلار می‌داشتند.

به گفته وانگ، صنعت کریپتو در گذر زمان توانسته بیشتر با ملزومات قانونی منطبق شود اما نیاز به انجام تغییری که پذیرش رمزارزها را شتاب بخشد، حس می‌شد. وانگ در این خصوص گفت:

ما چهار سال تجربه در قانون‌گذاری این حوزه داریم… فکر می‌کنیم که اکنون زمان مناسبی برای اندیشیدن در خصوص شرط ورود سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به این حوزه باشد.

SFC قصد دارد تا چند طرح قانونی دیگر را پی گیرد که به توسعه صنعت رمزارزها در هنگ کنگ کمک می‌کنند. یکی از این سیاست‌های جدید در ماه ژانویه معرفی شد. طبق این طرح، ارائه‌دهندگان خدمات این امکان را دارند تا مشتقات برخی از ارزهای دیجیتال را برای معامله عرضه کنند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، دولت منطقه ویژه هنک کنگ لایحه‌ای ارائه کرده است که در صورت تصویب می‌تواند منجر به معرفی مقررات جدید نظارتی بر رمزارزها شود.

مقامات این کشور همچنین به دنبال برنامه‌ریزی برای پذیرش سایر فناوری‌های نوظهور همچون توکن NFT و متاورس هستند. هدف، تبدیل هنک کنگ به مرکز بین‌المللی دارایی‌های مجازی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا