اخبار ارزهای دیجیتال

صرافی هات بیت به فعالیت خود پایان داد؛ کاربران یک ماه فرصت دارند تا موجودی خود را برداشت کنند

صرافی هات‌بیت در اطلاعیه‌ای خبر از توقف فعالیت خود پس از ۵ سال داد

صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی هات بیت (Hotbit)، با انتشار اطلاعیه‌ای خبر از توقف دائم عملیات خود داد.

به گزارش والکس و به نقل از هات‌بیت، این صرافی عملیات تجاری خود را از صبح امروز به وقت ایران (ساعت ۸:۳۰ یک خرداد) به شکل رسمی به حالت تعلیق درآورد. این صرافی از کاربران خود خواست تا صبح ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، دارایی خود را از این صرافی برداشت نمایند.

متن کامل صرافی هات بیت به شرح زیر است:

کاربران عزیز هات بیت،

به مدت ۵ سال و ۴ ماه، تیم هات بیت مفتخر است که در کنار پنج میلیون کاربر خود در بازار ارزهای دیجیتال نقش داشته است. با این حال، با کمال تاسف تصمیم گرفتیم که تمامی عملیات صرافی متمرکز خود را از تاریخ ۲۲ می، ساعت ۴ صبح به وقت گرینویچ، متوقف کنیم. از همه کاربران می‌خواهیم تا قبل از تاریخ ۲۱ ژوئن، ساعت ۴ صبح به وقت UTC، دارایی‌های باقی‌مانده خود را برداشت نمایند.

این تصمیم مبتنی بر سه دلیل بود:

نخست، بدتر شدن شرایط عملیاتی. پس از این که تیم مدیریت صرافی مجبور شد به دلیل تحقیقات مقام قضایی در ماه آگوست، چند هفته فعالیت صرافی را به حالت تعلیق درآورد، صنعت کریوتو دچار بحران‌های فراوانی شده است؛ از جمله فروپاشی صرافی FTX و بحران بانکی برای تعدادی از بانک‌ها که سبب خارج شدن USDC از نرخ برابری شد و همه این‌ها سبب خروج مداوم سرمایه کاربران از صرافی‌های متمرکز – از جمله Hotbit – و وخامت جریان نقدینگی شد.

دوم، تغییر روند صنعت کریپتو. فروپاشی پی‌در‌پی موسسات متمرکز بزرگ، صنعت ارزهای دیجیتال را به دو مسیر سوق داده است: یا پذیرش مقررات دولتی و یا غیرمتمرکزتر شدن. تیم هات‌بیت معتقد است که صرافی‌های متمرکز به زودی به طور فزاینده‌ای دست‌و‌پاگیر خواهند شد و حفظ انطباق با قوانین متعدد، بسیار مشکل خواهد بود.

هات‌بیت از ابتدای تاسیس خود، با ارائه طیف وسیعی از دارایی‌ها و روش‌های افزودن ارزش افزوده خود را متمایز کرده است. هات‌بیت نخستین صرافی بود که دارایی‌های نوظهوری همچون شیبا، کوساما و GRIN را لیست کرد و برای اولین بار سرویس استیکینگ کازموس (ATOM) را به راه انداخت. همچنین اولین صرافی بود که در فعالیت‌های ماینینگ دیفای (با استفاده از پلتفرم کامپوند) شرکت کرد. با این حال، به دلیل عدم اطمینان موجود در این صنعت، فرصت‌های متنوع حاوی ریسک‌های فراوانی نیز هستند. هات بیت همچنین با مشکلات متعددی همچون حملات سایبری گسترده، سو استفاده از پروژه‌ها توسط کاربران و… مواجه شده است که منجر به زیان‌های هنگفتی شده است. بنابراین، تیم هات بیت معتقد است که مدل عملیاتی فعلی (لیست کردن طیف وسیعی از دارایی‌ها) از نظر مدیریت ریسک ناپایدار خواهد بود.

با این حال، با تمامی اشک‌ها و لبخندها، نمایش ما به پایان رسید. اکنون می‌خواهیم از شما تشکر کنیم و به احترامتان کمر خم کنیم. ما هنوز به آینده روشن نوآوری‌های ارز دیجیتال اعتقاد داریم و برخی از ما همچنان برای آن مبارزه خواهیم کرد.

کاربران می‌توانند برای انتقال رمزارزهای خود، از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال مانند صرافی والکس استفاده کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۸ / ۵. مجموع آرا: ۴

منبع
Hotbit
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
11 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی ترابی
مهدی ترابی
3 ماه قبل

سلام ،من ماه سپتامبر فهمیدم که هات بیت اعلام بسته شدن کرده و حدودا ۱۵۰۰ دلار ارز دیجیتال مثل شیباو … داشتم که نابود شده لطفاً جهت احقاق حقوق راهنمایی بفرمایید ، با تشکر

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  مهدی ترابی

سلام
لطفا برای این مشکل با پشتیبانی صرافی هات بیت ارتباط برقرار کنید. در صفحه اصلی هات بیت در بخش Submit your problem و Claim در خواست خود را ثبت کنید.

عبدالله
عبدالله
8 ماه قبل

اینم از صرافی خارجی

Ada Rezaei
Ada Rezaei
8 ماه قبل

سلام من ارزم در صرافی هات بیت رو انتقال ندادم و مهلت اعلام شده گذشته ممکنه راهنماییم کنید چکار باید بکنم ؟ یه ایمیل از طریق صفحه وب هات بیت ارسال کردم اما نمیدونم تو چه وضعیتیه !! ارز Fil داشتم فقط و استیکینگ بود توی صرافی هات بیت
سپاسگزارم

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  Ada Rezaei

سلام
دوست عزیز متاسفانه مهلت اعلام شده از سوی صرافی، سپری شده و تنها راهکار همکاری هات بیت با شماست. لطفا این مساله را با پشتیبانی صرافی درمیان بیگذارید.

سمیرا
سمیرا
8 ماه قبل

من تازه متوجه شدم که هات بیت تعطیل شده.الان هم میشه ارزهامو جابجا کنم؟. باید چیکار کرد?

ر رواقی
ر رواقی
8 ماه قبل
پاسخ به  سمیرا

سلام
با توجه به مهلت هات بیت به کاربران خود برای برداشت دارایی ها (تا صبح ۳۱ خرداد ۱۴۰۲)، در حال حاضر راهکاری برای برداشت موجودی شما نمیشناسیم. توصیه میکنیم این مساله را با پشتیبانی هات بیت در میان بگذارید.

علی اکبری
علی اکبری
9 ماه قبل

اصلا به یه اکانت اجازه ورود نمیده میگه رمز گوگل ادیکنتور رو قبلول نمیکنه اکانتای دیگه هم موجودی فر نشون میده کلا پولمونو خورد هات بیت

مجتبی نجاتی
مجتبی نجاتی
9 ماه قبل

سلام کلی از ارزام داخلشه نمیشه برداشت کرد به خاطر کم بودنش مثلا بی بی دج من ۲۰ میلیارد دارم میگه نمیشه انتقال بدی باید ۲۲ میلیارد باشه خاستم از یه صرافی دیگه انتقال بدم به خودم تا بیشتر بشه ۴۲ دلار کارمزد انتقال میخاد باز انقتال بدم باز دوباره باید ۴۰ دلار بدم که خارج کنه
اونایی هم که داشتم کلی هزینه انتقال کم کرد خدا ازشون نگذره کلی ضرر کردم

Gzo
Gzo
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر دوست عزیز بنده یه مقدار ارز داخل صرافی دارم اما امکان انتقال ندارم میگه تعداد واحدها کم هست واسه انتقال چیکار باید بکنم

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  Gzo

سلام
شما باید کیف پول ارز مربوطه را تا حداقل مقدار قابل برداشت شارژ کنید تا بتوانید کل موجودی را برداشت نمایید.

دکمه بازگشت به بالا