متاورس

آموزش بازی stepn و دریافت کوین استپن رایگان

با پیاده‌روی و ورزش کسب درآمد کنید! شاید این جمله تا چند سال پیش به حساب یک شوخی یا در بدترین حالت یک تبلیغ زرد و بی‌محتوا از یک محصول نامربوط گذاشته می‌شد؛ اما به لطف فناوری بلاکچین، اکنون واقعاً حتی کسب درآمد از یک فعالیت روزمره نظیر پیاده‌روی نیز امکان‌پذیر است. اگر باور ندارید، تنها کافیست کمی در مورد بازی استپن (stepn) تحقیق کنید! در این مقاله به صورت کامل آموزش بازی stepn را به شما ارائه خواهیم کرد.

با مطالعه این مقاله می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن نحوه کسب درآمد با پیاده‌روی را آموزش دیده و به سادگی ارز دیجیتال کسب شده از این طریق را برداشت و نقد کنید! اگر به این بازی کریپتویی علاقه دارید، تمام پیش‌نیازهای لازم برای شما در این مقاله گنجانده شده است.

یک بررسی سریع: بازی stepn چیست؟

STEPN یک نرم‌افزار جدید و هیجان‌انگیز است که در دسته بازی های Move To Earn جای می‌گیرد. این بازی به کمک فناوری‌های وب ۳ و بلاک‌چین، کاربران خود را تشویق به فعالیت‌های فیزیکی واقعی با یک پاداش جذاب می‌کند. با استفاده از این بازی می‌توانید در کنار ورزش روزانه و تلاش برای ایجاد یک زندگی سالم، ارز دیجیتال نیز دریافت کنید. این بازی از عواملی نظیر بازی‌وارسازی و ایجاد روابط اجتماعی کمک گرفته است.

برای شرکت در این بازی و کسب درآمد از آن، نیاز به خرید یک کفش ورزشی در قالب NFT خواهید داشت. زمانی که کفش مناسب خود را تهیه کرده و شروع به پیاده‌روی و دویدن کنید، روند دریافت ارز دیجیتال STEPN آغاز خواهد شد. هرچند بسیاری از کاربران ممکن است بازی استپن را یک عنوان متاورسی بدانند؛ اما این نرم‌افزار تجربه‌ای بسیار واقعی در محیط زندگی حقیقی شما را به ارمغان می‌آورد.

معرفی بازی استپن

اگر این ویژگی‌ها برای شما نیز به اندازه کافی جذاب هستند، خبر خوبی برایتان داریم! شما تا آغاز کسب درآمد از طریق پیاده‌روی و آموزش بازی stepn تنها ۷ قدم فاصله دارید! در این مقاله به صورت کامل به بررسی این روند خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال استپن چیست؟

آموزش بازی stepn: ۷ قدم تا کسب درآمد

بازی stepn یک نام نسبتاً جدید در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. به همین دلیل ممکن است بسیاری از کاربران هنوز با روند دقیق آغاز آن آشنا نباشند. پیش از هر چیزی فراموش نکنید که استپن یک بازی رایگان بلاک‌چینی نیست! شما برای کسب درآمد از طریق آن نیاز به خرید یک NFT در قالب کفش خواهید داشت؛ با این حال اگر اهل ورزش و پیاده‌روی باشید، شک نکنید که پرداخت این هزینه اولیه کاملاً ارزشش را دارد. علاوه بر این، در حال حاضر امکان قرض گرفتن NFT کفش از سایر کاربران و تقسیم سود حاصل از پیاده‌روی نیز در استپن ارائه شده است!

در نهایت در این مقاله روند خرید کفش NFT برای کاربران ایرانی را نیز به صورت کامل شرح داده‌ایم. درنتیجه اگر واقعاً به دنبال ورزش و البته کسب ارز دیجیتال از طریق آن هستید، همه بهانه‌ها را یک‌بار برای همیشه کنار بگذارید! برای آغاز یک زندگی سالم با چاشنی پاداش ارز دیجیتال، تنها کافی است ۷ مرحله زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: نصب نرم‌افزار STEPN

دانلود نرم افزار stepn

اولین قدم در آموزش بازی stepn به نصب نرم‌افزار آن اختصاص دارد. این نرم‌افزار بر روی گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است. در حال حاضر توسعه‌دهندگان استپن، نرم‌افزار مربوط به آن را هم برای سیستم‌عامل اندروید و هم سیستم‌عامل iOS ارائه کرده‌اند. هرچند که پیدا کردن استپن در فروشگاه‌های نرم‌افزاری کار دشواری نیست؛ با این حال از طریق لینک‌های نصب زیر به صورت مستقیم به صفحه نصب آن هدایت خواهید شد. تنها کافی است سیستم‌عامل گوشی هوشمند خود را انتخاب کرده و ابزار لازم برای عبور از تحریم‌های اینترنتی را فعال کنید.

مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری

ایجاد حساب کاربری Stepn بسیار ساده است. به محض این که برای اولین بار وارد محیط نرم‌افزار آن شدید، گزینه‌ای برای ایجاد حساب و ورود آدرس ایمیل مشاهده خواهید کرد. در این مرحله تنها کافی است آدرس یکی از ایمیل‌های خود را وارد نموده و گزینه Send Code را انتخاب کنید. در کمتر از یک دقیقه، ایمیلی از جانب استپن با کد تایید برای شما ارسال خواهد شد. با وارد کردن این کد در نرم‌افزار، می‌توانید به محیط آن وارد شوید.

ایجاد حساب کاربری در stepn

مرحله سوم: دریافت و وارد کردن کد فعال‌سازی Stepn

در این مرحله، نیاز به وارد کردن یک کد فعال‌سازی جهت استفاده از قابلیت‌های استپن خواهید داشت. در صورتی که زمان زیادی در اختیار نداشته و برای استفاده از قابلیت‌های این بازی عجله داشته باشید، این مرحله ممکن است کمی خسته‌کننده به نظر برسد. با توجه به تقاضای بالا، تیم توسعه‌دهنده STEPN ناچار به اعمال محدودیت‌های سنگین در ارائه کدهای فعال‌سازی شده است.

کد فعال سازی stepn

محدودتر کردن ارائه کدها، یک قدم اجباری برای کنترل بار شبکه و پایدارتر کردن ارائه خدمات استپن به کاربران خود به شمار می‌رود. در حال حاضر تیم توسعه این نرم‌افزار تنها ۲۰۰۰ کد فعال‌سازی جدید از طریق سرورهای دیسکورد و تلگرام خود منتشر می‌کنند. به همین دلیل یک کد فعال‌سازی ممکن است موردی نادر و کمیاب به شمار رود. در صورتی که قصد دریافت کد فعال‌سازی Stepn را داشته باشید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • دریافت کد از طریق سرور دیسکورد: سرور دیسکورد Stepn در کانال #-activation-code خود در کنار ارائه جدیدترین اخبار، کدهای فعال‌سازی نرم‌افزار خود را نیز ارائه می‌کند.
  • دریافت کد از کانال تلگرام: علاوه بر سرور دیسکورد، کانال تلگرام استپن نیز در ساعات مختلف روز کدهای فعال‌سازی‌ یکبار مصرفی را به کاربران خود ارائه می‌کند.
  • دریافت کد از طریق دوستان: اگر کسی از دوستان شما به صورت فعال از بازی Stepn استفاده کند، به ازای صرف ۱۰ انرژی قادر به ارسال یک کد فعال‌سازی برای شما خواهد بود!
  • جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی: علاوه بر دیسکورد، ممکن است شما در صفحه استپن در شبکه اجتماعی X نیز قادر به یافتن کدهای فعال‌سازی جدید باشید!
  • درخواست کد اینفلوئنسری: اگر در شبکه اجتماعی خود بیش از ۱۰۰۰ دنبال‌کننده داشته باشید، می‌توانید با ارسال ایمیل به پشتیبانی استپن، درخواست یک کد فعال‌سازی اختصاصی برای اینفلوئنسرها کنید!

مرحله چهارم: انتخاب کفش ورزشی

در چهارمین مرحله از آموزش بازی Stepn و پس از فعال‌سازی موفق حساب کاربری، نوبت به تنظیم اهداف ورزشی خواهد رسید. این قسمت از پروسه استفاده از نرم‌افزار استپن، اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که تنظیم اهداف باید با کفش ورزشی منتخب شما تناسب داشته باشد. بسته به وضعیت جسمانی یا اهداف ورزشی مورد نظر شما، چهار نوع کفش ورزشی (در قالب NFT) در دسترس شما قرار خواهد داشت. این چهار نوع کفش عبارت‌اند از:

  • کفش Walker: مناسب برای حرکت با سرعت ۱ تا ۶ کیلومتر در ساعت
  • کفش Jogger: مناسب برای حرکت با سرعت ۴ تا ۱۰ کیلومتر در ساعت
  • کفش Runner: مناسب برای حرکت با سرعت ۸ تا ۲۰ کیلومتر در ساعت
  • کفش Trainer: مناسب برای حرکت با سرعت ۱ تا ۲۰ کیلومتر در ساعت
کسب درامد بازی استپن با خرید کفش

هر یک از این کفش‌ها برای نوع خاصی از کاربران و بسته به سرعت پیاده‌روی و ورزش آن‌ها مناسب هستند. به عبارت دیگر پس از انتخاب و خرید کفش، در صورتی که در این محدوده سرعت تعیین شده حرکت کنید، قادر به دریافت انرژی (Energy) به عنوان نوعی واحد ارزیابی در بازی خواهید بود. کسب انرژی در این بازی با دریافت مقدار متفاوتی از توکن Green Satoshi یا همان GST همراه خواهد بود. در ادامه این مقاله، به بررسی بیشتر توکنومی این ارز دیجیتال پرداخته‌ایم.

مرحله پنجم: خرید کفش ورزشی NFT

پس از انتخاب کفش، نوبت به مرحله خرید آن خواهد رسید. هزینه خرید توکن NFT در قالب توکن SOL پرداخت می‌شود. درنتیجه پیش از هر چیزی لازم است تا به خرید ارز دیجیتال SOL پرداخته و آن را به آدرس کیف پول نرم‌افزار استپن انتقال دهید. خرید این توکن با استفاده از ریال به سادگی از طریق صرافی والکس امکان‌پذیر است.

استپن گزینه‌های جذابی نظیر خرید جعبه کفش با قیمت پایین و دریافت یک کفش تصادفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با این حال ممکن است این کفش با نیازها و شرایط جسمانی شما تطابق کافی را نداشته باشد. به همین علت، توصیه می‌کنیم کفش خود را با بررسی‌های دقیق از بازار خریداری کنید. هر کفش ورزشی در بازی Stepn دارای ویژگی‌های خاصی است که بر روی عملکرد و طول عمر آن تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال کیفیت (Quality) هر کفش با عناوینی نظیر معمولی، غیرمعمولی، کمیاب، Epic یا افسانه‌ای تعریف شده است.

خرید کفش در Stepn

هرچه کیفیت کفش شما بیشتر باشد، طول عمر آن نیز بالاتر خواهد بود. با این حال پس از خراب‌شدن کفش نیز می‌توانید با پرداخت هزینه، به تعمیر آن بپردازید. توسعه‌دهندگان بازی استپن تلاش کرده‌اند تا این کفش مجازی را هرچه بیشتر به یک کفش واقعی و فیزیکی تشبیه کنند. هر کفش Stepn از ۴ ویژگی مختلف تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها تأثیر متفاوتی بر روی عملکرد شما خواهند داشت. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • کارایی (Efficiency): این ویژگی باعث افزایش میزان کسب GST می‌شود.
  • راحتی (Comfort): پس از سطح ۳۰، میزان کسب GST را افزایش می‌دهد.
  • شانس (Luck): احتمال به دست آوردن جعبه‌های جادویی را افزایش می‌دهد.
  • انعطاف‌پذیری (Resilience): هزینه‌های تعمیر کفش را کاهش می‌دهد.

با توجه به این معیارها، می‌توان به اهمیت یک کفش مناسب برای سودآوری در طولانی‌مدت پی برد. با این حال اگر به عنوان یک مبتدی قصد آموزش بازی Stepn را دارید، توصیه می‌کنیم وسواس زیادی به خرج نداده و کفش مناسب از نظر خود را سریع‌تر انتخاب کنید. آشنایی کامل با نکات این بازی نیازمند صرف زمان و آزمون و خطا است. علاوه بر این، همیشه امکان فروش کفش و خرید یک کفش بهتر پیش روی شما قرار خواهد داشت.

مرحله ششم: آغاز تحرک و کسب درآمد

با در اختیار داشتن یک کفش ورزشی NFT، نوبت به آموزش بازی استپن در دنیای واقعی و کسب درآمد از این طریق خواهد رسید. در هر روز، شما قادر به کسب انرژی و GST با سقف مشخصی خواهید بود. همچنین برای تجربه این بازی، لازم است تا دستگاه هوشمند مورد استفاده شما دارای سنسور GPS قدرتمندی باشد؛ در غیر این صورت ممکن است ورزش شما رصد نشده و درآمدی کسب نکنید.

آموزش بازی stepn با خرید کفش

علاوه بر این، سرعت حرکت شما باید با نوع کفشتان تناسب داشته باشد؛ در غیر این صورت اثربخشی کفش شما در کسب درآمد کاهش خواهد یافت. در نظر داشته باشید که توسعه‌دهندگان Stepn یک ویژگی ضد تقلب در برنامه خود جای داده‌اند تا هرگونه حرکت غیرمشابه با رفتار انسان را شناسایی کند. به همین علت توصیه می‌کنیم به هیچ وجه دنبال تقلب نباشید!

هرچند که گیم‌پلی بازی استپن به صورت کلی ساده و قابل درک است؛ اما وجود المان‌های مختلف در محیط بازی و نحوه تعامل هر یک از آن‌ها با دیگران ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد. به همین دلیل در ابتدای کار به هیچ وجه کار را برای خود دشوار نکرده و صرفاً از ورزش و کسب تجربه و ارز دیجیتال در محیط بازی لذت ببرید. به همین سادگی، کسب درآمد از بازی امکان‌پذیر خواهد بود.

مرحله هفتم: کسب پاداش و نقد کردن آن

با فراهم کردن شرایطی که در ۶ مرحله قبلی توضیح داده شد، آماده کسب درآمد و برداشت آن از طریق ورزش و تحرک خواهید بود. این پاداش‌ها در قالب دو توکن GST و GMT عرضه می‌شود. توکن GST حالت درون برنامه‌ای داشته و می‌توانید از آن برای انجام کارهای مختلفی نظیر تعمیر کفش ورزشی یا صدور (Mint) یک کفش جدید استفاده کنید. علاوه بر این، توکن GST امکان تعویض با استیبل کوین USDC را دارد. در بخش بعدی به صورت کامل به بررسی توکن‌های این پلتفرم و تفاوت آن‌ها با یکدیگر پرداخته شده است.

به محض این که شما توکن‌های خود را به USDC تبدیل کردید، می‌توانید با انتقال آن به کیف پول خود در صرافی والکس، اقدام به نقد کردن آن به صورت ریالی و دریافت در کارت بانکی خود کنید. به عبارت دیگر برای تبدیل ارز استپن به تومان، تنها کافیست آن را به یک ارز تحت پوشش صرافی والکس تبدیل کرده و به کیف پول خود در این صرافی انتقال دهید. بقیه مراحل برای دریافت آن به صورت ریالی، به سادگی آب خوردن خواهد بود!

تمامی مراحل دریافت، واریز و تبدیل ارز دیجیتال استپن به ساده‌ترین شکل ممکن در نرم‌افزار آن پیاده‌سازی شده‌اند. در تصویر زیر، می‌توانید محیط ساده کیف پول درون برنامه‌ای آن را مشاهده کنید.

تبدیل ارز استپن به ریال

در این صفحه گزینه Receive برای دریافت ارز دیجیتال اولیه برای خرید کفش یا ارتقا آن، گزینه Transfer برای برداشت ارز دیجیتال موجود در کیف و گزینه Trade برای تبدیل ارز دیجیتال کسب شده به یک دارایی دیگر نظیر USDC قابل مشاهده است. در صورت تمایل به برداشت پول از بازی استپن، گزینه Transfer را انتخاب نموده و در قسمت مربوط، آدرس کیف پول دیگری نظیر کیف پول والکس برای ارز دیجیتال مورد نظر خود را وارد کنید.

اکنون که با مراحل راه‌اندازی و آموزش بازی Stepn و کسب درآمد از طریق آن آشنا شدید، بد نیست نگاهی کلی به توکنومیک این پلتفرم و تفاوت توکن‌های موجود در آن داشته باشید.

توکنومیک و اقتصاد بازی Stepn

درک کامل جزئیات توکنومیک بازی استپن ممکن است طولانی و خسته‌کننده باشد؛ به‌ویژه با توجه به این که آشنایی با این موضوع تأثیر زیادی در شناخت محیط و مکانیزم‌های بازی ندارد، نیازی به ارائه توضیحات اضافی در مورد توکن‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها نیست. با این حال آشنایی بیشتر با توکن‌های موجود در این پلتفرم و اقتصاد حاکم در آن، می‌تواند به شما در ایجاد یک دید بهتر کمک کند.

تفاوت ارزهای دیجیتال بازی استپن

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، در بازی استپن دو توکن با نام‌های GST و GMT وجود دارد. توکن GST یک ارز دیجیتال کاربردی با عرضه نامحدود است. شما می‌توانید برای ارتقا کفش یا سایر پرداخت‌های درون برنامه‌ای، این توکن را بسوزانید. در سمت دیگر، توکن GMT یک ارز دیجیتال حاکمیتی است که عرضه کل آن به ۶ میلیارد عدد محدود شده است.

شما به محض آغاز فعالیت در این بازی، می‌توانید توکن GST به دست آورید. با این حال برای کسب توکن GMT حداقل نیازمند رسیدن به سطح ۳۰ خواهید بود. هر دو توکن برای خرید کفش‌های کتانی NFT قابل استفاده هستند.

تفاوت ارزهای دیجیتال در Stepn

کسب درآمد با اجاره کفش

فعالیت ورزشی تنها روش برای کسب درآمد از طریق بازی استپن نیست! اگر شما می‌خواهید بدون فعالیت بدنی از این پلتفرم کسب درآمد کنید، می‌توانید کفش خریداری شده خود را به کاربران دیگر قرض دهید. در این حالت درآمد حاصل از فعالیت به صورت ۳۰ به ۷۰ به نفع مالک کفش تقسیم خواهد شد. دلیل این موضوع، هزینه‌های مورد نیاز برای تعمیر کفش و جبران استهلاک آن است.

سوزاندن یا تبدیل به پول! مسئله این است!

ارز دیجیتال GST هم قابلیت تبدیل شدن به یک دارایی قابل نقد شدن و هم استفاده (بخوانید سوزاندن!) برای ارتقا تجهیزات را دارد. شاید در نگاه اول تعجب کنید که چرا افرادی حاضر به سوزاندن توکن‌های خود به جای تبدیل آن به پول واقعی می‌شوند! در جواب این سؤال باید بگوییم که هرچه تجهیزات و کفش خود را بیشتر ارتقا دهید، امکان کسب درآمد بیشتری نیز خواهید داشت. درواقع سوزاندن توکن GST نوعی سرمایه‌گذاری برای دریافت پاداش بیشتر در آینده است.

مکانیزم سوزاندن توکن‌ها باعث شده تا ارزش آن در طول زمان حفظ شود. در واقع این استراتژی هوشمندانه که توسط توسعه‌دهندگان این پلتفرم طراحی شده، هدف‌های مختلفی نظیر حفظ ارزش دارایی با وجود نامحدود بودن آن را دنبال می‌کند. از همین رو به عقیده تحلیل‌گران بازار، آینده ارز دیجیتال استپن می‌تواند بسیار درخشان باشد.

سلامتی و کسب درآمد؛ یک تیر و دو نشان!

بازی استپن را می‌توان یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی‌های کریپتویی دانست. ایده اولیه این عنوان به اندازه‌ای جذاب بود که توسعه‌دهندگان برای کنترل شبکه، ناچار به محدود کردن ورودی‌ها از طریق کدهای فعال‌سازی شدند. اگر شما نیز به ورزش و فناوری به صورت هم‌زمان علاقه‌مند هستید، بدون شک این بازی نقطه عطف تمام علایق شما خواهد بود!

در این مقاله به آموزش بازی Stepn پرداخته و پیش‌نیازهای لازم برای آغاز کار با آن را به شما معرفی کردیم. با نصب و آغاز این بازی، می‌توانید در کنار سلامتی و تناسب اندام، یک انگیزه مالی نیز برای ورزش‌کردن داشته باشید! به نظر شما چه بازی‌های خلاقانه دیگری با قابلیت کسب درآمد از طریق فعالیت‌های روزمره وجود دارند؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۹

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mojtaba
Mojtaba
3 ماه قبل

بازی فوق العاده جذابی هست
چند ماهه استفاده میکنم، هم درآمد داره هم انگیزه برای فعالیت ورزشی منظم،

دکمه بازگشت به بالا