منتخب سردبیر

راهنمای حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از نشت داده‌ها

در دنیای دیجیتال، حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از نشت داده‌ها بیش از هر زمان دیگری ضروری است. این امر به‌ویژه برای کاربران صرافی‌های ارز دیجیتال اهمیت بالایی دارد. در این مطلب، روش‌های محافظت از امنیت اطلاعات شما را مرور می‌کنیم.

انتخاب رمز عبور قوی و محافظت از آن

یکی از مهم‌ترین ابعاد امنیت اطلاعات شخصی، انتخاب رمز عبور قوی و منحصربه‌فرد برای حساب‌های شما است. در ادامه چند نکته‌ی کلیدی برای کمک به ایجاد و حفظ رمزهای عبور را می‌بینید:

۱. پیچیدگی: رمزهای عبور خود را با استفاده از ترکیب حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص پیچیده کنید. از حروف و کلماتی که به‌راحتی قابل حدس هستند، مانند تاریخ تولد خودداری کنید.

۲. طول: رمزهای عبور طولانی معمولا قوی‌تر هستند. با وجود این‌که والکس رمزهای عبور ۸ کاراکتری را نیز قبول می‌کند، پیشنهاد ما به شما این است که پسوردی با حداقل ۱۲ کاراکتر را هدف بگیرید.

۳. منحصر به فرد بودن: هرگز از رمز عبورتان در چندین حساب، استفاده مجدد نکنید. هر حساب کاربری لازم است رمز عبور یگانه‌ی خود را داشته باشد.

۴. تایید صحت دو مرحله‌ای (Two-factor authentication): برای افزودن یک لایه امنیتی بیشتر می‌توانید تایید صحت دو مرحله‌ای را فعال کنید تا علاوه بر رمز عبور، نیاز به وارد کردن کد یک بار مصرف از سمت شما باشد.

۵. ابزار خلق رمز عبور: می‌توانید از ابزارهای خلق رمز عبور برای تولید، ذخیره و تکمیل خودکار رمزهای عبور پیچیده برای حساب‌های مختلف خود استفاده کنید.

۶. تغییر منظم: حتی اگر رمز عبوری قوی دارید، تغییر دوره‌ای آن ضروری است. این کار می‌تواند به محافظت از حساب شما در صورت به خطر افتادن رمز عبور کمک کند.

بررسی امنیت مرورگر و افزونه‌های آن

 امنیت مرورگر

بخش بزرگی از فعالیت‌های ما در اینترنت بر بستر مرورگرهای وب (Web browsers) انجام می‌شوند. به همین دلیل لازم است مرورگرهای خود را همیشه به‌روز نگه دارید و همچنین مطمئن شوید هیچ افزونه و Extension نامعتبر و یا بدون کاربردی روی مرورگرتان نصب نباشد.

همیشه در نظر داشته باشید که برخی افزونه‌ها می‌توانند رمز عبور و سایر داده‌های حساس مثل شماره کارت بانکی را از کد HTML وب‌سایت‌ها استخراج کنند و البته آن‌ها لزوما بدافزار نیستند.

همواره به‌روزرسانی کنید

خوب است به‌طور منظم اپلیکیشن صرافی خود را به‌روزرسانی کنید تا آسیب‌پذیری‌های امنیتیِ احتمالی رفع شوند. مطمئن شوید که سیستم عامل شما نیز به‌روز است. نرم‌افزارهای قدیمی می‌توانند شما را در معرض خطرات امنیتی مختلفی قرار دهند.

مراقب کلاهبرداری‌های فیشینگ باشید

کلاهبرداری فیشینگ روشی رایج است که مجرمان سایبری برای فریب کاربران در جهت افشای اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده می‌کنند. فیشینگ شامل ایمیل‌های جعلی، وب‌سایت‌ها یا پیام‌هایی می‌شوند که در ظاهر از منبع رسمی مثل والکس آمده اما در واقع یک صحنه‌سازی و شبیه‌سازی است. پیش از کلیک روی لینک‌ها یا دادن اطلاعات شخصی خود به فرم‌ها و ایمیل‌ها، صحت چنین ارتباطاتی را بررسی کنید. پیشنهاد می‌کنیم مطلب روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری در والکس را مطالعه کنید. ما در این مطلب به شما یاد می‌دهیم چطور در دام فیشینگ نیفتید.

دستگاه (Device) خود را ایمن کنید

با استفاده از رمز عبور، پین یا احراز هویت بیومتریک (تشخیص چهره و اثر انگشت) می‌توانید دستگاه خود را ایمن کنید تا اگر فردی غیر از شما خواست از موبایل یا کامپیوتر شما استفاده کند، امکان ورود نداشته باشد.

بر حساب‌ها و کیف‌پول خود نظارت کنید

به‌طور مرتب حساب‌ها و تراکنش‌های اپلیکیشن‌های مالیِ خود را بررسی کنید و هرگونه فعالیت مشکوک را با تیم‌های پشتیبانیِ این اپ‌ها در میان بگذارید.

اقدامات امنیتی والکس برای جلوگیری از نشت داده‌ها

اقدامات والکس برای امنیت داده‌ها

برای اطمینان از حفاظت اطلاعات شما، والکس از روش‌ها و اقدامات امنیتی متعددی استفاده می‌کند. در ادامه برخی از شیوه‌های امنیتی ما را مرور می‌کنید:

۱. رمزگذاری: داده‌های ارسالی بین دستگاه شما و سرورهای صرافی رمزنگاری می‌شوند تا دسترسی به این اطلاعات برای اشخاص غیرمجاز، دشوار شود.

۲. کیف‌پول سرد: صرافی والکس وجوه ارز دیجیتال کاربران خود را کیف‌پول‌های سرد که به اینترنت متصل نیستند، ذخیره می‌کند. این کار از دارایی‌های شما در برابر حملات آنلاین محافظت می‌کند.

۳. تست نفوذ: والکس اغلب سیستم خود را در معرض تست‌های نفوذ قرار می‌دهد تا آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف آن را شناسایی و برطرف کند.

۴. رعایت مقررات: رویه‌ها و مقررات استانداردی در سطح دنیا برای مبادلات رمزارزها وجود دارند که رعایت آن‌ها و نظارت بر اجرای آن‌ها توسط والکس به‌طور مداوم انجام می‌شود.

۵. دیواره‌ی آتش: والکس از دیواره‌های آتش چندلایه به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده می‌کند تا داده‌های موجود روی سرورهای اختصاصی این صرافی در امنیت باشند.

۶. بک‌آپ‌گیری: والکس از تمامی اطلاعات مهم سامانه‌ی خود به‌طور مرتب بک‌آپ می‌گیرد تا عملا امکان از دست رفتن اطلاعات به صفر برسد.

۷. اطلاع‌رسانی به‌موقع: والکس همواره با اطلاع‌رسانی به‌موقع از آخرین تحولات شبکه‌های کریپتویی، همراهان و کاربران خود را پیش از بروز هرگونه بحران، آگاه می‌کند.

به یاد داشته باشید که لازم است در حفظ امنیت اطلاعات خود هوشیار و فعال بمانید. ترکیبی از تلاش‌های شما و اقدامات امنیتی صرافی والکس می‌تواند خیال شما را از سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتو آسوده کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۷

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا