تریدفین‌تک

راهنمای کامل نحوه استفاده از API ارز دیجیتال در بازار رمز ارزها

آیا تابه‌حال به عنوان فردی فعال در دنیای ارزهای دیجیتال، عبارت api ارز دیجیتال به گوشتان خورده است؟ api ارز دیجیتال در این فضا مانند یک پیام رسان عمل می‌کند. با توجه به رشد بازار ارزهای دیجیتال و معاملات ارزی در سراسر جهان، فناوری‌های پیشرفته در صدد آسان سازی کار کاربران این پلتفرم‌ها برآمدند. Api ارز دیجیتال هم یکی از همین موارد است که تا کنون توانسته تأثیرات بسیار مثبتی در روند رشد معاملات ارزی داشته باشد.

اگر تا کنون در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، احتمالا پاسخ سؤالاتی مثل صرافی کریپتوکارنسی و چه کاربردی در دنیای کریپتوکارنسی دارد را می‌دانید. برای انجام معاملات موفق و حرفه‌ای در بازار رمز ارزها، باید یک صرافی خوب را انتخاب کنید. api ارز دیجیتال دقیقا وظیفه برقراری ارتباط بین شما و صرافی مورد نظرتان را دارد. به این صورت که درخواست کاربران را به سیستم منتقل کرده و پس از پردازش اطلاعات، پاسخ و نتیجه مورد نظر را به کاربران ارائه می‌دهد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با مفهوم api ارز دیجیتال و نحوه استفاده آن در معاملات ارزی آشنا کنیم.

API چیست؟

 کلمه API در واقع مخفف شده عبارت “Application Programming Interface” است که در فارسی به عنوان «رابط کاربردی برنامه نویسی» ترجمه می‌شود. api ارز دیجیتال و به طور کلی api وسیله‌ای برای برقراری ارتباط نرم افزارها با یکدیگر و از بهترین ابزارهای معامله است. به عبارتی می‌توان گفت که شبیه به یک پیام رسان عمل می‌کند.

عملکرد API در تمام اکوسیستم‌ها مانند یک پیام رسان

api در هر سیستمی که باشد، ابتدا درخواست (Request) را از فرد دریافت می‌کند و سپس آن را در سریع‌ترین حالت ممکن به سیستم انتقال می‌دهد. در نهایت دوباره پاسخ سیستم یا Response را به شخص منتقل می‌کند. برای اینکه بهتر متوجه روش کار api ارز دیجیتال شوید به مثال زیر توجه کنید.

تصور کنید که قصد دارید تا یک پرواز را از یک سایت رزرو کنید. برای این کار باید ابتدا وارد سایت مخصوص شوید و اطلاعات پرواز مورد نظر خود مثل تاریخ پرواز و مقصد سفر خود را در سیستم وارد می‌کنید. در این مرحله سایت اقدام به مقایسه کردن اطلاعات پروازهای موجود در پایگاه داده تمام شرکت‌های هواپیمایی می‌کند تا بتواند پاسخی برای درخواست شما آماده کند. این اطلاعات و نتایج به دست آمده تنها از طریق api هایی که شرکت‌های هواپیمایی ارائه کرده‌اند حاصل می‌شود.

API ارز دیجیتال چیست؟

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر و بسیار مهم معاملات ارزهای دیجیتال، بخش api ارز دیجیتال است. این قسمت به عنوان یک مدرک محکم برای اثبات تکامل اکوسیستم معاملات ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. برای مثال هنگام انجام دادن معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال، تنها با استفاده از api ارز دیجیتال می‌توانید با صرافی مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید.

سهولت انجام معاملات ارزی با API ارز دیجیتال

به طور کلی می‌توان گفت که api ارز دیجیتال برای سهولت در انجام تراکنش‌ها و معاملات ارزی طراحی و اجرا شده‌اند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که فرقی ندارد که چه کسی از آن استفاده می‌کند. به عبارتی شما هم به عنوان یک توسعه دهنده برنامه‌های رمزنگاری شده و هم به عنوان یک معامله‌گر و فرد فعال در دنیای کریپتوکارنسی می‌توانید از api ارز دیجیتال استفاده کنید.

در دنیای ارزهای دیجیتال به api ارز دیجیتال CryptoAPI هم می‌گویند. Api ارز دیجیتال یا CryptoAPI این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به داده‌های صرافی‌ها دسترسی پیدا کنید. حال در ادامه این مطلب به بررسی نحوه استفاده از api ارز دیجیتال والکس و مزایای استفاده از api ارز دیجیتال والکس نیز به طور مختصر می‌پردازیم.

کاربرد API در ارز دیجیتال

حال که متوجه مفهوم api ارز دیجیتال شدید بهتر است با کاربردهای آن هم آشنا شوید. همان‌طور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم با استفاده از api در دنیای ارزهای دیجیتال می‌توانید به صرافی‌های مورد نظر خود وصل شده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر آن شما به کمک api ارز دیجیتال می‌توانید حساب خود را مدیریت کنید و معاملات خود را انجام دهید. ضمن اینکه امکان دسترسی به تمام داده‌های موجود در بازار به شکل هم زمان را هم برای شما فراهم می‌کند.

دسترسی به تمام داده‌های موجود در بازار

Api ارز دیجیتال دو نوع مختلف دارد که با نام‌های api قیمت و api خرید و فروش رمزارزها شناخته می‌شوند. بنابراین صرافی‌های ارز دیجیتال از همین طریق می‌توانند داده‌های قیمت گذشته و فعلی ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه دهند. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که اکثر صرافی‌های رمز ارزها، مستندات api ارز دیجیتال برای انجام خرید و فروش را به صورت زنده به کاربران خود ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از موارد کاربرد api در ارز دیجیتال و دنیای کریپتوکارنسی این است که معامله‌گران می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های واسطه و به کمک api خرید و فروش به ترید کردن بپردازند. برای اینکه مفهوم این کاربرد را بهتر متوجه شوید به این مثال توجه کنید. کیف پول‌های ارز دیجیتال به کمک api ارز دیجیتال و با استفاده از قابلیت جابه‌جایی یا خرید و فروش داخلی، این امکان را به کاربران خود می‌دهند که ارزهای دیجیتال را در والت خود معامله کنند. ضمن اینکه دیگر نیازی به ورود مستقیم به پلتفرم صرافی مورد نظر نخواهد بود.

API keys چیست؟

Api ارز دیجیتال مانند تمام api‌های دیگر به چیزهای مشابهی نیاز دارد. اولین و مهم‌ترین گزینه هم، api keys است. شما زمانی که از طریق اپلیکیشن یک صرافی قصد انجام معاملات ارزی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال را داشته باشید، باید در ابتدا یک api keys بسازید. api keys یک کد یا عبارت تشکیل شده از اعداد و حروف متصل است که با وارد کردن آن در بخش مربوط، می‌توانید به قابلیت‌های api ارز دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید.

دسترسی به قابلیت‌های Api ارز دیجیتال

نحوه ساخت کلیدهای api والکس

نحوه ساخت api keys در اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال والکس بسیار ساده است. برای این کار ابتدا باید به بخش مدیریت api بروید و با انتخاب گزینه «حساب کاربری» api keys خود را بسازید. توجه داشته باشید که شما به عنوان یک کاربر، امکان ساخت سه api keys متفاوت را خواهید داشت. برای این کار شما ابتدا باید موارد زیر را تعیین کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این ابزار می‌توانید به صفحه API والکس مراجعه نمایید.

  • نام api
  • مدت زمان اعتبار و فعال بودن: کلیدهای api ارز دیجیتال به شکل پیش فرض ۹۰ روز فعال هستند و در این مدت زمان قابل استفاده هستند. اما اگر قصد دارید تا مدت کمتری را برای فعال بودن کلید api ارز دیجیتال خود در نظر بگیرید، می‌توانید این زمان را به دوره‌ی ۱۵ روزه، ۳۰ روزه یا ۶۰ روزه تغییر دهید.
  • تعیین مجوز: کلیدهای api ارز دیجیتال به شکل پیش فرض اجازه خواندن را دارند. شما در هنگام ساخت آن می‌توانید دسترسی معامله و برداشت را هم برای آن فعال کنید. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در صورت انتخاب گزینه برداشت و معامله و باز کردن دسترسی آن، باید بیش از پیش در راستای حفظ امنیت api keys خود کوشا باشید و IP های مجاز را مشخص کرده و آن‌ها را وارد کنید.
  • IP های مجاز: اگر در مرحله قبل مجوز برداشت را فعال کرده باشید، گذراندن این مرحله هم اجباری خواهد بود. در این مرحله برای احراز هویت دو مرحله‌ای، باید رمز یک بار مصرفی که به ایمیل و گوشی همراهتان ارسال شده است را وارد کنید. ضمن اینکه باید حتما توجه داشته باشید که پس از اتمام مراحل ساخت api ارز دیجیتال، تنها یک بار فرصت دارید تا api keys خود را مشاهده و کپی کنید.
امکان ساخت سه کلید API والکس

نحوه استفاده از API والکس و ویژگی‌های آن

حال که با روش ساخت api keys و نحوه استفاده از api والکس آشنا شدید خوب است درباره نکات مهمی که هنگام استفاده از آن وجود دارد و مزایای استفاده از api والکس هم آگاهی داشته باشید. اولین مورد انقضای کلیدهای api ارز دیجیتال است. همان‌طور که در بخش‌های قبل هم گفتیم، انقضای این کلیدها پس از به موعد رسیدن تاریخ مشخص شده به اتمام می‌رسد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. حال برای اینکه اختلالی در معاملات شما به عنوان کاربران این صرافی به وجود نیاید از طریق پیام‌های داخل اپلیکیشن و ایمیل به شما اطلاع رسانی می‌شود. این اطلاع رسانی در دو مرحله انجام می‌شود:

  • ۴۸ ساعت قبل از انقضا
  • هنگام غیرفعال‌شدن

مورد دیگری که درباره استفاده از  api والکس باید بدانید، ویرایش کلیدهای api ارز دیجیتال است. در واقع شما به عنوان کاربر این اپلیکیشن این توانایی را دارید که کلیدهای api فعال خود را ویرایش کنید. نکته مهمی که درباره ویرایش کلیدهای api ارز دیجیتال نیز وجود دارد این است که شما امکان تغییر زمان انقضا را نخواهید داشت. برای این کار فقط باید یک api keys جدا بسازید که تاریخ بیشتری داشته باشد. علاوه بر این برای این که تغییرات مورد نظرتان اعمال شود، باید حتما احراز هویت دو مرحله‌ای را مجددا انجام دهید.

Api در جهان کریپتوکارنسی؛ تجربه‌ای نو

با توجه به رشدی که دنیای ارزهای دیجیتال در طی چند سال اخیر داشته است، طبیعی است که انتظار پیشرفت زیادی از اکوسیستم معاملات دارایی‌های رمزنگاری شده داشته باشیم. Api ارز دیجیتال یکی از نمونه‌های بارز همین پیشرفت است. با این حساب می‌توانید منتظر ورود شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری به بازار رمز ارزها باشید و به دنبال آن مشاهده کنید که استفاده از api ارز دیجیتال و معاملات الگوریتمی چگونه افزایش پیدا می‌کند.

شما برای انجام تراکنش‌های ارزی، بعد از انتخاب کیف پول و صرافی مورد نظر، باید در فکر ساخت api ارز دیجیتال در صرافی انتخابی خود باشید. همچنین به دنبال آن می‌توانید انواع و اقسام جابه‌جایی‌ها و خرید و فروش را انجام داده و از اطلاعاتی مثل آمار بازار جهانی، لیست سفارش‌های بازار، لیست آخرین معاملات بازار، لیست بازارها و وضعیت آن‌ها و… آگاه شوید. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با api ارز دیجیتال و کاربرد آن در بازار رمز ارزها آشنا کنیم.

سؤالات متداول

کاربرد api در ارز دیجیتال چیست؟

Api ها که به عنوان یک انتقال دهنده پیام عمل می‌کنند در مواردی مثل انجام معاملات ارزی، برقراری ارتباط کاربران با صرافی‌های ارز دیجیتال، امکان دسترسی به داده‌های بازار رمز ارزها و آخرین معاملات انجام شده در آن، خرید و فروش ارزهای دیجیتال و… کاربرد دارند.

دسترسی به سرمایه من در صرافی از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

افرادی که api ارز دیجیتال شما را داشته باشند به تمام اطلاعات شما دسترسی خواهند داشت. وظیفه حفظ و مراقبت از api keys بر عهده خود شما است. توصیه ما این است که آن را در اختیار کسی قرار ندهید. ضمن اینکه با تعیین IP می‌توانید امنیت api ارز دیجیتال خود را بالا ببرید.

مزایای استفاده از api والکس چیست؟

شما هنگام استفاده از api ارز دیجیتال در اپلیکیشن والکس، می‌توانید اطلاعات کلیدهای api خود را تغییر دهید، هنگام ساخت api جدید مدت زمان انقضای آن را کاهش دهید و با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای امنیت api ارز دیجیتال خود را بالا ببرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cryptocurrenciestrading
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Sa
Sa
1 ماه قبل

سلام. توضیحات بیش از حد طولانی و موارد تکراری زیادی داشت که خلاصه و مفید تر میشد نوشته بشه. و در نهایت به نکات ریز معامله اشاره نشده. مثلا میشه با روش APIراحت تر و با کارمزد کمتر آربیتراژ انجام داد یا خیر؟ لطفا با یه مثال توضیح بدین.

ر رواقی
ر رواقی
27 روز قبل
پاسخ به  Sa

سلام
ممنون از اینکه دیدگاه خود را با ما درمیان گذاشتید. قطعا در بروزرسانی‌های آتی مقاله، این موارد منعکس می‌شود.

ایمان
ایمان
10 ماه قبل

سلام
میشه با مکاتبه محدودیت تعداد دفعات برداشت رمزارز با api رو بیتشر کرد؟
با تشکر.

ر رواقی
ر رواقی
10 ماه قبل
پاسخ به  ایمان

سلام
لطفا این مساله را با پشتیبانی پلتفرم مربوطه درمیان بگذارید.

رضارزاقی
رضارزاقی
1 سال قبل

من میخواهم Apiهایم راغیرفعال کنم چیکارکنم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  رضارزاقی

سلام
وقت شما به خیر
اگر از API صرافی والکس استفاده می‌کنید، شما میتوانید با انتخاب گزینه «حساب کاربری» به قسمت «مدیریت API» رفته و در آنجا لیست API های خود را مشاهده و در صورت لزوم هر کدام را خواستید حذف کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا