کیف پول

کیف پول آیم توکن چیست؟ نحوه استفاده از ولت Imtoken

کیف پول آیم توکن یک کیف پول موبایلی همراه با رابط کاربری ساده است. این کیف پول علاوه بر امکان مبادله ارز دیجیتال و ذخیره آن، امکانات دیگری هم دارد. با ساخت یک حساب کاربری در این کیف پول رایگان، می‌توانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. اگر نسبت به امنیت دارایی‌های خود نیز اطمینان ندارید، کیف پول آیم کوین را به کیف پول سخت افزاری متصل کنید.

معرفی کیف پول آیم توکن

کیف پول آیم توکن یک کیف پول نرم افزاری چند منظوره است که طبق فناوری‌های بلاکچین شرکت ImToken ساخته شده است. این کیف پول تنها از ارزهای دیجیتال با استاندارد ERC-۲۰ پشتیبانی می‌کند. برخی از این ارزهای دیجیتال عبارت‌اند از: BTC، LTC، ETH، TRX، EOS و… هستند. زمانی که توکن‌های خود را در این کیف پول ذخیره سازی می‌کنید، یک محیط امن و کاربرپسند را برای تراکنش‌های خود در اختیار دارید. یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول ImToken، عدم دریافت هزینه تراکنش از کاربرانش است. یعنی شما برای انجام تراکنش‌ها در این کیف پول، تنها باید مبلغ اندکی را به عنوان کارمزد به ماینر پرداخت کنید.

دو نسخه از کیف پول آیم توکن در بازار وجود دارد که شامل:

  • ImToken Wallet 1.0: این نسخه فقط امکان انتقال و دریافت توکن را به شما می‌دهد و تنها از کیف پول اتریوم (ETH) پشتیبانی می‌کند.
  • ImToken Wallet 2.0:این نسخه، بین المللی است و از انواع کیف پول‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) پشتیبانی می‌کند.

اگر ولت ImToken را دانلود کرده و یک حساب کاربری در آن بسازید، می‌توانید به امکانات زیر دسترسی داشته باشید.

معرفی کیف پول آیم توکن
  • امکان ذخیره انواع ارزهای دیجیتال از هر پلتفرم بلاکچینی را به شما می‌دهد.
  • از طریق عملکرد سهام شما در این کیف پول، یک درآمد غیرفعال به شما تعلق می‌گیرد.
  • دسترسی کامل و مستقیم به برنامه‌های غیرمتمرکز در این کیف پول وجود دارد.
  • تمامی معامله را بسیار سریع و ساده انجام می‌شوند.
  • به کمک کیف پول سخت افزاری ImKey می‌توانید کیف پول آیم توکن را به یکدیگر متصل کنید و امنیت دارایی‌های خود را بالا ببرید.

امکانات کیف پول آیم توکن

این کیف پول علاوه بر امکان ذخیره ارز دیجیتال، ارسال و دریافت آن‌ها، چندین امکانات مهم توسعه یافته دارد که شامل موارد زیر می‌شود. البته، برای استفاده هر چه بهتر از این امکانات، باید آموزش استفاده از کیف پول ImToken را بررسی کنید.

استیکینگ در کیف پول آیم توکن

یکی از مهم‌ترین امکانات این کیف پول که در حال توسعه به آن اضافه شد، امکان استیکینگ (Staking) است. برای انجام استیکینگ در این کیف پول، کافی است که گزینه Browser را انتخاب و روی گزینه Staking کلیک کنید. حالا وارد صفحه اصلی مربوط به استیکینگ کیف پول می‌شوید. کیف پول آیم توکن علاوه بر پشتیبانی از (ATOM) از دیگر بلاکچین‌های اثبات سهام (POS) مثل Polkadot، Tezos و Kusama پشتیبانی می‌کند.

برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)

در واقع، بسیاری از کیف پول‌ها امکان دسترسی مستقیم به برنامه‌های غیرمتمرکز را ندارند. به همین دلیل، شما برای دسترسی به این برنامه‌ها باید نام یا URL برنامه موردنظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید. البته، اکثر کیف پول، یک قسمت مربوط به برنامه‌های غیرمتمرکز پیشنهادی دارند که از آن قسمت هم می‌توانید انتخاب کنید. کیف پول آیم توکن به شما دسترسی مستقیم به برنامه‌های غیرمتمرکز را می‌دهد و دیگر نیازی جستجو آنها نیست.

لیست ارزهای دیجیتال با قیمت برتر در کیف پول آیم توکن

در قسمت Markets این کیف پول، شما می‌توانید حرکات قیمت ارزهای دیجیتال را مشاهده کرده و برترین ارز دیجیتال را انتخاب کنید. در بخش Markets کیف پول، دو گزینه Trade و Quotation وجود دارد. در بخش Quotation، کاربران می‌توانند یک لیست از ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود آماده کرده و قیمت آن‌ها را در آن لیست پیگیری کنند. همچنین، در کیف پول آیم توکن، کاربران امکان بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های Binance و Bittrex را دارند.

مرورگرها در کیف پول آیم توکن

بخش مرورگر یا Browser مربوط به جستجوی برنامه‌های غیرمتمرکز می‌شود. در این بخش، شما باید نام یا URL برنامه را جستجو کرده تا به آن دسترسی پیدا کنید. البته، در ادامه صفحه مربوط به مرورگر، پیشنهاداتی برای برنامه‌های غیرمتمرکز وجود دارد که از میان آنها هم می‌توانید انتخاب کنید.

پروفایل در کیف پول آیم توکن

بخش پروفایل که مربوط به حساب کاربری شما می‌شود، شامل موارد مهمی است که عبارت‌اند از:

  • مدیریت کیف پول: در این قسمت می‌توانید یک کیف پول جدید بسازید یا کیف پول دیگری را وارد کنید.
  • تنظیمات: در این قسمت می‌توانید امنیت کیف پول و دارایی‌های خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، گزینه Touch ID به شما کمک می‌کند که با کمک حسگر اثرانگشت وارد کیف پول شوید یا گزینه Hide Balance، موجود کیف پول شما را پنهان می‌کند تا دیگران به آن دسترسی نداشته باشند.

مزایا و محدودیت‌های کیف پول آیم توکن

کیف پول ImToken نیز مانند هر کیف پول ارز دیجیتال دیگری، دارای مزایا و معایبی است. قبل از شروع استفاده از هر کیف پولی، باید نسبت به مزایا و معایب آن آگاه باشید و آگاهانه آنها را انتخاب کنید.

مزایا کیف پول آیم توکن

مزایای کیف پول آیم توکن

  • آیم توکن یک کیف پول HD است. یعنی این کیف پول برای هر تراکنش شما یک آدرس عمومی تولید می‌کند که براساس آن، دیگر نیازی به کلیدهای عمومی و خصوصی نیست.
  • کیف پول آیم توکن یک کیف پول Open Source است. نرم افزارهای متن باز، توسط کدهای برنامه نویسی طراحی می‌شوند. بر این اساس کاربران می‌توانند این کدها را تغییر داده و کیف پول را برای خود شخصی‌سازی کنند.
  • این کیف پول یک صرافی یکپارچه است. یعنی شما بدون نیاز به ارز فیات، می‌توانید از گزینه سواپ توکن در کیف پول استفاده کنید و مبادلات خود را انجام دهید. این مزیت توسط شبکه Kyber به کیف پول آیم توکن اضافه شده است. در گذشته، کاربران برای تبدیل ارزهای دیجیتال خود، ابتدا باید آن را به ارز فیات تبدیل و مجددا با آن، ارز دیجیتال خریداری می‌کردند. در این صورت، هزینه‌های سواپ، بسیار بالا می‌رفت.

محدودیت‌های کیف پول آیم توکن

 این کیف پول از ارز فیات پشتیبانی نمی‌کند. یعنی شما نمی‌توانید در این کیف پول، با ارز فیات، ارز دیجیتال یا با ارز دیجیتال، ارز فیات خریداری کنید. مبادلات در این کیف پول تنها به صورت ارز دیجیتال به ارز دیجیتال انجام می‌شود.

 احراز هویت کیف پول آیم توکن، چند عاملی نیست. مانند بسیاری دیگر از کیف پول‌ها، تنها از احراز هویت تک عاملی پشتیبانی می‌کند که این مورد ممکن است امنیت دارایی‌های شما را تا حد زیادی کاهش دهد. به همین دلیل، بهتر است از روش‌های دیگر امنیتی استفاده کنید.

این کیف پول قابلیت چند امضایی ندارد. این قابلیت مربوط به تراکنش‌های هر کاربر می‌شود. قبل از انجام تراکنش، چند کاربر باید سند تراکنش شما را امضا کنند تا تراکنش تایید شود. در این صورت، امنیت تراکنش بسیار بالا می‌رود که البته، کیف پول آیم توکن از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند.

نصب کیف پول آیم توکن

کیف پول آیم توکن برای کاربران ایرانی

کیف پول ImToken دارای دو نسخه موبایلی مناسب برای اندروید و IOS است که با حجم ۵۰ مگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. استفاده از این کیف پول برای کاربران ایرانی هم ممکن است و در دسترس آن‌ها نیز قرار دارد. همچنین، به دلیل رابط کاربری بسیار ساده‌ای که دارد، گزینه محبوبی میان کاربران ایرانی به حساب می‌آید. برای بهبود امنیت دارایی خود در این کیف پول، می‌توانید آن را به کیف پول سخت افزاری ImKey متصل کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۳ / ۵. مجموع آرا: ۳

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا