اخبار ارزهای دیجیتال

هند با «گروه ۲۰» برای تدوین استاندارد بین المللی ارزهای دیجیتال مذاکره می‌کند

هندوستان ریاست چرخشی نشست‌های این گروه را بر عهده دارد

هند با اشاره به ضرورت نیاز به پروتکل عملیاتی استاندارد و مشترک برای ارزهای دیجیتال، خواستار مذاکره اعضای گروه بیست (G-20) در این خصوص شد. نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، وزیر اقتصاد هند، در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان مجلس این کشور در خصوص آینده قانون‌گذاری دارایی‌های دیجیتال در هندوستان، این نکته را فاش ساخت.

به گزارش والکس و به نقل از Bein Crypto، وزیر اقتصاد هند در این باره افزود:

در نشست جی ۲۰، ما این مساله را مطرح خواهیم کرد و با اعضا در خصوص آن گفتگوهای مفصلی انجام خواهیم داد تا به یک پروتکل عملیاتی استاندارد برسیم که منجر به رویکردی منسجم و جامع خواهد شد که در آن همه کشورها با یکدیگر در خصوص تنظیم مقررات همکاری خواهند کرد.

این پاسخ سیتارامان به پرسشی در خصوص نقشه راه این کشور برای قانون‌گذاری حوزه وب ۳.۰ بود. هند ریاست دوره‌ای گروه بیست را در دسامبر گذشته از اندونزی تحویل گرفت. سیتارامان تایید کرد که در حال حاضر، عموم ارزهای دیجیتال در هند تحت قانون مشخصی قرار ندارند.

او خاطرنشان ساخت که به دلیل ذات فناورانه این حوزه، هیچ کشور واحدی قادر به کنترل و هدایت این حوزه نخواهد بود.

به زعم سیتارامان، اجماعی در این خصوص در حال شکل‌گیری است و به همین دلیل، هند قصد مطرح کردن این مساله را در نشست G-20 دارد.

سیتارامان در سال گذشته نیز بر این موضوع تاکید کرده بود که مقررات حوزه ارزهای دیجیتال نیازمند اجماع بین‌المللی است. او اذعان داشت که هر گونه قانونی برای تنظیم یا ممنوعیت ارزهای دیجیتال، تنها پس از مشارکت بین‌المللی در ارزیابی خطرات و منافع و پس از رسیدن به استاندارد و زبانی مشترک قابلیت اثربخشی خواهد داشت.

پانکاج چاداری (Pankaj Chaudhary)، معاون وزارت اقتصاد، در پاسخ به سوال متفاوتی اظهار داشت که دولت هندوستان در حال هماهنگی با اعضای G-20 برای ایجاد یک چارچوب بین‌المللی برای قانون‌گذاری دارایی‌های دیجیتال است.

او گفت:

دولت مشغول مذاکره با کشورهای جی ۲۰ برای ایجاد هماهنگی بین‌المللی در خصوص سیاست‌گذاری در رابطه با دارایی‌های ارز دیجیتال است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا