اخبار ارزهای دیجیتال

بانک مرکزی هند: روپیه دیجیتال به زودی مورد آزمایش قرار می‌گیرد

RBI در یادداشتی از قصد خود برای آزمون پول دیجیتال ملی طی فازهای متعدد خبر داد.

بنا بر اعلام بانک مرکزی هندوستان، این کشور استفاده آزمایشی از پول دیجیتال ملی خود را به زودی آغاز خواهد کرد.

به گزارش والکس و به نقل از دیکریپت، در مقاله‌ای که «یادداشت مفهومی» نام‌گذاری شده بود، بانک مرکزی هند از چشم‌انداز خود برای روپیه دیجیتال پرده برداشت. در این نوشته، دلایل راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی و چگونگی آزمون آن طی فازهای مختلف، شرح داده شد.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان علاقه فزاینده‌ای به رمزارزهای ملی (CBDC)، به عنوان جایگزین پول کاغذی پیدا کرده‌اند. چین و ۱۶ کشور دیگر در حال آزمودن نسخه آزمایشی خود هستند. این یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم توسط بانک مرکزی هند ذکر شده است.

در بخشی از این مقاله آمده است: در حال حاضر در خط مقدم جنبشی در راستای تغییر کامل ماهیت پول و کارکردهای آن هستیم. پول دیجیتال ملی به عنوان گام بعدی سیر پیشرفت پول شناخته می‌شود.

بانک مرکزی هندوستان (RBI) قصد دارد تا e-rupee را به شکل محدود و در چندین فاز آزمایش نماید. این پول دیجیتال در کنار پول کاغذی عرضه خواهد شد و می‌خواهد به عنوان جایگزین ارزهای دیجیتال به شمار آید.

بانک مرکزی هند اظهار داشت که استفاده بی‌رویه از ارزهای دیجیتال خطری برای ثبات مالی و اقتصاد کلان هند به شمار می‌آید که توانایی دولت برای تعیین و تنظیم سیاست‌های پولی را کاهش داده و نیاز به CBDC را بیشتر می‌کند.

این بانک افزود: ارز دیجیتال ملی مزایای پول دیجیتال را به همراه خواهد داشت و در عین حال با اجتناب از عواقب اجتماعی و اقتصادی ناخوشایند ارزهای دیجیتال خصوصی، از مصرف‌کنندگان حمایت می‌کند.

بانک مرکزی در حال بررسی انتشار دو نسخه از CBDC است؛ یکی که توسط مردم برای انجام پرداخت‌های خرد استفاده شود و دیگری برای تسویه نقل و انتقالات بین بانکی و تراکنش‌های عمده فروشی. در نهایت، CBDC می‌تواند پرداخت‌ها را کاراتر و قابل‌اطمینان‌تر سازد.

اگرچه RBI معترف است که حفظ حق ناشناس ماندن برای تراکنش‌های کوچک (همچون هنگام استفاده از پول کاغذی) مطلوب است اما اذعان داشت که ارائه این نوع از حریم خصوصی چالش‌ به همراه خواهد داشت.

دولت هند، نخستین بار در ماه فوریه خبر از عزم خود برای راه‌اندازی رمزارز ملی داد. هند احتمالا فشار ناشی از عرضه یوان دیجیتال توسط چین را حس می‌کند که پیوسته در حال گسترش است و حتی تردید‌هایی در خصوص برتری درازمدت دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی به وجود آورده است.

در ماه ژوئن، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار داشت که کنگره در نهایت از فدرال رزرو برای صدور CBDC راهنمایی دریافت خواهد کرد. فدرال رزرو از سال ۲۰۱۷ به دنبال ایجاد دلار دیجیتال است. پاول گفت: فکر می‌کنم این چیزی است که ما واقعا به عنوان یک کشور به آن نیاز داریم. این یک نوآوری مالی بالقوه بسیار مهم است که بر همه آمریکایی‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Decrypt
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا