اخبار ارزهای دیجیتال

قابلیت به اشتراک‌گذاری NFT برای کاربران فیسبوک و اینستاگرام فعال شد

کاربران برای فعال‌سازی این قابلیت باید کیف پول دیجیتال خود را به حساب شبکه‌های اجتماعی متصل نمایند.

امکان اشتراک‌گذاری توکن های NFT برای تمامی کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام در صد کشور مختلف جهان فراهم شد.

به گزارش والکس و به نقل از Blockworks، شرکت متا (Meta) در فاز نخست، قابلیت اشتراک‌گذاری توکن NFT را برای تعداد معدودی از هنرمندان و کلکسیونرهای مطرح NFT فعال کرده بود. این گروه از ابتدای ماه آگوست (اوایل مرداد ماه) قادر به اشتراک‌گذاری توکن NFT خود برای دنبال‌کنندگانشان بودند.

برای فعال‌سازی این قابلیت کافی است تا کاربران کیف پول دیجیتال خود را به حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مذکور متصل نمایند؛ برخی از والت‌های پشتیبانی شده عبارتند از رینبو (Rainbow)، تراست والت (Trust Wallet)، دپر (Dapper)، کوین‌بیس والت (Coinbase Wallet) و متامسک (Metamask).

بزرگترین مزیت این قابلیت، امکان پست و به اشتراک‌گذاری اقلام هنری دیجیتال به راحتی چند کلیک در اینستاگرام و فیسبوک، بدون پرداخت هزینه است.

در فهرست گروهی که در فاز آزمایشی این طرح شرکت داشته‌اند، اسامی افرادی همچون استیو آئوکی (Steve Aoki) و جسی اسمیت (Jesse Smith) به چشم می‌خورد.

وارون هانومان (Varoun Hanooman)، مغز متفکر اصلی کلکسیون اسپیس دودلز (Space Doodles) در خصوص این ویژگی گفت: ممکن است مالک تعداد زیادی NFT باشید، اما سوال این است که چگونه می‌توانید آن را به نمایش بگذارید؟ پز دادن و به نمایش گذاشتن دادن طبقه و کلاس، بخش مهمی از کارکرد فعلی NFTهاست.

هانومان افزود: این قابلیت به دیگران نشان می‌دهد که شما جزو گروه خاصی هستید و این مساله ارزش مادی دارد.

پلتفرم توییتر پیش از این به کاربران اجازه می‌داد که توکن‌های NFT خود را به عنوان نمایه‌های کاربری برگزینند. تصاویر کلکسیون‌های برتر و ارزشمند NFT، به آهستگی جای «تیک آبی» را در بین فعالان وب ۳ گرفته است.

متا این روزها اوضاع چندان خوبی ندارد و رشد اندک درآمد سبب توقف استخدام‌ نیروهای جدید در این شرکت شده است. این شرکت بر روی تکنولوژی متاورس، به عنوان پیشران اصلی جذب کاربر و درآمد تازه، قمار بزرگی کرده است.

با این وجود، دنیای واقعیت مجازی هاریزن ورلدز (Horizon Worlds) که به تازگی توسط متا منتشر شد، در جذب کاربر ناموفق بوده است و بسیاری جزییات گرافیکی ابتدایی آن را مورد تمسخر قرار دادند. ریلیتی لبز (Reality Labs) که بخش متاورس شرکت متاست، هم‌اکنون زیان‌ده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا