NFT

معرفی پلتفرم Larva Labs؛ نحوه معامله NFT در بازار Larva Labs

لاروا لبز یکی از بهترین سایت های خرید و فروش NFT است که علاقه‌مندان به این حوزه در آن مشغول به فعالیت هستند. در این مقاله قصد داریم این پلتفرم را به شما معرفی کرده و در مورد امکانات و مزایایی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، اطلاعات کاملی ارائه دهیم.

معرفی بازار Larva Labs و داستان پیدایش آن

پلتفرم Larva Labs در سال ۲۰۰۵ توسط دکتر «جان واتکینسون» و دکتر «مت هال» با هدف ساخت و توسعه نرم‌افزارهای مختلف در شهر نیویورک تأسیس شد. پس از ۱۲ سال فعالیت در زمینه تولید نرم‌افزار در سال ۲۰۱۷ و هم‌زمان با داغ‌شدن بازار NFTها مؤسسان این شرکت تصمیم به تغییر زمینه فعالیت شرکت گرفتند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ به طور رسمی فعالیت خود در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال را آغاز و اولین پروژه خود را با نام کریپتوپانک (Cryptopunk) رونمایی کرد.

بازار Larva Labs چه امکاناتی به هنرمندان و خریداران ارائه می‌دهد؟

این پلتفرم با اجرا کردن ایده‌ای خلاقانه موفق شده است تا هنر و NFT را با یکدیگر ترکیب کرده و ۳۰ هزار کاراکتر تصویری جدید و منحصر به فرد را تولید کند که هیچ‌کدام شبیه به یکدیگر نیستند. به طور کلی این بازار دو امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد:

  • کاربران می‌توانند بر اساس سلیقه خود شخصیت مورد نظرشان را خریداری کنند و کلکسیون شخصی خود را ایجاد کنند.
  • کاربران می‌توانند یکی از شخصیت‌های موجود در بازار را خریده و پس از مدتی با قیمت بالاتر به شخص سوم واگذار کنند.

کدام مجموعه‌ها در پلتفرم Larva Labs عرضه می‌شود؟

مجموعه‌های پلتفرم Larva Labs

شرکت لاروا در ابتدای شروع فعالیت خود، NFT به اسم کریپتوپانک را به بازار عرضه کرد. گذر زمان و استقبال کاربران، شرکت را مجاب کرد تا توکن NFT دیگری با نام Meebit به بازار عرضه کند که در ادامه، NFT های گفته شده را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

کریپتوپانک اولین NFT عرضه شده در لاروا

کریپتوپانک‌ها تصاویری باکیفیت ۲۴ پیکسل در ۲۴ پیکسل هستند که با استفاده از الگوریتمی اختصاصی کدنویسی شده‌اند (این کدها هیچ گاه در بازار Larva Labs منتشر نشدند). تصاویر منتشر شده منحصر به فرد بوده و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل به هرکدام از این کریپتوپانک‌ها یک کد اختصاصی تعلق‌گرفته است. به‌طورکلی می‌توان کریپتوپانک‌های عرضه شده در پلتفرم Larva Labs را به پنج دسته تقسیم کرد:

۱. مرد (۶۰۳۹ پانک)

۲. زن (۳۸۴۰ پانک)

۳. میمون (۲۴ پانک)

۴. زامبی (۸۸ پانک)

۵. موجودات بیگانه (فقط ۹ پانک)

هرکدام از این توکن‌های غیرمثلی مجموعه کریپتو پانکس قیمت‌هایی متفاوت دارند که دلیل اصلی آن را می‌توان تفاوت در ویژگی پانک‌ها دانست. به طور مثال کریپتوپانک موجودات بیگانه یکی از گران‌ترین پانک‌هایی است که در بازار معامله می‌شود؛ زیرا فقط ۹ عدد از این پانک در بازار موجود است.

Meebits، کاراکترهای سه‌بعدی عرضه شده در بازار Larva Labs

Meebits(میبیتس) یکی دیگر از کاراکترهای عرضه شده در این پلتفرم است که در سال ۲۰۲۱ و پس از موفقیت کریپتوپانک به بازار عرضه شد و طرفداران بسیاری دارد. شرکت لاروا پس از کسب موفقیت در اولین پروژه‌ای که به بازار روانه کرد، تصمیم گرفت این پروژه را معرفی کند که تفاوت زیادی با پروژه قبلی دارد. از اصلی‌ترین تفاوت‌های این مجموعه با کریپتو پانک می‌توان به تعداد کاراکتر، تنوع شخصیت‌ها، سه‌بعدی بودن و تکنولوژی به کار گرفته شده در ساخت آن اشاره کرد.

میبیتس از هفت مجموعه متفاوت تشکیل شده که در ادامه به آن ها اشاره می‎کنیم.

  • ۵ انسان بدون پوست
  • ۱۸ مهمان
  • ۷۲ ربات
  • ۲۵۶ فیل
  • ۷۱۱ خوک
  • ۵۷ اسکلت
  • ۱۸۸۸۱ انسان

میبیتس‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند و استاندارد ERC-721 شبکه اتریوم، طراحی و به بازار عرضه شده‌است. ارزش هر کاراکتر در این مجموعه نیز بر اساس ویژگی‌های آن مشخص می‌شود. هرچه ویژگی خاص‌تر باشد، قیمت میبیتس بیشتر است. از اصلی‌ترین کاربردهای این مجموعه استفاده از آن به‌عنوان آواتار در فضای متاورس است.

علت ارزشمند شدن کاراکترها در لاروا لبز چیست؟

کاراکترهای لاروا لبز

اصلی‌ترین دلیلی که افراد حاضر به پرداخت چنین مبالغی برای یک NFT می‌شوند، منحصر به فرد بودن آن است. اگر شما تصویر را از این سایت خریداری کنید، دیگر هیچ تصویر مشابهی که ویژگی‌های آن را داشته باشد، وجود ندارد. این موضوع باعث می‌شود تا کلکسیونرها حاضر شوند مبالغی هنگفت برای داشتن این تصاویر بپردازند.

مسئله بعدی موضوع مالکیت است. شما می‌توانید این تصاویر را در سراسر اینترنت پیدا کرده و در کامپیوتر و گوشی خود ذخیره کنید؛ اما کسی که از بازار لاروا این تصاویر را خریداری کند، مالک آن در شبکه اتریوم خواهد شد و کسی نمی‌تواند این مالکیت را از او سلب کند.

بررسی نحوه خرید و فروش در Larva Labs

خرید و فروش در Larva Labs

توجه داشته باشید که برای خرید و فروش NFT های کریپتو پانک و میبیتس، ابتدا وارد بازار Larva Labs شده و به‌صورت گام‌به‌گام مراحل گفته شده را انجام دهید.

  1. به سایت Larvalabs.com مراجعه کنید.
  2. از منوی بالای صفحه Projects را انتخاب کنید.
  3. صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود. از این صفحه Meebits/Cryptopunk را انتخاب کنید.
  4. برای خرید و فروش در سایت باید کیف پول متامسک خود را به سایت متصل کنید. پس ابتدا افزونه متناسب با مرورگر خود را نصب‌کرده و از سمت راست صفحه روی Allow access to MetaMask کلیک کنید.
  5. پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود که از طریق آن باید اجازه دسترسی سایت به کیف پول خود را تأیید کنید. برای این کار کافی است روی گزینه Next  کلیک کنید.
  6. در این مرحله باید روی گزینه Connect کلیک کنید تا کیف پولتان به بازار Larva Labs متصل شود.
  7. حال کافی است کیف پول خود را به وسیله ارز اتریوم شارژ کرده و NFT مورد نظرتان را خریداری کنید.

 تنها کیف پولی که در حال حاضر می‌توانید برای خرید و فروش کریپتوپانک و میبیتس از آن استفاده کنید، متامسک است.

بازار توکن غیر مثلثی Larva Labs، جایی امن برای انجام معاملات

بازار توکن غیر مثلثی Larva Labs

بازار ان اف تی Larva Labs از امنیت کافی برای انجام خرید و فروش برخوردار است. زیرا NFTهایی که خریداری می‌کنید در کیف پول متامسکی که به سایت متصل کرده‌اید، ذخیره می‌شود و هیچ‌چیز در لاروا لبز ذخیره نمی‌شود. پس برای حفظ امنیت NFTهای خود باید عبارت Seed را در جایی ایمن نگهداری کنید تا از سرقت احتمالی دارایی‌های داخل کیف پول جلوگیری کنید.

در ماه می سال ۲۰۲۱ بازار Larva Labs توسط هکرها مورد هجوم قرار گرفت و آن‌ها موفق شدند که بیش از ۷۰۰ هزار دلار از توکن‌های NFT موجود در این بازار را به سرقت ببرند؛ اما از آنجایی که هیچ یک از ان اف تی‌های کاربران در این سایت نگهداری نمی‌شود، آسیبی به آن‌ها وارد نشد.

لاروا لبز جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

برای بررسی اینکه بازار Larva Labs برای شما مناسب است یا خیر؛ بهتر است به این سؤال پاسخ دهید: آیا من برای جمع‌کردن کلکسیون قصد خرید NFT را دارم یا می‌خواهم در کوتاه‌مدت از این بازار سود کسب کرده و از آن خارج شوم؟ اگر برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت قصد ورود به بازار Larva Labs را دارید، احتمالاً این بازار جای مناسبی برای شما نیست؛ چون بیشتر تصاویر ارزشمند موجود در آن توسط کاربران انتخاب شده؛ مگر اینکه پروژه جدیدی توسط این شرکت معرفی شود که در آن صورت به‌احتمال فراوان خرید NFTهای آن در کوتاه‌مدت نیز سود خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. اما اگر جزو کسانی هستید که به دنبال جمع‌کردن کلکسیون و نگهداری از آن برای بلندمدت هستید، این سرمایه‌گذاری برای شما مناسب است؛ چون گذر زمان می‌تواند قیمت ان اف تی شما را چند برابر کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا