مفاهیم تحلیلی

آموزش کار با سایت لوک اینتو بیت کوین Look Into Bitcoin

در میان بازارهای مالی مختلف برای سرمایه‌گذاری، این روزها بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایرین یک سر و گردن بالاتر است. به دنبال این اتفاق، سایت‌ها و پلتفرم‌های فعال در این حوزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه‌هایی همچون تحلیل‌های کوتاه یا بلندمدت تکنیکال و آنچین (on-chain)، آموزش و هر چیز دیگری که افراد برای فعالیت در بازار به آن نیاز دارند، در رقابت جدی با یکدیگر هستند.

در این مقاله ما قصد داریم تا به معرفی یکی از محبوب‌ترین و البته بهترین سایت‌ های تحلیل آنچین یعنی سایت “look into bitcoin” بپردازیم؛ سایتی که همانند بسیاری دیگر از رسانه‌های همکار خود، اندیکاتورها و داده‌های استخراج شده از دل بلاکچین را ارائه می‌دهد اما با رایگان کردن و اختصاص دادن آن به ارز بیت کوین، توانسته امکان سرمایه‌گذاری آگاهانه را برای همه، نه فقط نخبگان مالی، فراهم آورد. پس با ما همراه باشید تا به سراغ ویژگی‌ها و خدمات این سایت برویم.

چه چیزی سایت Look into bitcoin را منحصر به فرد می‌کند؟

سایت look into bitcoin یکی از پایگاه‌هایی است که داده‌ها و اندیکاتورهای استخراج شده از بلاکچین و اطلاعات مربوط به بیت کوین را به صورت رایگان در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهد. این سایت، به طور تخصصی نمودارها و اطلاعات زنده و به روز را با استفاده از چرخه بازار و داده‌های آنچین تحلیل می‌کند و در واقع برای شفافیت بخشیدن به سرمایه‌گذاری در بیت کوین طراحی شده است.

سایت Look Into Bitcoin ابزارهای یادگیری را برای افرادی که تازه با بیت کوین آشنا شده‌اند نیز فراهم می‌کند. این سایت به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا با درک چرخه‌های بازار و ایده‌های اساسی اقتصادی، سرمایه‌گذاری اصولی را در بیت کوین داشته باشند.

ویژگی های سایت look into bitcoin

متریک‌ها و تحلیل‌هایی که این وب سایت ارائه می‌دهد در اغلب موارد بلندمدت بوده و برای معاملات کوتاه‌مدت سودبخشی کمتری دارند. اغلب این تحلیل‌ها به صورت رایگان و بخش کوچکی با قیمتی مقرون به صرفه در دسترس مخاطبان قرار داده شده است. توجه داشته باشید که دسترسی به این تحلیل‌ها در سایر سایت‌ها می‌توانند چندین هزار دلار در سال هزینه داشته باشند.

همانطور که گفتیم ماموریت مهم سایت look into bitcoin، در دسترس قرار دادن داده‌های بیت کوین در سطح جهانی است. علاوه بر این، ویژگی‌هایی همچون اشتراک‌گذاری این داده‌ها از طریق نمودارهای دقیق و کمیاب و ارائه داده‌های بصری، آن را به یکی از سریع‌ترین وب‌سایت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال تبدیل کرده که روزبه‌روز خدمات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

معرفی خدمات و آموزش کار با سایت look into bitcoin

چارت های سایت look into bitcoin

سایت Look into bitcoin علاوه بر تحلیل نمودارها، خدمات دیگری را نیز به صورت رایگان و پولی ارائه می‌کند. این خدمات عبارتند از:

آموزش Learning

اولین بخش از خدمات سایت به مهم‌ترین اصل برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال یعنی آموزش اختصاص داده شده است. در این قسمت مطالب آموزشی در فصل‌های کوتاه ارائه شده که تمامی افراد به خصوص کسانی که به تازگی وارد دنیای بیت کوین شده‌اند، می‌توانند از آن استفاده کنند. سرفصل‌هایی که در قسمت learning می‌توانید در مورد آن بخوانید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • نمودارهای لایو
  • اصول بلاکچین
  • شبکه لایتنینگ بیت کوین
  • مالیات بیت کوین (جدیدترین بخش اضافه شده)

چارت های بیت کوین Bitcoin Charts

بخش بعدی از سایت look into bitcoin نمودارهای زنده از بیت کوین است که از تحلیل آنچین و چرخه‌های بازار به دست آمده است. به کمک نمودارهای زنده، شما می‌توانید بررسی کنید چه زمان‌هایی در تاریخ، بیت کوین بیشتر یا کمتر از ارزش واقعی آن قیمت‌گذاری شده و به کمک آن، زمان مناسب خرید یا فروش دارایی بیت کوین خود را به دست آورید.

در ابتدای این قسمت، کاربران با یک پیام به شرح زیر مواجه می‌شوند:

«توجه داشته باشید، شاخص‌هایی که در زیر می‌بینید تجربی هستند و هدف آن‌ها ایجاد رویکردهای ارزش‌‌گذاری برای دارایی جدید بیت ‌کوین است. این نمودارها به عنوان راهنمای آموزشی قرار داده شده و تضمینی برای صدق کردن قوانین خاص مدل‌ها در هنگام تغییرات بیت کوین وجود ندارد.»

با توجه به این پیام، کاربران باید آگاه باشند که سایت در واقع سیگنالی برای خرید یا فروش بیت کوین نمی‌دهد و تمامی ۲۰ مدل نمودار ارائه شده تنها به منظور آموزش در سایت حضور دارند. بنابراین این سرمایه‌گذاران هستند که باید با تشخیص خود انتخاب کنند کدام نمودار برای استراتژی آن‌ها مناسب است.

برای آن که آموزش کار با سایت look into bitcoin آسان‌تر باشد، این سایت نمودارهای زنده خود را دسته‌بندی می‌کند تا تمامی افراد از سطح مبتدی تا پیشرفته بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. دسته‌بندی نمودارهای این سایت عبارتند از:

  • نمودارهای چرخه بازار یا Market Cycle Charts: این بخش مربوط به نمودارهای عمومی بازار است و گزینه‌هایی مانند شاخص ترس و طمع، میانگین ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین و … در این بخش قرار دارند.
  • نمودارهای آنچین یا Onchain charts: این بخش مربوط به اندیکاتورهایی می‌شود که از نمودار آنچین استخراج شده‌اند.
  • نمودارهای تحلیل آدرس یا Address Balance: در این بخش می‌توانید موجودی‌های مختلف مربوط به کیف‌ پول‌های بیت کوین را مشاهده کنید.
  • نمودارهای شبکه لایتنینگ Lightning Network Charts: این بخش مربوط به نمودارهای مربوط وضعیت شبکه مانند تعداد نودها است.

هرکدام از این دسته نمودارها تعدادی کمتر از ۱۰ نمودار را در خود جای داده‌اند. در کنار هر نمودار همچنین توضیحاتی مانند نام سازنده و سال ساخت نمودار و نحوه استفاده به زبان انگلیسی نوشته شده است.

طبیعی است که تازه‌واردان بازار باید نمودارهای ساده و قابل فهم‌تر را انتخاب کنند. برای مثال نمودارهای چرخه بازار از ساده‌ترین نمودارهایی به شمار می‌رود که مبتدیان نیز می‌توانند با استفاده از آن اطلاعات خوبی به دست آورند. این دسته‌بندی شامل ۱۰ نمودار بوده و تحلیل می‌کند که چه دوره‌هایی هیجان بیش از حد مردم قیمت را به سقف رسانده و چه روزهایی ترس از آینده باعث ریزش بازار شده است.

بخش هشدارها Indicator Alerts

بخش سوم در سایت look into bitcoin جزو معدود بخش‌هایی است که بدون خرید اشتراک قابل دسترسی نیست. در این قسمت با خرید اشتراک، به اعلان‌هایی دسترسی پیدا می‌کنید تا بتوانید اولین کسی باشید که می‌داند چه زمان معیارهای ارزش‌گذاری به سطح مورد نظر می‌رسد.

بنا به اعتقاد بسیاری، نقطه قوت اصلی این سایت در بخش Indicator Alert آن است زیرا کلیه تحلیل‌ها و مقالات ویژه در مورد بیت کوین در این بخش قرار داده می‌شود. علاوه بر این، اعلان‌هایی در مورد این که بیت کوین کجای چرخه بازار قرار دارد و پیش‌بینی شروع زمان حرکت آن نیز در این بخش خواهد بود.

نمودارهای موجود در سایت look into bitcoin

به منظور این که افراد تازه وارد و ناآشنا با نمودارهای تحلیلی بیت کوین نیز بتوانند از مزایای این سایت استفاده کنند، قصد داریم تا چند نمونه از نمودارهای ساده اما کاربردی را در مقاله معرفی پلتفرم look into bitcoin پوشش دهیم تا همه افراد به طور یکسان از مزایای این سایت بهره‌مند شوند.

۲۰۰ Week Moving Average Heatmap

برای این که از نقشه حرارتی استفاده کنید، باید بدانید که در هر یک از چرخه‌های اصلی بازار از نظر تاریخی قیمت بیت کوین در حدود میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای پایین می‌آید. نقشه حرارتی میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای  با کمک یک نقشه حرارتی رنگی که بر اساس یک درصد افزایش میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای کار می‌کند، حرکات بیت کوین را زیر نظر می‌گیرد و بسته به افزایش ماه به ماه میانگین این درصد، یک رنگ را به نمودار درصد اختصاص می‌دهد.

سرمایه‌گذاران می‌توانند به کمک نظارت بر تغییرات ماهیانه رنگ این نمودار، زمان‌های خرید یا فروش بیت کوین را پیدا کنند. برای مثال، وقتی می‌بینیم بیت کوین در قسمت قرمز و نارنجی نمودار، که مربوط به هیجان بیش از حد در بازار می‌شود، قرار دارد زمان خوبی برای فروش آن است. در مقابل، در آن قیمت در نقاط بنفش و نزدیک به ۲۰۰ هفته MA باشد، زمان خوبی برای خرید بیت کوین به شمار می‌رود.

Pi Cycle Top Indicator

این اندیکاتور در بازه‌های ۳ روزه قیمت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کند و هدف آن نقطه اوج قیمت بیت کوین در زمان‌های مهم بازار است. Pi Cycle Top Indicator از دو میانگین متحرک بلند مدت و میان مدت تشکیل شده و اغلب در زمان‌های هیجانی بازار به کار می‌آید.

مطابق رفتار تاریخی بیت کوین، هر بار که میانگین ۱۱ روزه از میانگین ۲*۳۵۰ روزه به سمت بالا حرکت کرده، قیمت به اوج رسیده و سپس نزول آغاز شده و فروش بیت کوین می‌تواند بسیار سودمند باشد.

Bitcoin Profitable Days

نمودار Bitcoin Profitable Days یا “روزهای سودآور بیت کوین” رشد تهاجمی پذیرفته شدن بیت کوین و تاثیر آن بر روند قیمتی بیت کوین را منعکس می‌کند. این نمودار نشان می‌دهد که چطور با پذیرش بیشتر بیت کوین در جهان، رشد قیمت آن نیز شتاب گرفته زیرا همانطور که می‌دانید، به دلیل عرضه محدود بیت کوین، زمان‌هایی که تقاضا برای آن زیاد شود، قیمت نیز افزایش می‌یابد.

نمودار bitcoin profitable days

این نمودار همچنین اهمیت درک چرخه‌های بازار توسط سرمایه‌گذاران را بیان می‌کند. به عنوان نمونه در زمان‌هایی که نمودار چرخه بالای بازار را نشان می‌دهد، خریداران باید از خریدهای هیجانی خودداری کنند و پس از پایین آمدن چرخه (که ممکن است مدت زیادی طول بکشد) این کار را انجام دهند.

Bitcoin Investor Tool

یکی دیگر از نمودارهایی که برای مبتدیان در سایت look into bitcoin قرار داده شده، نمودار Bitcoin Investor Tool است. این اندیکاتور از دو خط سبز و قرمز بر مبنای مووینگ اوریج‌های بلند مدت شکل گرفته است. این معیار اغلب برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین به کار گرفته می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای فهمیدن این که قیمت روز بیت کوین از لحاظ تاریخی در چه مبنایی قرار دارد از آن استفاده کنند. ابزار Bitcoin Investor همچنین نشان می‌دهد که بیت کوین در آن زمان بیشتر یا کمتر از ارزش تاریخی خود قیمت خورده است یا خیر.

نمودار bitcoin investor tool

خرید اشتراک سایت look into bitcoin

اشتراک این سایت در سه پنل ماهانه، فصلی و سالانه برای خرید وجود دارد. اشتراک ماهیانه این سایت ۲۲ دلار، فصلی ۶۰ دلار و سالانه ۱۰۲ است که می‌توانید از طریق سایت‌های واسطه نیز از داخل ایران یا با مراجعه مستقیم به سایت look into bitcoin خریداری کنید.

سایت Look into bitcoin، کاربردی و ارزان

وب‌ سایت look into bitcoin در تلاش است تا با دموکراتیک کردن داده‌های بیت کوین، امکان سرمایه‌گذاری را برای تمامی افراد جهان فراهم آورد. همانطور که خوانید، نقطه قوت این سایت رایگان بودن اکثر خدمات آن بود که همه، چه افراد حرفه‌ای و چه مبتدی می‌توانند با خواندن مقالات و بررسی نمودارهای سایت look into bitcoin دانش خود در زمینه ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین را افزایش دهند و به طور اصولی سرمایه خود را مدیریت کنند. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی بخش‌های مختلف پلتفرم look into bitcoin منبعی مطمئن را برای تحلیل دقیق‌تر موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها به کاربران ایرانی معرفی کنیم.

شما از چه پلتفرم‌هایی برای تحلیل و بررسی بازار ارز دیجیتال استفاده می‌کنید؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

بعد از اتمام کارشناسی روانشناسی به این نتیجه رسیدم برای ایجاد یک تغییر مثبت، باید با مخاطبان مختلفی در ارتباط باشم و وارد دنیای خلق محتوا و ارز دیجیتال شدم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا