اخبار ارزهای دیجیتال

با وجود نزولی بودن بازار، آیا سهام آمریکا می‌تواند جلوی ریزش بیشتر را بگیرد؟

بیت کوین در بالای حمایت اصلی میانگین ​​متحرک ساده ۵۰ روزه خود قرار دارد و سقوط قیمت به زیر این سطح می‌تواند منجر به فروش بیشتر شود.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین در تاریخ ۲۴ جولای به ۲۹ هزار دلار سقوط کرد که نشان‌ می‌دهد خرس‌ها در حال تلاش برای کنترل بازار هستند. به نظر می‌رسد عدم توانایی گاوها در حفظ سطوح بالاتر، معامله‌گران کوتاه‌مدت را برای برداشت سود و خرس‌های مهاجم را برای باز کردن پوزیشن‌های فروش وسوسه کند.

اگر چه در کوتاه‌مدت به نظر می‌رسد وضعیت بازار نزولی باشد، اما سرمایه‌گذاران بلندمدت همچنان نسبت به وضعیت بازار سرِ موضع خود باقی مانده‌اند و پوزیشن‌ها را نگه می‌دارند. داده‌های گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهد که عرضه در گردش هولدرهای بلندمدت بیت کوین به رکورد جدید ۱۴/۵۲ میلیون در بیت کوین، “معادل ۷۵٪ از عرضه موجود” رسیده است.

نمای کلی ارزها

با وجود اینکه بازارهای رمزارزی در کوتاه‌مدت آرام شده‌اند، اما بازارهای سهام ایالات متحده در وضعیت هجومی قرار دارند. شاخص صنعتی داو جونز به مدت ۱۰ روز متوالی رشد کرده و این بیشترین رکورد آن از سال ۲۰۱۷ است. با این حال، با انتشار گزارشات کلیدی عایدی و تصمیمات سیاسی فدرال رزرو در این هفته احتمال تغییر شرایط وجود دارد. تصمیمات سیاسی فدرال رزرو می‌تواند بر شاخص دلار آمریکا (DXY) که در مسیر احیای خود قرار دارد نیز تأثیر بگذارد.

آیا سطوح پایین‌تر می‌توانند بیت کوین و برخی آلت کوین‌ها را برای خریداران جذاب کنند؟ آیا قدرت بازارهای سهام ایالات متحده می‌تواند ریزش در بازار ارزهای دیجیتال را محدود کند؟ برای پاسخ به این سوالات، به تحلیل نمودارها می‌پردازیم.

تحلیل شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 در تاریخ ۱۹ جولای سطح ۴۵۷۸ را از دست داد، اما نکته مثبت این است که گاوها تقریباً هیچ بخشی از بازار را از دست نداده‌اند. این امر نشان می‌دهد که خریداران پوزیشن‌های خود را نمی‌بندند و منتظر ادامه‌ رشد هستند.

چارت S&P 500

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) در نرخ ۴۴۷۱ به سمت بالا شیب گرفته و شاخص قدرت نسبی یا RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد، که نشان می‌دهد خرس‌ها بر بازار تسلط دارند. اگر قیمت از سطح ۴۵۱۳ یا میانگین متحرک ۲۰ روزه به سمت بالا حرکت کند، نشان می‌دهد که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کنند.

این موضوع می‌تواند به فرصتی برای شکستن سقف ۴۵۷۸ تبدیل شود. در این صورت، این شاخص می‌تواند تا ۴۶۵۰ و در نهایت ۴۸۰۰ رشد کند.

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود. این امر می‌تواند درهایی را برای کاهش قیمت تا میانگین ​​متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۴۳۳۶ باز کند.

تحلیل شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا در تاریخ ۱۸ جولای به شدت افزایش یافت و در تاریخ ۲۰ جولای به بالای سطح شکست ۱۰۰/۸۲ بازگشت. این امر نشان می‌دهد که شکست قیمت زیر ۱۰۰/۸۲ ممکن است یک تله خرسی باشد.

چارت دلار

قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسیده که یک سطح مهم محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم. اگر قیمت از این سطح به شدت سقوط کند و به زیر ۹۹/۵۷ برسد، روند نزولی ممکن است ادامه یابد و ارزش این شاخص سپس می‌تواند به ۹۷/۵۰ کاهش یابد.

اما از سوی دیگر، اگر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را به سمت بالا بشکند، نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره به بازی بازگشته‌اند. در این صورت، این شاخص می‌تواند به میانگین ​​متحرک ساده ۵۰ روزه خود در سطح ۱۰۲/۶۶ صعود کند و در نهایت به خط روند نزولی برسد.

تحلیل قیمت بیت کوین

گاوهای بیت کوین در تاریخ ۲۳ جولای دوباره قیمت را به بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه در نرخ ۲۹،۹۵۷ دلار رساندند، اما فتیله بلند کندل‌ها نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر فروش زیادی وجود دارد.

چارت بیت کوین

فروش خرس‌ها در تاریخ ۲۴ جولای تشدید شد و قیمت به زیر حمایت مهم ۲۹،۵۰۰ دلاری که برای چند روز گذشته در برابر ریزش قیمت مقاومت کرده بود، سقوط کرد. جفت ارز BTC/USDT حتی به زیر میانگین ​​متحرک ساده ۵۰ روزه در نرخ ۲۹،۰۲۱ دلار سقوط کرده که یک سطح حیاتی برای گاوها محسوب می‌شود.

اگر قیمت از سطح فعلی به سمت بالا بازگردد و روی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، نشان می‌دهد که این ریزش احتمالاً یک تله خرسی بوده است. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند تا ۳۱ هزار دلار رشد کند.

اما از سوی دیگر، اگر قیمت به ریزش خود ادامه دهد و به زیر میانگین ​​متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند، نشان می‌دهد که گاوها تسلیم شده‌اند. در این صورت، این جفت ارز می‌تواند به ۲۷،۵۰۰ دلار و سپس به ۲۶ هزار دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت اتر

اتریوم در تاریخ ۲۳ جولای، از میانگین ​​متحرک ساده ۵۰ روزه خود در نرخ ۱۸۵۲ به بالا ریجکت شد و گاوها سعی کردند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۱۸۸۸ دلار برسانند، اما خرس‌ها مقابله کردند و کنترل را از دست ندادند.

چارت اتر

خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر میانگین ​​متحرک ساده ۵۰ روزه بکشانند و در آنجا نگه دارند. اگر موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ETH/USDT ممکن است اصلاح عمیقی را به سمت ۱۷۰۰ دلار تجربه کند. چنین سقوطی نشانگر این خواهد بود که اتریوم ممکن است برای مدت بیشتری در محدوده ۱۶۲۶ دلار تا ۲ هزار دلار گیر کند. عملکرد قیمت داخل این محدوده احتمالاً بدون هدف و تنها نوسانی خواهد بود.

اگر قیمت میانگین ​​متحرک ساده ۵۰ روزه را از دست ندهد و تا بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رشد کند، نشان می‌دهد که خریداران در سطوح پایین‌تر حضور دارند. این امر ممکن است درهایی را برای یک رالی به ۲ هزار دلار باز کند. حرکت بعدی احتمالاً با شکست سقف ۲ هزار دلار یا ریزش قیمت به زیر ۱۶۲۶ دلار آغاز خواهد شد.

تحلیل قیمت ریپل

پس از عدم موفقیت ریپل (XRP) در حفظ سطح ۰/۸۳ دلار در ۱۹ و ۲۰ جولای، قیمت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۶۷ حرکت کرده است.

چارت ریپل

اگر گاوها می‌خواهند روند صعودی را حفظ کنند، باید با تمام قدرت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه محفاظت کنند. اگر قیمت با قدرت از این سطح حرکتی را به سمت بالا آغاز کند، جفت ارز XRP/USDT ممکن است در کوتاه‌مدت یک محدوده‌ معاملاتی تشکیل دهد.

مرزهای این بازه می‌توانند به ترتیب ۰/۶۶ دلار در سمت پایین و ۰/۸۶ دلار در سمت بالا باشد. اولین نشانه قدرت گرفتن ریپل شکست و بسته شدن قیمت در بالای مقاومت ۰/۸۶ دلاری خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه سقوط کند، نشان‌دهنده این است که گاوها قصد خروج از بازار را دارند. این امر ممکن است باعث فروش بیشتری شود و این جفت ارز می‌تواند به سطح شکست ۰/۵۶ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت بایننس کوین

گاوها در چند روز گذشته نتوانستند بایننس کوین (BNB) را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲۴۳ دلار برسانند. این امر باعث شد خرس‌ها با فروش سنگین دارایی‌های خود، تلاش کنند قیمت را به زیر حمایت الگوی مثلث متقارن کاهش دهند.

چارت بایننس کوین

اگر خرس‌ها موفق به انجام این کار شوند، نشانگر آن است که تردید بین خرس‌ها و گاوها به نفع فروشندگان حل شده است.

جفت ارز BNB/USDT سپس ممکن است به سطح حمایت بحرانی ۲۲۰ دلار سقوط کند. این سطح احتمالاً باعث جذب سرمایه خریداران خواهد شد. اگر قیمت با قدرت از ۲۲۰ دلار بازگردد، نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدت زمان بیشتری در این محدوده قیمتی گیر کند.

یک احتمال دیگر این است که قیمت به خط حمایت مثلث برخورد کند. در این صورت، بایننس کوین می‌تواند برای چند روز دیگر هم در داخل این مثلث باقی بماند. خریداران باید برای اثبات بازگشت خود، قیمت را به بالای مثلث برسانند.

تحلیل قیمت کاردانو

در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاردانو (ADA) در نرخ ۰/۳۱ دلار یک مبارزه سنگین بین گاوها و خرس‌ها در جریان است.

چارت کاردانو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار دارد. این شرایط هیچ برتری آشکاری را به خریداران یا فروشندگان نمی‌دهد. اگر قیمت به زیر ۰/۳۰ دلار کاهش پیدا کند، این عدم قطعیت به نفع خرس‌ها تغییر خواهد کرد. این امر می‌تواند باعث سقوط قیمت به خط روند صعودی شود.

از سوی دیگر، اگر خریداران قیمت را به بالای ۰/۳۳ دلار هدایت کنند، نشانگر آن است که گاوها به بازی بازگشته‌اند. جفت ارز ADA/USDT در این صورت می‌تواند به بالاترین سطح روز ۱۴ جولای در قیمت ۰/۳۸ دلار برسد. خرس‌ها احتمالاً با تمام قوا به دفاع از این سطح خواهند پرداخت.

تحلیل قیمت دوج کوین

خرس‌ها در تاریخ ۲۲ جولای سعی کردند تا دوج کوین (DOGE) را به زیر سطح شکست ۰/۰۷ دلار بکشانند، اما گاوها از این سطح دفاع کردند و مانع از این اتفاق شدند.

چارت دوج

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۰۷ دلار صعودی شده و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد کم‌هزینه‌ترین مسیر برای حرکت رو به بالاست. مقاومتی جزئی در سطح ۰/۰۸ دلار وجود دارد که انتظار داریم که خرس‌ها از آن دفاع کنند.

اگر خریداران به قیمت اجازه ندهند که به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، احتمال ایجاد یک رالی به سمت ۰/۱۰ دلار افزایش می‌یابد. اگر قیمت کاهش پیدا کند و در زیر ۰/۰۷ دلار تثبیت شود، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد.

تحلیل قیمت سولانا

همچنان شاهد برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت سولانا (SOL) هستیم. این امر باعث شده که قیمت در تاریخ ۲۴ جولای به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۲۳/۷۳ دلار سقوط کند.

چارت سولانا

گاوها در سطح ۲۲/۳۰ دلار برای متوقف کردن حرکت نزولی تلاش خواهند کرد. اگر قیمت از این حمایت به سمت بالا حرکت کند، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا مانع سربار در سطح ۲۷/۱۲ دلار را از پیش رو بردارند. اگر موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز SOL/USDT ممکن است سقف ۱۴ جولای قیمت در نرخ ۳۲/۱۳ دلار را مجدداً تست کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر سطح ۲۲/۳۰ دلار کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که شکست رو به بالای ۲۷/۱۲ دلار ممکن است یک تله گاوی باشد. در این صورت، این جفت ارز ممکن است به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود در نرخ ۱۹/۸۰ دلار سقوط کند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که سولانا احتمالاً برای مدت بیشتری در محدوده بزرگ ۱۴ دلار تا ۲۷/۱۲ دلار نوسان داشته باشد.

تحلیل قیمت پالیگان

پالیگان (MATIC) در چند روز گذشته در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۷۴ دلار معامله شده است. چنین چیزی نشان می‌دهد که گاوها از این سطح محافظت می‌کنند، اما موفق به بازیابی قیمت نشدند و خرس‌ها همچنان فشار خود را حفظ کرده‌اند.

چارت پالیگان

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریباً مسطح شده و RSI به زیر سطح ۵۰ کاهش پیدا کرده که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهند، این تعادل ممکن است در نهایت به سود آنها باشد. در این صورت، جفت ارز MATIC/USDT ممکن است تا سطح ۰/۶۰ دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح کنونی به سمت اهداف بالاتر حرکت کند و در بالای سطح ۰/۸۰ دلار بسته شود، نشانگر افزایش خرید گاوها در سطوح پایین‌تر خواهد بود. در این صورت، این جفت ارز ممکن است سقف ۰/۸۹ دلار را مجدداً تست کند. شکست رو به بالای این سطح می‌تواند نشان‌دهنده ادامه روند صعودی باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا