مقالات ارز دیجیتال

معرفی بهترین کوین‌های مسترنود (Masternode)

خرید دش و سایر کوین‌های محبوب بازار برای بسیاری از کاربران حوزه کریپتوکارنسی همواره یک چالش بوده است. بسیاری از کوین‌های موجود در بازار از روش اثبات سهام یا اثبات کار برای استخراج استفاده می‌کنند. اما روش‌های دیگری نیز برای استخراج و فعالیت رمز ارزها وجود دارد. اینجاست که اصطلاح نود و مستر نود وارد می‌شود. در این مقاله ابتدا توضیح مختصری از مسترنود ارائه می‌کنیم، سپس به معرفی بهترین کوین‌های مسترنود جهت سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.

مسترنود (Masternode) چیست؟

Masternode زیرساخت اصلی ارزهای دیجیتال است که هدف اصلی آن حفظ امنیت تراکنش‌ها در شبکه است. این نودها ساختار اصلی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را تشکیل می‌دهند. بر خلاف گره یا نود، Masternode بلوک‌های جدیدی از تراکنش‌ها را به بلاک چین اضافه نمی‌کند در عوض بلوک‌های جدید را تأیید می‌کند و نقش‌ ویژه‌ای در اداره بلاک چین دارد.

انواع مختلفی از گره‌ها وجود دارند که زیرساخت یک بلاک چین غیرمتمرکز را تشکیل می‌دهند و شفافیت و امنیت را ارائه می دهند گره‌ها دفتر کل تراکنش‌های عمومی در یک ارز دیجیتال را حفظ می‌کنند و تراکنش‌های جدید را تأیید می‌کنند. 

راه اندازی یک مسترنود مستلزم سرمایه‌گذاری مالی قابل توجه و هزینه‌های جاری است. برای راه اندازی Masternode سهام قابل توجهی از ارز دیجیتال مورد نظر بعلاوه هزینه بسیار بالا جهت یک سیستم سخت افزاری قوی نیاز است. اولین و بزرگ‌ترین مسترنود در دنیا، ارز دیجیتال دش است.

نکات کلیدی هنگام سرمایه‌گذاری در مسترنود

قبل از سرمایه گذاری باید به چند نکته مهم توجه کرد

  • روند حرکتی و ثبات قیمتی کوین مورد نظر را بررسی کنید.
  • توسعه دهندگان، اعضای تیم و دستاوردهای گذشته آنها را مطالعه کنید. بهتر است که توسعه دهندگان قبلاً محصول ارزشمندی را به بازار ارائه کرده باشند.
  • امکان بازگشت سرمایه را بررسی کنید.
  • نقدینگی کوین مورد نظر را بررسی کنید.

بهترین کوین‌های مستر نود کدامند؟ 

حالا که با این نود و عملکرد آن آشنا شدیم، بهترین کوین‌های Masternode را که ارزش سرمایه‌گذاری دارند و می‌توان کسب درآمد داشت را معرفی می‌کنیم.

دش (Dash)

دش اولین توکن و از بهترین کوین‌ها است که شروع به پشتیبانی از مسترنودها و پرداخت هزینه‌های کاربران برای راه‌اندازی و نگهداری شبکه کرد. این توکن همچنین محبوب‌ترین در بین انواع گسترده کوین‌های Masternode است. هر کاربری که به این موضوع علاقه دارد و در پرداخت هزینه‌های زیاد آن توانمند است، حداقل یک Masternode دش دارد. برای داشتن آن حداقل ۱۸۰ هزار دلار سرمایه نیاز است. بازدهی سالانه Masternode دش بیش از ۱۰ هزار دلار است.

 پیو اکس (PIVX)

معرفی توکن PIVX از بهترین کوین‌های مستر نود

PIVX یکی دیگر از بهترین کوین‌ها است که از آنها برای اجرای شبکه پشتیبانی می‌کند. PIVX یک فورک از Dash است که بهترین ویژگی‌های دش و بیت کوین را ترکیب می‌کند. تفاوت اصلی PIVX با دش این است که در شبکه PIVX همه شرکت کنندگان شبکه حق رای دارند. با هزینه‌ای نزدیک به ۸ هزار دلار، کاربران می‌توانند مسترنود PIVX را خریداری کنند. بازدهی سالانه آن بیش از ۷۰۰ دلار است.

فیرو (Firo)

فیرو که قبلا با نام Zcoin شناخته می‌شد یک ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی و یکی از بهترین کوین‌های مستر نود است. فیرو از فناوری مسترنود برای امنیت استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود در داخل و خارج کیف پول ارز دیجیتال را مخفی کنند. هزینه خرید Masternode فیرو کمی بیش از ۷۰۰ دلار است و بازدهی سالانه آن به ۹۵۰ دلار می‌رسد.

سیس کوین (Syscoin) 

Syscoin یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین و از بهترین کوین‌های مستر نود است و بر ایجاد زیرساختی برای جذب انواع مختلف کسب و کارها به زنجیره بلوکی متمرکز است. یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های زیرساخت سیس کوین، Blockmarket است. Blockmarket ترکیبی از بازار Syscoin و کیف پولی است که از سیس کوین پشتیبانی می‌کند. Blockmarket به کاربران امکان خرید و فروش کوین و ارسال پیام‌های رمزگذاری شده را می‌دهد. ۱۸۰۰ دلار هزینه خرید Masternode سیس کوین است که درآمد سالانه ۳۳ هزار دلاری را به ارمغان می‌آورد.

زنون (Zenon)

ارز دیجیتال زنون یکی دیگر از بهترین کوین‌های مستر نود است. زنون در تاریخ حضور خود در بازار، تنها یکبار افت ارزش داشته است که این امر، زنون را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری بدل می‌کند. نزدیک به ۵۲ هزار دلار هزینه خرید مسترنود زنون است و بازده سالانه آن نزدیک به ۱۲ هزار دلار است.

فورِ (Phore)

Phore یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌ها در دنیای مستر نود و یکی از بهترین کوین‌های آن است که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. هزینه یک Masternode ارز دیجیتال Phore 800 دلار است و بازده سالانه آن به ۱۵۰ دلار نیز می‌رسد.

اسمارت کش (Smartcash)

اسمارت کش یکی از بهترین کوین‌های Masternode

Smartcash پروژه‌ای با هدف ایجاد یک ارز دیجیتال پایدار، سریع، متمرکز و کاربر پسند با یک سیستم مدیریت غیرمتمرکز است. این ارز در ویژگی‌های خود شبیه به دش است. SmartCash با افزایش سرعت انتقال و ناشناس بودن، با گره‌های شبکه سطح ۲ به نام SmartNode  همکاری می‌کند. اسمارت نودها از ارزان‌ترین مسترنودها هستند و هدف اصلی آنها ارائه تراکنش‌های مجازی و ناشناس در شبکه است. 

کدامیک برای سرمایه‌گذاری مناسب‌ترند؟

سرمایه‌گذاری روی این نودها و کوین‌های آن به چندین عامل مختلف بستگی دارد. به‌عنوان مثال دش یکی از بهترین کوین‌های برای سرمایه‌گذاری است، اما هزینه خرید Masternode دش بسیار گران است و طبعاً افراد زیادی به سمت آن نخواهند رفت. در جدول زیر مقایسه‌ای کلی بین ارزهای معرفی شده در این مقاله آورده‌ایم. دقت داشته باشید که اعداد تقریبی هستند و بر اساس نوسانات روزانه تغییر خواهند کرد.

کوینقیمت مسترنوددرصد بازگشت سالانه سرمایه
Dash۱۹۱ هزار دلار۶.۰۵ درصد
PIVX۸ هزار دلار۴۸ درصد
Firo۵ هزار دلار۱۵.۵ درصد
Syscoin۳۲ هزار دلار۸۱۳ درصد
Zenon۵۲ هزار دلار۱۷ درصد
Phore۹۰۰ دلار۳۱۲ درصد
Smartcash۵۲ دلار۳۱ درصد

مسترنود، راهی برای کسب درآمد غیر فعال

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هر بلاک‌چینی به حساب می‌آیند و ستون اصلی توسعه این صنعت نیز هستند. قطعاً اگر سرمایه کافی داشته باشید و ترجیح می‌دهید درآمدی غیر فعال و مطمئن داشته باشید، سرمایه‌گذاری روی هر یک از کوین‌های معرفی شده در این مقاله، کمک شایانی به کسب درآمد شما خواهد کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا