اخبار ارزهای دیجیتال

حمایت ۵ سناتور دیگر از لایحه «سرکوب کریپتو»؛ بیت کوین در آمریکا ممنوع می‌شود؟

سناتور آمریکایی الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، با پیگیری لایحه ممنوعیت کریپتو در کنگره ایالات متحده، خواهان توقف فعالیت رمزارزها و اعمال نظارت شدیدتر بر صنعت کریپتو است. تحلیلگران این لایحه را (که دسامبر سال گذشته معرفی شد) حمله‌ای به فناوری و حریم خصوصی ارزیابی کرده‌اند و معتقدند که در صورت تصویب این لایحه، بیت کوین در آمریکا شدیدا محدود خواهد شد.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، معرفی قانون ضد پولشویی دارایی‌های دیجیتال، لایحه دیگری با هدف محدود کردن استفاده از رمزارزها در آمریکا است. در ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر)، پنج سناتور دیگر از جمله سه عضو کمیته بانکی به حامیان این طرح پیوسته‌اند که با اعلام این خبر، موجی از واکنش‌ها در بین فعالین بازار رمزارز شکل گرفته است. 

ایوان ون نس (Evan Van Ness) از مدافعان صنعت کریپتو، فهرستی از نام سناتورها را منتشر کرد و توضیح داد که بانک‌ها برای حمایت از لایحه ضد ارزهای دیجیتال پول پرداخت کرده‌اند. ۷ سناتور در فهرست او قرار دارند و او مدعی است که این افراد به رهبری الیزابت وارن عملا برای پیشبرد طرح خود رشوه دریافت کرده‌اند

وارن در واکنش به این خبر گفت:

وقتی صحبت از سیاست بانکی می‌شود، من معمولا با مدیران عامل بانک‌های چند میلیارد دلاری موافق نیستم. اما اجرای قوانین ضد پولشویی علیه رمزارزها برای محافظت از امنیت ملی حیاتی است.

بیت کوین در آمریکا ممنوع می‌شود؟

نیرج آگراول (Neeraj Agrawal) از اندیشکده Coin Center، درباره سیاست ارزهای دیجیتال گفت که این لایحه حمله مستقیم به پیشرفت فناوری و همچنین حمله مستقیم به حریم خصوصی و استقلال شخصی ما است. وی افزود که این لایحه ممکن است راه‌حلی بالقوه برای پولشویی و تامین مالی تروریسم باشد اما باید بدانیم که این لایحه در واقع رد ارزش‌های لیبرال و حرکتی به سمت انواع نظارت و کنترل است که توسط اقتدارگراها مورد توجه قرار می‌گیرد.

هدف این لایحه تشدید قوانین پولشویی آمریکا از طریق طبقه‌بندی شرکت‌های کریپتویی، استخراج‌کنندگان و برنامه‌های کاربردی مانند کیف پول‌ها برای اعمال نظارت بیشتر یا محدودیت کامل است. به گفته سناتورها، بسیاری از شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال قانون اسرار بانکی را نقض می‌کنند. یکی از اتهامات صرافی بایننس نیز همین مورد بود.

الکس تورن (Alex Thorn) رئیس تحقیقات Galaxy، گفت که این لایحه عملاً ممنوعیت بیت کوین در ایالات متحده است. او معتقد است که بعد از تصویب این طرح، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل ساختار و سیاستی که دارند عملا دیگر توان فعالیت نخواهند داشت. برای مثال Bitcoin Core غیرممکن است که از این موضوع پیروی کند، بنابراین تصویب لایحه فعلی به معنای ممنوعیت موثر بیت کوین در ایالات متحده است. او اضافه کرد که این قوانین به طور موثری کل صنعت کریپتو را در آمریکا ممنوع می‌کنند و اساسا تمام این صنعت و نوآوری آن را تضعیف می‌کنند.

با این حال، تام دانلیوی (Tom Dunleavy) از MV Capital، اشاره کرد که در چند سال گذشته سناتور وارن در تصویب لوایح مختلف موفق نبوده است و اکثر طرح‌های او با شکست مواجه شده‌اند. جیمسون لوپ (Jameson Lopp) این مساله را شفاف‌تر توضیح داد و گفت که الیزابت وارن در دوران سناتوری خود، در پیشبرد ۳۱۵ لایحه نقش داشته اما تنها یک مورد به قانون تبدیل شده است. این یک شکست تمام عیار برای این سناتور است که نشان می‌دهد میزان موفقیت او تنها ۰.۳۲ درصد بوده است. در هر صورت، نمی‌توان با قطعیت گفت که لایحه جدید چه سرنوشتی خواهد داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cryptopotato.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا