اخبار ارزهای دیجیتالتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت بیت کوین و تحلیل قیمت آلت کوین‌های برتر؛ ۱۱ آذر ۱۴۰۲

قیمت بیت کوین در تاریخ ۱ دسامبر به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۳ رسید و آلت کوین‌های متعددی نیز از این روند پیروی می‌کنند. آیا بازار کریپتو خود را برای یک رالی بابانوئل آماده خواهد کرد؟ در این مطلب با تحلیل تکنیکال بیت کوین و ۹ آلت کوین برتر بازار به بررسی شرایط بازار در اولین روزهای ماه دسامبر می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین در ماه نوامبر حدود ۹ درصد افزایش یافت و سطح ۳۸ هزار دلار مانع دشوار برای ادامه این حرکت به حساب می‌آمد. خریداران بارها سعی کردند قیمت را در سطوح بالای ۳۸ هزار دلار را حفظ کنند، اما خرس‌ها از موضع خود دست نکشیدند. از نظر تاریخی، دسامبر ماه افت و خیزها در نظر گرفته می‌شود و نمی‌توان صرفاً آن را صعودی یا نزولی در نظر گرفت. داده‌های Coinglass نشان می‌دهند که در طی پنج سال گذشته، قیمت بیت کوین تنها در سال ۲۰۲۰ شاهد رشد قابل‌توجه ۴۶/۹۲ درصدی بوده است. گاوها تلاش خواهند کرد که حداقل بخشی از این عملکرد درخشان را در سال جاری نیز تکرار کنند.

با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، بسیاری از تحلیلگران نسبت به بیت کوین خوش‌بین هستند. استاندارد چارترد (Standard Chartered) در یک گزارش تحقیقاتی مورخ ۲۸ نوامبر گفت که احتمال تایید زودتر از حد انتظار صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین می‌تواند قیمت BTC را تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ هزار دلار برساند.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) نیز در تاریخ ۲۹ نوامبر طی مصاحبه‌ای با بلومبرگ در مورد بیت کوین ابراز خوش‌بینی کرد. او گفت که هدف تیم‌های بازاریابی شرکت‌های مدیریت دارایی در صورت تایید ETFها متقاعد کردن مردم برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین خواهد بود. انتظار می‌رود این تلاش آنها به افزایش پذیرش بیت کوین کمک کند. علاوه بر این، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است به عنوان یک محرک دیگر در این زمینه عمل کند و می‌تواند قیمت بیت کوین را تا سال آینده در همین موقع‌ها به بالاترین سطح تاریخی خود نزدیک کند.

آیا بیت کوین می‌تواند در بالای سطح ۳۸ هزار دلار باقی بماند و مسیر صعود به ۴۰ هزار دلار را باز کند، یا اینکه خرس‌ها دوباره مانع از این رشد قیمتی بالقوه خواهند شد؟

در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

تست مکرر یک سطح مقاومت باعث تضعیف قدرت آن می‌شود. گاوها پس از چندین تلاش ناموفق، بالاخره قیمت را در اول دسامبر به بالای این سطح رساندند. این امر نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی است.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

رالی قیمت در بالای سطح ۳۷،۹۸۰ دلار یک الگوی مثلث صعودی را برای بیت کوین تکمیل می‌کند. جفت ارز BTC/USDT می‌تواند در مرحله بعد تا ۴۰ هزار دلار رشد کند که احتمالاً دوباره به عنوان یک مقاومت بزرگ بر سر راه آن عمل خواهد کرد. اگر قیمت از سد این سطح عبور کند، این جفت ارز ممکن است به هدف الگوی خود در ۴۱،۱۶۰ دلار برسد. حرکت رو به بالای میانگین‌های متحرک و عبور شاخص قدرت نسبی (RSI) از ناحیه ۶۵ نشان می‌دهد که گاوها کنترل بازار را در دست دارد.

در صورتی که قیمت کاهش یابد و بیت کوین به زیر خط روند صعودی سقوط کند، این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه‌مدت بی‌اعتبار خواهد شد. این امر می‌تواند آرایش صعودی را باطل کند و قیمت را تا سطح حمایت قرص و محکم ۳۴،۸۰۰ دلاری کاهش دهد. شکست رو به پایین این سطح بیانگر بازگشت خرس‌ها به بازی است.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تاریخ ۳۰ نوامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۲۰۱۹ دلار ریجکت شد و به سمت بالا بازگشت. چنین چیزی بدان معناست که خریداران با قدرت از سطوح مورد نظر خود دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت سربار ۲۲۰۰ دلار برسانند. این یک سطح کلیدی است که باید در آینده نزدیک آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر خریداران مسیر خود را با قدرت هر چه تمام‌تر طی کنند، جفت ارز ETH/USDT الگوی مثلث صعودی خود را تکمیل خواهد کرد. هدف این آرایش صعودی سطح ۲۴۰۰ دلار است.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پشتوانه مهمی در مسیر نزولی محسوب می‌شود. شکست رو به پایین این سطح اولین علامت برای خروج کنترل بازار از دستان گاوها خواهد بود. در این حالت ممکن است این جفت ارز به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۸۷۴ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

بایننس کوین طی چند روز گذشته در محدوده باریک بین ۲۲۳ تا ۲۳۹ دلار معامله شده است. این امر نشان‌دهنده عدم اطمینان گاوها و خرس‌ها در مورد جهت حرکت بعدی قیمت است.

نمودار روزانه قیمت بایننس کوین
نمودار روزانه قیمت بایننس کوین

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۳۴ دلار و ورود اندیکاتور RSI به نواحی منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها شرایط را تحت فرمان خود گرفته‌اند. هر تلاشی برای ریکاوری احتمالاً با فروش آنها در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مواجه خواهد شد. در صورت کاهش قیمت بایننس کوین از این سطح، احتمال سقوط آن به زیر سطح ۲۲۳ دلار افزایش می‌یابد. این امر می‌تواند شرایط را برای شروع یک روند نزولی تا ۲۰۳ دلار مهیا کند.

در عوض، اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، جفت ارز BNB/USDT ممکن است تا ۲۳۹ دلار رشد کند. شکست رو به بالا و کلوز قیمت در بالاتر از این سطح می‌تواند باعث رشد بایننس کوین تا ۲۶۵ دلار شود.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در چند روز گذشته پا به پای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۶۱ دلار حرکت کرده است. این امر نشان می‌دهد که هر کف جزئی با خرید همراه شده و دورنمای شکست رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را افزایش می‌دهد.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

اگر این اتفاق رخ دهد، بدان معنا خواهد بود که اهرم برتری به نفع گاوها متمایل شده است. جفت ارز XRP/USDT در این حالت ممکن است تا ۰/۶۴ دلار و پس از آن تا ۰/۶۷ دلار رشد کند. این سطح می‌تواند به عنوان یک مانع کوچک عمل کند، اما در صورت غلبه خریداران بر آن، این جفت ارز ممکن است به ۰/۷۴ دلار برسد.

برعکس این فرضیه، اگر خریداران نتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، نشان می‌دهد که فروشندگان این سطح را به یک مقاومت تبدیل کرده‌اند. قیمت ریپل سپس ممکن است به سطح حمایت مستحکم خود در ۰/۵۶ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت سولانا

خرس‌ها در تاریخ ۲۹ و ۳۰ نوامبر رالی سولانا را متوقف کرده و قیمت را تا ۶۲ دلار کاهش دادند، اما نتوانستند این آلت کوین را زیر ۵۹ دلار نگه دارند. این امر نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۵۵/۶۶ دلار و ورود RSI به مناطق مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را در بازار دارند. چنین چیزی چشم‌انداز یک رالی قیمتی به بالای ۶۲/۱۰ دلار را بهبود می‌بخشد. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز SOL/USDT ممکن است به ۶۸ دلار برسد. گاوها باید با تمام توان از این سطح دفاع کنند، چرا که شکست رو به بالای آن مسیر این رالی را تا ۱۰۰ دلار هموار می‌کند.

نزدیک‌ترین حمایتی که در مسیر نزولی باید زیر نظر داشته باشیم میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. اگر این سطح شکسته شود، قیمت سولانا ممکن است تا ۵۱ دلار سقوط کند. خرس‌ها باید این جفت ارز را به زیر این سطح برسانند تا آغازگر اصلاح عمیق‌تری باشند.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۳۷ دلار حمایت می‌شود، اما گاوها در تلاش برای یک بازگشت قدرتمند از این سطح هستند. این امر نشان‌دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو

قیمت کاردانو بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و مقاومت سربار ۰/۴۰ دلاری فشرده شده است. شیب رو به بالا ولی اندک میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در بالای سطح ۵۸ نشان می‌دهد که گاوها تا حدودی نسبت به خرس‌ها برتری دارند. اگر خریداران مقاومت سربار ۰/۴۰ دلاری را از پیش رو بردارند، حرکت صعودی ممکن است گسترش پیدا کند و جفت ارز ADA/USDT می‌تواند به ۰/۴۲ دلار و متعاقباً به ۰/۴۶ دلار برسد.

برعکس این قضیه، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، به معنای برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت از بازار خواهد بود. این جفت ارز سپس ممکن است به ۰/۳۴ دلار سقوط کند، جایی که گاوها برای توقف این روند نزولی تلاش خواهند کرد.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین طی چهار روز گذشته خود را در بالای سطح ۰/۰۸ دلار نگه داشته و این نشان می‌دهد که گاوها برای برداشت سود خود از بازار عجله‌ای ندارند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۸ دلار و عبور RSI از ناحیه ۶۲ نشان می‌دهد که گاوها همچنان سکان هدایت بازار این آلت کوین را در دست دارند. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت دوج کوین را به مقاومت روانی ۰/۱۰ دلار برسانند. یک مانع کوچک در ۰/۰۹ دلار وجود دارد اما احتمالاً خریداران موفق به عبور از آن می‌شوند. انتظار می‌رود فروشندگان در منطقه ۰/۱۰ دلار تا ۰/۱۱ دلار استقامت خوبی داشته باشند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حمایت بسیار مهمی محسوب می‌شود که باید در مسیر نزولی آن را زیر نظر داشته باشید. اگر خریداران این سطح را از دست بدهند، جفت ارز DOGE/USDT ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۰/۰۷ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت تون کوین

قیمت تون کوین طی چند روز گذشته در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲/۳۸ دلار حفظ شده، اما حرکت صعودی آن فاقد شتاب مناسب است.

نمودار روزانه قیمت تون کوین
نمودار روزانه قیمت تون کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و RSI نزدیک به سطح ۵۵ است که نشان می‌دهد گاوها برتری اندکی دارند. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای سطح ۲/۵۹ دلار برسانند و الگوی مثلث صعودی را تکمیل کنند. هدف این آرایش صعودی ۳/۵۸ دلار است.

برعکس این فرضیه، یک کاهش قیمت جزئی به زیر خط روند صعودی نیز این الگوی مثلث را بی‌اعتبار می‌کند. شکست یک آرایش صعودی علامتی نزولی محسوب می‌شود که می‌تواند جفت ارز TON/USDT را به سمت حمایت کلیدی و بعدی خود در ۱/۸۹ دلار هدایت کند.

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۴/۱۹ دلار و مقاومت سربار ۱۵/۴۰ دلاری فشرده شده است.

نمودار روزانه قیمت چین لینک
نمودار روزانه قیمت چین لینک

شیب صعودی میانیگن متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI تثبیت شده در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که آسان‌ترین مسیر برای حرکت به سمت سطوح بالای نمودار است. اگر خریداران بر مانع ایجاد شده در ۱۵/۴۰ دلار غلبه کنند، جفت ارز LINK/USDT می‌تواند به ۱۶/۶۰ دلار و پس از آن به ۱۸/۳۰ دلار برسد.

اولین علامت از ضعف گاوها، شکست رو به پایین و کلوز قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. این امر می‌تواند شروعی برای یک روند نزولی به سمت سطح ۶۱/۸ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱۲/۸۳ دلار باشد. این سطح احتمالاً خرید سنگین گاوها را به خود جلب می‌کند.

تحلیل قیمت اوالانچ

خریداران قیمت اوالانچ را در تاریخ ۱ دسامبر به بالای مقاومت ۲۲ دلاری خود رساندند که نشان‌دهنده تقاضای زیادی در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه قیمت اوالانچ
نمودار روزانه قیمت اوالانچ

اگر قیمت در بالاتر از سطح ۲۲ دلار بسته شود، احتمال افزایش آن تا ۲۴/۶۹ دلار بیشتر خواهد شد. انتظار می‌رود که فروشندگان در این سطح استقامت خوبی را از خود نشان دهند، زیرا شکست رو به بالای آن می‌تواند درها را برای یک رشد احتمالی به سطح ۲۸/۵۰ دلار باز کند.

اگر خرس‌ها می‌خواهند که روند صعودی اوالانچ را متوقف کنند، باید به سرعت جفت ارز AVAX/USDT را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۹/۸۰ دلار برسانند. این امر ممکن است باعث توقف بخشی از معامله‌گران کوتاه‌مدت شود و در نتیجه قیمت به ۱۸/۹۰ دلار کاهش یابد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا