اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، سولانا، ریپل، کاردانو، دوج کوین، شیبا، اوالانچ و پولکادات؛ ۱۹ اسفند

بیت کوین به سقف تاریخی جدیدی رسیده، اما شکست قیمت در حفظ این بریک اوت نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین در صرافی کوین‌بیس (Coinbase) به ۷۰،۱۹۹ دلار رسید و ثابت کرد که خریداران همچنان برتری خود را حفظ کرده‌اند. با این حال، خرس‌ها اجازه نداده‌اند که قیمت در بالاتر از سطح ۷۰ هزار دلار باقی بماند و این یعنی دست یافتن به هر سطح بالاتری با فروش این دسته از معامله‌گران همراه می‌شود.

همراه با افزایش قیمت، حجم معاملات اسپات بیت کوین نیز افزایش یافته که نشان می‌دهد معامله‌گران خُرد به بازار بازگشته‌اند. حجم معاملات روزانه بیت کوین در صرافی‌های متمرکز طی روز ۵ مارس (۱۵ اسفند) به ۴۶/۲۶ میلیارد دلار رسید که بالاترین سطح آن در یک سال گذشته محسوب می‌شود. پس از افزایش اخیر قیمت، به نظر می‌رسد برخی از سرمایه‌گذاران آماده برداشت سود خود از بازار هستند. داده‌های گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهد که انتقال بیت کوین به صرافی کوین‌بیس به بالاترین سطوح خود در نزدیکی سال ۲۰۲۲ رسیده است.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال
عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال

همانطور که بیت کوین در نزدیکی سطح ۶۹ هزار دلار نوسان می‌کند، آلت کوین‌های اصلی بازار حرکت صعودی خود را از سر گرفته‌اند و این بدان معناست که معامله‌گران ممکن است توجه خود را به ارزهای جایگزین معطوف کنند. بر اساس شاخص فصل آلت کوین‌ها، ارائه شده توسط مرکز بلاک چین، آلت سیزن هنوز شروع نشده، اما K33 Research معتقد است که در شرف این فصل پررونق برای آلت کوین‌ها هستیم.

آیا شکست مکرر بیت کوین در حفظ قیمت خود بالای ۶۹ هزار دلار می‌تواند در کوتاه‌مدت باعث اصلاح آن شود؟ آیا آلت کوین‌ها نیز در برابر فشار فروش تسلیم خواهند شد؟ در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

گاوها قیمت بیت کوین را در تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند) به بالاترین سطح تاریخی خود رساندند، اما فتیله بلند کندل روز گذشته نشان می‌دهد که معامله‌گران سود خود را در سطوح بالاتر برداشت کرده‌اند.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

با این حال، برتری گاوها در این است که سطوح زیادی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند. این امر نشان می‌دهد که گاوها به مواضع خود پایبند هستند، چرا که یک مرحله دیگر از این روند صعودی را پیش‌بینی می‌کنند. اگر گاوها قیمت را در بالای سطح ۷۰ هزار دلار نگه دارند، جفت ارز BTC/USDT احتمالاً به ۷۶ هزار دلار و سپس ۸۰ هزار دلار افزایش می‌یابد.

برعکس چنین چیزی، اگر قیمت به شدت کاهش یابد و به زیر ۶۲،۵۰۰ دلار برسد، نشان‌دهنده برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت از بازار است. در این صورت ممکن است این جفت ارز به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۵۹،۷۲۷ دلار سقوط کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر این حمایت کاهش دهند تا یک فاز اصلاحی جدید شروع شود.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم پس از اصلاح در تاریخ ۵ مارس (۱۵ اسفند) دوباره افزایش یافت و در تاریخ ۶ مارس از مقاومت سربار ۳۸۲۲ دلاری خود عبور کرد. این امر نشان‌دهنده از سرگیری روند صعودی بود.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

جفت ارز ETH/USDT می‌تواند در ابتدا تا ۴۱۵۰ دلار و سپس به ۴۳۷۵ دلار افزایش یابد. اگر قیمت از ناحیه سربار خود کاهش یابد، اما در سطح ۳۶۰۰ دلار به حمایت برسد، نشان می‌دهد که رالی قیمت ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد.

اما معامله‌گران باید جوانب احتیاط را در نظر بگیرند چرا که شاخص قدرت نسبی (RSI) چندین روز است در داخل منطقه اشباع خرید خود قرار دارد. این امر نشان می‌دهد که این جفت ارز برای اصلاح یا تثبیت طی چند روز آینده آماده است. خرس‌ها با کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۳۵۲ دلار به برتری خواهند رسید.

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۰۴ دلار به سمت بالا جهش کرد و از مقاومت ۴۲۷ دلاری خود عبور کرد.

نمودار روزانه BNB/USDT
نمودار روزانه BNB/USDT

جفت ارز BNB/USDT پس از آن شتاب گرفت و به بالای مقاومت سر سخت ۴۶۰ دلاری رسید. اگر گاوها قیمت را در بالای سطح ۴۶۰ دلار حفظ کنند، این جفت ارز می‌تواند مرحله بعدی رالی خود را با حرکت به سمت ۵۰۰ دلار و سپس ۵۷۲ دلار آغاز کند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه همچنان یک سطح حمایت کلیدی است که باید در صورت کاهش قیمت آن را زیر نظر داشته باشیم. توقف قیمت در زیر این سطح بدان معناست که گاوها به شدت در حال برداشت سود خود از بازار هستند. سپس ممکن است این جفت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۳۴۸ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت سولانا

گاوها طی چند روز گذشته با موفقیت قیمت سولانا را در بالاتر از سطح بریک اوت ۱۲۶ دلاری خود نگه داشته‌اند که نشان می‌دهد احساسات مثبت بر بازار حاکم است و معامله‌گران در حال خرید با ریزش قیمت هستند.

نمودار روزانه SOL/USDT
نمودار روزانه SOL/USDT

گاوها در تاریخ ۷ مارس (۱۷ اسفند) قیمت را به بالای مقاومت ۱۴۳ دلاری رساندند که نشان می‌دهد اصلاحات احتمالاً به پایان رسیده است. اگر خریداران قیمت سولانا را در بالای ۱۴۳ دلار حفظ کنند، جفت ارز SOL/USDT احتمالاً به هدف بعدی خود در ۱۵۸ دلار سفر خواهد کرد.

اگر خرس‌ها می‌خواهند که از از حرکت صعودی سولانا جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را کاهش دهند و آن را در زیر ۱۲۶ دلار حفظ کنند. اگر خرس‌ها این کار را به درستی انجام دهند، ممکن است برخی از خریداران کوتاه‌مدت از پوزیشن خود خارج شوند و ارزش این جفت ارز را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۰۷ دلار کاهش دهند.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل بین مقاومت سربار ۰/۶۷ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۰/۵۵ دلار گیر کرده است.

نمودار روزانه XRP/USDT
نمودار روزانه XRP/USDT

اگر قیمت در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود باقی بماند، جفت ارز XRP/USDT احتمالا تا ۰/۶۷ دلار رشد خواهد کرد. این مقاومت در کوتاه‌مدت اهمیت دارد و باید آن را زیر نظر داشته باشیم. اگر گاوها بر مانع ۰/۶۷ دلاری غلبه کنند، جفت ارز XRP/USDT می‌تواند تا ۰/۷۴ دلار رشد کند. شکست رو به بالای این سطح نشان‌دهنده شروع یک روند صعودی جدید است.

در عوض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این جفت ارز می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند. انتظار می‌رود گاوها با تمام قوا از این سطح دفاع کنند زیرا در صورت عدم انجام این کار ممکن است ریپل تا ۰/۵۰ دلار کاهش قیمت داشته باشد.

تحلیل قیمت کاردانو

گاوها در تلاش هستند تا قیمت کاردانو را در بالاتر از سطح بریک اوت ۰/۶۸ دلاری نگه دارند. این یک نکته مثبت است زیرا نشان می‌دهد که خریداران می‌خواهند سطح ۰/۶۸ دلار را به یک حمایت تبدیل کنند.

نمودار روزانه ADA/USDT
نمودار روزانه ADA/USDT

شیب مثبت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۷ دلار و ورود اندیکاتور RSI به منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را در بازار دارند. خریداران سعی می‌کنند قیمت را به ۰/۸۰ دلار برسانند که احتمالاً به عنوان مانع مهمی در برابر قیمت عمل می‌کند. اگر گاوها این مانع را از پیش‌رو بردارند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد. این جفت ارز سپس می‌تواند تا ۰/۹۰ دلار رشد کند.

در مقابل، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر ۰/۶۸ دلار برسد، نشان‌دهنده این است که معامله‌گران سود خود را در سطوح بالاتر برداشت می‌کنند. این امر می‌تواند مسیر را برای سقوط احتمالی کاردانو به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۵۷ دلار هموار کند.

تحلیل قیمت دوج کوین

اخیراً شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها در نزدیکی سطح ۰/۱۶ دلار دوج کوین بوده‌ایم.

نمودار روزانه DOGE/USDT
نمودار روزانه DOGE/USDT

گاوها اما در این بین تا حدی به برتری رسیده‌اند چرا که اجازه نداده‌اند قیمت دوج کوین در زیر سطح ۰/۱۶ دلار تثبیت شود. این امر نشان‌دهنده تقاضای بالا در سطوح پایین‌تر است. خریداران دوباره تلاش می‌کنند که قیمت را در بالای سطح ۰/۱۶ دلار حفظ کنند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند به تدریج به سمت ۰/۱۸ دلار حرکت کند و سپس ۰/۲۰ دلار را دوباره تست کند. اگر این سطح از پیش‌رو برداشته شود، توقف‌گاه بعدی می‌تواند ۰/۲۴ دلار باشد.

حمایت قدرتمندی که در مسیر نزولی با آن مواجه می‌شویم سطح ۰/۱۵ دلار است. کلوز قیمت در زیر این حمایت می‌تواند دوج کوین را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۱۳ دلار برساند. پس از چنین سقوط شدیدی، این جفت ارز ممکن است برای چند روز معاملات رنجی را تجربه کند.

تحلیل قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو در یک روند صعودی قدرتمند به سطح قبلی خود پولبک زده است. قیمت در نزدیکی سطح ۳۸/۲ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۰/۰۰۰۰۳۲ دلار نوسان دارد.

نمودار روزانه SHIB/USDT
نمودار روزانه SHIB/USDT

پس از یک رالی شارپ، احتمال باقی ماندن جفت ارز SHIB/USDT در محدوده فعلی خود بالاست. این جفت ارز می‌تواند در ادامه بین سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۰/۰۰۰۰۲۷ دلار و بالاترین سطح اخیر خود یعنی ۰/۰۰۰۰۴۶ دلار در نوسان باشد. شکست رو به بالای این مقاومت، نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود. شیبا اینو سپس ممکن است تا سطح ۰/۰۰۰۰۶۵ دلار رشد کند.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰/۰۰۰۰۲۷ دلار برسد، نشان می‌دهد که گاوها به سمت درب خروج از بازار هجوم آورده‌اند. این امر می‌تواند قیمت SHIB را تا سطح ۶۱/۸ درصدی فیبوناچی اصلاحی خود به نرخ ۰/۰۰۰۰۲۳ دلار کاهش دهد. هرچه سقوط قیمت عمیق‌تر باشد، زمان مورد نیاز برای شروع مرحله بعدی روند صعودی بیشتر خواهد شد.

تحلیل قیمت اوالانچ

قیمت اوالانچ در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند) به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۴۰/۵۴ دلار و در تاریخ ۷ مارس (۱۷ اسفند) به مقاومت سربار ۴۲ دلاری خود صعود کرد که نشان‌دهنده خرید گاوها در سطوح پایین‌تر است.

نمودار روزانه AVAX/USDT
نمودار روزانه AVAX/USDT

یک مقاومت جزئی در سطح ۴۵/۲۰ دلار وجود دارد، اما اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، جفت ارز AVAX/USDT می‌تواند به سمت مقاومت روانی ۵۰ دلار خود حرکت کند. این سطح ممکن است مقاومت سختی برای قیمت باشد، اما در صورت عبور اوالانچ از آن، رالی این آلت کوین می‌تواند تا ۵۷ دلار ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی خود کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان‌دهنده عدم خرید تهاجمی در سطوح بالاتر خواهد بود. این امر می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۳۷/۳۸ دلار برساند.

تحلیل قیمت پولکادات

قیمت پولکادات در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند) به شدت بهبود پیدا کرد و گاوها در تاریخ ۷ مارس (۱۷ اسفند) از مانع سربار ۱۰/۸۰ دلاری خود عبور کردند.

نمودار روزانه DOT/USDT
نمودار روزانه DOT/USDT

با این حال، گاوها نتوانستند این بریک اوت را حفظ کنند و این یعنی خرس‌ها به فروش خود در رالی‌ها ادامه می‌دهند. خرس‌ها تلاش خواهند کرد که با کاهش قیمت به سطح بریک اوت ۹/۵۹ دلار موقعیت خود را بیش از پیش تقویت کنند. این سطح احتمالاً باعث فشار خرید بالایی از سوی گاوها می‌شود. اگر قیمت از ۹/۵۹ دلار به سمت بالا بازگردد، احتمال رشد پولکادات به بالای ۱۱ دلار افزایش می‌یابد. سپس جفت ارز DOT/USDT می‌تواند تا ۱۳/۱۸ دلار صعود کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۸/۹۱ دلار برسد، این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این امر نشان‌دهنده شروع یک اصلاح عمیق‌تر به سطح ۸ دلار است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۹

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا