اخبار آلت کوین هاتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت بیت کوین و تحلیل قیمت آلت کوین‌های برتر؛ ۲۰ آبان ۱۴۰۲

در هفته گذشته بیت کوین و اتریوم از پیشروان بازارهای ارزهای دیجیتال بوده‌اند، اما همچنان خطر یک پولبک کوتاه‌مدت برای آنها و همچنین آلت کوین‌ها وجود دارد.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، خبر ثبت درخواست صندوق اتریوم iShares توسط بلک راک (BlackRock) انتظارات را مبنی بر اینکه این شرکت مدیریت دارایی ممکن است بالاخره برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس یا همان صندوق ETF اسپات اتریوم درخواست دهد، افزایش داد. این یک سیگنال مثبت محسوب می‌شود، زیرا نشان می‌دهد که جاه‌طلبی بلک راک در صنعت ارزهای دیجیتال تنها محدود به بیت‌ کوین نمی‌شود.

ناظران بازار بیش از پیش خوشبین هستند که ETFهای اسپات بیت کوین در سال ۲۰۲۴ از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) چراغ سبز دریافت می‌کنند. جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر بخش تحقیقات اطلاعات بلومبرگ در پلتفرم X (توئیتر سابق) گفت که همچنان ۹۰ درصد احتمال دارد که این تنظیم‌کننده یک ETF بیت کوین را تا تاریخ ۱۰ ژانویه سال آینده تایید کند.

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، بنیانگذار Galaxy Digital معتقد است که تصویب ETF بیت کوین و به دنبال آن ETF اتریوم، پذیرش سازمانی ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد. در طول جلسه عایدی سه ماهه سوم Galaxy Digital در تاریخ ۹ نوامبر، نووگراتز با اطمینان اظهار داشت که تایید ETF‌ها دیگر اجتناب‌ناپذیر شده و فقط موضوع زمان آن است، نه اینکه آیا این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

آیا انتظارات مربوط به تأیید ETF می‌تواند رالی بیت کوین و آلت کوین‌های بزرگ بازار را حفظ کند یا اینکه باید منتظر برداشت سود معامله‌گران از بازار باشیم؟

در این بررسی نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم تا پاسخ این سوال را متوجه شویم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در تاریخ ۹ نوامبر تا بالای الگوی کانال صعودی افزایش یافت، اما در سطوح بالاتر شاهد برداشت سود معامله‌گران بودیم که از فیتیله بلند شکل گرفته در کندل این تاریخ نیز مشاهده می‌شود.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

شاخص قدرت نسبی (RSI) طی چند روز گذشته در مناطق اشباع خرید نوسان داشته است که نشان می‌دهد گاوها فشار خرید خود را در بازار حفظ کرده‌اند. اگر بازگشت فعلی قیمت حفظ شود، خریداران سعی خواهند کرد که جفت BTC/USDT را دوباره به ۴۰ هزار دلار برسانند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت دوباره به کانال خود بازگردد، نشان می‌دهد که بازارها سطوح بالاتر را ریجکت کرده‌اند. این امر می‌تواند قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۳۴،۲۴۰ دلار کاهش دهد. این سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر داشته باشیم. شکست رو به پایین این سطح، تسلط بر بازار را در کوتاه‌مدت را به نفع خرس‌ها تغییر می‌دهد.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تاریخ ۹ نوامبر به بالای مقاومت روانی ۲ هزار دلار رسید که نشان‌دهنده خرید سنگین گاوها بود.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

رالی اخیر و ناگهانی اتریوم، اندیکاتور RSI را به سمت منطقه اشباع خرید سوق داده که نشان می‌دهد احتمالاً یک تثبیت یا اصلاحی در گوشه و کنار بازار در انتظارمان است. فروشندگان تلاش خود را خواهند کرد تا حرکت صعودی اتریوم را در ۲۲۰۰ دلار متوقف کنند، اما اگر قصد دارند که مومنتوم آن را تضعیف کنند، باید قیمت را به زیر ۲ هزار دلار برسانند.

از سوی دیگر، اگر جفت ارز ETH/USDT به بالای ۲۲۰۰ دلار برسد، مسیر را برای رشد احتمالی اتریوم تا ۲۹۵۰ دلار باز خواهد شد چرا که مقاومت قابل توجهی در این بین وجود ندارد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

گاوها در کاهش قیمت BNB در تاریخ ۹ نوامبر در کف شروع به خرید کردند که نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کنند.

نمودار روزانه بایننس کوین
نمودار روزانه بایننس کوین

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از مقاومت سربار ۲۶۵ دلاری برسانند. اگر آنها از پس این مهم برآیند، جفت ارز BNB/USDT می‌تواند تا ۲۸۵ دلار رشد کند و پس از آن قیمت بایننس کوین به ۳۱۰ دلار برسد. این سطح احتمالاً چالش زیادی را برای گاوها ایجاد می‌کند.

یک حمایت مهم و کلیدی که در حرکت نزولی با آن روبرو هستیم میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۳۵ دلار است. فروشندگان باید قیمت را به زیر این سطح برسانند تا دست بالا را در بازار بدست آورند. این جفت ارز سپس می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۲۲۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در تاریخ ۶ نوامبر از سطح ۰/۷۴ دلار کاهش یافت و در تاریخ ۹ نوامبر به زیر اولین حمایت خود در ۰/۶۷ دلار رسید. این امر نشان‌دهنده برداشت سود گاوهاست.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل

روند رو به رشد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۱ دلار و ورود RSI به منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را در بازار دارند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود عقب‌نشینی کند، بیانگر آن است که احساسات صعودی همچنان باقی مانده و معامله‌گران هر ریزشی را به عنوان یک فرصت خرید در نظر می‌گیرند که چشم‌انداز شکست رو به بالای سطح ۰/۷۴ دلار را بهبود می‌بخشد. جفت ارز XRP/USDT سپس می‌تواند تا ۰/۸۵ دلار رشد داشته باشد.

از طرف دیگر، شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند اصلاح ریپل به حمایت بعدی خود در ۰/۵۶ دلار را سنگین‌تر کند.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۹ نوامبر از مقاومت سربار ۴۸ دلاری خود عبور کرد و در تاریخ ۱۰ نوامبر با حرکت شارپی خود را بالاتر از مقاومت سربار این مسیر رساند.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

اگر جفت ارز SOL/USDT در بالای ۴۸ دلار باقی بماند، نشانه شروع مرحله بعدی روند صعودی خواهد بود. در این حالت این جفت ارز ممکن است تا ۶۰ دلار هم صعود کند.

ریسک حرکت رو به بالای سولانا جایی بیشتر می‌شود که RSI را در سطوح اشباع خرید خود مشاهده می‌کنیم. این امر نشان می‌دهد که رالی قیمت در کوتاه‌مدت بیش از حد طولانی شده و سولانا برای یک اصلاح یا تثبیت آماده است. هر چه قیمت بیشتر در منطقه‌ای که خرید بیش از حدی در آن صورت گرفته باقی بماند، احتمال پولبک شدید آن بیشتر می‌شود. سقوط قیمت به زیر ۴۸ دلار اولین علامت برای خروج گاوها از بازار انتقال احتمالی قدرت به دست خرس‌هاست.

تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در تاریخ ۹ نوامبر از مقاومت سربار خود در ۰/۳۸ دلار عبور کرد، اما فتیله بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که بازارها سطوح بالاتر را ریجکت کرده‌اند.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو

گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را در سطوح بالاتر از مقاومت سربار نگه دارند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ADA/USDT می‌تواند به ۰/۴۲ دلار و متعاقباً ۰/۴۶ دلار صعود کند. خریداران ممکن است با مقاومت قابل توجهی در ۰/۴۶ دلار مواجه شوند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از ۰/۳۸ دلار کاهش یابد، کاردانو می‌تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۳۲ دلار سقوط کند. این سطح همچنان بحرانی خواهد بود که باید در حرکات نزولی آن را زیر نظر داشته باشیم. بازگشت قدرتمند قیمت از این سطح می‌تواند برتری در بازار را نزد خریداران حفظ کند، در حالی که شکست رو به پایین آن ممکن است نشان‌دهنده ادامه یافتن معاملات رنج در کوتاه‌مدت باشد.

تحلیل قیمت دوج کوین

همانطور که از فتیله بلند و دم کندل ۹ نوامبر دیده می‌شود، قیمت دوج کوین به شدت نوسان داشته است. این امر نشان‌دهنده شک و تردید ادامه‌دار بین گاوها و خرس‌هاست.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین

یک نکته مثبت جزئی در حال حاضر این است که گاوها پوزیشن‌های زیادی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند. این امر نشان می‌دهد که گاوها انتظار ادامه‌دار بودن ریکاوری قیمت را دارند. یک مانع سفت و سخت هم در ۰/۰۸ دلار وجود دارد، اما اگر معامله‌گران از سد آن عبور کنند، جفت ارز DOGE/USDT ممکن است به ۰/۱۰ دلار برسد.

اگر خرس‌ها قصد بازگشت به بازار را دارند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۷ دلار برسانند. این شکست رو به پایین نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی در محدوده بزرگی بین ۰/۰۸ دلار تا ۰/۰۶ دلار تثبیت شود.

تحلیل قیمت تون کوین

قیمت تون کوین در تاریخ ۸ نوامبر در بالای ۲/۵۹ دلار بسته شد، اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. قیمت ریزش شارپی را تجربه کرد و در تاریخ ۹ نوامبر به زیر ۲/۵۹ دلار سقوط کرد.

نمودار روزانه تون کوین
نمودار روزانه تون کوین

یک برتری جزئی که گاوها در این مدت کسب کرده‌اند این است که حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲/۲۹ دلار در حرکات نزولی همچنان حفظ می‌شود. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای منطقه مقاومت سربار بین ۲/۵۹ دلار تا ۲/۷۷ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز TON/USDT می‌تواند مومنتوم خود را افزایش دهد و به سمت هدف الگوی الگوی کاپ یا فنجان در ۴/۰۳ دلار حرکت کند.

اگر قیمت به ریزش خود ادامه دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت اعتبار خود را از دست می‌دهد. در ادامه نیز ممکن است این جفت ارز به سطح ۲ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در تاریخ ۸ نوامبر به ۱۵ دلار رسید و گاوها تلاش کردند تا این رالی قیمتی را در ۹ نوامبر گسترش دهند، اما فیتیله بلند کندل آن روز نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر فروش رخ داده است.

نمودار روزانه چین لینک
نمودار روزانه چین لینک

جفت ارز LINK/USDT می تواند تا سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی خود به نرخ ۱۳/۲۴ دلار کاهش یابد. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا بر مانع ۱۵ دلاری غلبه کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت چین لینک ممکن است تا ۱۸ دلار هم رشد کند.

در حرکات نزولی این رمزارز، اگر قیمت به زیر ۱۳/۲۴ دلار سقوط کند، بدان معنا خواهد بود که معامله‌گران برای خروج از بازار عجله دارند. این امر می‌تواند مسیر را برای کاهش احتمالی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۱/۹۴ دلار هموار کند. انتظار می‌رود که در این سطح دوباره شاهد یک نبرد سخت بین گاوها و خرس‌ها باشیم.

تحلیل قیمت متیک

رالی متیک پس از شکست رو به بالای سطح ۰/۷۰ دلار سرعت گرفت، اما این حرکت صعودی با فشار فروش در نزدیکی مقاومت سربار ۰/۸۹ دلاری روبرو است.

نمودار روزانه متیک
نمودار روزانه متیک

قیمت متیک می‌تواند تا سطح ۳۸/۲ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۰/۷۶ دلار کاهش داشته باشد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، چشم‌انداز صعود متیک به بالای ۰/۸۹ دلار افزایش خواهد یافت. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز MATIC/USDT یک الگوی کف دوگانه را تکمیل می‌کند. هدف این آرایش صعودی سطح ۱/۲۹ دلار است.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت به زیر ۰/۷۶ دلار برسد، توقف بعدی می‌تواند سطح ۰/۷۰ دلار باشد. چنین اصلاح عمیقی نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدت طولانی‌تری در محدوده بزرگ بین ۰/۴۹ دلار و ۰/۸۹ دلار به نوسان خود ادامه دهد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا