اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت بیت کوین و تحلیل قیمت آلت کوین‌های برتر؛ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

اولین نشانه‌ها از برداشت سود معامله‌گران در بیت‌ کوین ظاهر شده اما خرس‌ها در نگه داشتن قیمت زیر ۶۹ هزار دلار با مشکل مواجه شده‌اند که نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین‌تر است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، رشد شدید و رالی شارپ بیت کوین از یک پولبک کوتاه‌مدت خبر می‌دهد که می‌تواند یکی از دلایل ورود ۱۳۲ میلیون دلار سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) باشد. کاهش قابل‌توجه جریان ورودی ممکن است یک فاز اصلاحی را آغاز کند. جدیدترین مرحله از رالی بیت کوین عمدتاً ناشی از جریان‌ سرمایه قدرتمند به ETF ‌بیت کوین بوده است.

اگر روند اصلاح بیت کوین آغاز شود، این اصلاح چقدر می‌تواند عمیق باشد؟ بر اساس پست X (توئیتر سابق) تریدر معروف بازار به نام Bags، طی چرخه‌های هاوینگ قبلی، قیمت بیت کوین نزدیک به ۴۰ درصد افت داشته است. اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین می‌تواند تا حدود ۴۵،۵۰۰ دلار سقوط کند.

نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال
نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال

اصلاحات بخشی از هر بازار صعودی هستند. به گفته Skew، تحلیلگر معروف، نکته دلگرم‌کننده پولبک فعلی این است که عمدتاً ناشی از برداشت سود معامله‌گران برای پوشش ریسک خود بوده و هنوز منجر به فروش عجولانه یا پنیک سل (Panic selling) نشده است.

آیا اصلاح بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌تواند عمیق‌تر از این شود یا اینکه قیمت از سطوح فعلی خود به سمت بالا باز می‌گردد؟ در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا به این سوال پاسخ دهیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) شاهد برداشت سود معامله‌گران بیت کوین در سطح ۷۳،۷۷۷ دلار بودیم، اما گاوها در طول این کاهش قیمت خرید کردند و چنین چیزی از دم بلند کندل آن تاریخ نیز مشاهده می‌شود.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

با این حال، شکست آن‌ها در تقویت مومنتوم طی تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) باعث فروش سنگین معامله‌گران کوتاه‌مدت شد. قیمت به خط حمایت الگوی کانال صعودی رسیده که سطح مهمی محسوب می‌شود و باید ‌آن را به شدت زیر نظر داشته باشیم.

اگر قیمت به زیر کانال و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۶۵،۱۹۵ دلار سقوط کند، نشان‌دهنده شروع یک فاز اصلاحی است. جفت ارز BTC/USDT در این صورت می‌تواند تا ۵۹ هزار دلار و پس از آن تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۵۴،۲۹۱ دلار ریزش داشته باشد.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت از خط حمایت خود به سمت بالا جهش کند، نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است مدت زمان بیشتری در کانال باقی بماند. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از مقاومت سربار خود در سطح ۷۳،۷۷۷ دلار برسانند.

‌تحلیل قیمت اتریوم

افزایش قیمت اتریوم در نزدیکی ۴ هزار دلار متوقف شد و معامله‌گران کوتاه‌مدت را وسوسه کرد که سود خود را برداشت کنند. دم بلند کندل ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) نشان می‌دهد که گاوها سعی داشتند سطح ۳۶۰۰ دلار را به یک حمایت تبدیل کنند، اما سقوط قیمت در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) بدان معنی است که خرس‌ها فشار خود را حفظ کرده‌اند.

نمودار روزانه ETH/USDT
نمودار روزانه ETH/USDT

گاوها و خرس ها احتمالا نبرد سنگینی را در نزدیکی ۳۶۰۰ دلار تجربه می‌کنند. اگر قیمت از این حمایت به سمت بالا بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا جفت ارز ETH/USDT را به ۴ هزار دلار برسانند. انتظار می‌رود خرس ها به شدت از این سطح دفاع کنند.

در سمت نزولی بازار، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر ۳۶۰۰ دلار کاهش دهند. اگر آن‌ها این کار را با موفقیت انجام دهند، فروش آن‌ها در بازار تسریع می‌شود و جفت ارز ETH/USDT می‌تواند ابتدا به ۳۲۰۰ دلار و پس از آن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۹۹۷ دلار سقوط کند. هر چه ریزش قیمت بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری هم طول می‌کشد تا این جفت ارز روند صعودی خود را از سر بگیرد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در یک روند صعودی قدرتمند پولبک زده که نشان می‌دهد معامله‌گران پس از رالی شارپ این آلت کوین سود خود را از بازار برداشت می‌کنند.

نمودار روزانه BNB/USDT
نمودار روزانه BNB/USDT

با این حال، دم بلند کندل ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) نشان می‌دهد که گاوها قصد ندارند تسلیم شوند و در سطح ۳۸/۲ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۵۲۷.۵۰ دلار خرید می‌کنند.

پولبک جزئی یک علامت مثبت است زیرا نشان می‌دهد که گاوها منتظر اصلاح عمیق‌تری برای ورود نیستند و این امر احتمال شکست رو به بالای سطح ۶۳۳ دلار را افزایش می‌دهد. در ادامه نیز ممکن است که این جفت ارز به منطقه مقاومت ۶۷۰ تا ۶۹۲ دلاری خود صعود کند.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی خود ریزش داشته باشد و به زیر ۵۲۷ دلار برسد، بدان معنی است که هر رالی هر چند کوچک به فروش خرس‌ها ختم می‌شود. در این حالت ممکن است جفت ارز BNB/USDT به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۴۸۵ دلار برسد.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قدرتمند قرار داشته که نشان‌دهنده تقاضای زیاد در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه SOL/USDT
نمودار روزانه SOL/USDT

این حرکت رو به بالا، اندیکاتور RSI را به اعماق منطقه اشباع خرید سوق داده و نشان می‌دهد که جفت ارز SOL/USDT ممکن است در مدت زمان کوتاه خیلی سریع رشد کرده باشد. این امر می‌تواند آغازگر یک اصلاح باشد و ممکن است جفت ارز فوق را به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۴۲ دلار حرکت دهد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت اهداف بالاتر خود بازگردد، بدان معنی است که احساسات مثبت همچنان در بازار باقی مانده و معامله‌گران در حال خرید با کاهش قیمت هستند. این امر ممکن است چشم‌انداز ‌رالی سولانا را تا ۲۰۵ دلار افزایش دهد. این دیدگاه خوش‌بینانه در صورت شکست رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نفی خواهد شد. این جفت ارز سپس ممکن است به سطح بریک اوت ۱۲۶ دلاری خود سقوط کند.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل در تاریخ ۱۲ مارس (۲۲ اسفند) از سطح ۰/۷۴ دلار به سمت پایین ریجکت شد که نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه XRP/USDT
نمودار روزانه XRP/USDT

گاوها سعی داشتند که در تاریخ ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) سطح ۰/۶۷ دلار را به حمایت خود تبدیل کنند، اما خرس‌ها برنامه‌های دیگری در سر داشتند. آن‌ها به فروش خود ادامه دادند و قیمت را به زیر سطح ۰/۶۷ دلار در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) بازگرداندند.

فشار فروش در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) بیشتر شد و جفت ارز XRP/USDT به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۶۲ دلار رسید. این امر نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی در محدوده بزرگی بین ۰/۵۰ تا ۰/۷۴ دلار تثبیت شود. شکست رو به بالای سطح ۰/۷۴ دلار و کلوز قیمت در آن ناحیه به معنای شروع یک روند صعودی جدید به سمت ۱/۰۲ دلار است.

تحلیل قیمت کاردانو

گاوها در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) سعی داشتند که قیمت کاردانو را به بالاتر از مقاومت ۰/۸۰ دلاری برسانند، اما فیتیله بلند کندل آن تاریخ نشان می‌دهد که ADA در سطوح بالاتر فروخته می‌شود.

نمودار روزانه ADA/USDT
نمودار روزانه ADA/USDT

قیمت در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) به شدت کاهش یافت و به سطح بریک اوت ۰/۶۸ دلاری خود سقوط کرد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۰/۶۸ دلار کاهش دهند، به معنای شروع یک اصلاح عمیق‌تر به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۶۱ دلار خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر قیمت به به سطح ۰/۶۸ دلار بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها به خرید خود در نزدیکی سطوح حمایت قدرتمند ادامه می‌دهند. جفت ارز ADA/USDT می‌تواند برای مدتی بین ۰/۵۸ تا ۰/۸۰ دلار نوسان داشته باشد. شکست رو به بالای سطح ۰/۸۰ دلار ممکن است این جفت ارز را به ۰/۹۲ دلار برساند.

‌تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) به بالاتر از مقاومت ۰/۱۸ دلاری خود صعود کرد، اما فیتیله بلند کندل آن تاریخ نشان می‌دهد که DOGE در سطوح بالاتر‌ فروخته می‌شود.

نمودار روزانه DOGE/USDT
نمودار روزانه DOGE/USDT

قیمت دوج کوین در ادامه به شدت کاهش یافت و در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۱۵ دلار رسید. این امر نشان می‌دهد که جفت ارز DOGE/USDT ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده خود باقی بماند. شکست رو به پایین و کلوز قیمت در زیر سطح ۰/۱۵ دلار، برتری را به خرس‌ها می‌دهد. سپس این جفت ارز می‌تواند تا سطح ۰/۱۲ دلار سقوط کند.

در مقابل، افزایش قیمت به بالای ۰/۱۸ دلار نشان می‌دهد که گاوها عرضه را جذب کرده‌اند. این امر درهایی را برای رالی دوج کوین به ۰/۲۴ دلار و سپس ۰/۳۰ دلار باز می‌کند.

تحلیل قیمت اوالانچ

قیمت اوالانچ در عرض یک روز دامنه نوسانات وسیعی را تجربه کرد و فتیله و دم بلند کندل ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) نشان‌دهنده عدم توافق گاوها و خرس‌ها بر سر جهت بعدی حرکت بود.

نمودار روزانه AVAX/USDT
نمودار روزانه AVAX/USDT

خرس‌ها تلاش کردند که موقعیت خود را در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) تقویت کنند، اما دم بلند کندل آن تاریخ نشان می‌دهد که خرید خوبی در نزدیکی سطح بریک اوت ۵۰ دلاری انجام شده است. این امر بدان معنی است که گاوها در تلاش هستند تا سطح ۵۰ دلار را به حمایت خود تبدیل کنند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۵۹ دلار برسانند، جفت ارز AVAX/USDT می‌تواند روند صعودی خود را تا ۸۷ دلار از سر بگیرد.

اگر خرس‌ها قصد دارند که جلوی رشد بیشتر قیمت را بگیرند، باید AVAX را در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند. این امر می‌تواند جفت ارز فوق را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۴۰ دلار برساند.

تحلیل قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) به زیر سطح حمایت ۰/۰۰۰۰۲۹ دلاری خود سقوط کرد که نشان می‌دهد خرس‌ها برای تثبیت برتری خود تلاش می‌کنند.

نمودار روزانه SHIB/USDT
نمودار روزانه SHIB/USDT

گاوها سعی دارند از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۰۰۰۰۲۷ دلار محافظت کنند، اما انتظار می‌رود که روند بهبود قیمت با فروش خرس‌ها در خط روند نزولی مواجه شود. اگر قیمت شیبا با برخورد به خط روند نزولی کاهش پیدا کند، احتمال ریزش آن به سطح ۶۱/۸ درصدی فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۰/۰۰۰۰۲۳ دلار و سپس ۰/۰۰۰۰۱۹ دلار افزایش می‌یابد.

برعکس چنین چیزی، اگر قیمت افزایش یابد و از خط روند نزولی خود عبور کند، به معنای آن است که بازار سطوح پایین‌تر را ریجکت کرده است. جفت ارز SHIB/USDT در این حالت می‌تواند تا مقاومت سربار ۰/۰۰۰۰۳۹ دلاری خود رشد کند.

تحلیل قیمت پولکادات

قیمت پولکادات در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) از سطح ۱۱/۸۸ دلار کاهش یافت و مومنتوم فروش خرس‌ها نیز در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) افزایش پیدا کرد.

نمودار روزانه DOT/USDT
نمودار روزانه DOT/USDT

واگرایی منفی ایجاد شده در RSI نشان می‌دهد که حرکت صعودی این آلت کوین شتاب خود را از دست داده است. این امر خطر سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۹/۹۳ دلار و سطح بریک اوت ۹/۵۹ دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز DOT/USDT ممکن است پولبک عمیق‌تری را آغاز کند. این جفت ارز سپس می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۸/۲۳ دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت با قدرت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به سمت بالا بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به ۱۱/۸۸ دلار برسانند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهرنیا
مهرنیا
1 ماه قبل

بسیار عالی و اثرگذار، درود خداوند برشما باد

دکمه بازگشت به بالا