اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت نمودار بیت کوین و تحلیل قیمت آلت کوین‌های برتر؛ ۹ دی ۱۴۰۲

با کاهش قیمت بیت کوین به نزدیکی ۴۲۰۰۰ دلار، برخی از آلت کوین‌ها مانند سولانا، اوالانچ و BNB شاهد برداشت سود توسط معامله‌گران بوده‌اند. در این مطلب به تحلیل تکنیکال قیمت ۱۰ ارز دیجیتال برتر می‌پردازیم.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین رشد قیمت سالانه خود را حفظ کرده، اما عبور از سقف ۱۷ ماه گذشته یعنی سطح ۴۴،۷۰۰ دلاری که در اوایل این ماه به دست آمده بود، دشوار است. این امر نشان می‌دهد که فعالان بازار قبل از تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد درخواست شرکت‌های مختلف برای ارائه صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) بیت کوین در طی ماه ژانویه (دی ۱۴۰۲)، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی روی این ارز دیجیتال انجام نداده‌اند.

پیش‌بینی اینکه معامله‌گران در صورت تایید ETF بیت کوین چه واکنشی نشان خواهند داد کار سختی است. اگر پس از تایید این ETFها تقاضای زیادی برای آنها وجود نداشته باشد، ممکن است به وضعیتی منجر شود که مردم سرمایه‌گذاری‌های خود را به دنبال انتشار این اخبار بفروشند، در حالی که ورود سرمایه شدید به این صندوق‌ها در چند روز اول می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود.

عدم اطمینان در مورد پرایس اکشن کوتاه‌مدت بیت کوین، علاقه سرمایه‌گذاران به آلت کوین‌ها را افزایش داده است. این امر یکی از دلایل کاهش دامیننس بیت کوین از حدود ۵۵ درصد به ۵۱ درصد طی چند روز گذشته است.

آیا بیت کوین روند صعودی خود را از سر می‌گیرد یا در برابر برداشت سود معامله‌گران تسلیم می‌شود؟ آیا آلت کوین‌ها می‌توانند به عملکرد بهتر خود نسبت به پادشاه‌ ارزهای دیجیتال ادامه دهند؟ در این مطلب نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد تا پاسخ این سوالات را پیدا کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در تاریخ ۲۹ دسامبر (۸ دی) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) به نرخ ۴۲،۵۹۷ دلار رسید، اما همچنان در یک الگوی مثلث صعودی معامله می‌شود.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

شاخص قدرت نسبی (RSI) تا نزدیکی ناحیه میانی خود کاهش یافته که نشان‌دهنده تضعیف شتاب صعودی بیت کوین است. خریداران باید قیمت را به بالای سطح ۴۴،۷۰۰ دلار برسانند تا این مثلث را کامل کنند و کنترل را دوباره به دست گیرند. در این صورت جفت ارز BTC/USDT می‌تواند به هدف الگوی خود در سطح ۴۹،۱۷۸ دلار برسد.

برخلاف این فرضیه، شکست رو به پایین مثلث فوق، آرایش صعودی قیمت را بی‌اعتبار می‌کند. این امر می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد و این جفت ارز را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) به نرخ ۴۰،۲۹۵ دلار برساند. گاوها تلاش خواهند کرد تا ریزش قیمت را در این سطح متوقف کنند، اما اگر شکست بخورند، سطح حمایت بعدی احتمالاً ۳۷،۹۸۰ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در تاریخ ۲۷ دسامبر (۶ دی) در بالای الگوی مثلث نزولی خود بسته شد و تلاش کرد تا مرحله بعدی روند صعودی را در ۲۸ دسامبر (۷ دی) آغاز کند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم

با این حال، خرس‌ها برای تسلیم شدن فرصت نداشتند. آنها فروش خود را در قیمت ۲۴۴۵ دلار آغاز کردند و اتریوم را به زیر سطح ۲۴۰۳ دلار رساندند. قیمت از کانالی که خریداران وارد آن شده بودند تا سطح شکست آن کاهش یافت. این امر نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا این سطح را به یک حمایت تبدیل کنند.

اگر این کار با موفقیت انجام شود، جفت ارز ETH/USDT تلاش می‌کند تا روند صعودی خود را از سر بگیرد. هدف قیمتی اتریوم در این صورت ۳ هزار دلار است.

در همین حین اما خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری نیز خواهند داشت. آنها سعی خواهند کرد تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۲۶۹ دلار برسانند و یک حرکت نزولی به خط حمایت این کانال در نزدیکی سطح ۲ هزار دلار داشته باشند.

تحلیل قیمت بایننس کوین

بایننس کوین در تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) به بالاتر از هدف الگوی خود یعنی سطح ۳۳۳ دلار حرکت کرد اما نتوانست سطوح بالاتر را حفظ کند. این امر نشان‌دهنده برداشت سود معامله‌گران از بازار است.

نمودار روزانه قیمت بایننس کوین
نمودار روزانه قیمت بایننس کوین

اکنون، جفت ارز BNB/USDT می‌تواند به سطح ۵۰ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی خود به نرخ ۳۰۰ دلار بازگردد، که احتمالا به عنوان یک حمایت قدرتمند عمل خواهد کرد. اگر قیمت بایننس کوین از ۳۰۰ دلار به سمت بالا حرکت داشته باشد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت مانع بزرگ این ارز یعنی ۳۵۰ دلار سوق دهند.

از سوی دیگر، اگر حمایت ۳۰۰ دلاری شکسته شود، اصلاح قیمت ممکن است تا سطح ۶۱/۸ درصد فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۲۹۱ دلار و سپس خط گردن الگو ادامه داشته باشد. انتظار می‌رود گاوها با قدرت از این خط گردن محافظت کنند.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا در تاریخ ۲۹ دسامبر (۸ دی) از سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۹۶ دلار افزایش یافت، که نشان می‌دهد احساسات مثبت معامله‌گران همچنان بر بازار حاکم بوده و آنها در حال خرید در کف‌های قیمتی هستند.

نمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

هر دوی میانگین‌های متحرک به طرف بالا شیب گرفته‌اند و اندیکاتور RSI در محدوده مثبت قرار دارد. این شرایط نشان می‌دهد که گاوها به برتری رسیده‌اند. جفت ارز SOL/USDT می‌تواند در این صورت به بالاترین سطح قیمتی اخیر خود یعنی ۱۲۶ دلار برسد، جایی که گاوها احتمالاً با فروش سنگین خرس‌ها مواجه خواهند شد. اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، سولانا ممکن است تا سطح ۱۵۶ دلار هم رشد کند.

خرس‌ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۹۲ دلار برسانند تا از تغییر روند در کوتاه‌مدت مطمئن شویم. این جفت ارز پس از آن ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۷۱ دلار هم سقوط کند.

تحلیل قیمت ریپل

ریپل در تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی) تلاش داشت که یک رالی برای خود شکل دهد، اما گاوها نتوانستند مانع به وجود آمده در خط روند نزولی را از پیش رو بردارند.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل

ریپل طی چند روز گذشته در نزدیکی میانگین‌های متحرک معامله شده که نشان‌دهنده بلاتکلیفی بین گاوها و خرس‌هاست. میانگین‌های متحرک مسطح شده و RSI در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار گرفته که نشان می‌دهد جفت ارز XRP/USDT ممکن است مدت زمان بیشتری در محدوده ۰/۵۶ دلار تا ۰/۶۷ دلار باقی بماند.

خریداران باید قیمت ریپل را به بالای ۰/۶۷ دلار برسانند تا کنترل بازار را در دست بگیرند. این جفت ارز سپس می‌تواند تا سطح ۰/۷۴ دلار رشد کند که احتمالاً به عنوان یک مقاومت قدرتمند در مقابل قیمت ظاهر می‌شود. اگر قیمت به زیر سطح ۰/۵۶ دلار سقوط کند، روند کوتاه‌مدت ریپل نزولی خواهد شد.

تحلیل قیمت کاردانو

گاوها در تاریخ ۲۸ دسامبر (۷ دی)، قیمت کاردانو را به بالای الگوی مثلث متقارن خود افزایش دادند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این امر از فتیله بلند کندل پنجشنبه نیز مشخص است.

نمودار روزانه قیمت کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو

یکی از برتری‌های جزئی گاوها این است که آنها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. این امر نشان‌دهنده خرید در سطوح پایین‌تر است. اگر قیمت در بالاتر از مثلث تثبیت شود، گاوها بار دیگر تلاش می‌کنند تا بر سد قیمتی ۰/۶۸ دلار غلبه کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، سیگنالی مبنی بر از سرگیری روند صعودی خواهد بود. در این حالت جفت ارز ADA/USDT ممکن است تا سطح ۰/۸۰ دلار رشد کند.

خط حمایت این مثلث به عنوان یک سطح کلیدی برای گاوها باقی می‌ماند و آنها باید از این منطقه دفاع کنند، چرا که اگر این حمایت از دست برود، کاردانو می‌تواند یک حرکت نزولی را تا ۰/۵۰ دلار و پس از آن ۰/۴۶ دلار آغاز کند.

تحلیل قیمت اوالانچ

اصلاح اوالانچ قیمت آن را به حمایت قدرتمند ۳۸ دلاری رسانده است. این حمایت سطح مهمی محسوب می‌شود که باید آن را زیر نظر داشته باشیم.

نمودار روزانه قیمت اوالانچ
نمودار روزانه قیمت اوالانچ

گاوها برای دفاع از حمایت ۳۸ دلار تلاش خواهند کرد و قصد دارند یک ریلیف رالی آغاز کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، جفت ارز AVAX/USDT ممکن است برای مدتی بین سطوح ۳۸ تا ۵۰ دلار باقی بماند و معاملات رنجی را تجربه کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۰ دلار مسطح شده و RSI در بالای سطح ۵۷ قرار دارد که به تثبیت احتمالی قیمت در کوتاه‌مدت با تمایل به حرکت رو به بالا اشاره می‌کنند.

اگر قیمت اوالانچ کاهش یابد و به زیر ۳۸ دلار برسد، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. چنین چیزی ممکن است باعث فروش بیشتر شود و این جفت ارز را در ابتدا به ۳۴ دلار و در نهایت به ۳۱ دلار کاهش دهد.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۰۹ دلار معامله شده که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI نزدیک به ناحیه میانی خود قرار دارد، اما این شرایط به طور آشکارا به خریداران یا فروشندگان هیچ برتری نمی‌دهد. قیمت دوج کوین در کوتاه‌مدت ممکن است بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۰۹ دلار و مقاومت ۰/۱۰ دلار باقی بماند.

اولین نشانه از قدرت‌افزایی خریداران شکست رو به بالای سطح ۰/۱۰ دلار خواهد بود و در این شرایط حرکت صعودی دوج کوین احتمالاً قیمت آن را به بالای ۰/۱۱ دلار خواهد رساند. این امر احتمال آغاز یک رالی تا ۰/۱۶ دلار را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر، اگر خرس‌ها جفت ارز DOGE/USDT را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، دست بالا را در بازار خواهند داشت و ممکن است این جفت ارز به ۰/۰۷ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت پولکادات

پولبک قیمت پولکادات به سطح بریک اوت ۷/۹۰ دلار نزدیک می‌شود که بسیار مهم است و باید در کوتاه‌مدت آن را تحت نظر داشته باشیم.

نمودار روزانه قیمت پولکادات
نمودار روزانه قیمت پولکادات

اگرچه صعودی بودن میانگین‌های متحرک نشان‌دهنده برتری خریداران است، اما واگرایی منفی RSI نشان می‌دهد که این حرکت صعودی ممکن است کند شود. در این صورت در سطح بریک اوت ۷/۹۰ دلار احتمالاً شاهد نبرد سنگینی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود.

اگر پولکادات با برخورد به ۷/۹۰ دلار به سمت بالا بازگردد، جفت ارز DOT/USDT احتمالاً تا ۱۰ دلار هم رشد خواهد کرد، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها با تمام قوا از مناطق تحت سلطه خود دفاع کنند. از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۷/۷۸ دلار سقوط کند، این اصلاح قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۶/۴۱ دلار گسترش یابد.

تحلیل قیمت متیک

قیمت متیک در تاریخ ۲۷ دسامبر (۶ دی) از ۱/۰۹ دلار کاهش یافت و در ۲۹ دسامبر (۸ ی) به زیر سطح بریک اوت ۱ دلار سقوط کرد که نشان‌دهنده برداشت سود خریداران از بازار است.

نمودار روزانه قیمت متیک
نمودار روزانه قیمت متیک

با این حال، سطوح پایین‌تر باعث خرید بیشتر گاوها شد. اگر قیمت در بالای سطح ۱ دلار باقی بماند، احتمال تست مجدد ۱/۰۹ دلار افزایش می‌یابد. شیب مثبت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۸۹ دلار و تثبیت RSI در نواحی مثبت نشان می‌دهد که گاوها شرایط را تحت فرمان خود دارند. اگر مقاومت ۱/۰۹ دلاری متیک از پیش‌ رو برداشته شود، جفت ارز MATIC/USDT ممکن است تا ۱/۲۰ دلار و پس از آن تا ۱/۵۰ دلار رشد کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و در زیر ۱ دلار باقی بماند، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ریزش داشته باشد. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این حمایت کاهش دهند، باید منتظر معاملات رنجی بین ۰/۷۰ دلار تا ۱ دلار باشیم.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا