اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

معرفی ۴ آلت کوین که با صعودی شدن بازار بیت کوین جای رشد دارند

بیت کوین پس از هاوینگ، معامله‌گران را با بازگشت دوباره خود شگفت‌زده کرده و این امر احتمالاً یک مسیر صعودی برای برخی رمزارزها مانند BNB ،‌NEAR ،‌MNT و RNDR ایجاد می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت کوین به خوبی از کف هفتگی خود بهبود پیدا کرده و احتمالاً هفته هاوینگ را با ضرر جزئی تقریباً ۱ درصدی به پایان خواهد رساند. طبق داده‌های سرمایه‌گذاران Farside، صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت‌ کوین شاهد ورودی سرمایه ۳۰/۴ میلیون دلاری در روز قبل از هاوینگ بودند که دومینوی پنج روز متوالی خروج سرمایه را متوقف کرد.

صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) طبق معمول اکثریت این خروجی‌ها را تشکیل داده، در حالی که iShares Bitcoin Trust (IBIT) شرکت بلک‌راک (BlackRock) به طور مداوم سرمایه جذب کرده است. اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ در پست X خود گفت که IBIT شاهد «۶۹ روز متوالی جریان ورودی» بوده است.

نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال
نمای روزانه بازار ارزهای دیجیتال

ورود سرمایه به ETF بیت کوین احتمالاً در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت. هانتر هورسلی (Hunter Horsley)، مدیرعامل Bitwise معتقد است که چندین شرکت مدیریت سرمایه تا پایان سال ۲۰۲۴ در ETF بیت کوین سرمایه‌گذاری خواهند کرد. وی تاکید کرد که این شرکت‌ها فقط در دارایی‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که انتظار رشد آن‌ها را دارند و قرار است به بخش‌های ارزشمندی در صنعت بیت‌ کوین تبدیل شوند.

آیا بیت کوین و آلت کوین‌ها بر سطوح مقاومت سربار خود غلبه خواهند کرد؟ در این مطلب ۵ ارز دیجیتال برتر را که در بازار عملکرد خوبی داشته‌اند بررسی می‌کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

ریکاوری بیت کوین قیمت آن را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۵،۸۵۰ دلار) رسانده که سطح مهمی محسوب می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

اگر قیمت بیت کوین نسبت به میانگین‌های متحرک خود به شدت کاهش یابد، بدان معنی است که خرس‌ها در رالی‌های این ارز دیجیتال دارایی‌های خود را می‌فروشند. این امر می‌تواند منجر به تست مجدد منطقه حمایتی ۶۰،۷۷۵ تا ۵۹،۶۰۰ دلار شود. انتظار می‌رود خریداران با تمام قوا از این منطقه دفاع کنند زیرا شکست رو به پایین آن می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد. جفت ارز BTC/USDT سپس ممکن است به سطح ۶۱/۸ درصدی اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۵۴،۲۹۸ دلار سقوط کند.

قیمت بیت کوین
بیت کوین Bitcoin (BTC)
۳,۸۵۲,۱۵۶,۰۴۸.۰۰ تومان
$ ۶۲,۷۶۹.۲۹۰ ۵.۴۸%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بیت کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بیت کوین

برعکس این فرضیه، اگر قیمت میانگین‌های متحرک را به سمت بالا بشکند، یعنی این جفت ارز ممکن است برای مدت زمان بیشتری بین ۶۰،۷۷۵ تا ۷۳،۷۷۷ دلار در نوسان باشد. گاوها باید قیمت را بالاتر از مقاومت سربار خود برسانند تا مسیر برای یک رالی تا ۸۴ هزار دلار هموار شود.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

میانگین‌های متحرک یک کراس اور صعودی را در نمودار ۴ ساعته تکمیل کرده‌اند که نشان می‌دهد گاوها در کوتاه‌مدت نسبت به خرس‌ها برتری خواهند داشت. این جفت ارز در چنین حالتی ممکن است با مقاومتی بین ۶۷ هزار تا ۶۸ هزار دلار روبرو شود، اما اگر خریداران از این منطقه عبور کنند، توقف‌گاه بعدی می‌تواند ۷۱ هزار دلار باشد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک خود برسد، این دیدگاه خوش‌بینانه نفی خواهد شد. این امر می‌تواند نشان‌دهنده فروش تهاجمی خرس‌ها در رالی‌ها باشد. این جفت ارز سپس ممکن است به ۶۳ هزار دلار و متعاقباً به ۶۰،۷۷۵ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین طی چند روز گذشته بین ۴۹۵ تا ۶۳۵ دلار رنج بوده که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

نمودار روزانه BNB/USDT
نمودار روزانه BNB/USDT

خریداران در تاریخ ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت) قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک رساندند که نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است. جفت ارز BNB/USDT می‌تواند در ادامه به سمت مقاومت سربار ۶۳۵ دلاری حرکت کند، جایی که خرس‌ها احتمالاً می‌فروشند. اگر قیمت از ۶۳۵ دلار به شدت کاهش یابد، حرکات رنج BNB ممکن است برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد.

قیمت بایننس کوین
بایننس کوین Binance Coin (BNB)
۳۵,۹۲۶,۷۰۳.۰۰ تومان
$ ۵۸۵.۶۳۵ ۳.۵۴%

خرید و فروش امن، سریع و آسان بایننس کوین در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید بایننس کوین

حرکت جهت‌دار بعدی احتمالاً با شکست رو به بالای سطح ۶۳۵ دلار یا شکست رو به پایین ۴۹۵ دلار آغاز خواهد شد. اگر سطح ۶۳۵ دلار را از پیش‌رو برداریم، این جفت ارز ممکن است سفر خود را به سمت ۶۹۲ دلار آغاز کند. در مسیر نزولی، کاهش قیمت به زیر ۴۹۵ دلار می‌تواند این جفت ارز را به ۴۶۰ دلار برساند.

نمودار 4 ساعته BNB/USDT
نمودار ۴ ساعته BNB/USDT

۲۰-EMA در نمودار ۴ ساعته به سمت بالا شیب گرفته و اندیکاتور RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها در تلاش برای بازگشت به بازار هستند. یک مقاومت جزئی در ۵۸۵ دلار وجود دارد، اما در صورت عبور از این سطح، جفت ارز مذکور ممکن است به ۶۰۰ دلار و سپس به ۶۳۵ دلار برسد. خرس‌ها احتمالاً در نزدیکی ۶۳۵ دلار از مواضع خود دفاع خواهند کرد.

در صورت کاهش قیمت و شکست رو به پایین میانگین‌های متحرک، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. سپس ممکن است این جفت ارز به ۵۴۰ دلار و پس از آن به ۵۱۰ دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت نیر پروتکل

قیمت نیر پروتکل (Near Protocol) در داخل یک کانال نزولی قرار گرفته و این روند به نفع خرس‌هاست.

نمودار روزانه NEAR/USDT
نمودار روزانه NEAR/USDT

با این حال، عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶/۱۵ دلار) نشان می‌دهد که فشار فروش ممکن است در کوتاه‌مدت کاهش یابد. جفت ارز NEAR/USDT تلاش می‌کند تا خود را به خط مقاومت برساند، جایی که خرس‌ها احتمالاً فروش خواهند داشت. اگر قیمت به شدت از خط مقاومت خود کاهش یابد، بدان معناست که این جفت ارز احتمالاً در داخل کانال باقی می‌ماند.

قیمت نیر پروتکل
نیر پروتکل Near (NEAR)
۴۱۹,۲۵۲.۰۰ تومان
$ ۶.۸۱۶ ۹.۸۶%

خرید و فروش امن، سریع و آسان نیر پروتکل در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید نیر پروتکل

اگر خریداران می‌خواهند که دست بالا را داشته باشند، باید این جفت ارز را به بالای کانال هدایت کنند. این یک تغییر روند کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد و ممکن است NEAR را به ۸ دلار و سپس به ۹ دلار برساند.

نمودار 4 ساعته NEAR/USDT
نمودار ۴ ساعته NEAR/USDT

پس از یک درگیری طولانی بین گاوها و خرس‌ها، این جفت ارز بالاخره از سطح ۵/۹۰ دلار عبور کرد که نشان می‌دهد گاوها تا حدودی سکان بازار را برعهده گرفته‌اند. در این صورت ممکن است قیمت کاهش یابد و ۵/۹۰ دلار را مجدداً تست کند، اما اگر گاوها این سطح را به یک حمایت تبدیل کنند، احتمالاً این جفت ارز به خط مقاومت خود می‌رسد.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک خود برسد، بدان معناست که شکست رو به بالای سطح ۵/۹۰ دلار ممکن است یک تله گاوی باشد. این امر می‌تواند قیمت را به ۵ دلار و پس از آن به خط حمایت کانال برساند.

تحلیل قیمت منتل

قیمت منتل (Mantle) پس از چند روز کشمکش بین میانگین‌های متحرک بالاخره در تاریخ ۲۰ آوریل (۱ اردیبهشت) EMA 20 خود در سطح ۱/۱۸ دلار را به سمت بالا شکست. این امر نشان می‌دهد که گاوها در حال تلاش برای تصاحب بخش عمده بازار هستند.

نمودار روزانه MNT/USDT
نمودار روزانه MNT/USDT

با این حال، فتیله بلند کندل ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و در تلاش هستند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند. اگر آن‌ها این کار را با موفقیت انجام دهند، ممکن است برخی از خریداران را به دام بیندازند و قیمت را به SMA 50 در سطح ۱/۰۹ دلار کاهش دهند. شکست رو به پایین این سطح می‌تواند جفت ارز MNT/USDT را به ۱ دلار کاهش دهد.

از طرفی، اگر قیمت خود را در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نگه دارد، بدان معناست که گاوها در حال دفاع از این سطح هستند. این جفت ارز سپس ممکن است تا سطح ۶۱/۸ درصدی فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۱/۳۲ دلار افزایش یابد. اگر قیمت از این سطح عبور کند، توقف‌گاه بعدی می‌تواند ۱/۵۱ دلار باشد.

نمودار 4 ساعته MNT/USDT
نمودار ۴ ساعته MNT/USDT

گاوها قیمت را به بالای الگوی مثلث متقارن رسانده‌اند و این یعنی اصلاح بازار ممکن است به پایان رسیده باشد. اگر قیمت از ۲۰-EMA به سمت بالا بازگردد، احتمال عبور از ۱/۲۵ دلار افزایش می‌یابد و ممکن است این جفت ارز به ۱/۳۲ دلار برسد.

در این بین، خرس‌ها نیز احتمالاً برنامه‌های دیگری در سر دارند. آن‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به داخل مثلث برگردانند. این امر ممکن است گاوها را به دام بیاندازد و شکست رو به پایین مثلث برتری را به خرس‌ها می‌دهد. در چنین حالتی این جفت ارز احتمالاً به سطح ۱ دلار سقوط می‌کند.

تحلیل قیمت رندر

قیمت رندر توکن (Render) چند روزی است که در فاز اصلاحی قرار گرفته، اما گاوها در تلاش هستند تا با افزایش قیمت به بالای خط روند نزولی، بازگشتی به بازار داشته باشند.

نمودار روزانه RNDR/USDT
نمودار روزانه RNDR/USDT

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۸/۹۰ دلار مسطح شده و RSI تا ناحیه میانی خود افزایش یافته که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل بازار را از دست داده‌اند. اگر قیمت در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، جفت ارز RNDR/USDT احتمالاً تا SMA 50 در سطح ۹/۹۵ دلار و سپس ۱۲ دلار رشد خواهد کرد.

قیمت
()
۰.۰۰ تومان
$ ۰.۰۰۰ %

خرید و فروش امن، سریع و آسان در والکس

  • معامله بیش از ۱۲۰ کوین دیگر
  • معامله تعهدی با شورت و لانگ
  • بات معامله‌گر رایگان
  • خرید و فروش آنی
  • دریافت اعتبار معاملاتی (سکو)
خرید

در عوض، اگر قیمت کاهش یابد و زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت شود، نشان می‌دهد که بریک اوت قیمت ممکن است یک حرکت جعلی بوده باشد. خرس‌ها سپس تلاش می‌کنند که قیمت را به ۷ دلار و پس از آن به ۶ دلار برسانند.

نمودار 4 ساعته RNDR/USDT
نمودار ۴ ساعته RNDR/USDT

میانگین‌های متحرک‌ یک کراس اور صعودی را تکمیل کرده‌اند که نشان‌دهنده برتری خریداران است. با این حال، خرس‌ها ممکن است گاوها را برای عبور از ۹/۵۰ دلار با چالش روبرو کنند. اگر قیمت از مقاومت سربار کاهش یابد اما در ۲۰-EMA حمایت شود، نشان‌دهنده تغییر احساسات از فروش در رالی‌ها به خرید در کف خواهد بود. این امر چشم‌انداز یک رالی قدرتمند به ۱۰/۵۰ دلار را افزایش می‌دهد.

برخلاف این فرضیه، شکست رو به پایین میانگین‌های متحرک و کلوز قیمت در آن محدوده نشان می‌دهد که بریک اوت اخیر یک تله گاوی بوده است. در چنین حالتی قیمت تا ۷ دلار کاهش می‌یابد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی