اخبار بیت کوین

این سه عامل مانع از ریزش بیشتر قیمت بیت کوین می‌شوند؟

به نظر برخی تحلیلگران روند نزولی بیت کوین توسط عواملی مثل هجوم سرمایه نهادی به بازار از طریق ETF بیت کوین و چرخه‌های بازار کریپتو محدود می‌شود. با وجود خروج سرمایه از Grayscale Bitcoin Trust، به طور کلی حدوداً ۱/۱ میلیارد دلار BTC از زمان راه‌اندازی ETFها توسط صندوق‌های فعال خریداری شده است. رویداد هاوینگ بیت کوین (Halving) نیز در محدودسازی روند نزولی بیت کوین نقش دارد.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، با عمیق‌تر شدن اصلاحات بازار کریپتو، قیمت بیت کوین روز گذشته به زیر سطح روانی ۴۰ هزار دلار کاهش یافت و در بازه زمانی معاملات آسیا صبح روز سه‌شنبه به کف روزانه ۳۹،۴۹۴ دلاری رسید. با این حال، به گفته شرکت رتبه‌بندی مالی Weiss، ریزش قیمت ممکن است به دلیل عوامل مختلفی محدود شود.

اصلاح بیت کوین ادامه دارد؟

با این حال، در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن)، Weiss Crypto اعلام کرد که حتی اگر بیت کوین تا پایان این ماه به ریزش خود ادامه دهد، روند نزولی آن توسط سه فاکتور محدود خواهد شد.

مورد اول هجوم سرمایه نهادی به بازار از طریق ETF‌های اسپات بیت کوین است که تا حدی این ریزش قیمت را محدود می‌کند.

Weiss Crypto گفت:

به لطف سرمایه‌گذاران سنتی که از طریق ۱۱ صندوق ETF بازیگران اصلی وال استریت به بیت کوین دسترسی پیدا می‌کنند، نفوذ قابل‌توجهی با هجوم سرمایه جدید به فضای کریپتو ایجاد می‌شود.

طبق گزارش CC15Capital در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن)، علیرغم جریان خروج سرمایه Grayscale Bitcoin Trust (GBTC)، از زمان آغاز به کار ETFها به صورت خالص ۲۷،۷۱۷ بیت کوین خریداری شده است. این رقم با توجه به قیمت فعلی بیت کوین معادل حدود ۱/۱ میلیارد دلار است.

مقدار سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین
مقدار سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین

دومین فاکتور رویداد هاوینگ است که در اواخر آوریل یا اوایل ماه می (اردیبهشت سال آینده) انجام می‌شود. به گفته Weiss، هاوینگ عرضه جدید BTC را به نصف کاهش می‌دهد و در نتیجه می‌تواند جلوی ریزش بیشتر قیمت را بگیرد.

با توجه به اینکه ۱۹/۶ میلیون بیت کوین در حال حاضر در گردش است، معرفی ETFهای جدید احتمالاً یک شوک عرضه ایجاد می‌کند. با این حال، توجه داشته باشید که تغییرات قیمت معمولاً حدود شش ماه پس از هاوینگ رخ می‌دهد، بنابراین نباید انتظار رالی فوری بیت کوین را داشته باشیم.

چرخه‌های بازار کریپتو سومین موردی بود که Weiss به آن اشاره کرد.

Weiss افزود:

انتظار داریم چرخه جدید بازار کریپتو که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد و از لحاظ تاریخی باعث افزایش قابل‌توجه قیمت‌‌ها می‌شود، در این بازه زمانی خاص رشد چشمگیری را رقم بزند.

به طور معمول، در چرخه‌های چهار ساله، سقف‌هایی در اواسط چرخه بین سقف‌های اصلی قیمت تشکیل می‌شوند. به نظر می‌رسد که چنین سقفی در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) یعنی زمانی که بیت کوین به ۴۸،۵۰۰ دلار رسید تشکیل شده است.

علاوه بر این، یک اصلاح ۳۰ درصدی نیز برای بیت کوین پیش‌بینی شده که می‌تواند قیمت آن را به حدود ۳۴ هزار دلار بازگرداند.

در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن)، یکی از تحلیلگران گلس نود (Glassnode) نموداری را منتشر کرد که اصلاحات چرخه‌های قبلی بازار را نشان می‌دهد. با توجه به این اطلاعات، ممکن است قبل از رشد قابل‌توجه قیمت، شاهد ریزش بیشتری باشیم.

کف‌های اصلاحات بازار گاوی بیت کوین
اصلاحات گذشته بازار در میان روند صعودی بیت کوین

خروج سرمایه از صندوق گری‌اسکیل بازار کریپتو را دامپ کرده است

در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن)، پلتفرم تجزیه و تحلیل آنچین CoinGlass هیت‌مپ نقدینگی بازار کریپتو را به اشتراک گذاشت که نشان‌دهنده فعالیت قابل‌توجهی در حوالی سطح ۳۴ هزار دلار است. CoinGlass همچنین گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۵ میلیون دلار از پوزیشن‌ها لیکوئید شده‌اند و اکثریت آن‌ها نیز پوزیشن‌های لانگ بیت کوین و اتریوم بوده‌اند.

CoinGlass در ادامه گفت که گری‌اسکیل به دامپ کردن بازار ادامه می‌دهد. با این حال، اشاره شده که هنوز بیش از ۵۵۰ هزار بیت کوین در صندوق GBTC این شرکت نگهداری می‌شود.

گابور گورباکس (Gabor Gurbacs)، استراتژیست شرکت تتر و ون‌اک (VanEck) اظهار داشت:

بیت کوین از سرمایه‌گذارانی که اعتماد به نفس کمتری دارند به سرمایه‌گذاران انعطاف‌پذیرتر می‌رسد. معرفی ETF‌ها یک تحول مثبت است که پویایی بازار را دستخوش تغییراتی می‌کند و نوسانات نزولی قیمت را کاهش می‌دهد.

سنتیمنت (Santiment) در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) گزارش داد:

روز دوشنبه در بیشتر بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال یک حمام خون به پا شد.

این پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین اضافه کرد که در مقایسه با یک هفته قبل از تأیید ETFها، بحث و گفتگو درباره بیت کوین ۳۵ درصد و درباره اتریوم ۲۱ درصد کمتر شده است.

چشم‌انداز بازار کریپتو

مارکت کپ کل بازار کریپتو ۳/۳ درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این خبر به ۱/۵۶ تریلیون دلار رسیده است. قیمت بیت کوین امروز توانست سطح ۴۰ هزار دلار را دوباره پس بگیرد اما روند کوتاه‌مدت همچنان نزولی است.

اتریوم در حالی که به اصلاح خود ادامه می‌دهد، با قیمت ۲۲۲۱ دلار معامله می‌شود.

آلت کوین‌هایی همچون سولانا، اوالانچ، چین لینک، پولکادات و لایت کوین نیز ریزش قیمت قابل‌توجهی را تجربه کردند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
beincrypto.comcryptopotato.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا