اخبار بیت کوین

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین پس از هاوینگ به ۲۴۰ دلار رسید! علت آن چیست؟

در ارتفاع بلوک ۸۴۰ هزار، استخر استخراج Viabtc تعداد ۳۷/۶۲۶ بیت کوین به ارزش ۲/۳۹ میلیون دلار در قالب کارمزد دریافت کرد. در نتیجه، هزینه نقل و انتقالات آنچین شبکه بیت کوین افزایش یافت و به ازای هر تراکنش از ۲۴۰ دلار فراتر رفت. در بلوک ۸۴۰،۰۰۳ شاهد ثبت ۱۶/۰۶ بیت کوین به صورت کارمزد بودیم و در بلاک ۸۴۰،۰۰۴ تعداد ۲۴ بیت کوین کارمزد به ارزش بیش از ۱/۵ میلیون دلار جمع‌آوری گردید.

به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin، کارمزد بیت کوین در روز شنبه پس از هاوینگ، به بیش از ۲۷۵۰ ساتوشی در هر بایت مجازی (Sat/vB) معادل بیش از ۲۴۰ دلار در هر تراکنش افزایش یافت. معیارهای آنچین نشان‌دهنده سطح بالای فعالیت پروتکل Rune در پورتال mempool.space هستند.

کارمزد mempool.space
کارمزد mempool.space

از ساعت ۸:۳۹ بعد از ظهر به وقت شرق ایالات متحده، ۲۳۴،۱۶۲ تراکنش در انتظار تایید وجود داشته که معادل حدود ۲۴۱ بلوک یا بیش از ۴۵۰ مگابایت داده است. کارمزدهای با اولویت بالا حدود ۲۰۳ تا ۲۴۵ دلار در هر انتقال هستند، در حالی که کارمزدهای با اولویت پایین در هر تراکنش تقریباً به ۱۵۹ دلار می‌رسند.

ماینرها تنها در چند بلوک، بیشتر از آنچه که معمولاً در ۲۴ ساعت جمع‌آوری می‌کنند، کارمزد دریافت کرده‌اند. Viabtc ،‌Foundry ،‌Braiins Pool و Antpool از جمله ماینرهای خوش‌شانسی بودند که دو بلوک پیدا کرده‌اند. از زمان وقوع چهارمین هاوینگ بیت کوین، نرخ کارمزد از سقف قبلی ۶۲ دلار به ازای هر انتقال که در آوریل ۲۰۲۱ مشاهده شده بود، فراتر رفته است.

افزایش کارمزد تراکنش‌های بیت کوین محیط اقتصادی پرنوسان شبکه را پس از رویدادهای مهم برجسته می‌کند. هنگامی که استخر ماینینگ Antpool بلوک ۸۴۰،۰۰۵ را کشف کرد، توانست ۲۹/۸۲۱ بیت کوین به ارزش ۱/۹ میلیون دلار را برای خود جذب کند.

اگر این روند به صورت بی‌وقفه ادامه یابد، استخرهای ماینینگ در عرض چند ساعت میلیون‌ها دلار جمع‌آوری می‌کنند. برای مثال، بلوک ۸۴۰،۰۰۶ حاوی ۲۳/۱۵۶ بیت کوین بود و بلوک ۸۴۰،۰۰۷ نیز ۱۷/۶۸ بیت کوین کارمزد داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۵

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
وحید رضا نقیبی
وحید رضا نقیبی
11 روز قبل

این مفاهیم رو من متوجه نمیشم.
ایا لازم هست که این مفاهیم رو متوجه بشیم؟

ر رواقی
ر رواقی
10 روز قبل

سلام
کارمزد تراکنش مبلغی است که شما هنگام ارسال بیت کوین ملزم به پرداخت آن هستید. بنابراین عدم اطلاع از عدد کارمزد، ممکن است منجر به پرداخت مبلغ زیادی برای یک تراکنش از سوی شما شود.
کارمزد در شبکه بلاکچین چیست؟

دکمه بازگشت به بالا