اخبار ارزهای دیجیتال

چند ساعت تا اعلام نرخ بهره در آمریکا؛ بازار رمزارزها در چه وضعیتی قرار دارد؟ 

روز گذشته داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه نوامبر (آبان) ۳.۱ درصد اعلام شد و امروز فدرال رزرو نتیجه آخرین تصمیم‌گیری خود در مورد نرخ بهره را اعلام می‌کند. کارشناسان معتقدند که با توجه به تورم، احتمالا نرخ بهره ثابت باقی خواهد ماند. در این مطلب، چند ساعت مانده به اعلام سیاست‌های جدید پولی، به بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

به گزارش والکس، خرس‌ها در حال قدرت‌نمایی در بازار کریپتو هستند و فشار فروش روی بیت کوین تقویت شده است. برهمین اساس، قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۱.۵ درصد افت کرد و ارزش بازار آن با سقوطی چشم‌گیر به مرز ۸۰۰ میلیارد دلار رسید. بیت کوین این هفته در حدود ۶ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و اکنون در حدود ۴۱۱۰۰ دلار معامله می‌شود. 

کارشناسان معتقدند که اگر احساسات صعودی کمرنگ شود، احتمالا حمایت ۴۰ هزار دلاری نیز از دست می‌رود. اگر این اتفاق بیفتد و گاوها هیچ تحرکی نداشته باشند، احتمالا قیمت تا ۳۸ هزار دلار نیز سقوط خواهد یافت. اما در طرف مقابل، ممکن است انتشار نرخ بهره جدید و ثابت ماندن آن به تقویت بازار بیت کوین کمک کند. این یک لحظه مهم است که بیت کوین می‌تواند به بازی برگردد و مقاومت‌های پیش‌رو را مجدد پس بگیرد. با این حال، شاخص ترس و طمع بیت کوین همچنان به عقب‌گرد از محدوده طمع شدید ادامه می‌دهد و حالا روی عدد ۶۵ ایستاده است. 

بررسی وضعیت آلت کوین‌ها پیش از انتشار نرخ بهره

قیمت اتریوم با ۲.۵ درصد کاهش در ۲۴ ساعت اخیر به ۲۱۶۰ دلار رسیده است. برای اتریوم این خطر وجود دارد که قیمت مجدد به زیر ۲ هزار دلار سقوط کند. داده‌های آماری فشار فروش روی اتریوم را تایید می‌کنند و باید منتظر ماند و دید که آیا دومین رمزارز بزرگ بازار می‌تواند معادلات را تغییر دهد یا خیر.

سولانا نیز بالاخره به اصلاح عمیق تن داد. قیمت سولانا دیروز در حدود ۹ درصد کاهش یافت و اکنون در حدود ۶۵ دلار معامله می‌شود. با توجه به روند فعلی بازار، احتمالا سولانا در حفظ حمایت ۶۵ دلاری موفق نخواهد بود. 

دیروز کاردانو، دوج کوین، پولکادات، چین لینک، تون کوین و شیبا در حدود ۵ درصد کاهش قیمت را ثبت کردند. بایننس کوین، ریپل، ترون و متیک نیز بین ۱ تا ۳ درصد افت کردند. اما قیمت اوالانچ برخلاف عملکرد خوب روزهای گذشته، دیروز بیش از ۱۵ درصد سقوط کرد. این نشان می‌دهد که اکثر رمزارزها در یک وضعیت نزولی قرار گرفته‌اند. 

بونک (BONK) با ۲۴ درصد و اردینالز (ORDI) با ۱۶ درصد کاهش قیمت، بدترین عملکرد را در بین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار داشتند. قیمت پپه نیز دیروز ۸ درصد سقوط کرد. پپه این هفته در حدود ۱۸ درصد افت قیمت را ثبت کرده است. 

در حالی که تقریبا تمام بازار به رنگ قرمز درآمده است، الف (ELF) با ۸.۵ درصد افزایش قیمت، پرسودترین رمزارز بازار در ۲۴ ساعت گذشته بود. جالب است بدانید که قیمت الف در یک سال اخیر بیش از ۵۱۰ درصد رشد کرده است. ماه گذشته نیز الف بیش از ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. 

اکنون تمام بازارهای مالی به همراه بازار ارزهای دیجیتال منتظر اعلام نرخ بهره هستند. در چنین شرایطی، به نظر شما روند نزولی ادامه خواهد داشت؟

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۱۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شهاب
شهاب
4 ماه قبل

برید ارز bonk هولد کنید مثل بیت کوین‌میشه

الو
الو
4 ماه قبل

به حال هولدرا ک هدف قیمتی دارن فرقی نمیکنه

سلامی
سلامی
4 ماه قبل

احتمال اصلاح قیمت بیت کوین تا ۴۰٪ یعنی سقوط تا حدود ۳۰۰۰۰ دلار وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا