اخبار ارزهای دیجیتال

سایه ترس بر سر بازار؛ بیت کوین حمایت دیگری را از دست می‌دهد؟

با سقوط قیمت بیت کوین به زیر حمایت ۴۰ هزار دلاری، ترس بر بازار ارزهای دیجیتال سایه افکند و با متواری شدن گاوها، فشار فروش به حدی تقویت شد که مارکت کپ بیت کوین تا ۷۷۸ میلیارد دلار کاهش یافت. در حالی که تمام ۲۰ رمزارز برتر بازار به تبعیت از بیت کوین قرمزپوش شده‌اند، برخی ارزها ساز مخالف می‌زنند و به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهند! 

به گزارش والکس، قیمت بیت کوین اکنون در حدود ۳۹۶۰۰ دلار معامله می‌شود و شاخص ترس و طمع این رمزارز با ایستادن روی عدد ۴۸، به طرف ترس متمایل شده است. بیت کوین روز گذشته برای ساعاتی سطح ۳۸ هزار دلار را نیز لمس کرد و همین مساله باعث شد که اکثر کارشناسان ایستگاه بعدی قیمت را در حوالی حمایت ۳۶ هزار دلاری پیش بینی کنند. بیت کوین این هفته در حدود ۹ درصد کاهش قیمت را به ثبت رسانده اما دامیننس این رمزارز بدون تغییر همچنان در حدود ۵۱.۸ درصد است. دلیل این موضوع را می‌توان ریزش سنگین‌تر سایر کوین‌ها و توکن‌ها دانست؛‌ به طوری که بیت کوین حتی با سقوط آزاد روزهای اخیر نیز سلطه نسبی خود بر بازار را حفظ کرده است.

در ۲۴ ساعت گذشته و با ادامه نوسانات کاهشی، ۱۱۵۷۳۹ تریدر با مجموع ۳۰۹.۴۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکوئید شده‌اند که از این مقدار، ۲۳۸ میلیون دلار به معاملات لانگ تعلق دارد. 

تحلیلگران جی‌پی مورگان درباره سرنوشت قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ بدبین هستند. آن‌ها با توجه به روند نزولی فعلی، توضیح دادند که کاتالیزور اصلی برای رشد قیمت در ماه‌های اخیر، تایید ETF اسپات بود اما همین صندوق‌های قابل معامله در بورس، این پتانسیل را دارند که سرمایه‌گذاران را در ماه‌های آینده ناامید کنند. بنابراین با از بین رفتن شور و شوق ETFها و کمرنگ شدن اهمیت یا توجه نسبت به آن‌ها، در نیمه دوم سال جاری میلادی، بیت کوین روزهای خوبی را تجربه نخواهد کرد. 

 در کوتاه مدت اما، ناظران براین باورند که جلسه پیش‌روی فدرال رزرو می‌تواند روند قیمت در ماه آینده را تعیین کند. در هر صورت، سطوح ۳۶ و ۳۴ هزار دلاری به عنوان حمایت‌های جدید معرفی شده‌اند و ۴۰۵۰۰ دلار مقاومت جدید است. اگر بیت کوین بتواند از این مقاومت عبور کند و برای مدتی جایگاه خود را تثبت کند، شاید اوضاع متفاوت شود؛ در غیر این صورت سرمایه‌گذاران باید فعلا به رکود و نزول عادت کنند. 

آلت کوین‌ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، تمام ۲۰ رمزارز اول بازار، روز گذشته بین ۱ تا ۶ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. قیمت اتریوم اکنون برای حفظ حمایت ۲۲۰۰ دلاری تلاش می‌کند و سولانا به ۸۳.۸۰ رسیده است. 

دیروز اردینالز (ORDI) با ۱۴ درصد سقوط بدترین عملکرد را در بین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار به نام خود ثبت کرد. هیلوم با ۸ درصد و یونی سواپ با ۶ درصد کاهش، دیگر رمزارزهای نزولی بازار بودند. 

با این حال، آکاش نتورک (AKT) توانست رشدی ۱۵ درصدی را تجربه کند. این رمزارز در سه ماه اخیر بیش از ۱۹۰ درصد سود را به خریداران خود هدیه داده است. بلر (BLUR) با ۹ درصد و سویی (SUI) با ۷ درصد افزایش، دیگر رمزارزهای صعودی بازار بودند. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا