اخبار ارزهای دیجیتال

نهنگ‌های ارز دیجیتال دست به کار شدند؛ خبری در راه است؟

اخیرا برخی از آدرس‌های بیت‌کوینی که از سال ۲۰۱۹ غیرفعال بوده، مجدد فعالیت خود را آغاز کرده و نزدیک به ۵۰ هزار بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲ میلیارد دلار را جا به جا کرده‌‌اند. از طرفی، بنیاد اتریوم نیز همچنان به تخلیه اتریوم ادامه می‌دهد و براساس داده‌های آنچین، برخی از نهنگ‌های ارز دیجیتال، خرید و فروش سنگین آلت کوین‌ها را آغاز کرده‌اند. افزایش فعالیت نهنگ‌ها نشانه چیست؟ آیا خبری در راه است؟

به گزارش والکس و به نقل از coingape، داده‌های منتشر شده توسط Arkham Intelligence نشان می‌دهد که نهنگ‌های قدیمی بیدار شده‌اند و در مجموع ۲ میلیارد دلار جا به جایی را ثبت کرده‌اند. در یک سری از ۵ تراکنش منحصربه‌فرد، تقریبا ۴۹۸۵۲ بیت کوین با تمام تراکنش‌هایی که همزمان آغاز شده‌اند، روی شبکه حرکت کرده‌اند. به یکی از آدرس‌های بیت‌کوین با برچسب «old-btc-jan-2024 (31z8K)»، مقدار ۹.۹۵۲ هزار بیت کوین به ارزش تقریبی ۴۲۷.۱۶ میلیون دلار جابجا شد و کیف پول دیگری با برچسب «۳BL5T» با رقمی بالاتر و با قیمت ۱۰.۴۸۶ هزار دلار به ارزش ۴۵۰.۲۶ میلیون دلار رسید.

علاوه بر این دو آدرس بیت کوین، بزرگ‌ترین تراکنش دارای ۱۱.۱۱۵ هزار بیت کوین از آدرس «۳۳adD» است که ارزش این وجوه به ۴۷۸.۱۵ میلیون دلار می‌رسد. علاوه بر ۹.۴۴۵ هزار بیت کوین از آدرسی با برچسب «۳KNWi» که ارزش آن ۴۰۵.۵۶ میلیون دلار است، کمترین تراکنش مربوط به آدرسی با برچسب «۳Fs3V» شامل ۸.۸۵۹ هزار بیت کوین به ارزش ۲۸۱.۱ میلیون دلار است.

اکانت Arkham در توییتر نوشت که ۲ میلیارد دلار بیت کوین غیرفعال درست قبل از باز شدن بازار ایالات متحده، در چندین آدرس مرتبط حرکت کرد. این بیت کوین‌ها از ۲۰۱۹ غیرفعال بوده‌اند. 

بیدار شدن کیف پول‌های خفته، موضوع جدیدی نیست اما زمان‌بندی و روند تاریخی این کیف پول خاص، پیچشی را نشان می‌دهد که این معامله را جالب می‌کند. ابتدا، ۲ تراکنش از ۵ تراکنش از آدرس‌های بیت کوین به کیف پولی با برچسب “bc1q9” منتقل شدند و سپس سه تراکنش باقی مانده به کیف پول‌های مختلف اما با نام قدیمی منتقل شدند. این بیت کوین‌ها در ۵ آدرس از ۴۹ کیف پول مختلف ادغام شده‌اند.

بیداری مجدد آدرس‌های بیت‌کوین در زمانی اتفاق می‌افتد که صنعت کریپتو هنوز درگیر حرکت تاریخی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای تایید صندوق‌های ETF بیت کوین است. این حرکت بزرگ وجوه در شبکه بیت‌کوین، پس از انتقال ۹۰۰۰ بیت‌کوین توسط Grayscale Investments صورت می‌گیرد. روند وجوه نشان می‌دهد که چگونه نهنگ‌ها در حال تغییر موقعیت خود هستند تا احتمالا از حرکت فعلی بیت کوین استفاده کنند. این حرکت‌ها تاکنون تاثیر منفی بر قیمت نداشته زیرا چشم‌انداز فعلی نشان می‌دهد که بیت کوین با نوساناتی محدود اما افزایشی به ۴۲۸۰۰ دلار رسیده است. 

بنیاد اتریوم به تخلیه اتریوم ادامه داد

بنیاد اتریوم با تراکنش اخیر که شامل مبادله ۱۰۰ اتریوم در ازای استیبل کوین‌های DAI است، به الگوی خود برای تخلیه اتریوم ادامه داد. براساس گزارش‌ها، بنیاد اتریوم همچنان درگیر فروش دومین رمزارز بزرگ بازار است. داده‌های آنچین تایید می‌کنند که این بنیاد ۱۰۰ اتریوم به ارزش تقریبی ۲۵۳۰۰۰ دلار را به آدرسی ناشناخته منتقل کرد و متعاقبا مبلغی معادل آن را به صورت استیبل کوین DAI دریافت کرد.

بنیاد اتریوم، یک سازمان غیرانتفاعی کلیدی در پشت بلاکچین اتریوم، مجموعه قابل توجهی از دارایی‌های کریپتویی را نگهداری می‌کند. تراکنش‌های اخیر نشان می‌دهد که کیف پول بنیاد با برچسب «Grant Provider: 0x9ee» حرکت‌های قابل‌توجهی در مورد اتریوم انجام داده است. 

با وجود این فروش، حجم دارایی‌های بنیاد اتریوم همچنان بالا است و بیش از ۳۱۲۰۰۰ اتریوم را در اختیار دارد. با قیمت اتریوم در لحظه نگارش این خبر یعنی حدود ۲۵۶۴.۷۸ دلار، دارایی این بنیاد نزدیک به ۷۹۴ میلیون دلار است. تاریخچه تراکنش‌ها همچنین یک سبد متنوع از جمله Wrapped Ethereum (WETH)، DAI، USD Coin (USDC) و سایر توکن‌ها را نشان می‌دهد.

فروش بنیاد اتریوم اغلب به دلیل تأثیر بالقوه آن بر پویایی بازار، موج‌هایی را در جامعه اتریوم ایجاد می‌کند. به عنوان نهاد اصلی که از توسعه پروتکل اتریوم حمایت می‌کند، فعالیت‌های مالی بنیاد به دقت توسط سرمایه‌گذاران و تحلیلگران نظارت می‌شود. چنین تراکنش‌هایی معمولا برای سیگنال‌هایی در مورد ارزیابی بنیاد از بازار و استراتژی آن برای تامین مالی توسعه و کمک‌های بلاعوض مورد بررسی قرار می‌گیرند. این تراکنش نسبتا جزئی تاثیر کمی بر قیمت اتریوم داشت.

حرکت نهنگ‌ها نظر تریدرها را به خود جلب کرد

چهار نهنگ غول‌پیکر ارزهای دیجیتال تراکنش‌های بزرگی را انجام داده‌اند. نهنگ‌ها با یک سری معاملات قابل توجه به حرکت در بازار آلت کوین‌ها ادامه می‌دهند. 

بنیانگذار آوه Aave، استانی کولچوف (Stani Kulechov)، ۵.۵ هزار آوه را به قیمت ۵۶۳.۹۶ هزار دلار آمریکا با قیمت متوسط ​​۱۰۲.۵ دلار فروخت. این توکن‌ها ۲۴ روز پیش از gnosissafeproxy با قیمت متوسط ​​۹۷.۰۴ دلار خریداری شدند. طی ۵ روز گذشته، کولچوف در مجموع ۱۰.۵ هزار AAVE معادل ۱.۰۹ میلیون دلار با میانگین قیمت ۱۰۳.۵۹ دلار فروخته است.

در تراکنشی دیگر توسط Abraxas Capital Management (Heka Funds) حدود ۱.۵ هزار ETH (به ارزش ۳.۸۷ میلیون دلار) از بایننس برداشت شد. در مجموع، آن‌ها در ۳ روز گذشته ۱۷.۲۲ هزار اتریوم (به ارزش ۴۴.۴۵ میلیون دلار) از صرافی‌های متمرکز در ۱۰ تراکنش برداشت کردند. این کیف پول در حال حاضر ۳.۵۴ میلیون متیک (به ارزش ۲.۹۹ میلیون دلار) دارد.

نهنگ دیگری با آدرس کوتاه 0x043 نیز مقدار زیادی اتریوم را برداشت کرد. نهنگ مورد نظر در مجموع ۵۹.۲۶ میلیون دلار اتریوم از صرافی کوین بیس در سه تراکنش برداشت کرد. این نهنگ رمزارزها را نفروخته و هنوز دارای اتریوم به ارزش ۵۹.۲۶ میلیون دلار است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۵۸

منبع
coingape.comu.todaybitcoinsistemi.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمدرضا زنگنه راد
محمدرضا زنگنه راد
3 ماه قبل

سلام هاوکینگ بیتکویین کی هست بخریم یا نه قیمت بالا میره یان

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
محمد رضا یزدانی
محمد رضا یزدانی
3 ماه قبل

در اردیبهشت ماه هاوینگ بیت کوین است قیمت هم از ۳۴۰۰۰ به پایین میتوان اقدام به خرید کرد بصورت پله ای اما خودتان بیشتر بررسی کنید این نظر شخصی من است فقط جهت اطلاع بود شاید کمکی باشد تصمیم با خود شماست خریدن و یا نخریدن

مهرداد آدینه
مهرداد آدینه
3 ماه قبل

نتیجه چی شد ؟

سعید عمرانی
سعید عمرانی
3 ماه قبل

ممنونم ار تحلیل خوب تان

مرتضی
مرتضی
3 ماه قبل

این همش بازبینی رسانه هست تا پول رو از جیب من و تو خالیی کنن

دکمه بازگشت به بالا