اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

آیا تایید ETF بیت کوین به نفع آلت کوین‌ها خواهد بود؟

آغاز به کار ETF بیت کوین منجر به عملکرد بهتر آلت کوین‌ها نسبت به این ارز دیجیتال پیشرو شده و تحلیلگران معتقدند که ممکن است چنین چیزی را در آینده بیشتر ببینیم. علیرغم اصلاح احتمالی بازار پس از تایید صندوق‌های ETF، شتاب حرکت آلت کوین‌ها به خصوص اتریوم و سولانا بیش از پیش شده است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، اینکه آلت کوین‌ها از زمان آغاز به کار صندوق‌های قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین در هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشتند بر کسی پوشیده نیست. با افزایش فرضیه‌پردازی‌ها برای آلت سیزن بعدی، تحلیل‌گران بر این باورند که تایید ETFها در ایالات متحده می‌تواند خبر خوبی برای آلت‌ کوین‌ها باشد.

قیمت بیت کوین در اولین روزهای پس از تایید ETFهای اسپات در ایالات متحده ۱۴ درصد اصلاح شد. با این وجود، آلت کوین‌ها عمدتاً استقامت خود را حفظ کردند و توانستند در برابر ریزش مقاومت کنند.

کاهش نوسانات بیت کوین اتفاق خوبی برای آلت کوین‌ها محسوب می‌شود؟

در تاریخ ۱۷ ژانویه (۲۷ دی)، اندرو کانگ (Andrew Kang)، یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارز دیجیتال Mechanism Capital، گفت که تایید و آغاز به کار این صندوق‌های ETF برای بیت کوین اتفاق خوبی است، اما از طرفی برای آلت کوین‌ها فوق‌العاده خواهد بود.

به گفته وی، حالا که مؤسسات خود را با بیت کوین درگیر کرده‌اند، انتظار می‌رود نوسانات BTC کاهش یابد و احتمالاً رشد آن به صورت تدریجی و پایدار خواهد بود.

کانگ افزود:

وضعیت ایده آل برای آلت کوین‌ها زمانی است که بیت کوین طی ماه‌ها و سال‌ها رشدی تدریجی و پایدار را تجربه کند، چیزی که اغلب به عنوان سناریوی Goldilocks از آن یاد می‌شود.

*Goldilocks به معنای یک وضعیت صد در صد درست است.*

به گفته وی، اگر قرار باشد که بیت کوین نوسانات روزانه دو رقمی را تجربه کند، از لحاظ تعداد این روزها بسیار کم خواهند بود. او اضافه کرد که اگرچه بیشتر روزها روندهای مثبتی خواهیم داشت، اما افزایش قیمت در پی آن‌ها به اندازه مراحل اولیه رشد بازار محسوس نخواهد بود.

او گفت:

کاهش نوسانات بیت کوین ممکن است بسیاری از معامله‌گران را به خود جذب نکند، اما روند صعودی تدریجی اعتماد زیادی را به مسیر مثبت بازار ارزهای دیجیتال القا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد که این روند منجر به تحکیم «آسایش در بازار و تخصیص سرمایه به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر» می‌شود.

علاوه بر این، از زمان آغاز به کار ETF‌ها در هفته گذشته، دامیننس بیت کوین ۶ درصد کاهش یافته است.

طبق اطلاعات به دست آمده از TradingView، سهم بازار بیت کوین در حال حاضر کمتر از ۵۱ درصد است. این یعنی دامیننس BTC نسبت به سقف ۵۵ درصدی خود در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) ۴ درصد کمتر شده است. در آن تاریخ قیمت بیت کوین به ۴۸،۵۰۰ دلار افزایش یافت، سقفی که از ماه آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) دیده نشده بود. کانگ پیش‌بینی می‌کند که دامیننس بیت کوین در سال جاری به ۴۰ درصد کاهش یابد.

علاوه بر این، تحلیلگر آنچینی به نام «Negentropic» در تاریخ ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) گفت:

آلت کوین‌ها آماده پرواز هستند!

وی خاطرنشان کرد که بازار پس از «شکل‌گیری یک کف گرد (Rounding Bottom)» وارد دوره تثبیت شده و فاز بعدی صعود است.

او در ادامه گفت:

این همان‌ جایی است که آلت سیزن، بازار کریپتو را به پرواز در می‌آورد. قیمت‌ها در عرض چند هفته تا چند ماه دو برابر و سه برابر خواهند شد.
چارت مارکت کپ آلت کوین‌ها
نمودار ارزش بازار آلت کوین‌ها

مارکت کپ بازار کریپتو ۱/۴ درصد رشد کرد

مارکت کپ کل بازار، از جمله بیت کوین، پس از یک رشد ۱/۴ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته در حال حاضر ۱/۷۸ تریلیون دلار است. با این حال، علیرغم اینکه بیت کوین حرکات چندانی نداشته، اما آلت کوین‌ها بار دیگر مومنتوم بازار را در اختیار گرفته و پیشرو در رشد بوده‌اند.

اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲/۲ درصد رشد داشته است و در زمان نگارش این خبر با قیمت ۲۵۷۸ دلار معامله شود. علاوه بر این، سولانا نیز پس از یک رشد ۴/۶ درصدی، سطح ۱۰۰ دلاری خود را پس گرفت.

چین لینک نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و با ۳/۳ درصد افزایش قیمت در ۲۴ گذشته به ۱۵/۷۵ دلار رسید.

با این حال، تحلیلگران اصلاح بازار را در پی تایید ETF بیت کوین پیش‌بینی کرده‌اند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۸

منبع
beincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی