اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت آنچین و تکنیکال بیت کوین؛ آیا بولران جدید در راه است؟

یکی از تحلیلگران کریپتو کوانت (CryptoQuant) معتقد است که بیت کوین احتمالاً خود را برای یک روند صعودی یا همان بول ران دیگر آماده کرده باشد. این تحلیل او بر اساس شرایط چند اندیکاتور آنچین برآورد شده است. همچنین موج‌شماری الیوت بیت کوین نشان می‌دهد که هدف مورد انتظار برای نقطه اوج موج سوم سطح ۴۷،۶۰۰ دلار است و این امر افزایش قیمت ۱۱ درصدی آن را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto و beincrypto، تحلیلگر کریپتو کوانت که با نام Tarekonchain شناخته می‌شود در گزارشی جدیدی خاطرنشان کرده که بیت کوین ممکن است با وجود پولبک اخیر خود از بالاترین سطح قیمت سال ۲۰۲۳ یعنی ۴۴ هزار دلار، برای یک رشد دیگر آماده باشد.

این اندیکاتورها به یک رالی صعودی دیگر اشاره می‌کنند

Tarekonchain سه شاخص کلیدی آنچین را ارزیابی کرده و به این نتیجه رسیده که ارزش آنها اخیراً به تدریج افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط این اندیکاتورها، Tarekonchain دریافته است:

بازار خرسی بیت کوین ممکن است در حال فروکش شدن باشد و این امر مسیر را برای مراحل اولیه یک چرخه صعودی باز کند.

اولین معیاری که این تحلیلگر در نظر گرفته، نسبت خالص سود به زیان تحقق‌نیافته بیت کوین (NUPL) بوده است. معیار سود به زیان تحقق‌نیافته تعیین می‌کند که آیا هولدرهای بیت کوین در حال حاضر سود تحقق‌نیافته را تجربه می‌کنند یا وضعیت زیان تحقق نیافته را.

این شاخص میانگین قیمت خرید تمام بیت کوین‌هایی که سرمایه‌گذاران هولد می‌کنند را با قیمت فعلی مارکت آن مقایسه می‌کند. هنگامی که عدد آن از سطح صفر بالاتر می‌رود و در یک روند صعودی باقی می‌ماند، به این معنی است که هولدرهای بیت کوین در سود قرار دارند.

به گفته Tarekonchain، افزایش NUPL نشان‌دهنده یک بازار سودآور و در حال رشد خواهد بود که اغلب با احساسات صعودی معامله‌گران مرتبط است.

هنگامی که NUPL در سطح ۰/۴۸ و در یک روند صعودی قرار گرفته بود این تحلیلگر گفت:

مسیر حرکت فعلی نسبت سود به زیان تحقق‌نیافته نشان‌دهنده افزایش خوش‌بینی بازار است که اغلب به عنوان مقدمه‌ای برای بازار صعودی در نظر گرفته می‌شود.
خالص نسبت سود به زیان تحقق‌نیافته بیت کوین
خالص نسبت سود به زیان تحقق‌نیافته بیت کوین

نسبت MVRV چه می‌گوید؟

معیار دیگری که توسط تحلیلگر کریپتو کوانت ارزیابی شده، نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش تحقق‌یافته یا همان واقعی (MVRV) آن است.

MVRV یک دارایی نسبت بین قیمت فعلی بازار با میانگین قیمتی که در این سطح تمام کوین‌ها یا توکن‌ها خریداری شده است را دنبال می‌کند.

نسبت MVRV مثبت و بالای یک نشان می‌دهد که دارایی مورد نظر بیش از قیمت واقعی آن ارزش‌گذاری شده، در حالی که MVRV منفی و زیر یک بیان می‌کند که این دارایی کمتر از قیمتی که باید داشته باشد ارزش پیدا کرده است. بر اساس داده‌های میانگین متحرک نمایی ۳۰ روزه، MVRV بیت کوین در طی ۳۰ روز گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگر کریپتوکوانت می‌گوید:

حرکت صعودی اخیر شکل گرفته در نسبت MVRV ممکن است نشان‌دهنده این موضوع باشد که بازار در حال گذار از مرحله ارزیابی کمتر از میزان واقعی، به مرحله‌ای است که در آن رشد پیش‌بینی می‌شود و به شروع یک چرخه صعودی اشاره دارد.
نسبت MVRV بیت کوین
نسبت MVRV بیت کوین

این تحلیلگر در نهایت شاخص پوئل (Puell Multiple) را بررسی کرده است. این شاخص بینشی را در مورد سودآوری فرآیند ماینینگ در شبکه بیت کوین ارائه می‌دهد.

هنگامی که ارزش شاخص پوئل افزایش پیدا می‌کند، نشان می‌دهد که درآمد استخراج یک دارایی در مقایسه با میانگین بلندمدت نسبتاً زیاد است. از طرف دیگر، کاهش شاخص پوئل و سطوح پایین آن بیان می‌کند که درآمد ماینینگ در مقایسه با میانگین تاریخی نسبتاً پایین‌تر است.

Tarekonchain با دریافت سرنخی از عملکرد تاریخی بیت کوین، خاطرنشان کرده که سطوح پایین شاخص پوئل اغلب پایین‌ترین سطح بازار را نشان می‌دهد و بسیاری از افراد آن را فرصتی برای انباشت و جمع‌آوری این ارز دیجیتال پیشرو می‌دانند.

با توجه به اینکه این شاخص در چند وقت اخیر روند صعودی داشته، این تحلیلگر در نتیجه‌گیری خود گفت:

افزایش تدریجی شاخص پوئل از سطوح پایین‌تر آن را می‌توان به‌عنوان کاهش فشار فروش و افزایش سودآوری ماینرها تعبیر کرد که با شروع بالقوه یک بازار گاوی همسو می‌شود.
شاخص پوئل بیت کوین
شاخص پوئل بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت کوین: جهت حرکت بعدی به کدام سمت است؟

تحلیلگران تکنیکال از تئوری امواج الیوت (Elliott Wave) برای شناسایی الگوهای قیمتی تکرارشونده در بلندمدت و به دست آوردن بینشی در مورد ویژگی‌های روانشناختی سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند. امواج الیوت می‌توانند نقش کمک‌کننده‌ای در تعیین جهت‌های آینده روند داشته باشند.

بر اساس محتمل‌ترین حالت موج‌شماری الیوت، قیمت بیت کوین در یک حرکت صعودی پنج موجی (خط سفید) به سقف موج سوم نزدیک می‌شود. موج سه به طور قابل توجهی گسترش یافته و امواج فرعی آن به رنگ مشکی مشخص شده‌اند.

در نتیجه این موج‌شماری، هدف مورد انتظار برای نقطه اوج موج سوم سطح ۴۷،۶۰۰ دلار است که افزایش قیمت ۱۱ درصدی بیت کوین را نسبت به سطوح فعلی آن نشان می‌دهد. این هدف قیمتی با ترکیب طول موج‌های فرعی اول و سوم محاسبه می‌شود.

پس از آن، قیمت بیت کوین ممکن است موج اصلاحی چهارم را آغاز کند. واگرایی نزولی (که با رنگ سبز مشخص شده است) در اندیکاتور RSI نشان می‌دهد که حرکت صعودی به پایان خود نزدیک می‌شود.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

علیرغم پیش بینی صعودی قیمت بیت کوین، کلوز آن در زیر سطح بریک اوت (خط قرمز) ۳۸ هزار دلاری به معنای آغاز موج چهارم است. در چنین سناریویی، قیمت بیت کوین می‌تواند ۲۲ درصد کاهش یابد تا به نزدیکترین سطح حمایت خود در ۳۳ هزار دلار برسد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto.combeincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا