اخبار بیت کوینتحلیل ارزهای دیجیتال

بررسی وضعیت بیت کوین؛ فروش نهنگ‌ها و احتمال ریزش ۲۵ درصدی یا سیگنال مثبت «تقاطع طلایی» و رشد قیمت؟

یکی از تحلیلگران محبوب بازار برای روزهای پس از تایید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات بیت کوین یک سناریوی نزولی را برای پادشاه ارزهای دیجیتال ترسیم کرده است. نهنگ‌ها نیز در هفته گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار بیت کوین به فروش رسانده‌اند اما تقاطع طلایی نمودار هفتگی بیت کوین نوید روزهای خوبی را می‌دهد.

به گزارش والکس و به نقل از finbold، این تحلیلگر که با نام مستعار DonAlt شناخته می‌شود به ۵۵،۶۰۰ دنبال‌کننده خود در کانال یوتیوب TechnicalRoundup می‌گوید که بیت کوین ممکن است بیش از ۲۵ درصد از ارزش فعلی خود از دست بدهد.

او می‌گوید:

اگر نقطه ورود پوزیشن شما بالاتر از ۳۲ هزار دلار بوده است، به نظر من بزودی شرایط برایتان مقداری دردناک می‌شود. به احتمال زیاد شما در وضعیت سختی قرار می‌گیرید و من فکر می‌کنم به احتمال زیاد قیمت بیت کوین دوباره سطح ۳۲ هزار دلار را تست خواهد کرد.
تحلیل بیت کوین DonAlt

DonAlt همچنین می‌گوید که اگر برخلاف باور او بیت‌ کوین برای تست مجدد سطوح پایین‌تر پولبک نزند، قیمت آن می‌تواند تا ۶۰ هزار دلار هم رشد کند.

DonAlt در ادامه گفت:

اما لازم نیست حتماً این اتفاق رخ دهد و این چیزی است که هر بار وقتی در مورد قیمت صحبت می‌کنم سعی دارم بسیار واضح بگویم. از آنجا که مردم همیشه تصور می‌کنند چون به نظر من ممکن است یک اتفاق رخ دهد، پس به این معنی است که به طور حتمی شاهد وقوع آن باشیم. اما این درست نیست. قیمت بیت کوین حتی می‌تواند به ۶۰ هزار دلار برسد، به ۴۸ هزار دلار برگردد یا به اصطلاح پولبک بزند و در ادامه تا ۱۵۰ هزار دلار رشد کند. همیشه این احتمال وجود دارد که قیمت هرگز عقب‌نشینی هم نداشته باشد.

این معامله‌گر پیش‌بینی می‌کند که پس از تأیید احتمالی صندوق ETF بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای بازار اسپات، قیمت BTC دوباره به محدوده پایین‌تر سطح ۳۰ هزار دلار خواهد رسید. این اتفاق ممکن است تا اوایل ژانویه رخ دهد.

او در آخر اظهار داشت:

اما به نظر من، باز هم می‌گویم که این صرفاً نظر شخصی خودم هست و فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد که ما سطح پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار را پس از تایید ETF اسپات بیت کوین دوباره تست کنیم و سپس باید تصمیم بگیریم که آیا از این نقطه به بعد دیدگاه صعودی داریم یا نزولی.

نهنگ‌ها در طی یک هفته بیش از ۲ میلیارد دلار بیت کوین فروخته‌اند

در طی رالی مداوم ارزهای دیجیتال و رشد قیمت دارایی های دیجیتال، ممکن است برایتان تعجب‌آور باشد که برخی از سرمایه‌گذاران همچنان بیت کوین‌های خود را می‌فروشند.

در طول هفته گذشته، هولدرهای بزرگ بیت کوین که اغلب تحت عنوان نهنگ نامیده می‌شوند، تقریباً ۵۰ هزار بیت کوین معادل حدود ۲/۲۰ میلیارد دلار را به فروش رسانده‌اند. این خبر را علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال مورخ ۲۲ دسامبر (۱ دی) در پلتفرم X به اشتراک گذاشته است.

نهنگ های بیت کوین در هفته گذشته نزدیک به ۵۰ هزار BTC فروخته‌اند
نهنگ های بیت کوین در هفته گذشته نزدیک به ۵۰ هزار BTC فروخته‌اند

این اقدام نهنگ‌ها ممکن است در ابتدا باعث ایجاد نگرانی در میان سرمایه‌گذاران شود و این‌طور فکر کنند که رشد بیت کوین به پایان رسیده است. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که دلایل واقعی این فروش آنها ماهیت نزولی داشته باشند.

فروش ناگهانی نهنگ‌ها به احتمال زیاد به دلیل برداشت سود سرمایه‌گذاران از بازار است

با توجه به روند صعودی قابل توجه بیت کوین در هفته‌های اخیر، یکی از دلیل احتمالی پشت این فروش ناگهانی می‌تواند برداشت سود سرمایه‌گذاران از بازار باشد.

افزایش قیمت بیت کوین توجه سرمایه‌گذاران نهادی و خُرد را به خود جلب کرده و برخی از هولدرهای بلندمدت را بر آن داشته تا از شانس تضمین سودهای قابل توجه سرمایه‌گذاری در BTC استفاده کنند. با این وجود، انگیزه دقیق نهنگ‌ها در پس این معاملات همچنان در حد حدس و گمان باقی می‌ماند.

چنین ادعایی به واسطه نسبت عرضه سودآور بیت کوین پشتیبانی می‌شود. این معیار در حال حاضر در سطح ۸۹ درصد قرار دارد که با نزدیک شدن به پایان سال میلادی به عنوان یک سیگنال مثبت تلقی می‌شود. طبق پستی که سنتیمنت (Santiment) در تاریخ ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) منتشر کرده، به طور معمول، زمانی که این معیار در محدوده ۴۰ تا ۷۰ درصد قرار می‌گیرد، احتمالاً رنج مطلوب‌تری برای رشد بیشتر به حساب می‌آید.

نمودار نسبت عرضه سودآور بیت کوین
نمودار نسبت عرضه در سود بیت کوین

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

امروز شنبه ۲ دی ماه، قیمت BTC در سطح ۴۳،۵۶۸ دلار قرار دارد که نشان‌دهنده کاهش ۱/۱۶ درصدی آن طی ۲۴ ساعت گذشته است. این ریزش قیمت با رشد ۳/۰۷ درصدی در نمودار ۷ روزه و ۱۸/۷۹ درصدی آن در نمودار ۳۰ روزه رقم خورده است.

طی سال گذشته، قیمت این دارایی افزایش قابل توجهی را از خود نشان داده و رشد ۱۵۹ درصدی را به ثبت رسانده است. شایان ذکر است که بیت کوین در طی یک سال گذشته نسبت به ۷۲ درصد از ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر عملکرد بهتری داشته است.

علاوه بر این، بیت کوین در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه خود معامله می‌شود. این میانگین متحرک یک شاخص مثبت در تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود که در ادامه به بررسی وضعیت آن در یک تقاطع طلایی می‌پردازیم. در طی ۳۰ روز گذشته، قیمت بیت کوین در ۶۰ درصد مواقع یعنی ۱۸ روز حرکات قیمتی مثبتی را تجربه کرده است.

بیت کوین در نمودار هفتگی خود به یک «تقاطع طلایی» نزدیک شده است

بیت کوین در نمودار هفتگی خود تقریباً یک «تقاطع طلایی (Golden Cross)» تشکیل داده است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ هفته گذشته به صورت صعودی از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای عبور کند. تقاطع طلایی معمولاً به عنوان یک سیگنال مثبت توسط تحلیلگران تلقی می‌شود.

هنریکه پایوا (Henrique Paiva)، تحلیلگر سرمایه‌گذاری شرکت Cripto Select می‌گوید که هدف تقاطع طلایی چیزی فراتر از یک سیگنال معاملاتی است.

میانگین‌های متحرک بیت کوین

این تحلیلگر تأکید می‌کند که بین «تقاطع طلایی واقعی» و یک تقاطع طلایی ساده تمایز وجود دارد. تقاطع طلایی واقعی شبیه به مدل ساده خود است اما تفاوت اصلی آن در الزام حرکت رو به بالا در هر دوی میانگین‌های متحرک نهفته می‌شود.

از سال ۲۰۱۱، ده تقاطع طلایی در نمودارهای روزانه بیت کوین ثبت شده که دو مورد از آنها در سال جاری رخ داده است. به گفته پایوا، هر دوی این تقاطع‌های طلایی که در سال ۲۰۲۳ تشکیل شده‌اند در مدت شش ماه برای معامله‌گران سوددهی ایجاد کرده‌اند.

در ۱۳ سال گذشته، بیت کوین ۱۰ سال را حتی بدون اتکا به تقاطع طلایی به عنوان یک سیگنال، با بازدهی مثبت به پایان رسانده است.

در هشت تقاطع طلایی گذشته، بیت کوین در پنج مورد از آنها از لحاظ رشد قیمتی در مدت ۶ تا ۱۲ ماه رکورد زده است. در دو سیگنال تقاطع طلایی، بزرگترین ارز دیجیتال بازار از نظر مارکت کپ بیش از ۱۲ ماه طول کشیده بود تا یک جهش قیمتی داشته باشد و تنها یک مورد آن منجر به افزایش قیمت در طی ۲۴ ماه نشده است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
dailyhodl.comfinbold.comcryptobriefing.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا