اخبار بیت کوین

تسلا دوباره بیت کوین خرید؟ بررسی سه خبر مهم هفته

گزارش تازه پلتفرم آرکهام از افزایش ذخایر بیت کوین تسلا حکایت می‌کند. این گزارش، هنوز توسط تسلا یا ایلان ماسک تایید نشده است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف؛ سهم بیت کوین در بین دارایی‌های تحت مدیریت تسلا مجددا به یکی از بحث‌های داغ در محافل خبری بدل شده است. پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌های ارز دیجیتال Arkham Intelligence مدتی پیش، ویژگی ردیابی کیف پول بیت کوین تسلا را به داشبورد خود اضافه کرد. پس از آن، توجه تحلیل‌گران به تغییرات این کیف پول بیشتر شد. مطابق به‌روزترین داده‌های Arkham، تسلا اکنون ۱۱۵۰۹ بیت کوین دارد؛ عددی که در قیاس با آخرین گزارش این شرکت، حاکی از خرید ۱۷۸۹ بیت کوین جدید است.

در فوریه سال ۲۰۲۱ (۱۳ بهمن ۱۳۹۹ تا ۱۰ اسفند ۱۳۹۹)، اندکی پیش از آخرین بولران کریپتو بود که تسلا به رهبری ایلان ماسک، اقدام به خرید بیت کوین به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار کرد. در همان زمان، ایلان ماسک، ضمن اعلام نظر مثبت خود نسبت به بیت کوین و ارزش‌های ذاتی آن، گفت که تسلا قصد دارد امکان پرداخت بیت کوین را هم در ازای خرید خودروهای خود فراهم کند. با این حال، تنها یک ماه بعد، طی چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، نسبت به تاثیرات منفی زیست‌محیطی استخراج این دارایی ابراز نگرانی کرد. متعاقبا تسلا نیز حدود ۱۰ درصد از بیت کوین‌های خود را به فروش رساند. اقدامی که یک بار دیگر در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ (اواسط فروردین تا اواسط تیر ۱۴۰۰) و این بار با فروش ۷۵ درصد از کل دارایی‌های بیت کوین این شرکت تکرار شد.

گزارش Arkham Intelligence هنوز از سوی ایلان ماسک یا شرکت تسلا تایید یا تکذیب نشده است. برخی کاربران در توییتر نیز نسبت به صحت این گزارش و ادعای آن مبنی بر افزایش ذخایر BTC تسلا، ابراز تردید کرده‌اند. برخی دیگر نیز گفته‌اند که خریدهای جدید، احتمالا در گزارش مالی بعدی تسلا از ترازنامه‌اش ذکر خواهند شد.

گفتنی است که به‌تازگی مایکل سیلر و شرکت تحت رهبری‌اش یعنی مایکرواستراتژی، ایلان ماسک را متقاعد کردند که بیت کوین را به جمع دارایی‌های شرکت اسپیس ایکس هم اضافه کند. مایکرواستراتژی خود با در اختیار داشتن ۱۹۳ هزار BTC، بزرگترین هولدر این دارایی محسوب می‌شود. سایلر به تازگی و در کنفرانس Bitcoin Atlantis‌ گفته بود که هوش مصنوعی و ETF‌ ‌های بیت کوین، یک دهه طلایی برای این دارایی را رقم خواهند زد.

توکن‌های فوق قابل تعویض؛ اختراع جدید سونی

توکن‌های فوق قابل تعویض

شرکت سونی برای محصول جدیدش به نام توکن‌های فوق قابل تعویض در آمریکا درخواست ثبت اختراع داده است.

به گزارش والکس و به نقل از دیلی هودل، شرکت سونی غول ژاپنی صنعت سرگرمی و بازی‌های ویدیویی، یک درخواست ثبت اختراع برای توکن‌های موسوم به فوق قابل تعویض در آمریکا ارائه کرده است. بنابر گزارش‌ها این درخواست در سال ۲۰۲۲ ارائه شده؛ اما به‌تازگی و در اواخر فوریه ۲۰۲۴ (اوایل اسفند ۱۴۰۲) عمومی شده است.

اختراع سونی در حقیقت، یک اپلیکیشن است که امکان ردیابی دارایی‌های درون بازی و نیز استفاده از نوعی دارایی جدید به نام توکن‌های Super-Fungible یا فوق قابل تعویض را فراهم می‌کند. این توکن‌ها بر اساس ذخایر متادیتای مجموعه‌ای از دارایی‌های درون بازی ایجاد شده و در دفتر کل توزیع‌شده اپلیکیشن مربوطه، ذخیره می‌شوند. به این ترتیب، یک Super-Fungible توکن، نشان‌دهنده مجموعه‌ای توکن‌های غیر قابل تعویض یا توکن NFT متعلق به یک گیمر در آن واحد است. این توکن، زنجیره NFT‌ ‌ها نشان نمی‌دهد اما سهم آنها روی شبکه اتریوم را مشخص می‌کند.

لازم به ذکر است که سال گذشته هم سونی یک درخواست ثبت اختراع برای فریم‌ورک NFT خود ارائه کرد. این چارچوب، انتقال و استفاده از دارایی‌های دیجیتال در محیط بازی‌های این شرکت را فراهم می‌کند. پیش از این تحولات تکنولوژیک، سونی در سال ۲۰۲۲ یک میلیارد دلار در یکی از بزرگترین پروژه‌های متاورس متعلق به شرکت اپیک گیمز (Epic Games) سرمایه‌گذاری کرده بود. بنابراین به نظر می‌رسد این شرکت، عزم خود را برای ادغام هرچه بیشتر با صنعت بازی‌های کسب درآمد و متاورس بیشتر کرده است.

ETP اسپات بیت کوین؛ محصول مالی جدید بلک راک

محصول ETP‌ اسپات بیت کوین

سازمان SEC آمریکا اعلام کرده که شرکت بلک راک برای خرید ETP‌ اسپات بیت کوین در دو صندوق بزرگ خود با ارزش بیشتر از ۵۴ میلیارد دلار، درخواست داده است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین دسک، شرکت بلک راک، مدیر بیش از ۹٫۱ تریلیون دلار دارایی، برنامه‌هایی برای خرید محصولات قابل معامله در صرافی‌های بیت کوین یا ETP‌ به سازمان SEC آمریکا ارائه کرده است. هدف از این خرید، تامین مالی صندوق این شرکت به نام Global Allocation Fund عنوان شده است. ارزش کل دارایی‌های تحت مدیریت یا AUM این صندوق، اکنون به ۱۸ میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که ETF یا صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس بیت کوین بلک راک به نام iShares Bitcoin Trust‌ یا IBIT از زمان تصویب حضور این دارایی در بورس آمریکا از سوی SEC در ابتدای سال ۲۰۲۴، رکوردار بیشترین ورودی روزانه است. صندوق Global Allocation Fund‌ اکنون اعلام کرده که ETP بیت کوین مستقیما منعکس‌کننده قیمت این دارایی در کارگزاری‌های دارای مجوز فعالیت در آمریکا بوده و از نوسانات آن سود می‌برد. نمونه‌ای از این کارگزاری‌ها شرکت‌های وابسته به بلک راک هستند.

گفتنی است که در ابتدای این هفته، بلک راک، برای گنجاندن ETP اسپات بیت کوین در صندوق قابل معامله موسوم به Income Opportunities Fund خود اقدام کرده بود. ارزش کل دارایی‌های این صندوق نیز به ۳۶٫۷ میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت تاکنون به درخواست‌ها برای اظهار نظر در مورد این محصول خود، پاسخی نداده است.

 به نظر شما این تحولات چه تاثیری بر روند بازار در هفته‌های آتی خواهند گذاشت؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
Cointelegraph.com
از سال ۲۰۲۰ درباره‌ی ارز دیجیتال می‌نویسم. معتقدم این تکنولوژی، آینده‌ی ما را متحول می‌کند، بنابراین آنچه درباره‌ی آن یاد می‌گیرم را در بلاگ والکس به‌اشتراک می‌گذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا