اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

هوش مصنوعی Perplexity: این آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۴ عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند

چت‌بات محبوب هوش مصنوعی Perplexity چندین آلت کوین را معرفی کرده که ممکن است در سال ۲۰۲۴ بهتر از بیت کوین عمل کنند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، شروع سال ۲۰۲۴ برای بیت کوین نه تنها از نظر تغییرات قیمت بلکه از نظر پذیرش جهانی پس از تایید نزدیک به ۱۲ صندوق ETF بیت کوین در ایالات متحده نیز بسیار چشمگیر بوده است.

با توجه به چهارمین هاوینگ این دارایی دیجیتال که قرار است در حدود دو ماه دیگر انجام شود، انتظار می‌رود بیت کوین سال بسیار مثبتی داشته باشد و برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از رسیدن قیمت آن تا ۱۵۰ هزار دلار هستند که به معنای رشد ۳ برابری قیمت این دارایی از سطح فعلی است.

با این حال، هنگامی که بیت کوین حرکت خود به سمت بالا را آغاز کند، برخی از آلت کوین‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهند.

اتریوم، سولانا، اوالانچ و ۳ آلت کوین دیگر

Perplexity از شش آلت کوین برجسته در بازار فعلی نام برده که می‌توانند در سال ۲۰۲۴ عملکرد بهتری از بیت کوین داشته باشند. اولین و بزرگترین این آلت کوین‌ها اتریوم است که در واقع سال ۲۰۲۳ نسبتاً آرام بود و ۸۳ درصد رشد کرد. با این حال، از آنجایی که بلاک چین آن همچنان بیشترین استفاده را از نظر دیفای (DeFi)، NFT و سایر بخش‌های صنعت دارایی دیجیتال دارد، این چت‌بات هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده که اکوسیستم اتریوم می‌تواند باعث رشد توکن بومی آن یعنی اتر در سال جاری شود.

علاوه بر این، اکوسیستم اتریوم بروزرسانی‌های بیشتری هم در پیش دارد و شبکه‌های لایه دوم متعددی در آن ساخته شده که هدفشان کاهش هزینه‌های تراکنش و در عین حال سریع‌تر کردن آنهاست.

آلت کوین‌های بعدی این لیست عبارتند از سولانا (SOL)، اوالانچ (AVAX)، کاردانو (ADA)، چین لینک (LINK) و پولکادات (DOT). رمزارز سولانا سال ۲۰۲۳ را با عملکرد بی‌نظیری پشت سر گذاشت و حداقل در میان ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا برجسته‌ترین بود.

سولانا به رقیب جدی اتریوم تبدیل شده و اکنون خانه بسیاری از پروژه‌های دیفای، NFT و همچنین میم‌ کوین‌ها محسوب می‌شود. با این حال، شبکه سولانا هنوز با برخی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد این امر بر قیمت SOL تأثیر بگذارد.

اوالانچ، کاردانو و پولکادات نیز سهم بازار اتریوم را هدف قرار داده‌اند، در حالی که چین لینک به عنوان یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز، در یک سال گذشته وارد همکاری‌های متعددی شده و به دنیای رو به رشد دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) پا گذاشته است. توکن بومی چین لینک اخیراً به سقف چند ساله خود در بالاتر از ۲۰ دلار رسیده که می‌تواند سیگنالی در مورد افزایش قیمت آن در آینده باشد.

Perplexity می‌گوید:

این آلت‌کوین‌ها به دلیل ویژگی‌های مختلفشان مانند تسلط بر اکوسیستم دیفای، انتقال به الگوریتم‌های مقیاس‌پذیرتر، توان عملیاتی بالا، پردازش سریع تراکنش‌ها و اکوسیستم‌های پر جنب و جوش دیفای و NFT شناخته شده‌اند.

اما کدام یک از این آلت کوین‌ها بهترین عملکرد را خواهد داشت؟

رقیب ChatGPT در مورد این سوال که کدام ارز دیجیتال بهترین عملکرد را از خود در سال ۲۰۲۴ به نمایش می‌گذارد، چیزی از بیت کوین نگفت اما همان پاسخ قبلی خود یعنی توکن‌های ETH ،‌SOL ،‌DOT ،‌LINK ،‌ADA و AVAX را تکرار کرد.

این هوش مصنوعی به رشد عجیب ارزش کل قفل شده (TVL) در اکوسیستم‌هایی مانند اتریوم و سولانا اشاره کرده و انتظار دارد هر دوی آن‌ها سال بزرگی در پیش داشته باشند، زیرا همچنان «به عنوان بازیگران کلیدی در فضای بلاک چین محسوب می‌شوند».

Perplexity اوالانچ را به عنوان شگفتی‌ساز ماراتن آلت کوین‌ها معرفی کرده است. اوالانچ حالا از نظر مارکت کپ از پولکادات و چین لینک پیشی گرفته است.

با این وجود، این چت‌بات محبوب هوش مصنوعی هشدار داد که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با توجه به نوسانات و فقدان مقررات مناسب در بسیاری از کشورها، یک تجارت پرخطر محسوب می‌شود.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱۲

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا