اخبار آلت کوین هاتحلیل ارزهای دیجیتال

آیا ریپل جای BNB را می‌گیرد؟ بررسی وضعیت قیمت بایننس کوین و پنکیک سواپ پس از بحران بایننس

بعد از توافق دادگستری آمریکا با صرافی بایننس و استعفا چانگ پنگ ژائو مدیرعامل این صرافی، قیمت بایننس کوین نوسانات کاهشی را تجربه کرد و تحلیلگران گمانه‌زنی‌های مختلف را مطرح کردند. اما برخلاف باور بسیاری، BNB مقاومت خوبی از خود نشان داد و ریزش آن در حد خبر بزرگی مثل کنار رفتن CZ نبود.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به ۲ رمزارز بزرگ اکوسیستم بایننس اسمارت چین یعنی BNB و CAKE داشته باشیم.

همچنین با توجه به این که در سال ۲۰۱۸ ریپل پس از بیت کوین و اتریوم، بزرگ‌ترین رمزارز بازار بود و اکنون نیز احساسات صعودی درباره آن تقویت شده است، آیا بحران بایننس باعث شود که ریپل جایگاه BNB را تصاحب کند؟

به گزارش والکس، بحران بایننس همچنان در صدر خبرهای دنیای کریپتو است. یک قاضی فدرال امروز براساس درخواست وکلای وزارت دادگستری، به ممنوع الخروجی چانگ پنگ ژائو رای داد. حالا CZ تا زمان اعلام حکم قطعی نمی‌تواند به امارات سفر کند. وکلای دادگستری نگران بودند که کشور امارات به استرداد مدیرعامل سابق صرافی بایننس راضی نشود. 

علاوه بر این، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به‌دنبال کلاهبرداری مشابه FTX در صرافی بایننس است. SEC ادعا می‌کند که بایننس در فروش اوراق بهادار ثبت نشده شرکت داشته و عمدا قوانین را زیرپا گذاشته است.

در حالی که این دو خبر می‌توانند شعاع بحران را تا زیادی گسترش دهند، اما تحلیلگران همچنان با نگاهی خوش‌بینانه معتقدند که بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. آن‌ها بر این باورند که توافق بایننس و دادگستری آمریکا، به نفع حوزه کریپتو و نشانه خوبی برای آینده اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

از سوی دیگر، در سال‌های گذشته توسعه‌دهندگان شبکه بایننس اسمارت چین، به منظور جداسازی این پروژه‌ها از برند صرافی بایننس، عنوان شبکه‌های زیرساختی خود را به زنجیره BNB و زنجیره هوشمند BNB تغییر داده و آنها را زیر یک پرچم قرار دادند. این اقدام باعث شد تا نقش صرافی بایننس و توسعه شبکه بی ان بی و کوین BNB از یکدیگر تفکیک شود تا روال کار این دو روی یکدیگر اثر نگذارد.

رقابت ریپل و بایننس کوین؛ آیا ریپل جای BNB را می‌گیرد؟

در چنین شرایطی که هر روز اخبار ضد و نقص زیادی منتشر می‌شود، قیمت بایننس کوین همچنان قدرت خود را حفظ کرده است. این موضوع نشان می‌دهد نهنگ‌ها، هولدرها و سرمایه‌گذاران BNB تا به امروز به خوبی از این توکن حمایت کرده‌اند.

حجم معاملات BNB در این مدت افت زیادی نداشته است و اگر در سایت دیفای لاما به TVL شبکه بایننس اسمارت چین نگاه کنیم، در این ۷ روز تغییر چندانی را در آن مشاهده نمی‌کنیم.

با این حال از آنجا که صرافی بایننس از خرداد ماه امسال درگیر مسائل حقوقی خود شد، کوین BNB نتوانست مانند سایر رمزارزهای بزرگ (تصویر زیر) رشد داشته باشد و اکنون با ۸٪ کاهش قیمت نسبت به ابتدای سال معامله می‌شود.

منبع: کوین مارکت کپ

در همین حال، ریپل در پرونده حقوقی خود با SEC پیروزهای چشم‌گیری را به دست آورده و همین مساله احساسات صعودی را درباره این رمزارز تقویت کرده است. قیمت ریپل از ابتدای سال ۷۶ درصد رشد کرده و برهمین اساس، حالا مارکت کپ ریپل تنها ۲ میلیارد دلار از بایننس کوین کمتر است. 

در صورت درجا زدن BNB، احتمالا به زودی ریپل به جایگاه چهارم برترین رمزارزها از نظر حجم بازار صعود خواهد کرد. البته جای تعجبی هم نیست اگر برای مدتی این دو با یکدیگر رقابت نزدیکی داشته باشند.

مقایسه ارزش بازار ریپل و بایننس کوین؛ منبع: کوین گکو

تحلیل قیمت بایننس کوین؛ حمایت‌ها و مقاومت‌های BNB

ریجکت قیمت بایننس کوین در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۳۷ دلار در تاریخ ۲۳ نوامبر نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش هستند تا این سطح را به یک مقاومت تبدیل کنند.

خرس‌ها فشار فروش خود را حفظ کردند و قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۲۹ دلار رساندند. جفت ارز BNB/USDT می‌تواند در مرحله بعدی به سطح حمایت قرص و محکم خود در ۲۲۳ دلار و در زیر آن به ۲۱۹ دلار کاهش یابد. خریداران احتمالاً با قدرت از این منطقه دفاع خواهند کرد.

نمودار روزانه قیمت بایننس کوین
نمودار روزانه قیمت بایننس کوین

در روند صعودی، گاوها باید قیمت بایننس کوین را به بالای سطح ۲۴۰ دلار هدایت کرده و در آنجا حفظ کنند تا مطمئن شویم که فشار فروش در حال کاهش است. این امر ممکن است یک رالی را تا ۲۵۵ دلار و بعد از آن به مقاومت مهم ۲۶۵ دلاری آغاز کند.

تحلیل قیمت پنکیک سواپ؛ حمایت‌ها و مقاومت‌های CAKE

پنکیک سواپ مهم‌ترین صرافی غیرمتمرکز روی شبکه بایننس اسمارت چین است و توکن آن CAKE نام دارد. قیمت پنکیک سواپ در ۷ روز اخیر بیش از ۱۳ درصد سقوط کرده و روند ریزش این رمزارز همچنان ادامه دارد. این نوسانات کاهشی بسیار شدیدتر از BNB بوده است. 

پنکیک سواپ که از ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) وارد یک رالی صعودی شد و در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به قیمت ۲.۸۵ هم رسید که افزایشی ۱۷۰ درصدی را نسبت به پایین‌ترین سطح اکتبر (مهر) نشان می‌داد. با این حال، قیمت نتوانست افزایش خود را حفظ کند و به زیر حمایت مهم ۲.۵۰ دلاری سقوط کرد. بعد از آن این حمایت برای پنکیک سواپ به یک مقاومت سخت تبدیل شد و بعد از آن که نتوانست از آن عبور کند، مجدد به سقوط ادامه داد.

نمودار قیمت پنکیک سواپ
نمودار روزانه پنکیک سواپ

علاوه بر این، اندیکاتور RSI یک واگرایی نزولی (سبز)، قبل از افت ایجاد کرد و در نهایت، CAKE از یک خط روند حمایتی صعودی کوتاه مدت شکسته و وارد سقوط آزاد شد تا جایی که هم‌اکنون در حدود ۲.۲۳ دلار معامله می‌شود. اگر این افت ادامه پیدا کند، قیمت CAKE می‌تواند ۲۰ درصد دیگر به سمت سطوح حمایت اصلاحی فیبوناچی ۰.۵-۰.۶۱۸ در ۱.۷۳-۱.۹۴ دلار سقوط کند.

اما اگر گاوها برای حمایت مجدد از پنکیک سواپ وارد میدان شوند و مجدد مقاومت ۲.۵۰ دلاری به دست بیاید، احتمالا با صعودی ۲۵ درصدی، مجدد قیمت ۲.۸۵ دلاری در دسترس خواهد بود. 

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۴ / ۵. مجموع آرا: ۵

منبع
beincrypto.comcointelegraph.comcointelegraph.com
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا