NFT

آموزش خرید و فروش NFT در بازار Nifty Gateway

حتما تا به حال با موضوعات و مواردی همچون NFTها آشنا شده‌ مطالبی را در این حوزه مطالعه کرده‌اید. NFTها به لحاظ سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند اهمیت زیادی داشته باشند و فرصت‌های ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنند. از همین رو، شناختن پلتفرم‌ها و بازارهای مطمئن برای خرید و فروش آن‌ها را نباید فراموش کنید.

در میان بهترین سایت های خرید و فروش NFT، برخی نام‌ها مانند Nifty Gateway بسیار به چشم می‌آید. شما در این سایت می‌توانید ضمن خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی یا همان NFT از امکانات دیگری مانند ضرب  توکن نیز بهره‌مند شوید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد سایت Nifty Gateway و شیوه خرید و فروش NFT در آن صحبت داشته باشیم. ضمن این که تاریخچه و مزایای موجود در آن را هم زیر ذره‌بین می‌دهیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد سایت Nifty Gateway

این شرکت که توسط دوقلوهای معروف Winklevoss تأسیس شد، زیر چتر صرافی Gemini فعالیت می‌کند. سایت Nifty Gateway به آدرس niftygateway.com از برجسته‌ترین پلتفرم‌ها برای انجام معاملات NFT به شمار می‌رود. NFTها همان توکن‌های غیرمثلی هستند که از حدود دو سال قبل، نوع جدیدی از سرمایه‌گذاری در این بازار را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

پلتفرم Nifty Gateway برای این که شما بتوانید خرید و فروش امن و بی‌دردسر ان‌اف‌تی را تجربه کنید از بلاک چین و البته سرورهای قدرتمند استفاده می‌کند. به‌علاوه، شما می‌توانید هنرهای دیجیتالی که در قالب NFT برایتان در دسترس قرار دارد را با قیمت‌هایی جذاب خریداری کرده و سپس دو استراتژی مختلف را پیش بگیرید:

۱- عده‌ای از افراد این توکن‌ها در راستای خرید و فروش در بازارهای گوناگون استفاده می‌کنند.

۲- همچنین شما می‌توانید توکن‌ها را برای مدتی طولانی نزد خود نگه دارید تا قیمت آن‌ها افزایش پیدا کند. این طور که بازارهای مالی و به ویژه NFTها به ما می‌گویند، ارزش این توکن‌ها در آینده صعودی است.

همه چیز برای این پلتفرم در ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد؛ درست زمانی که پلتفرم‌های دیگر در این حوزه فعالیت خود را شروع کرده بودند. البته در آن زمان، تیم توسعه دهنده Nifty Gateway وظایف دیگری را هم به عهده داشت و بعدها تصمیم بر این شد که این وظایف محدودتر از گذشته شود.

بازار NFT نیفتی گیت وی

بازار NFT نیفتی گیت وی امروزه برای این که بتواند در کار خود پیشرفت کرده و پله‌های ترقی را سریع‌تر طی کند، از هنرمندان و خالقان برجسته‌ای به منظور ساخت NFTها کمک می‎‌گیرد. اکنون چندین نفر از برترین افراد این حوزه در این سایت مشغول فعالیت هستند که این خود می‌تواند استقبال و اعتماد بالای مردم از آن را به دنبال داشته باشد.

البته فراموش نکنیم که برای پی بردن به اعتبار چنین سایت‌هایی، باید نگاهی به سرمایه‌گذاران نیز داشته باشیم. شرکت سامسونگ یکی از معروف‌ترین سرمایه‌گذاران سایت Nifty Gateway به شمار می‌رود و تا این جا کمک فراوانی به این تیم کرده است. این طور که به نظر می‌رسد، این شرکت در آینده اتفاقات بهتری را هم برای این سایت رقم خواهد زد.

امکانات Nifty Gateway برای خریداران و هنرمندان

شما جدا از این که می‌توانید در سایت Nifty Gateway به خرید و فروش NFT مشغول شوید، فعالیت‌های دیگری را هم می‌توانید انجام دهید که به نسبت دیگر بازارهای این حوزه یک مزیت به شمار می‌آید. در ادامه لیستی از این مزیت‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

امکانات پلتفرم Nifty Gateway
  • امکان سرمایه‌گذاری و خرید و فروش NFT در محیطی بسیار امن و به دور از افراد سودجو و کلاهبردار با وجود سرورهای قدرتمند.
  • قابلیت چت و ارتباط با دیگر کاربران.
  • امکان تشکیل یک کلکسیون تحت عنوان Nifties برای آن دسته از افرادی که چندین و چند NFT را در سایت دارند.

مورد آخر که مربوط به گردآوری کلکسیون در این سایت است، می‌تواند اهمیت فراوانی داشته باشد که در ادامه توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید کلکسیون‌هایی را با نام گفته شده در این سایت به ایجاد کنید تا انواع آثار خریداری شده به وسیله خودتان در آن نماش داده شود. همچنین اگر هم کلکسیونر نیستید، می‌توانید کلکسیون دیگر افراد شامل NFTها به صورت آثار هنری را مشاهده کرده و لذت ببرید. ضمنا اطلاعاتی از این آثار شامل قیمت، ظاهر و دیگر داده‌ها نیز نمایان خواهد بود.

فعالیت هنرمندان در سایت Nifty Gateway

تمام امکاناتی که گفته شد، بیشتر مربوط به استفاده کنندگان و خریداران NFTها بود. تیم سازنده این سایت برای هنرمندان که همان خالقان NFTها هستند نیز برنامه‌های گسترده‌ای را پیاده کرده است. این اشخاص می‌توانند با خلاقیت خود، NFTهایی را به وجود آورده و آن‌ها را در سایت Nifty Gateway آپلود کنند.

این توکن‌ها بلافاصله برای دیگر کاربران و خریداران این سایت قابل مشاهده خواهد بود. آن‌ها با دیدن اطلاعاتی مانند قیمت، ظاهر، زمان ساخت و دیگر داده‌ها می‌توانند بهترین تصمیمات را در خصوص خرید آن توکن بگیرند. از طرف تیم توسعه‌دهنده Nifty Gateway نیز جوایز و پاداش‌هایی به خالقان توکن NFT اهدا می‌شود تا آن‌ها ضمن کسب درآمد در این سایت بتوانند انگیزه مضاعفی برای ادامه کار خود داشته باشند.

حتی اگر نگاهی گذرا به NFTهای موجود در این سایت داشته باشیم، می‌بینیم که تا چه حد زیاد و متنوع هستند. تعداد مجموعه‌های NFT سایت Nifty Gateway از بسیاری سایت‌های دیگر در این زمینه بیشتر است و این نشان می‌دهد که تیم سازنده تا چه اندازه به خالقان NFT بها می‌دهد. همچنین برای شما به‌عنوان خریدار فرصتی است تا گزینه‌های مختلف را بررسی کنید.

Nifty Gateway به‌خاطر NFT‌های ساخته‌شده توسط افراد مشهور، به‌ویژه Grimes و Pak، شناخته شده است.

دیگر سازندگان و افراد مشهور در بازار عبارتند از:

  • Awkward Astronauts (Lambo)
  • Based Fish Mafia
  • Bored Ape Yacht Club
  • Dead Diamond Society
  • Loser Club Official
  • RTFKT Studios
  • Sinclair
  • Tommy Wilson
  • Trevor Jones Art
  • Squishy Apes by Degen Labs
  • XCOPY

آمار کاربران و گردش مالی در سایت Nifty Gateway

سایت Nifty Gateway در ابتدای کار خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد، اما بعدها توانست به آن‌ها غلبه کند. این طور که آمار و ارقام می‌گویند، ۲۰۲۰ سال بسیار خوبی برای این سایت بود؛ چرا که معاملات در آن به حد بالایی رسید. برای نمونه می‌توان گفت که در ماه می آن سال نزدیک به پانصد هزار دلار گردش مالی در این سایت رقم خورد که برای یک سایت رو به پیشرفت آمار خوبی به شمار می‌رود.

نمایی از پلتفرم Nifty Gateway

اوج این فعالیت‌ها به سال ۲۰۲۱ و به خصوص ماه مارس آن می‌رسد. در آن زمان، افراد زیادی به دنبال چیستی NFTها بودند و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها را آغاز کردند؛ به حدی که معاملات در سایت Nifty Gateway به ۱۲۰ میلیون دلار رسید. در حال حاضر نیز خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی در این سایت در وضعیت مساعدی قرار دارد و به نظر می‌رسد که چنین رکوردهایی در آینده‌ای نه چندان دور باز هم می‌تواند جابه‌جا شود.

روش خرید  و فروش NFT از سایت Nifty Gateway

شما با طی کردن چند مرحله ساده می‌توانید یک یا چند NFT مد نظر خود را خریداری کنید.

برای این کار در قدم اول باید وارد وب سایت NiftyGateway شوید و با کلیک روی گزینه SignUp، وارد قسمت ثبت نام شوید. سپس باید همانند تصویر ، ایمیل خود را در کادر اول و نام و نام خانوادگی خود را در کادر دوم و سوم وارد کنید و در نهایت رمز عبوری برای حساب خود انتخاب نمایند.

ثبت نام در Nifty Gateway

در صورتی که کیف پول متامسک دارید می‌تواند با کلیک روی آیکون متامسک در بالای صفحه، اطلاعات خود را وارد نمایید.

در قدم بعدی و با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری می‌توانید NFTهای موجود در پلتفرم را ببینید. روی گزینه Marketplace کلیک کنید. شما امکان ثبت درخواست توکن سفارشی هم دارید؛ می‌توان برای خرید یا درخواست ساخت NFT، از قبل ویژگی‌های آن را مشخص کرد. شما‌ می‌توانید علاوه‌بر تعیین شکل ظاهری NFT، قیمت پیشنهادی خود برای سازنده مشخص کنید.

برای فروختن یک NFT هم می‌توانید عکس موارد گفته شده در بخش قبل را اجرا کنید. شما می‌توانید از کیف پولی مانند متامسک در این خصوص استفاده کنید. حال با ورود به حساب خود در سایت Nifty Gateway، توکنی که قصد فروشش را دارید را انتخاب کرده و تایید قوانین را هم فراموش نکنید. در نهایت نیز یکی از معامله‌گران با قیمت و مشخصات تعیین شده NFT شما موافقت می‌کند و آن را خواهد خرید.

کارمزدها در بازار NFT نیفتی گیت وی

مانند بسیاری از بازارها، منبع اصلی درآمد Nifty Gateway حق امتیاز است که از هر فروش اخذ می شود؛ از جمله فروش ثانویه.

از قیمت هر فروش، ۵٪ از قیمت کامل را به عنوان کارمزد، همراه با هزینه تراکنش ۰/۳۰ دلار می گیرد. هزینه های گس نیز باید در نظر گرفته شود.

بررسی مزایا و معایب Nifty Gateway

مزایا معایب
تجربه کاربری ساده و آسان اگر می‌خواهید برای خرید NFTها رمز ارز پرداخت کنید، باید ETH داشته باشید.
حضور هنرمندان نامی و مجموعه‌های جذاب توکن‌های این پلتفرم قیمت بالایی دارند.
پشتیبانی از پرداخت فیات اپلیکیشن این پلتفرم فقط از دستگاه‌های اندروید پشتیبانی می‌کند
پلتفرمی مناسب برای کلکسیونرها  

خرید و فروشی مطمئن با Nifty Gateway

تیم سازنده Nifty Gateway تلاش کرده‌اند تا شما علاوه بر این که بتوانید NFT را در کیف خود ذخیره کنید، بلکه امکان ذخیره‌سازی آن بر روی خود پلتفرم نیز وجود داشته باشد. این را می‌توان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های موجود در این سایت به شمار آورد. همان‌طور که در ابتدا نیز ذکر شد، برای خرید و فروش‌های این سایت از بلاکچین استفاده شده است و سرمایه‌گذاران نیز اطمینان زیادی به آن دارند. بنابراین شما نیز می‌توانید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید. اگر شما نکته دیگری در خصوص این پلتفرم را دارید با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فاطمه علیخانی
فاطمه علیخانی
2 ماه قبل

هزینه‌ی مالیات در گت وی چقدر است؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل

سلام
اگر منظور شما همان کارمزد است، این عدد معادل ۰.۵ درصد مبلغ کل تراکنش است.

دکمه بازگشت به بالا