اخبار ارزهای دیجیتال

نیمی از سرقت‌های کریپتویی ۲۰۲۲ توسط هکرهای کره شمالی انجام شده است

طبق تحلیل این شرکت، هکرهای دولت کره شمالی مجموعا ۱.۷ میلیارد دلار از کاربران و پلتفرم‌های دیفای سرقت کردند

طبق گزارش شرکت چینالایسیس (Chainalysis) – شرکت فعال در حوزه امنیت بلاک چین – که در اوایل هفته گذشته منتشر شد، مجموع سرقت‌های دیجیتال صورت گرفته در سال ۲۰۲۲ در دنیای ارزهای دیجیتال بالغ بر ۳.۸ میلیارد دلار بود و هکرهای مرتبط با دولت کره شمالی مسئول ۴۵ درصد از آن‌ها بودند.

به گزارش والکس و به نقل از Zycrypto، ماه‌های مارس و اکتبر، بیشترین تعداد ارتکاب سرقت را به خود دیدند؛ ۵۵ مورد مجزای سرقت با ارزش تجمیعی بیش از ۱.۴ میلیارد دلار! ماه‌های نوامبر و فوریه به ترتیب با ۵۳۱ میلیون و ۴۳۰ میلیون دلار، رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سایت Chainalysis، ارزش مقادیر به سرقت رفته طی ۴ سال گذشته شش برابر شده است و ابهامات زیادی در خصوص امنیت سرمایه‌گذاری دیجیتال ایجاد کرده است. در کمال تعجب، تعداد هک‌های صورت گرفته در سال ۲۰۲۲ کمتر از سال قبل آن بود هر چند ارزش آن (۳.۸ میلیارد دلار در برابر ۳.۲ میلیارد دلار) بیشتر بود.

گروه هکری «لازاروس» (Lazarus) – مستقر در کره شمالی – بزرگترین بازیگر فضای هکری این کشور است. این گروه ۱۲ ساله عمدتا ناشناخته که با نام مستعار «محافظان صلح» نیز از آن یاد می‌شود، طبق شواهد محدود و شنیده‌ها توسط دولت کره شمالی اداره می‌شود و مسئول تعداد قابل توجهی از حملات سایبری علیه امنیت ملی در سرتاسر جهان است.

گروه لازاروس در کنار دیگر گروه‌های کمتر شناخته شده، مسئول سرقت ۱.۷ میلیارد دلار از شبکه‌ها و پروتکل‌های مختلف کریپتویی در سطح جهان بودند. آن‌ها رکورد سال قبل خود را ۱.۲ میلیارد دلار بهبود بخشیدند. این مساله اهمیت شایانی برای این کشور منزوی کمونیست دارد؛ این میزان ده برابر صادرات ثبت شده این کشور در سال ۲۰۲۰ است.

بسیاری از کارشناسان بر این نظرند که این سرمایه‌ها، صرف پیشبرد برنامه اتمی تسلیحاتی این کشور می‌شود.

حوزه دیفای (DeFi) بزرگترین بازنده این هک‌ها بود. چینالایسیس مجموع زیان این بخش را در سال ۲۰۲۲ در حدود ۳.۱ میلیارد دلار برآورد می‌کند. در بین زیربخش‌های حوزه دیفای، پل‌های بین‌زنجیره‌ای – که پروتکل‌هایی برای ارتباط بین شبکه‌های مختلف بلاک چینی و انتقال سرمایه بین آن‌ها هستند – هدف اصلی هک‌های صورت گرفته بودند.

پس از فشار دولت آمریکا برای توقف فعالیت سرویس میکسر محبوب تورنادو کش (Tornado Cash) که پلتفرم محبوبی در میان هکرها برای سفیدشویی و از بین بردن رد پول‌های سیاه خود بود، پلتفرم تازه‌‌ای به نام «سندباد» (Sindbad) که نحوه فعالیت مشابهی با تورنادو کش دارد،‌ایجاد شده است. این پلتفرم طی دو ماه اخیر میکس ۱۴۲۹.۶ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲۴.۲ میلیون دلار را بر عهده داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا