اخبار آلت کوین ها

آپتیمیزم از آربیتروم پیشی گرفت

در حالی که تعداد تراکنش‌های آربیتروم (Arbitrum) در طول ماه ژوئن بیشتر در یک سیر نزولی قرار داشته‌اند، اما آپتیمیزم (Optimism) از لحاظ فعالیت‌های معاملاتی یک رشد شدید را تجربه کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، فعالیت شبکه‌ای در آپتیمیزم در ماه ژوئن افزایش یافته و ارتقای Bedrock منجر به کاهش تقریباً ۷۵ درصدی کارمزد هر معامله شده است.

یک پژوهشگر از شرکت تحلیل بلاک چین Nansen در توییتر به روندهای در حال توسعه این اکوسیستم لایه دوم اتریوم اشاره کرده است.

او فعالیت شبکه‌‌ای رول‌آپ‌هایی مانند آپتیمیزم (OP) و آربیتروم (ARB) را مقایسه کرده و به یافته‌های جالبی دست یافته است.

آپتیمیزم از آربیتروم پیشی گرفته است

واگرایی قابل ملاحظه‌ای در روند رشد آدرس‌های فعال روزانه دیده شده است. آربیتروم، که در زمان ایردراپ خود شاهد یک جهش نجومی بود، کاهش مداومی را در فعالیت کیف پول‌های خود تجربه کرده است. از سوی دیگر، آدرس‌های فعال روزانه در شبکه آپتیمیزم در ماه ژوئن در یک روند صعودی قرار داشتند.

تعداد آدرس‌های فعال

چنین چیزی را در مورد تعداد تراکنش‌های هر یک از این شبکه‌ها نیز مشاهده کردیم. در حالی که تراکنش‌های آربیتروم در بیشتر روزهای ماه ژوئن روندی منفی داشته، اما فعالیت معاملاتی آپتیمیزم در بازه زمانی یکسان افزایش شدیدی را به ثبت رسانده است.

تعداد تراکنش‌ها

آیا Bedrock وضعیت را تغییر داده است؟

ارتقای Bedrock اخیراً تفاوت زیادی را برای کاربران آپتیمیزم در زمینه هزینه‌های شبکه رقم زده است. طبق گزارش Dune، این بروزرسانی، که عمدتاً بر کاهش قیمت لایه یک (هزینه ارسال تراکنش‌های لایه دوم در اتریوم) متمرکز بوده، منجر به کاهش نزدیک به ۷۵ درصدی کارمزد هر تراکنش شده است.

برای روشن شدن مسئله، باید به این نکته اشاره کرد که گس فی (Gas fee) متوسط شبکه در سیستم پیشین حدود ۰/۵۷ دلار بود. پس از ارتقای Bedrock، این عدد به ۰/۱۴ دلار به طور متوسط کاهش یافته است.

گس فی متوسط

به عبارتی، هر چند تعداد کل تراکنش‌ها افزایش یافته، اما کل هزینه‌های پرداختی برای تأیید آنها به شدت کاهش یافته است که به عنوان یک هدف با ارزش در هر یک از راه حل‌های مقیاس‌پذیری در نظر گرفته می‌شود.

مقایسه تعداد تراکنش‌ها و کارمزد

بررسی‌های بیشتر نشان داده که این پیشرفت‌ها باعث کاهش قابل توجه کارمزدهای آپتیمیزم در برابر آربیتروم شده است. به گزارش L2 Fees، برای سواپ کردن توکن‌ها در آپتیمیزم، ۰/۱۰ دلار کارمزد گرفته می‌شود، در حالی که این کارمزد در آربیتروم ۰/۱۹ دلار است.

افزایش محبوبیت OP

در زمان نگارش این خبر و بر اساس گزارش سنتیمنت (Santiment)، قیمت توکن بومی OP در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۶ درصد افزایش پیدا کرده و به ۱/۳۲ دلار رسیده است. عملکرد بسیار خوب بلاک چین مادر، تقاضای زیادی را برای این توکن ایجاد کرده است.

تعداد کل هولدرهای OP در طول ماه گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است. این یک جهش قابل توجه نسبت به رشد ۹ درصدی ثبت شده برای دوره قبل محسوب می‌شود.

هولدرهای آپتیمیزم

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا