متاورس

متاورس Otherside چیست؟ آشنایی با بازی متاورسی آدرساید

متاورس Otherside یکی از جدیدترین و بهترین بازی های متاورس محسوب می‌شود که شرکت “Yuga Labs” یکی از اعضای تیم راه اندازی و توسعه آن است. این بازی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های NFT بر بستر بلاک چین اتریوم است.

Otherside با ادغام پروژه باشگاه میمون‌های کسل (BAYC) و ApeCoin (یکی از ارزهای دیجیتالی است که در آن نقش دارد) راه‌اندازی شد. در ادامه به جزئیات بیشتری از این بازی متاورسی می‌پردازیم.

متاورس Otherside چیست؟

آدرساید یک بازی سه بعدی در دنیای متاورس است که تنها دارندگان “NFT Bored Ape” می‌توانند در آن شرکت کنند. تیم توسعه دهنده و سازندگان این بازی متاورسی در آوریل سال ۲۰۲۲، از اعضای تیم باشگاه میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club) دعوت به همکاری کردند. به همین دلیل، این بازی در حال حاضر با توکن‌های “ApeCoin” پشتیبانی می‌شود. زمانی که باشگاه میمون‌های کسل و شرکت “Yuga Labs” به این بازی متاورسی پیوستند، میزان توجه به Otherside افزایش پیدا کرد و نگاه‌ها به سمت آن چرخید. شرکت توسعه دهنده و موسس میمون‌های کسل “Yuga Labs” است. همچنین توکن Ape که در این پروژه نقش مهمی دارد، در بسیاری از صرافی‌ها معامله می‌شود و بیشتر افراد آن را می‌شناسند.

متاورس Otherside یک تیزر تبلیغاتی برای معرفی خود منتشر کرده است. در این تیزر، ابتدا شخصیت اصلی میمون‌های کسل در حال ماهی‌گیری است. ولی در ادامه متوجه می‌شوید که به جای ماهی، یک بطری شیشه‌ای از آب می‌گیرد. در این بطری یک نوشته دیده می‌شود که در ابتدا، «مرا بنوش» به نظر می‌رسد ولی سپس، «مرا ننوش» به چشم می‌آید.

معرفی بازی متاورس آدرساید

این حقه در تیزر آدرساید، برگرفته از داستان «آلیس در سرزمین عجایب» است که از طریق آن، قصد علاقمند کردن طرفداران این کلیپ را به خودشان دارند. اگر به ادامه تیزر دقت کنید، تمام این ماجرا در اکوسیستم میمون‌های کسل رخ می‌دهد ولی سپس، دنیای متاورس Otherside ظاهر می‌شود. بازیکنان در بازی متاورسی آدرساید با در اختیار داشتن ابزار مورد نیازشان، می‌توانند یک سرزمین عجایب با تمام ذهیت‌ها و آرزوهای خودشان را بسازند. شروع بازی از خرید زمین در متاورس Otherside آغاز می‌شود.

تیم توسعه دهنده متاورس Otherside

شرکت “Yuga Labs” که یکی از اعضای تیم توسعه دهنده آدرساید است، از شرکت‌های “Improbable” و “Animoca” دعوت به همکاری کرد. شرکت “Improbable” یک شرکت فناوری متاورس بریتانیایی است که شریک تجاری آدرساید محسوب می‌شود. این شرکت بیش از ۱۰ سال است که در دنیای ساخت بازی‌های متاورسی فعالت می‌کند و بیش از ۱۰،۰۰۰ کارمند دارد. درآمد این شرکت بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است. نکته دیگر درباره شرکت “Improbable”، این است که این شرکت در سال ۲۰۱۶ با گوگل برای باز کردن نسخه بتا همکاری کرده است. شرکت “Animoca” نیز پروژه آدرساید را به بازار منتقل می‌کند تا دیگر شرکت‌های سرمایه گذار بتوانند در آن شریک شوند و بودجه مالی آن را تامین کنند.

میمون‌های کسل و Yuga Labs

پس از شکل‌گیری اکوسیستم آدرساید، بسیاری از کاربران آن، تنها به به مجموعه‌های NFT و قیمت زمین‌هایش توجه داشتند و از “GamePlay” آن فارغ بودند. گیم پلی متاورس Otherside قابلیت پشتیبانی از هزاران بازیکن به صورت هم‌زمان با سرعت بالا را دارد. طی آزمایش اولیه این گیم پلی، آدرساید توانست بیش از ۴۵۰۰ بازیکن را پشتیبانی کند که این موضوع یک نتیجه فوق العاده چشمگیر برای متاورس Otherside است.

سناریو و داستان بازی متاورس Otherside

قبل از این که به داستان و سناریو ترسیم شده برای این بازی متاورسی بپردازیم، باید بگوییم که کاربران و بازیکنانی که صاحب زمین و NFT در این اکوسیستم هستند، آینده نقش مهمی در توسعه این اکوسیستم خواهند داشت. با این حساب، کلکسیونرهای NFT می‌توانند در این بازی صاحب زمین شوند و امکانات زیادی را به دست آورند که این، یک کاربرد NFT در متاورس آدرساید است.

خط داستانی در نظر گرفته شده برای بازی متاورس Otherside، از یک زلزله کیهانی شروع می‌شود. طی این زلزله تمام جهان تغییر کرده و موجوداتی عجیب به نام “Koda” در جهان جدید ظاهر می‌شوند که اتفاقات جالبی رقم می‌خورد. همانطور که اشاره کردیم طبق ادعای تیم توسعه دهنده این بازی متاورسی، Otherside امکان پشتیبانی از بازی ۱۰٬۰۰۰ بازیکن به طور هم‌زمان را دارد. بازیکنان می‌توانند در طول بازی با یک دیگر به صورت صوتی صحبت کرده و استراتژی‌های خود را به یکدیگر بگویند.

داستان بازی آدرساید

جزئیات و اصطلاحات بازی متاورس Otherside

همان‌طور که می‌دانید، برای شروع یک بازی، ابتدا باید با شخصیت‌ها، محیط و اصطلاحات مهم آن شوید تا بتوانید در آن بازی کنید. از این رو، در ادامه به جزئیات بازی آدرساید می‌پردازیم.

Otherdeeds

یکی از اصطلاحات بسیار مهم “Otherdeeds” است که قطعا در بازی متاورس Otherside خواهید شنید. در واقع، “Otherdeeds” نام توکن NFT قطعات زمین در این متاورس است. این NFTها، موجودات و شخصیت‌هایی در بازی هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. این NFTها ویژگی پویا دارند، یعنی ویژگی‌های آنها با توجه به کاری که انجام می‌دهند و نقشی که دارند، می‌تواند تغییر کند.

هر یک از این Otherdeedsها دارای ۵ ویژگی از جمله موارد زیر هستند:

  • Environment
  • Sediment
  • Resources (dynamic)
  • Artifact (dynamic)
  • Koda (dynamic)

 تمامی این ویژگی‌های قابلیت تغییر دارند. ولی درباره کمیاب بودن برخی از این‌ها باید بگوییم که کداها و مصنوعات، از آن دسته جزئیات بسیار کمیاب این بازی کریپتویی هستند. کداها تنها در ۱۰ درصد از NFTهای بازی متاورس Otherside یافت می‌شوند.

Resources

زمین‌هایی که در آدرساید وجود دارد حاصل‌خیر هستند و به شما امکان پرورش ۴ منبع اصلی در بازی را می‌دهند. این چهار منبع اصلی، Anima، سنگ معدن، چوب و فلز هستند که برخی از آنها نیز کمتر قابل پرورش هستند. شما در بازی به این منابع نیاز دارید تا متاورس Otherside را شکل دهید و در آن بازی کنید.

منابع در بازی آدرساید

Sediment

در واقع، Sediment همان خاک موجود در یک زمین آدرساید است. این رسوبات در ۵ سطح، طبقه بندی می‌شوند که شامل:

  • سطح ۵ یا “Biogenic Swamp”: این سطح تنها برای دارندگان توکن‌های NFT میمون‌های کسل است. این سطح از رسوبات بسیار کمیاب است و تنها در مناطق نادر آدرساید یافت می‌شود که ویژگی‌های منحصر به فردی هم دارد.
  • سطح ۴ یا “Chemical Goo”: این سطح نیز برای دارندگان NFT میمون‌های کسل است.
  • سطح ۳ یا “Rainbow Atmos”
  • سطح ۲ یا “Cosmic Dream”
  • سطح ۱ یا “Infinite Expanse”
انواع رسوبات

Artifact

یک سری گنجینه و ابزارهای بسیار کمیاب در دنیای آدرساید پراکنده شده‌اند که به آنها مصنوعات می‌گویند. هر یک از این مصنوعات، رازهایی در پس خود دارند که اگر در آن کنکاش کنید، این رازهای در آدرساید برملا می‌شوند. به یاد داشته باشید، ساخت این مصنوعات غیرممکن و به دست آوردن آنها از طریق Otherdeeds خیلی کمیاب است. یکی از همین مصنوعات، کداها هستند.

Koda

کدا یک نوع موجود در اکوسیستم آدرساید است. این موجود بسیار راز آلود است و خود تیم توسعه دهنده این بازی نیز می‌گویند، زمانی که کداها را می‌بینید، به آنها اعتماد نکنید. چرا که ممکن است فریبتان بدهند! پس در مواجه با کداها به شدت دقت کرده و به آنها اعتماد نکنید.

کدا و نقش آن در آدرساید

The Otherside Marketplace

مارکت پلیس‌ها یک فضا برای خرید و فروش موجودیت‌های دیجیتال درون بازی است. یعنی شما می‌توانید با مراجعه به این بخش، هر چیزی که درون بازی به آن نیاز دارید را بخرید. همان‌طور که اشاره کردیم، “ApeCoin” یک ارز دیجیتال پشتیبانی شده در متاورس Otherside است. به کمک ایپ کوین وارد SDK می‌شوید و با آن لباس یا ابزار مورد نیاز برای شخصیت خود در بازی می‌خرید. 

شرکت در متاورس Otherside

اولین قدم برای شرکت در آدرساید، خرید زمین‌های “Otherdeeds NFT” و مینت کردن آنها است. آدرساید برای اولین بار در تاریخ ۳۰ آوریل سال ۲۰۲۲، از میان ۲۰۰،۰۰۰ زمین، ۱۰۰،۰۰۰ زمین را به مزایده گذاشت. از این ۱۰۰،۰۰۰ زمین، خرید ۵۵،۰۰۰ آنها برای کیف پول‌های “KYCed” و ۴۵،۰۰۰ برای کاربرانی که دارای NFT میمون‌های کسل و “MAYS” (Mutant Ape Yacht Club) در دسترس بود.

حالا که تاریخ اولین دوره از ضرب و فروش زمین‌های متاورس Otherside به پایان رسیده، باید منتظر شروع دوره دوم و فروش ۱۰۰،۰۰۰ زمین باقی مانده آن باشید.

یکی دیگر از راه‌های شرکت در متاورس آدرساید، استفاده و شرکت در برنامه SDK است. پس، اگر موفق به خرید زمین در دوره اول فروش نشده‌اید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. این پلتفرم، یک فضا برای فروش آیتم‌های درون بازی آدرساید است. پس به SDK مراجعه کرده و شخصیت، لباس، ابزارهای مورد نیاز و… برای بازی را خریداری کنید.

شروع بازی در آدرساید متاورس

آینده متاورس Otherside

یوگا لبز (Yuga Labs) که همان شرکت سازنده پروژه باشگاه میمون‌های کسل است، در همین مدت کوتاه، جنبه‌های بسیار هیجان انگیزی را برای آینده آدرساید در نظر دارد. با اینکه بسیاری از امکانات و فیچرهای این بازی همچنان مبهم هستند، ولی می‌توان پیش‌بینی کرد که دسترسی‌های نامحدود آن چگونه پیش می‌رود.

همان‌طور که اشاره کردیم، در حال حاضر بسیاری از جزئیات این بازی در دسترس نیست ولی موضوعی که واضح است، در هم تنیدن مجموعه باشگاه میمون‌های کسل با آدرساید است. در آینده‌ای نزدیک، جزئیات بیشتری از این بازی در دست قرار می‌گیرد و شما می‌توانید وارد این بازی شوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا