اخبار آلت کوین ها

پولکادات و کوساما در صدر توسعه فنی ارزهای دیجیتال قرار گرفتند

فعالیت پاراچین‌های پولکادات و کوساما اخیرا افزایش چشمگیری یافته است

پولکادات (DOT) بلاکچین و ارزی دیجیتال با همین نام است که چشم‌اندازی آینده‌نگرانه به آینده دنیای بلاک چین دارد. این اکوسیستم با وجود آن که در سال ۲۰۲۳ در قیاس با سایر آلت کوین‌ها رشد متوسطی داشته است، بار دیگر توجه توسعه‌دهندگان را به عنوان رقیبی شایسته برای اتریوم به خود جلب نموده است.

به گزارش والکس و به نقل از U.today، یکی از نقاط قوت اکوسیستم پولکادات، تمرکز آن بر قابلیت تعامل و همکاری بین شبکه‌ای است. با وجود آن که ارتباط بین شبکه‌ای بومی و ایمن هنوز به شکل عملی به واقعیت بدل نشده است، لیکن معرفی چنین ویژگی می‌تواند بسیار به کمک توسعه‌دهندگان آید و تجربه کاربری را بهبود بخشد. تعامل بین شبکه‌ای امکان ارتباط و انتقال دارایی بی‌مانع و واسطه را برای بلاک چین‌های مختلف ممکن می‌سازد و درهای جدیدی به روی موارد و کاربردهای تازه می‌گشاید. به عنوان مثال، اجازه انتقال ارزهای مختلف بدون نیاز به واسطه‌های متمرکز یا بریج‌های ناامن را فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که قابلیت تعامل درپولکادت در حال حاضر محدود به بلاک چین‌های ایجاد شده در شبکه آن است که به عنوان «پاراچین» شناخته می‌شوند و می‌توانند از طریق اتصالات پولکادات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر، Polkadot می‌تواند ارتباط بین شبکه‌های مختلف را در اکوسیستم خود تسهیل کند.

یکی دیگر از جنبه‌های قابل توجه اکوسیستم پولکادات، شبکه خواهر و آزمایشی آن با نام کوساما (Kusama) است. این شبکه بستری برای توسعه و آزمایش قابلیت‌های جدید، پیش از پیاده‌سازی نهایی در پولکادات است. کوساما با استفاده از بستر فنی «ساب‌استریت» (Substrate) ساخته شده است که ایجاد پاراچین‌های سفارشی را ساده می‌سازد.

اکوسیستم‌های پولکادات و کوساما، شبکه‌های ارز دیجیتال را برای توسعه‌دهندگان بسیار جذاب کرده‌اند. این امر به خوبی از آمار سایت سنتیمنت (Santiment) مشخص است.

تحلیل پولکادات در این سایت نشان می‌دهد که این بلاکچین و شبکه خواهر آن، هر دو از منظر تعداد Commit در سایت گیت هاب طی ۳۰ روز گذشته، با ۴۴۱.۵ امتیاز پیشتاز هستند. این معیار در ارزیابی پیشرفت و پایداری یک پروژه ارز دیجیتال اهمیت دارد چرا که امکان ارزیابی فعالیت انجام شده توسط توسعه‌دهندگان همچون رفع اشکال، پیاده‌سازی قابلیت‌های جدید را فراهم می‌کند.

آپگریدهای اخیر و پاراچین‌های تازه ایجاد شده احتمالا به این عملکرد قوی کمک کرده‌اند. به عنوان مثال اخیرا پروژه Subsocial در مزایده شماره ۳۷ پاراچین برنده شد و اعلام کرد که قصد مهاجرت از کوساما به پولکادات را دارد. دیگر فعالیت قابل ذکر، راه‌اندازی نسخه ۳ شبکه آزمایشی MantaPay توسط پاراچین «بیت‌فراست فایننس» (BitFrost Finance) بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا