ترید

کاهش کارمزد تراکنش های بیت کوین؛ انتقال بیت کوین با کارمزد کم تر

وقتی خرید و انتقال بیتکوین به درستی انجام شود، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود باشد! اما سرمایه اولیه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، تمام آن چیزی نیست که یک سرمایه‌گذار به آن نیاز دارد. اگر سرمایه‌گذاران استراتژی مناسب برای مبادله کریپتو، پرداخت‌ها یا تکمیل سایر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال نداشته باشند، کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین می‌تواند گران شود. دیده می‌شود که برخی کاربران مبتدی برای یک تراکنش جزیی بیت کوین، کارمزدی بالاتر از مبلغ تراکنش می‌پردازند و بعد فکر می‌کنند که این پول کجا رفته است. کارمزد تراکنش بیتکوین به طور مکرر در نوسان است، اما سرمایه‌گذاران می‌توانند اقدامات خاصی را برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین انجام دهند. خبر خوب این است که اگر نحوه عملکرد بیتکوین و ابزارهای مناسب برای استفاده از آن را بیاموزید، راه‌هایی برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین وجود دارد. در این مطلب نگاهی به انواع مختلف کارمزد بیت کوین می‌اندازیم تا درک درست از نحوه محاسبه کارمزدها به دست آوریم. در اینجا در مورد کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین و نحوه صرفه جویی در آن بیشتر می‌خوانید.

کارمزد تراکنش بیتکوین چقدر است؟

محاسبه کارمزد بیتکوین

کارمزد تراکنش بیت کوین برای اکثر فعالیت‌هالحاظ می‌شود. تقریباً هر زمان که این رمز ارز درگیر یک تراکنش مانند پرداخت یا خرید بیت کوین و غیره باشد کارمزد تراکنش دریافت می‌‌شود. دو عامل اصلی که کارمزد تراکنش بیت کوین را تعیین می‌کند، حجم داده تراکنش و سرعت مورد نظر کاربر برای تایید تراکنش است.

زمانی که بیتکوین برای اولین‌بار معرفی شد، کارمزد تراکنش در واقع برای جلوگیری از اخلال در شبکه با تراکنش‌های هرزنامه دریافت می‌شد. در حالی که اکوسیستم بیتکوین در گذشته میزان مناسبی از کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین را نشان داده است، ارتقاء به موقع از جمله شبکه لایتنینگ و Taproot تضمین کننده تراکنش‌های سریع تر و ارزان‌تر در طول زمان بوده است. علاوه بر ارتقاء شبکه، میزان کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین را می‌توان به عوامل متعددی از جمله کاهش قیمت بازار و کاهش سختی استخراج نسبت داد. در حال حاضر، کارمزدهای بالا به عنوان راهی برای انجام سریع‌تر تراکنش‌ها توسط ماینرها عمل می‌کنند. با افزایش تقاضا تراکنش‌هایی که در صف انتظار هستند تا توسط شبکه تایید شوند، به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. هنگامی که بیتکوین در روند صعودی قرار دارد، کاربران بیشتری برای استفاده از ارز دیجیتال اشتیاق پیدا می‌کنند و کارمزد تراکنش‌های بیتکوین افزایش می‌یابد.

از ۲۳ آگوست ۲۰۲۲، میانگین کارمزد تراکنش بیتکوین ۰.۰۰۰۰۴۴ BTC معادل ۰.۹۵۷ دلار است و در سال گذشته از کمتر از ۱ دلار تا نزدیک به ۵ دلار در نوسان بوده است. با این حال، در اوج خود در آوریل ۲۰۲۱، میانگین کارمزد تراکنش به بیش از ۶۰ دلار رسید.

هزینه های استخراج

هزینه‌های استخراج بیتکوین بر اساس حجم داده و سرعت تراکنش است. بلوک‌های شبکه بلاکچین بیتکوین می‌توانند حداکثر تا ۴ مگابایت داده تراکنش‌ها را در خود نگه دارند؛ بنابراین، هر چه تراکنش بزرگتر باشد و افراد بیشتری تراکنش ایجاد کنند، کارمزد استخراج بالاتر خواهد بود.

کاربران باید برای پذیرفته شدن تراکنش‌هایشان به ماینرهای شبکه بیت‌کوین کارمزدی بپردازند. مبلغی که شخص به صورت کارمزد می‌پردازد بر سرعت پردازش تراکنش او تأثیر می‌گذارد و بالعکس. ماینرها انتخاب می‌کنند که کدام تراکنش‌ها را پردازش کنند و در نتیجه تراکنش‌هایی با کارمزد بالاتر را انتخاب می‌کنند.

ضمیمه کردن کارمزد بالاتر به تراکنش شما احتمالاً آن را سریع‌تر انجام می‌دهد زیرا ماینرها انگیزه بیشتری برای گنجاندن تراکنش‌های شما در بلاک‌هایی که استخراج می‌کنند خواهند داشت؛ بنابراین، هر چه شخص هزینه بیشتری پرداخت کند، احتمال پردازش تراکنش سریع‌تر خواهد بود. ماینرها بخش مهمی از امنیت بیتکوین هستند و این هزینه‌ها شبکه سالم‌تر و ایمن‌تری را تضمین می‌کنند.

تاثیر سختی شبکه بر کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

هزینه های خدمات

هزینه‌های خدمات توسط اشخاص ثالثی که در پردازش تراکنش دخیل هستند دریافت می‌شود. این می‌تواند یک صرافی ارز دیجیتال، یک دستگاه خودپرداز بیتکوین یا حتی پلتفرم ارائه دهنده خدمات غیرمتمرکز باشد.

صرافی‌ها معمولاً بر اساس نرخ ثابت یا درصدی از حجم تراکنش کارمزد دریافت می‌کنند. آنها سطوح مختلفی را ارائه می‌دهند که معمولاً انجام تراکنش‌های با ارزش بالا یا مکرر را در مقایسه با تراکنش‌های کم ارزش یا غیر متداول ارزان‌تر می‌کند.

چگونه با کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین صرفه جویی کنیم؟

به طور خلاصه، به دلیل ازدحام شبکه، بسیاری از کاربران بیتکوین هزینه تراکنش بالایی می پردازند. این را می‌توان با انتخاب کیف پول صحیح و استفاده از تکنیک‌هایی برای بهینه سازی ساختار کیف پول کاهش داد. سرمایه‌گذاران کریپتو می‌توانند از چندین روش زیر برای کم کردن کارمزد انتقال بیت کوین استفاده کنند.

نمودار میانگین کارمزد شبکه بیتکوین

معاملات زمان بندی شده  برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

هنگامی که بلاکچین شلوغ است، هزینه‌های بالاتری از کاربران دریافت می‌شود. بلاکچین فضای محدودی دارد؛ مانند ترافیک، تراکنش‌ها با پر شدن خطوط کندتر حرکت می‌کنند. از آنجایی که وقتی افراد زیادی در حال پردازش تراکنش‌ها هستند، کارمزدها احتمالاً بالاتر است، سرمایه‌گذاران می‌توانند معاملات را تا زمان دیگری به تأخیر بیندازند.

ارز دیجیتال در سراسر جهان استفاده می‌شود، با این حال اکثر کاربران این بازار در ایالات متحده هستند. در ضمن حجم تراکنش‌های بیتکوین بر اساس مناطق مختلف ایالات متحده در صبح بالاترین میزان است. با این حال، تراکنش‌های کمتری در تعطیلات آخر هفته یعنی روزهای شنبه و یکشنبه انجام می‌شود.

معامله‌گران می‌توانند تراکنش‌های غیر فوری را برای زمان‌هایی که حجم تراکنش‌های شبکه پایین‌تر است زمان‌بندی کنند و با کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین کارمزد کمتری برای انجام تراکنش به ماینرها پرداخت کنند.

تنظیمات دستی هزینه کارمزد سفارشی شده در کیف پول

تعیین کارمزد سفارشی در کیف پول

با توجه به آمار سایت bitcoinfees.earn، اگر می‌خواهید تراکنش را فوراً ارسال کنید، کارمزد سریع‌ترین تراکنش حدود ۱۰۰ ساتوشی برای هر بایت است، یعنی تراکنش متوسط که اندازه آن ​​۲۲۴ بایت، کارمزدی معادل ۲۲۸۴۸ ساتوشی یا ۱۱ دلار را به همراه دارد. اگر تقریباً نیم ساعت صبر کنید، قیمت آن ۸۳ ساتوشی در هر بایت یا حدود ۹ دلار خواهد بود. حتی اگر بیشتر صبر کنید، قیمت به کمتر از این مقدار کاهش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید برای اینکه این استراتژی کار کند، باید کیف پولی را انتخاب کنید که از تعیین هزینه‌های سفارشی پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین را می‌دهد. باید به صورت دستی هزینه را بر حسب ساتوشی/بایت تنظیم کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که اگر کارمزد را خیلی کم در نظر بگیرید تراکنش ممکن است به طور موقت متوقف شود یا اصلاً انجام نشود. اگر نمی‌خواهید هزینه بالای تراکنش سریع را پرداخت کنید ولی مطمئن نیستید که کارمزد را به اندازه کافی تنظیم کرده‌اید، با انتخاب گزینه  Replace-By-Fee یا RBF هزینه خود را «قابل تعویض» کنید. به این معنی که پس از ارسال تراکنش، اگر متوجه شدید که انجام آن بیش از حد طول می‌کشد، می‌توانید مقدار کارمزدی که تعیین کرده‌اید را افزایش دهید. البته فقط برخی از کیف پول‌ها از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

اگر در مورد این سناریو نگران هستید، می‌توانید سایتی مانند mempool.space را بررسی کنید تا کارمزدهای پیشنهادی تراکنش‌های بیتکوین فعلی را بررسی کنید. این سایت پیشنهادات کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین را برای تراکنش‌های با اولویت پایین، متوسط ​​یا بالا نشان می‌دهد. علاوه بر این، mempool.space تحت عنوان «پاکسازی»، نشان می‌دهد که شبکه بیتکوین با چه قیمتی عملاً تراکنش را نادیده می‌گیرد.

کارمزد پیشنهادی بیتکوین در mempool.space

برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین کیف پول را بهینه کنید

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است کارمزد بالا باشد این است که کیف پول بیتکوینی که استفاده می‌کنید برای ارسال با هزینه کم بهینه نشده است. شما می‌توانید این مشکل را به دو روش برطرف کنید:

  • کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین درون زنجیره‌ای:

جامعه بیت‌کوین تراکنش‌های SegWit را در سال ۲۰۱۷ به تصویب رساند. با استفاده از کیف پول بومی segwit می‌توانید تا ۳۰ درصد در هزینه تراکنش‌ها نسبت به قبل صرفه جویی کنید. یک کیف پول بومی segwit دارای آدرس‌هایی است که با prefx bc1 شروع می‌شود. اگرچه SegWit مدتی است که وجود داشته است، اما همه کیف پول‌ها و صرافی‌ها به این نوع تراکنش دست پیدا نکرده‌اند. علاوه بر این SegWit لزوماً نوع پیش‌فرض تراکنش در کیف‌پول‌هایی نیست که از آن پشتیبانی می‌کنند. کاربران باید هنگام ایجاد کیف پول خود مطمئن شوند که به طور خاص در تنظیمات، گزینه SegWit را انتخاب کنند. قالب bech32 نیز به‌طور خاص برای تراکنش‌های SegWit ساخته شده است و پیشرفت‌های بیشتری را اضافه می‌کنند و هزینه‌ها را کمی بیشتر کاهش می‌دهند. برخی از سرویس‌ها تراکنش‌های SegWit را پذیرفته‌اند، اما bech32 را اتخاذ نکرده‌اند.

کیف پول segwit
  • کاهش خرد شدن TxOut:

اگر به طور مداوم دریافت و پرداخت انجام دهید، کیف پول شما تعداد خروجی تراکنش‌های بالایی خواهد داشت، این منجر به هزینه بالایی می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید آخر هفته‌ها موجودی کامل کیف پول را با کارمزد سفارشی شده ۱ ساتوشی/بایت برای خود ارسال کنید. این باعث کاهش تعداد txout و درنتیجه کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین بعدی شما خواهد شد.

هزینه های ارائه دهندگان خدمات مختلف را مقایسه کنید

هر صرافی رمزنگاری یا ارائه‌دهنده خدمات هزینه‌های متفاوتی برای خدمات خود خواهد داشت. مقایسه کارمزد ارائه‌دهندگان خدمات مختلف، یک راه آسان برای سرمایه‌گذاران رمزارز برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین است. برخی از وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند چندین ارائه‌دهنده را به طور همزمان با هم مقایسه کنند و انتخاب ارائه‌دهنده خدمات با هزینه‌های کم را سریع و آسان می‌کنند. هنگام انتخاب ارائه دهندگان خدمات، معامله گران کریپتو باید عواملی مانند ارزهای دیجیتال موجود، امنیت سایبری، سیاست‌هایی که بر نقدینگی تأثیر می‌گذارد و سایر جزئیاتی که بر نحوه انجام تراکنش‌ها تأثیر گذار است را در نظر بگیرند.

از شبکه لایتنینگ استفاده کنید

شبکه لایتنینگ و کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

هنگامی که بیتکوین برای اولین بار تاسیس شد، مشکلاتی در مورد تاخیر پردازش وجود داشت. با افزایش تعداد کاربران شبکه، توسعه‌دهندگان مدت‌هاست که سناریوی افزایش کارمزد تراکنش‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. از این رو شبکه لایتنینگ برای سرعت بخشیدن به پرداخت‌ها با استفاده از پروتکل لایه دوم معرفی شد. شبکه لایتنینگ می‌تواند کانال‌های پرداخت خارج از زنجیره ایجاد کند که دفتر کل جداگانه ایجاد می‌کنند و پس از بسته شدن کانال‌ها با بلاکچین اصلی ادغام می‌شوند و بدین ترتیب تراکم شبکه اصلی را کاهش دهد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از شبکه لایتنینگ زمان پردازش خود را تا حد میلی ثانیه کاهش دهند. کارمزدها بسیار کمتر از کارمزدهای مربوط به تراکنش‌های معمولی بیتکوین است. شبکه لایتنینگ مخصوصاً برای انجام پرداخت‌های کوچک جهت انتقال بیت کوین با کارمزد کم کاربردی است و کاربران مجبور نیستند برای پرداخت‌های خرد هزینه بالایی بپردازند. البته همه کیف پول‌ها از تراکنش‌های لایتنینگ پشتیبانی نمی‌کنند و باید  کیف پول مخصوص لایتنینگ را جستجو کنید.

برای استفاده از شبکه لایتنینگ، کاربر ابتدا هنگام راه‌اندازی کانال باید هزینه‌ای بپردازد. پس از آن، آنها می‌توانند هر تعداد تراکنش را که می‌خواهند با کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین ارسال کنند. این بهترین راه حل برای کاربرانی است که قصد دارند برای بلند مدت در آینده چندین تراکنش انجام دهند.

کارمزد ارزهای دیجیتال مختلف را بررسی کنید

بیتکوین به داشتن کارمزدهای نسبتا پایین شناخته شده است و فرآیند استخراج آن در طول زمان ساده شده است. با این حال، برخی از ارزهای دیجیتال هنوز کارمزد تراکنش‌های بسیار پایین‌تری حتی نسبت به انتقال بیت کوین با کارمزد کم دارند. به عنوان مثال، متوسط ​​کارمزد تراکنش بیتکوین کش کمتر از یک سنت است. لایت کوین جایگزین مناسب دیگری برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین است.

از سوی دیگر، کارمزد تراکنش‌های فعلی بیتکوین کمتر از میانگین ۲.۴۱ دلاری اتریوم است. بنابراین، سرمایه‌گذاران باید تمایل خود به کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین را با توانایی استفاده از ارز دیجیتال انتخابی خود برای طیف وسیعی از تراکنش‌ها متعادل کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در مورد ارز های دیجیتال و بازار های مالی مطالعه تخصصی و تولید محتوا می کنم،لیسانس فیلمنامه‌نویسی سینما هستم. نوشتن کار من است، چه زمانی که کلمات کنار هم می‌نشاندم و داستان می‌نوشتم و چه حالا که در قالب محتوای تخصصی بازار های مالی می‌نویسم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احسان حیدریان
احسان حیدریان
1 ماه قبل

سلام من نحدود ۱۷ ساعت قبل تراکنشی از کیف اتمیک ب صرافی داشتم ب خاطر کم کردن زیاد کارمزد هنوز ننشسته معلقه چطوری درسنتش کنم یا لغو شه ممنون

ر رواقی
ر رواقی
27 روز قبل

سلام
احتمالا تراکنش شما پس از گذشت ۱۷ ساعت، یک کانرفم از شبکه دریافت کرده است، بتابراین تنها راه صبر کردن برای تایید نهایی در شبکه است. لطفا منتظر بمانید.

دکمه بازگشت به بالا