مقالات ارز دیجیتال

بررسی ارتباط ارز دیجیتال و کنترل تورم؛ کریپتو ما را نجات می دهد؟

این مطلب راهنمایی است برای درک اصول اولیه تورم، ارتباط ارزدیجیتال و کنترل تورم و اینکه چگونه می‌توانید از استیبل کوین‌های دارای پشتوانه دلار مانند BUSD به عنوان پوشش محافظتی استفاده کنید. بلاک چین و کریپتو می‌توانند راهی برای کنترل تورم باشند. 

تورم به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن کاهش ارزش یک ارز، مانند دلار آمریکا، منجر به افزایش قیمت کالاها و خدمات در طول زمان می‌شود. از آنجایی که تورم یک تهدید دائمی برای ارزش ذخیره شده در فیات بوده است، مردم اغلب با سرمایه گذاری در دارایی‌هایی که ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کنند، از خود محافظت می‌کنند. از لحاظ تاریخی، طلا به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده می‌شده است، اما اکنون کریپتو در سال‌های اخیر به یک جایگزین محبوب‌تر تبدیل شده است. در ادامه این مطلب از والکس نقش بیت کوین در کنترل تورم را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

تورم چیست؟‌

به احتمال زیاد در دنیای اطرافتان شنیده‌اید که بیت کوین برای مبارزه با تورم طراحی شده است. اما تورم چیست؟ تورم فرآیندی است که طی آن کاهش ارزش یک ارز، مانند دلار آمریکا، منجر به افزایش قیمت کالاها و خدمات در طول زمان می‌شود. به عبارت دیگر، تورم ناشی از این است که دولت‌ها پول بیشتری از میزان مورد نیاز چاپ می‌کنند و همچنین دلیلی است بر اینکه همیشه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها درباره ارزان‌تر بودن اجناس  در گذشته صحبت می‌کنند.

اخیراً، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کردند که تورم در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت زیرا دولت‌ها در سراسر جهان مجبور به تزریق تریلیون‌ها دلار برای کمک به تحریک اقتصاد راکد ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا شدند. با این حال، تورم با وجود انتشار پول ناشی از بیماری همه گیر، ثابت ماند و در حدود ۱.۵ درصد در نوسان بود. اما اکنون که اقتصاد و بنگاه‌های آن در حال بازگشایی هستند و هزینه‌های مصرف کننده در حال افزایش است، کار دولت‌ها دشواری شده است. 

آیا تورم برای اقتصاد خوب است یا بد؟

تورم اقتصادی خوب یا بد است؟

از نظر اقتصاددان معروف جان مینارد کینز (John Maynard Keynes) ، تورم در برخی موقعیت‌ها چیز وحشتناکی نیست و در واقع می‌تواند اقتصاد را تقویت کند و مشاغل جدید ایجاد کند. به طور کلی، نرخ تورم پایین باعث تحریک هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری و استقراض می‌شود؛ در واقع همه عواملی  که برای رشد اقتصادی سالم ضروری هستند. از سوی دیگر، زمانی که تورم از کنترل خارج می‌شود، منجر به تورم شدید می‌شود که باعث می‌شود قیمت کالاها و خدمات به سرعت افزایش یابد در حالی که دستمزدها راکد می‌شوند، قدرت خرید ارز کاهش می‌یابد و هزینه‌های زندگی گران‌تر می‌شود.

تورم بالا، ارزش پولی را که پس‌انداز کرده‌اید را از بین می‌برد و تورم پایین رشد اقتصاد را کند می‌کند. به عنوان مثال، شهروندان اقتصادهای پرتورم مانند آرژانتین، ونزوئلا و زیمبابوه باید هزینه‌ها را در اولویت قرار دهند، در غیر این صورت سطح قیمت‌ها به سرعت رشد می‌کند و باعث می‌شود از ارزش پول موجود در حساب پس‌انداز آنها کاسته شود.

طبیعی است که فکر کنیم ارز دیجیتال از افزایش تورم محافظت می‌کند. ارزهای دیجیتال اصلی یا تعداد کوین‌های خود را ثابت نگه داشته‌اند، یا دست کم رشد بالقوه گردش خود را محدود کرده‌اند. بانک‌های مرکزی این طور عمل نمی‌کنند. هر چقدر که بخواهند پول چاپ می‌کنند. در نتیجه، مانند طلا، که عرضه نسبتاً ثابتی نیز دارد، ارز دیجیتال به طور گسترده ای به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود.

بسیاری از قدرت‌های کریپتو در مبارزه با تورم تمجید می‌کنند. تریدر، پل تودور جونز (Paul Tudor Jones)، ادعا می‌کند که کریپتو بهتر از طلا در برابر تورم محافظت می‌کند. جی پی مورگان و فوربس نیز با این نظر موافق هستند. بدبینان ارزهای دیجیتال اغلب از این دارایی به دلیل نوسان، رگولیت نشدن آن و سفته بازی آن انتقاد می‌کنند، که به این دلایل از قدرت آن برای  محافظت در برابر افزایش تورم آن را نادیده می‌گیرند. 

کریپتو چیست و چطور تورم را می تواند کنترل کند؛ موضوعاتی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. 

آیا ارز دیجیتال می‌تواند به کنترل تورم منجر شود؟ 

رمزارز تنها ۱۲ سال است که بوجود آمده است و در طی آن تورمی نداشته است. با این وجود، ترس از بازگشت تورم به طور دوره‌ای وجود دارد. چنین نگرانی‌هایی در ۸ فوریه ۲۰۱۸ به قیمت ۱۰۳۲ امتیاز برای داوجونز Industrial Average تمام شد. تغییر سیاست‌های بانک مرکزی باعث شد که ارزهای دیجیتال تحت تاثیر قرار گیرند.

اما اخبار تورم بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیری نداشته است. نمودار زیر عملکرد بیت کوین را در نیم دهه گذشته به پنج مرحله تقسیم می‌کند که با ۱) بازده بیت‌کوین، ۲) سطح تورم و ۳) جهت نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات متحده تعیین می‌شود. (در آن دوره، بیت کوین به طور منظم بیش از ۴۰ درصد از کل دارایی‌های ارز دیجیتال را تشکیل می‌داد.) 

نمودار عملکرد بیت کوین

بیایید آنچه در هر مرحله رخ داد را مرور کنیم.

مرحله ۱ – بیت کوین قوی، تورم کم، افزایش نرخ

بررسی تورم بیت کوین

بیت کوین در مرحله اول یعنی از نوامبر ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۸ رشد کرد. در سال ۲۰۱۷، بیت کوین ۱۳۱۸ درصد افزایش یافت؛ حتی ایلان ماسک هم تحت تاثیر قرار گرفت. اگرچه تورم کم بود و شاخص قیمت مصرف کننده ۲.۱ درصد پیشرفت کرد، این رقم بالاترین رقم از سال ۲۰۱۲ بود. در نتیجه، آمریکا در تلاشی برای کاهش تورم، نرخ بهره را سه بار افزایش داد.

مرحله ۱ یک محیط امیدوارکننده برای ارزهای دیجیتال بود تا قدرت محافظت از تورم خود را به رخ بکشد و توانست ارتباط ارزدیجیتال و کنترل تورم را نشان دهد. 

مرحله ۲ – بیت کوین ضعیف، تورم کم، افزایش نرخ

در سال ۲۰۱۸، پس‌زمینه اقتصاد کلان همچنان ادامه داشت. تورم به افزایش خود ادامه داد و به نرخ سالانه ۲.۴ درصد رسید و فدرال آمریکا مجدداً نرخ بهره را با یک درصد افزایش داد. با این حال بیت کوین در جهت مخالف حرکت کرد و تقریباً سه چهارم ارزش خود را در این سال از دست داد. 

درک اینکه چرا این بار متفاوت بود، دشوار است. برای دفاع از تز مبارزه با تورم، می‌توان استدلال کرد که بازار سال ۲۰۱۸ به درستی پیش بینی کرده بود که اقدامات فدرال آمریکا خطر تورم را خنثی می‌کند و در نتیجه جذابیت ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهد. با این حال، مشخص نیست که چرا سرمایه گذاران سال ۲۰۱۷ اینقدر توانسته بودند با دیدگاه مخالف ارتباط ارزدیجیتال و کنترل تورم متقاعد شوند.

مرحله ۳ – بیت کوین خوب، تورم پایین، نرخ‌های رو به کاهش

با محو شدن ترس از تورم، فدرال آمریکا افزایش نرخ‌های بهره را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ متوقف کرد. در نیمه دوم سال، در ابتدا به تدریج شروع به کاهش نرخ بهره کرد و سپس با ورود کووید-۱۹ در مارس ۲۰۲۰ به یکباره شروع به کاهش کرد. تا پایان ماه، نرخ بهره صفر شد که تورم نیز فروکش کرد.

شرایط بیت کوین به خوبی بهبود یافت و در سال ۲۰۱۹، ۸۷ درصد بازگشت. از یک سو، این عملکرد از اعتبار ارزهای دیجیتال برای محافظت در برابر تورم پشتیبانی می‌کند، زیرا این پیشرفت زمانی رخ داد که فدرال آمریکا به شدت در حال چاپ پول بود که باعث تورم در آینده می‌شد. از سوی دیگر، کریپتوها با کاهش نرخ تورم سود کردند. سخت است که بدانیم چگونه در این مرحله امتیاز بگیریم.

مرحله ۴ – بیت کوین قوی، تورم پایین، نرخ ثابت

مرحله چهارم تورم اقتصادی و بیت کوین

مرحله چهارم از می ‌۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ ادامه یافت. اقتصادهای جهانی در طول این دوره با مشکل مواجه بودند. به دلیل تعطیلی‌های COVID-19، تولید کاهش یافت و با بیکاری شدید همراه شد. در سرتاسر جهان توسعه‌یافته، نرخ‌های بهره عملاً صفر بود و تورم بسیار پایین بود، اگرچه نزدیک به پایان این مرحله افزایش یافت و در همین دوره، بیت کوین رونق گرفت. به طوری که در این ۱۱ ماه، بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافت.

این بار، استدلال انتظارات سرمایه گذار آشکارا شکست می‌خورد. در نوامبر ۲۰۲۰، یک نظرسنجی از متخصصین پیش بینی اقتصادی انجام شد که میزان تورم ۲.۱ درصدی در سال ۲۰۲۱ را پیش‌بینی کردند و پس از آن نرخ تورم کمی پایین‌تر برای بقیه دهه بود. بازار نوامبر ۲۰۲۰ به هیچ وجه، شکل یا شکلی جهش تورمی ۲۰۲۱ را پیش بینی نمی‌کرد. با این حال، تا آن تاریخ، ارزش بیت‌کوین چهار برابر بیشتر از از پایین‌ترین حد خود در ماه مارس شده بود.

مرحله ۵ – بیت کوین صاف، افزایش تورم، نرخ ثابت

مرحله آخر نیاز به بحث کمی دارد. تورم به شدت بالا بوده است. با این حال بانک‌های مرکزی جهانی، از جمله فدرال، نرخ بهره را افزایش نداده‌اند. به طور کلی، اقتصاددانان دولتی احتمال افزایش تورم را کم اهمیت می‌دانند و در عوض استدلال می‌کنند که نرخ‌ها باید به طور غیرعادی پایین باقی بماند تا از توسعه اقتصادی حمایت شود.

به نظر می‌رسد این فضایی سرمایه‌گذاری‌ ایده‌آل برای ارزهای دیجیتال است، حتی بیشتر از مرحله ۱. تورم در حال حاضر بدون اقدامات کنترلی از سوی بانک‌های مرکزی در حال اوج گیری است. با این حال، بیت کوین در حال حرکت است. در همین لحظه قیمت یک بیت کوین ۵۹۴۰۳ دلار است که این ارز را ۴۰۰۰ دلار پایین‌تر از قیمت پایانی ۱۵ آوریل خود قرار می‌دهد. (دومین ارز دیجیتال بزرگ، اتریوم، کمی بالاتر از اوج خود قرار دارد.) از زمانی که تورم به طور جدی شروع شد، S&P 500 نسبت به ارز دیجیتال بهتر عمل کرد.

چرا نرخ تورم برای کریپتو مهم است؟

ارتباط تورم اقتصادی و ارزش ارزدیجیتال

نرخ تورم بالا برای پول فیات ممکن است منجر به سرمایه گذاری بیشتر در ارزهای دیجیتال شود تا ترس از دست دادن ارزش فیات آنها در طول زمان کاهش یابد. ارزهای رمزنگاری شده مانند BTC و Ether یک جایگزین عالی برای سرمایه گذارانی هستند که می‌خواهند سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنند.

ارز دیجیتال به عنوان محافظی در برابر تورم

بیت کوین اساسا یک دارایی کاهش تورم است، به همین دلیل است که شهروندان کشورهای دارای ارزهای فیات ناپایدار به طور چشمگیری از آن به عنوان ذخیره ارزش برای محافظت در برابر تورم شدید و افزایش هزینه‌های کالاها و خدمات روزمره استفاده می‌کنند. برخلاف فیات، کریپتو را نمی‌توان به همان میزان با تغییر نرخ بهره و افزایش چاپ پول دستکاری کرد. مهمتر از همه، عرضه بیت کوین هرگز از ۲۱ میلیون تجاوز نمی‌کند که آن را به یک فروشگاه ارزش جذاب تبدیل می‌کند که در برابر تورم مقاوم است. در حالی که محبوبیت بیت کوین در سال گذشته افزایش یافته است، ماهیت بی ثبات بازار کریپتو همچنان مورد بحث است.

آیا نوسانات مشکوک بازار کریپتو بر ارتباط ارز دیجیتال و کنترل تورم تاثیر می‌گذارد؟ 

منتقدان استدلال می‌کنند که دلیل اصلی افزایش پول نهادی در بازار کریپتو، افزایش قیمت کلی ارزهای دیجیتال در طول زمان است. به عنوان مثال، علیرغم کاهش شدید قیمت بیت کوین از بالاترین رکورد اخیر خود به حدود ۳۰۰۰۰ دلار در ماه ژوئیه ۲۰۲۲، بیت کوین همچنان ۲ درصد افزایش داشت. در ماه اوت، سود سالانه به ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

با این حال، پس از افت شدید ۴۵ درصدی بیت کوین در ماه می، بسیاری از سرمایه گذاران به طلا بازگشتند و ارزهای دیجیتال را به عنوان یک بخش نابالغ تلقی کردند که نه خود را به عنوان یک طبقه دارایی باثبات و نه به عنوان یک منبع امن ذخیره ارزش ثابت کرده است. هر دارایی که به عنوان ذخیره ارزش و پوششی در برابر تورم استفاده می‌شود، مستلزم سطح بالایی از ثبات و اعتماد است. اگرچه طلا دیگر از ارزهای ملی پشتیبانی نمی‌کند، اما در طول تاریخ خود را در این قلمرو تثبیت کرده است. در مقایسه، کریپتوکارنسی‌ها دارای نوسانات کوتاه مدت زیادی هستند که به سرمایه گذاران همان اعتمادی را که نسبت به طلا دارند، بدهد.

استفاده از بیت کوین برای محافظ در برابر تورم 

ارزدیجیتال و کنترل تورم توسط بیت کوین

طلا برای مدت طولانی به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته شده است، ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین نیز جایگزین‌های خوبی را ارائه می‌دهند.

بیت کوین به جای «ضد تورم» که نشان دهنده نفوذ ناپذیری کامل در برابر هرگونه تغییر خارجی است، می‌تواند بیشتر به عنوان یک دارایی «مقاوم در برابر تورم» در نظر گرفته شود. بیت‌کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری‌شده، عموماً گزینه‌ای  تحت عنوان محافظ تورم خوب در نظر گرفته می‌شود. حتی ممکن است محافظ بهتری نسبت به طلا باشد. 

اگرچه بیت کوین نسبت به طلا بی ثبات‌تر است، اما چشم‌انداز رشد بلندمدت بهتری را ارائه می‌دهد و بنابراین از تورم محافظت می‌کند. اما چطور این کار را انجام می‌دهد؛ موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. 

عرضه ثابت بیت کوین

عرضه ثابت بیت کوین آن را به یک پوشش تورمی خوب تبدیل می‌کند. وقتی عرضه یک دارایی ثابت و محدود است، به این معنی است که سکه‌های جدید نمی‌توانند وارد گردش شوند و در نتیجه ریسک تورم از بین می‌رود.

یکی از رازهای مقاوم سازی دارایی در برابر تورم، کمیابی است. از آنجایی که بیت کوین عرضه محدودی دارد، کمیاب می‌ماند و در نتیجه تضمین می‌کند که ارزش آن در طول زمان ثابت می‌ماند و به همین دلیل است که به آن «طلای دیجیتال» می‌گویند.

خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، در نظر داشت که هر واحد بیت کوین در طول زمان افزایش یابد. این هدف از طریق حداکثر عرضه محدود آن و همچنین سرعت پایین استخراج بیت کوین جدید تضمین شد.

وقتی به حداکثر تعداد بیت کوین رسید، دیگر نمی‌تواند بیت کوین جدیدی ایجاد کرد. معاملات طبق معمول انجام خواهد شد و ماینرها همچنان پاداش خواهند داشت، اما فقط با کارمزد پردازش.

به اقتصاد یا ارز خاصی وابسته نیست

بیت کوین، مانند طلا، به هیچ نهاد، اقتصاد یا ارز خاصی تعلق ندارد. در واقع، یک طبقه دارایی بین المللی است که منعکس کننده تقاضای جهانی است. بیت کوین گزینه بهتری نسبت به سهام است زیرا نیازی به مقابله با بسیاری از ریسک‌های اقتصادی و سیاسی مرتبط با بازارهای سهام ندارد.

به راحتی قابل انتقال است

مانند طلا، بیت کوین به راحتی قابل تعویض، کمیاب و امن است. بیت کوین نسبت به طلا بهتر خواهد بود، زیرا قابل حمل، غیرمتمرکز و قابل انتقال است. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن، هر کسی می‌تواند بیت کوین را در مقایسه با طلایی که عرضه کنترل شده در کشورهای مستقل دارد، ذخیره کند.

چه اتفاقی برای بیت کوین در شرایط رکود خواهد افتاد؟

سرنوشت بیت کوین و رکود اقتصادی

بیت کوین از خاکستر بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۸ ساخته شد که به عنوان «رکود بزرگ» نیز شناخته می‌شود. در پاسخ به ورشکستگی گسترده بانک‌ها، ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را ساخت تا ارزی را برای مردم فراهم کند که نیازی به اشخاص ثالث یا مقامات مرکزی نداشته باشد. نتیجه یک ارز دیجیتال مستقل از هر نهاد یا کشور مستقلی بود.

در یک رکود، اثرات نامطلوب اقتصادی می‌تواند در کشورهای دارای روابط اقتصادی موج بزند. از آنجایی که بیت کوین نیز ذاتاً متنوع است، می‌تواند به عنوان یک دارایی مقاوم در برابر رکود عمل کند. در حالی که دلار آمریکا تابع مزایا و محدودیت‌های اقتصاد ایالات متحده است – مانند تولید ناخالص داخلی، قیمت‌های صادرات، سیاست‌های پولی و تقاضای ارز – بیت‌کوین به ضرر یا سود یک کشور محدود نمی‌شود.

همچنین، بیت کوین بدون توجه به عملکرد یک اقتصاد ارزش دارد. این به این دلیل است که دارایی کمیاب و مطمئن است. همچنین به صورت جهانی قابل انتقال است. هدف اصلی بیت کوین ذخیره ارزش است و دقیقاً به همین دلیل است که انتظار می‌رود در زمان وقوع رکود، عملکرد بهتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم داشته باشد.

چگونه بیت کوین می‌تواند در دراز مدت به مردم کمک کند

بعید است که بیت کوین ارزهای متمرکز اصلی را سرنگون کند، اما از زمان پیدایش در سال ۲۰۰۹، چشم‌انداز مالی را تغییر داده است.

فناوری بلاک چین راه را برای پیشرفت‌های متعددی هموار کرده است، اما وظیفه اصلی آن ارائه خدمات صادقانه به کاربران است. در هسته خود، فناوری بلاک چین روشی امن، بدون مجوز و غیرمتمرکز را برای انجام تراکنش‌های مالی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بیت کوین، در کنار سایر دارایی‌های رمزنگاری شده، به عنوان جایگزینی برای فیات مقاوم در برابر تورم و رکود عمل می‌کند.

جایگزینی استیبل کوین برای ارزهای با نوسان زیاد 

استیل کوین گزینه ای برای حفظ ارزش دارایی

رمزارزها اغلب تغییرات قیمتی ناگهانی را تجربه می‌کنند که برای بسیاری از آنها را به ذخیره ارزش غیرجذاب تبدیل می‌کند. در حالی که کاهش ۳۰ درصدی قیمت طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت در بازارهای سنتی مانند سهام، نادر و فاجعه‌بار تلقی می‌شود، اینها رویدادهای نسبتاً رایجی در بازار کریپتو هستند. اگر در مورد ماهیت کریپتو تردید دارید، می‌توانید از استیبل کوین‌های‌ ایمن و دارای پشتوانه فیات مانند BUSD استفاده کنید، یک استیبل کوین امن و سازگار با پشتوانه USD 1:1 که توسط Paxos صادر شده و توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) تایید شده است. در اینجا روش‌های مختلفی وجود دارد که استیبل کوین‌ها برای کاربران کشورهای پرتورم مناسب می‌کنند:

معامله راحت

معامله در فارکس و ارزهای مختلف فیات روشی محبوب برای مبارزه با تورم است و استیبل کوین‌ها راه راحت‌تری را برای حضور در بازار به شما ارائه می‌دهند. برخلاف بازارهای ارز سنتی، استیبل کوین‌ها را می‌توان با دلار آمریکا از طریق حواله وایر ۱:۱ از صرافی آنلاین خریداری کرد و در صورت تأیید KYC، کیف پول نقد Binance خود را با ارزهای دیگر پر کنید و سپس به BUSD تبدیل کنید. همچنین می‌توانید استیبل کوین‌های دیگر مانند USDT، USDC، TUSD را با کارمزد صفر چنج کرده و دریافت کنید. برای کاهش ریسک، همیشه از استیبل کوین‌هایی استفاده کنید که ۱:۱ توسط USD پشتیبانی می‌شوند.

معاملات روزانه

شهروندان اقتصادهای فوق تورمی اغلب باید با یک ارز فیات نوسان دست و پنجه نرم کنند. استیبل کوین‌ها جایگزین بسیار خوبی هستند زیرا تجار و فروشگاه‌های بیشتری شروع به پذیرش رمزارز به عنوان روشی برای پرداخت بهره می‌برند. در واقع، استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات مانند BUSD در بازارهای اقتصادی ناپایدار به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند.

آیا ارتباط ارزدیجیتال و کنترل تورم اثبات شده است؟

تورم یک مفهوم پیچیده اقتصادی است که می‌تواند خوب یا بد باشد، اما باور غالب این است که وقتی خیلی بالا می‌رود و از کنترل خارج می‌شود، فاجعه‌بار است. اگرچه تورم در طول سال گذشته ثابت ماند زیرا همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد کسب‌وکارها ثابت بماند، انتظار می‌رود در آینده نزدیک با افزایش هزینه‌ها و باز شدن اقتصادها، تورم افزایش یابد.

در نتیجه، افراد و شرکت‌ها برای محافظت از خود در برابر تورم آینده روی طلا، املاک و سایر دارایی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. در طول دهه گذشته، بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند که مانند دارایی‌های قبلی، می‌توانند در دوره‌های تورمی نقش داشته و توانایی خود در ارتباط ارزدیجیتال و کنترل تورم نشان داده‌اند.

شما درباره آینده ارزهای دیجیتال چگونه فکر می‌کنید؟ آیا روزی می‌رسد که کریپتوکارنسی مورد قبول دولت‌ها قرار بگیرد؟

سوالات متداول 

ارتباط ارزدیجیتال و کنترل تورم چیست؟ 

نوسانات بزرگ در کریپتو به این معنی است که ثبات لازم برای پیشی گرفتن از تورم را ندارد. به عنوان مثال، ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به طور قابل توجهی کاهش یافت و همزمان با شروع افزایش قیمت‌های مصرف کننده، شاهد کاهش دیگری در پایان سال ۲۰۲۱ بود که تا سال ۲۰۲۲ ادامه یافت.

آیا ارز دیجیتال تورم را کنترل می‌کند؟

بله، از نظر فنی حتی بیت کوین با استخراج بیشتر آن (همانطور که طلا) تورم را تجربه می‌کند. اما از آنجایی که مقدار بیت کوین جدید هر چهار سال به طور خودکار ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، نرخ تورم بیت کوین نیز کاهش می‌یابد.

بیت کوین چگونه از تورم جلوگیری می‌کند؟

بیت کوین اغلب به عنوان محافظی در برابر تورم با این فرض که ارزش پول فیات در نهایت به دلیل چاپ پول بانک مرکزی کاهش می‌یابد، تبلیغ می‌شود. در مقابل، بیت کوین دارای عرضه ثابت ۲۱ میلیون کوین است. حد بالای محدود شده به بیت کوین در برابر تورم آن را مقاوم می‌کند. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

منبع
binance
سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا