اخبار ارزهای دیجیتال

سم بنکمن فراید بازداشت شد

مدیر پیشین صرافی FTX، به درخواست مقامات قضایی دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک در باهاما بازداشت شد. او برای رسیدگی به اتهامات به آمریکا منتقل خواهد شد.

سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، پایه‌گذار صرافی لرز دیجیتال FTX، امروز، ۲۲ آذر در کشور باهاما بازداشت شد. این دستگیری به درخواست کشور آمریکا و پس از اعلام جرم علیه وی صورت پذیرفت.

به گزارش والکس و به نقل از CNN، دادگاه ناحیه جنوبی ایالت نیویورک که مسئول رسیدگی به پرونده صرافی FTX و شرکت وابسته آلامدا ریسرچ (Alameda Research) است، این خبر را تایید کرد.

کمی پس از دستگیری بنکمن فرید، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نیز خبر داد که علیه او به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار شکایت خواهد کرد. این شکایت در روز سه‌شنبه، ۲۳ آذر ثبت خواهد شد.

هنوز از اتهام رسمی سم بنکمن فراید اطلاعی در دسترس نیست اما کارشناسان معتقدند که اتهامات وی ممکن است شامل کلاهبرداری اینترنتی، تبانی در کلاهبرداری اینترنتی، تقلب در اوراق بهادار، تبانی در تقلب اوراق بهادار و پولشویی باشد.

پیمان استرداد متهمین بین باهاما و آمریکا به مقامات قضایی ایالات متحده این اجازه را می‌دهد تا بتوانند مضنونین به جرایمی که کیفری بیش از یک سال زندان دارند را به خاک این کشور باز گردانند.

پیش از این، بنا بود که مدیر پیشین صرافی FTX در روز سه‌شنبه و به شکل مجازی در نشست کمیته خدمات مالی کنگره شرکت کند و به سوالات نمایندگان در خصوص ورشکستگی این شرکت پاسخ‌گو باشد. حال با بازداشت او، مکسین واترز (Maxine Waters)، دبیر کمیته مذکور، از به تعویق افتادن این جلسه خبر داد.

بنکمن فراید تاکنون در مصاحبه‌های فراوانی که پس از ورشکستگی انجام داده، رویداد پیش آمده را به غفلت، سهل‌انگاری و عدم توجه کافی به ریسک‌های موجود تقلیل داده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا