کیف پول

آموزش نحوه انتقال ارز دیجیتال به متامسک و بالعکس؛ ارسال و دریافت ارز دیجیتال با متامسک

یکی از بهترین والت‌های ارز دیجیتال، کیف پول متامسک است. این کیف پول نرم افزاری در نسخه تحت وب برای دسکتاپ و نسخه موبایلی برای گوشی تلفن همراه ارائه شده است و به طور کلی کاربری ساده‌ای دارد. محبوبیت متامسک در بازار به کاربردهای ویژه آن نیز ارتباط دارد. ضمن اینکه روش تبادل ارز دیجیتال در کیف پول متامسک نیز پیچیدگی چندانی ندارد. ما در ادامه این مقاله به آموزش نحوه ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک خواهیم پرداخت.

ارسال و دریافت ارز دیجیتال در متامسک

قبل از آموزش ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک بد نیست کمی با ساختار آن آشنا شوید. کیف پول ارز دیجیتال متامسک (MetaMask) کیف پولی است که علاوه بر رمز ارز اتریوم از توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 و ERC721 نیز پشتیبانی می‌کند. ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک، ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین کاری است که در آن به راحتی می‌توان انجام داد. زیرا کاربردها و قابلیت‌های ویژه‌ای دارد.

کیف پول متامسک این قابلیت را دارد تا به برنامه‌های غیر متمرکزی که در بازار توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) و پروتکل‌های ییلد فارمینگ فعالیت دارند متصل شود و انتقال وجه را برای کاربران خود آسان کند. این والت ارزی از رمز ارزهای زیادی پشتیبانی کرده و به عنوان یک کیف پول نرم افزاری امنیت خوبی دارد.

ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک

نحوه دریافت ارز دیجیتال در کیف پول متامسک

ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک به دلیل کاربری آسانی که دارد کار چندان پیچیده‌ای نیست. برای دریافت رمز ارز در این والت HD باید ابتدا وارد صفحه اصلی کیف پول شوید و ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر رمز ارز مورد نظر شما بین لیست ارزهای موجود نبود، می‌توانید آن را جستجو کرده و سپس اضافه کنید.

در مرحله بعد باید شیوه دریافت را انتخاب کنید. در حالت اول، می‌توانید از طریق سایت wallex به طور مستقیم رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید و در حالت دوم می‌توانید ارزهای دیجیتال را از کیف پول یا صرافی انتخابی خود به صورت مستقیم وارد کیف پول متامسک خود کنید. حالت اول با کارت اعتباری و اطلاعات کاربری شما امکان‌پذیر می‌شود. اما در صورتی که حالت دوم را انتخاب کردید، باید گزینه “View Account” را انتخاب کنید.

مرحله بعد ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک مربوط به آدرس کیف پول می‌شود. در این مرحله باید دقت کافی را هنگام وارد کردن آدرس به خرج دهید. ضمن اینکه از طریق کد QR (در نسخه موبایل کیف پول متامسک) نیز امکان وارد کردن آدرس وجود دارد. زمانی که آدرس والت ارزی خود را با پلتفرم مبدأ (صرافی یا کیف پولی دیگر) به اشتراک گذاشتید، کافی است منتظر بمانید تا رمز ارزها وارد حسابتان شوند.

در این مطلب بر ارسال ETH و سایر توکن‌هایی که با استاندارد ERC-20 مطابقت دارند تمرکز کرده‌ایم. با این حال، بدون در نظر گرفتن شبکه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، روش تبادل ارز دیجیتال در کیف پول متامسک اساسا یکسان است. فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی رمز اصلی شبکه برای پرداخت کارمزد تراکنش داشته باشید.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای واریز توکن‌های ETH یا ERC-20 به کیف پول متامسک از یک صرافی یا کیف پول دیگر، تنها باید تراکنش را به آدرس یکی از حساب‌های خود در متامسک ارسال کنید.

۱- کیف پول متامسک را باز کرده و روی آدرس عمومی خود کلیک کنید تا در کلیپ بورد سیستم کپی شود.

کاربری آسان متامسک برای ارسال و دریافت ارزدیجیتال

۲- آدرس خود را در فیلد گیرنده در برنامه‌ای که از آن ETH یا توکن‌های دیگر ارسال می‌کنید، جای‌گذاری (Paste) کرده یا آن را با شخصی که آن‌ها را برای شما ارسال می‌کند به اشتراک بگذارید.

۳- مبلغ مورد نظر برای ارسال را به همراه سایر مراحل لازم برای تکمیل و ارسال تراکنش انتخاب کنید.

توجه: مطمئن شوید رمز ارزی که می‌خواهید ارسال کنید با شبکه‌ای که می‌خواهید به آن ارسال کنید سازگار باشد. برای مثال، زمانی که باید ERC-20 MATIC را ارسال کنید، ممکن است سعی کنید MATIC بومی شبکه Polygon را به متامسک خود ارسال کنید. بیشتر اوقات، صرافی‌ها تشخیص می‌دهند که آدرس شما با توکنی که می‌خواهید ارسال کنید ناسازگار است و از ادامه کار جلوگیری می‌کنند؛ اما همچنان مراقب باشید.

پس از نهایی شدن تراکنش، موجودی حساب شما در متامسک باید به روز شود. اگر موجودی به‌روزرسانی نشد، وضعیت تراکنش خود را در یک Block Explorer مانند Etherscan با جستجوی txHash (هش تراکنش) تراکنشی که به تازگی ارسال کرده‌اید بررسی کنید.

نحوه ارسال ارز دیجیتال در کیف پول متامسک

آنچه نیاز خواهید داشت:

  • آدرس حساب گیرنده
  • موجودی کافی از توکن بومی شبکه (در اتریوم، ETH؛ در زنجیره هوشمند بایننس، BNB و غیره) در حسابتان برای پوشش هزینه گس.
توجه: اگر از شبکه‌ای غیر از Ethereum Mainnet استفاده می‌کنید، لطفا مطمئن شوید که رمز ارز مربوطه را برای هزینه‌های گس در اختیار داشته باشید. به عنوان مثال، توکن BNB به عنوان گس برای شبکه زنجیره هوشمند Binance (BSC) استفاده می شود و MATIC برای Polygon ضروری است.

۱- وارد صفحه کیف پول خود شده و حسابی را که می‌خواهید از آن تراکنش انجام دهید، انتخاب کنید. سپس، دکمه «ارسال (Send)» را در وسط صفحه فشار دهید.

۲- اکنون باید آدرس عمومی گیرنده را وارد کنید. برای این قسمت باید وارد بخش “Add Recipient” شوید. فراموش نکنید که در این قسمت هم می‌توانید یک آدرس مجزا وارد کنید و هم می‌توانید دارایی مورد نظر را بین حساب‌های مختلف کیف پول خود جابه‌جا کنید. همچنین، اگر قبلا آدرس‌هایی را در دفترچه آدرس خود ذخیره کرده باشید، به شما نشان داده می‌شوند.

روش تبادل ارز دیجیتال در کیف پول متامسک

۳- در مرحله بعد باید وارد بخش “Amount” شوید و مقدار ارزی که قصد ارسال آن را دارید مشخص کنید. همچنین در این قسمت امکان وارد کردن کارمزد تراکنش به شکل دستی نیز وجود دارد. در نهایت، باید گزینه “Next” را انتخاب کنید تا تراکنش شما در قسمت “Activity” به نمایش گذاشته شود.

ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک

۴- اکنون با کارمزدهای تخمینی گس تراکنش خود مواجه می شوید که می‌توانید آن را نیز تنظیم کنید. در این قسمت شما این امکان را دارید تا برای سریع‌تر شدن تراکنش خود، کارمزد آن را از طریق گزینه “Speed Up” افزایش دهید. بررسی مجدد آدرس گیرنده قبل از کلیک روی “Confirm” برای ادامه تراکنش توصیه می‌شود.

آموزش نحوه ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک

۵- سپس به صفحه اصلی هدایت می‌شوید؛ جایی که می‌توانید فهرستی از تراکنش‌های اخیر خود را در تب «فعالیت (Activity)» ببینید.

توجه: تعداد توکن‌ها و کارمزد تراکنش‌های شما بلافاصله کسر نمی‌شود. وضعیت تراکنش مدتی در حالت معلق (Pending) است، به این معنی که تراکنش به شبکه بلاکچین ارسال شده و در انتظار تایید است.

هنگامی که تراکنش با موفقیت انجام شد، مقدار به‌روزرسانی شده توکن و موجودی ETH و همچنین وضعیت تراکنش به صورت «تأیید شده (Confirmed)» قابل مشاهده است.

اگر در تب Activity در متامسک روی تراکنش مربوطه کلیک کنید، می‌توانید وضعیت و اطلاعات تراکنش را بررسی کرده و وضعیت آن را در کاوشگر بلاک شبکه مانند Etherscan، BscScan یا Polygonscan مشاهده کنید.

گاهی اوقات، تایید تراکنش شما ممکن است بیشتر طول بکشد. وقتی این اتفاق افتاد، می‌توانید با ارسال مجدد تراکنش با قیمت گس بالاتر، تراکنش را تسریع کنید، یا معامله را قبل از تایید آن لغو کنید.

این فرآیند برای سایر توکن‌های ERC-20 نیز دقیقا مشابه ETH است، اما همیشه مطمئن شوید که هنگام ارسال توکن‌های ERC-20، کیف پول دریافت‌کننده از توکن‌هایی که شما ارسال می‌کنید پشتیبانی می‌کند.

تبادل آسان ارز دیجیتال در کیف پول متامسک

متامسک، کیف پولی با کاربری آسان

همان‌طور که دیدید نحوه ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک بسیار آسان است. معاملاتی که در این کیف پول انجام می‌شود عموما سرعت خوبی دارد. ضمن اینکه با افزایش کارمزد امکان افزایش سرعت تراکنش نیز وجود دارد. شما هنگام ارسال و دریافت ارزدیجیتال در متامسک می‌توانید وارد تب “Activity” شوید و اطلاعات معامله مورد نظرتان را مشاهده کنید. در نهایت این کیف پول به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری شناخته شده است که یادگیری کار کردن با آن برای هر فرد فعالی در بازار کریپتو الزامی است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۵

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
29 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن شاهسون
محسن شاهسون
1 ماه قبل

سلام
من می‌خوام مقداری بیت کوین از کیف پول متامسک به صرافی *** یا *** انتقال بدم. شبکه مبدأ و مقصد رو به درستی BTC انتخاب کردم ولی بعد از وارد کردن آدرس پیغام میده:
no address has been set for this name
مشکل از چی میتونه باشه؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  محسن شاهسون

سلام و عرض ادب
متامسک به صورت پیشفرض از شبکه اصلی بیت کوین پشتیبانی نمیکند. لطفا به دقت شبکه مبدا و مقصد تراکنش خود را بررسی کنید.

سعید
سعید
1 ماه قبل

ای کاش به مهمترین مطلب اشاره می‌کردید که این کیف پول مثل تراست ولت و سیفپال نیست که اکثر آیکون های ارزها رو ببینید و بنظرم مشکل همینه فقط اتریوم نشان می‌دهد اصلا مبتدی گیج میشه مثلاً کاردانو کجاس

مج
مج
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید عزیز
من در متاماسک بیت کوین دارم. ان را به صرافی *** انتقال دادم اما هنوز واریز نشده ؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  مج

سلام
آیا از صحت تراکنش خود اطمینان دارید (یعنی طبیق شبکه مبدا با مقصد تراکنش)؟
ئر این صورت لطفا هش تراکنش خود را در اکسپلورر بیت کوین وارد کرده و وضعیت کانفرم شدن آن را بررسی کنید. اگر تراکنش تایید شده باشد، باید این مساله را با پشتیبانی صرافی درمیان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

هاتف نوربخش
هاتف نوربخش
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر. من مقداری بیت کوین بر روی بستر
https://rpc.ankr.com/fantom_testnet
دارم و میخوام اونو سوآپ کنم میشه لطفا راهنمایی کنید

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل
پاسخ به  هاتف نوربخش

سلام وقت شما بخیر
این بستر تست نت یا آزمایشی هست و ارزهای این بستر ارزشی ندارن و فقط برای تست طراحی شدن. متاسفانه قابلیت معامله با پول واقعی رو ندارن.

فاطمه عباسی
فاطمه عباسی
2 ماه قبل

سلام
من در کیف پول متامسک در بستر اتریوم مقداری بیت کوین دارم چگونه آن را در حساب کیف پولم در والکس واریز کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه عباسی

سلام
والکس از بیت کوین در شبکه اصلی خود پشتیبانی میکند و شما نمیتوانید بیت کوین (erc20) به کیف پول والکس واریز کنید.

آرش کشاورز
آرش کشاورز
2 ماه قبل

با سلام،من مقداری بیت کوین درکیف پول متامسک دارم و می‌خوام به *** انتقالش بدم.ایا میشه وچجوری؟
باتشکر

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  آرش کشاورز

سلام
متامسک به صورت پیشفرض از شبکه بیت کوین پشتیبانی نمیکند. لطفا بررسی کنید که BTC شما در بستر چه شبکه ای است. پس از آن میتوانید BTC خود را فقط به یک صرافی که از شبکه موردنظر پشتیبانی میکند ارسال کنید.

شاپور ناصری کرجی
شاپور ناصری کرجی
3 ماه قبل

سلام خسته نباشی. ازاینکه سطح آگاهی دوستان را بالامی برید کمال تشکر و قدردانی رادارم //
ضمنا راهنمایی فرمایید آیااشخاصی هست که متامسک را برایمان انجام دهند چون خودم توانایی اینکارو ندار م

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل

سلام
ممنون از لطف و نظرات مثبت شما
توجه داشته باشید که بلاکچین بستری غیرمتمرکز است. بنابراین برای انجام هرگونه تراکنش مالی، شخص خودتان مسئول امنیت و حفظ دارایی‌تان هستید. از این رو، هرگز انجام مواردی مثل تراکنش یا ساخت کیف پول توسط واسطه ها یا اشخاصی دیگر را توصیه نمیکنیم.

حسین صالح پور
حسین صالح پور
3 ماه قبل

با سلام میخواستم ببینم پس از پایان زمان داده شده توسط هاتبیت راهی برای خارج کردن و برداشت از اون وجود داره یا نه ممنون میشم راهنماییی کنیبد

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل

سلام
دوست عزیز تنها راه، پیگیری از طریق وبسایت هات بیت است. لطفا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

https://hotbit.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

فرانک زهتابیان
فرانک زهتابیان
3 ماه قبل

سالم مطالب بسیار عالی و کاربردی بود بفرمایید برای انتقال از متامسک به صرافی کدام آدرس مان را باید بزنیم
و باتوجه به اینکه انتقال از متامسک (vpn) می خواهد ولی صرافی ایرانی نمی خواه این جابجایی همزمان مشکل زا است و اگر قطع شود پولمان نمی پر‌

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل

سلام
ابتدا بدون وی پی ان وارد صرافی ایرانی شده و ادرس مقصد را کپی کنید
وی پی ان خود را وصل کنید و وارد متامسک شوید. سپس تراکنش مربوطه را انجام دهید.
توجه: هنگام تراکنش ارز دیجیتال، حتما از تطبیق نام کوینها و شبکه آنها اطمینان کسب کنید. در غیر این صورت منجر به یک تراکنش اشتباه خواهید شد و بازیابی آن در بلاکچین در بیشتر مواقع غیرممکن است.

سپاس از همراهی شما

فروزان محسنی
فروزان محسنی
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من در متامسک خود بیت کوین دارم میخواستم به کیف پول صرافی والکس خودم انتقال بدم اما امکانش نیست موجودی هم۰/۳۶بیت کوین هست لطفا راهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل

سلام
خطای دریافتی شما چیست؟ آیا از صحت آدرس کیف پول مقصد و تطبیق شبکه‌ها اطمینان دارید؟ ما احتمال میدهیم بیت کوین شما در شبکه اتریوم است و والکس از بیت کوین در شبکه اصلی خود پشتیبانی میکند.
لطفا دقیق‌تر خطای دریافتی خود را به ما بگویید تا در صورت امکان بهتر بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

سپاس از همراهی شما

حامد
حامد
4 ماه قبل

وقت بخیر
برای انتقال usdc از متامسک به صرافی ایرانی
روبروی usdc متامسک من زده arb 1 که اربیتروم هست و صرافی ایرانی هم bep20 هست.میخوام بدونم امکان انتقالش هست؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  حامد

سلام
خیر؛ در صورت عدم تطابق شبکه مبدا با مقصد، شما مرتکب یک تراکنش اشتباه خواهید شد و موجودی شما از دست می‌رود.

مجید مرادی
مجید مرادی
4 ماه قبل

من در کیف پول متا مسک بیت کوین دارم ولی نمی تونم آنرا به صرافی منتقل کنم لطفاراهنمایی کنید

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  مجید مرادی

سلام
عرض ادب
عدم انتقال رمزارز، دلایلی مختلفی می‌تواند داشته باشد مثل:
عدم تطبیق شبکه مبدا با مقصد
نداشتن کارمزد در کیف پول
مشکل نرم افزاری و عدم بروزرسانی کیف پول و …
بنابراین، لطفا خطای دریافتی خود را به ما بگویید تا بهتر بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

فراز
فراز
4 ماه قبل

سلام من بااین خطا مواجه میشم
Internal JSON-RPC error
ینی چی؟باید چیکارکنم؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  فراز

سلام
خطای internal json دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که در ادامه آنها را معرفی میکنیم:
یکی از دلایل اصلی خطای JSON-RPC در متامسک، افزودن نادرست شبکه‌ها است. اگر شبکه‌ای را که برای تراکنش استفاده می‌شود به اشتباه به کیف پول متامسک خود اضافه کرده‌اید، این خطا نمایش داده میشود. توصیه می‌کنیم جزئیات هر شبکه‌ای را که به کیف پول خود اضافه می‌کنید با دقت کپی کنید تا از بروز این خطا جلوگیری شود. بهتر است شبکه‌ها را به طور خودکار از طریق ChainList به کیف پول متامسک خود اضافه کنید.
دلیل دیگر خطای JSON-RPC ممکن است بابت نداشتن توکن بومی شبکه برای پرداخت کارمزد باشد.
همچنین عدم بروزرسانی نرم افزار کیف پول یا مرورگر هم میتواند باعث بروز این خطا شود.

سپاس از همراهی شما

امید
امید
3 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

سلام،منم همین مشکل رو دارم،میخام bnb انتقال بدم همین اخطار رو میده،آدرس کیف پول هم درسته،ولی بازم این اخطار رو میده،توکن بومی چیه؟

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  امید

سلام
منظور از توکن بومی همان ارز اصلی شبکه است که کارمزد در قالب آن پرداخت میشود. به عنوان مثال اتر (ETH)، کوین بومی شبکه اتریوم است.

Fateme
Fateme
6 ماه قبل

non200status cod403 به چه معنیه

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  Fateme

سلام
لطفا وی پی ان خود را تغییر دهید و مجددا این مساله را بررسی کنید.

دکمه بازگشت به بالا