کیف پول

آموزش نحوه ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

تراست ولت یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین کیف پول‌های ارز دیجیتال نرم افزاری است که پس از نصب آن در تلفن همراه هوشمند خود، می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های مثبت این کیف پول، رایگان بودن و رابط کاربری بسیار ساده‌اش است.

از این رو، ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت برای افراد مبتدی هم امکان پذیر است و با یک آموزش ساده، همه می‌توانند این کار را انجام دهند. برای شروع، کیف پول را از trustwallet.com دانلود کنید.

آموزش ارسال ارز دیجیتال در تراست ولت

زمان مورد نیاز: ۱۵ دقیقه

در ادامه به آموزش ارسال ارز دیجیتال در trust wallet می‌پردازیم.

  1. افزودن ارزهای مدنظر

    پس از نصب و ساخت حساب کاربری در کیف پول نرم افزاری تراست ولت، وارد صفحه اصلی آن می‌شوید که به شما امکان ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت را می‌دهد. در بالای صفحه سمت راست، یک علامت تنظیمات وجود دارد. بهتر است که در همان ابتدای کار، با کمک این گزینه، ارزهای دیجیتال مهم و مدنظر خود را به صفحه اصلی کیف پول اضافه کنید.اضافه کردن ارزهای دیجیتال به لیست تراست ولت

  2. دسترسی به ارزهای دیجیتال

    هنگامی که بر روی این گزینه کلیک می‌کنید، به تمام ارزهای دیجیتال از طریق یک سرچ ساده، دسترسی دارید و ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت ساده‌تر می‌شود. سپس ارزهای دیجیتال مهم از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بایننس، ترون و دیگر ارزهای دیجیتال مدنظر خود را به لیست اضافه کنید. وقتی این ارزهای دیجیتال به صفحه اصلی اضافه می‌شوند، شما می‌توانید تغییرات قیمت هر یک و موجودی آن ارز در کیف پول خود را ببینید.

  3. انتخاب گزینه Send

    برای ارسال ارز دیجیتال از تراست ولت به حساب فردی دیگر یا حساب کاربری خود در صرافی، ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. در صفحه جدیدی که نمایش داده می‌شود، یک گزینه “Send” وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. صفحه جدید نمایش داده شده، دارای دو فیلد خالی است.ارسال ارز دیجیتال در تراست ولت

  4. افرودن لینک کیف پول مقصد

    بخش اول “Recipient Address”، مربوط به لینک کیف پول ارز دیجیتال مقصد می‌شود که باید آن را در این بخش “Paste” کنید. البته، یک گزینه مربوط به اسکن QR کد می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید QR کد کیف پول مقصد را اسکن کنید.

  5. وارد کردن مقدار مورد نظر ارز دیجیتال

    بخش دوم با عنوان “Amount”، مربوط به مقدار ارز دیجیتالی است که می‌خواهید ارسال کنید. در کنار این گزینه، یک “MAX” وجود دارد که اگر بر روی آن کلیک کنید، تمام موجودی ارز دیجیتال مورد نظر شما در این بخش وارد می‌شود و شما تمام آن ارز را ارسال می‌کنید. ولی اگر می‌خواهید تنها بخشی از آن ارز را ارسال کنید، باید مقدار آن را تایپ کنید.صفحه مربوط به ارسال رمزارز در تراست ولت

  6. انجام تراکنش

    در نهایت، بر روی گزینه “Continue” در بالا سمت راست، کلیک کنید تا تراکنش شما با موفقیت انجام شود. البته، پس از تایید تراکنش، ممکن است با برخی خطاها مواجه شوید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.تایید تراکنش ارسال در تراست ولت

نکات مهم در ارسال ارز دیجیتال

شما برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت به حساب کاربری صرافی یا هر کیف پول دیگری، باید کارمزد تراکنش آن را نیز پرداخت کنید. البته، کارمزد تراکنش همیشه به عهده مبدا تراکنش است. کارمزد تراکنش، پس از انجام هر تراکنش به صورت خودکار از کیف پول شما کسر می‌شود؛ مگر آن که، موجود کافی برای پرداخت آن را نداشته باشید.

اجازه دهید با یک مثال به شما توضیح دهیم. مثلا شما قصد ارسال مقداری ارز دیجیتال را دارید که بستر معاملاتی انجام شده برای آن تراکنش، TRC-20 است. باید مقداری ارز دیجیتال ترون در کیف پول شما باشد که بتوانید کارمزد این تراکنش در بستر TRC-20 را پرداخت کنید. اگر در کیف پول شما، ترون وجود نداشته باشد، یک خطا با عنوان “Insufficient TRX To cover Network fee” ظاهر می‌شود.

برای رفع این خطا، باید موجودی ترون یا هر ارز دیجیتال برای پرداخت کارمزد تراکنش آن بستر معاملاتی را افزایش دهید. یکی از راه‌ها، خرید مقداری ترون از صرافی و انتقال آن به کیف پول و راه دیگر، استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) تراست ولت است. در میان این برنامه‌ها، صرافی‌های غیرمتمرکزی از جمله یونی سواپ (UniSwap)، پنکیک سواپ (PancakeSwap) وجود دارد که به شما امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر را می‌دهند. سپس از این طریق می‌توانید هر ارز دیجیتالی که دارید را به ترون تبدیل کنید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

برای دریافت ارزهای دیجیتال از صرافی‌ها یا افراد دیگر، باید ابتدا ارز مورد نظر را در کیف پول پیدا کنید. در واقع، ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت از یک صفحه شروع می‌شوند، آن هم صفحه مربوط به ارز دیجیتال مورد نظر است. به عنوان مثال، شما مقداری اتریوم را از صرافی خریداری کرده‌اید و می‌خواهید آن را به کیف پول تراست ولت واریز کنید. در این حالت باید اتریوم را در میان ارزهای دیجیتال خود پیدا کنید و روی آن بزنید. در صفحه جدید که مشاهده می‌کنید، یک گزینه به نام “Receive” می‌بینید. روی آن کلیک کنید.

 دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

یک QR کد برای شما به نمایش در می‌آید که زیر آن نیز یک لینک وجود دارد. شما باید لینک نمایش داده شده را کپی کرده و در بخش کیف پول، در صرافی وارد کنید تا ارز دیجیتال خریداری شده شما به کیف پول تراست ولت واریز شود و شما آن را دریافت کنید. اگر که یکی از دوستان شما می‌خواهد برای شما ارز دیجیتال واریز کند نیز می‌تواند از آن QR کد استفاده کرده و آن را در کیف پول خودش اسکن کند.

نکات مهم در دریافت ارز دیجیتال

از آن جایی که تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال رایگان با رابط کاربری بسیار ساده است، نکات زیادی برای استفاده از آن باقی نمی‌ماند. ولی برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت باید به چند نکته دقت کنید تا تراکنش شما به درستی انجام شود.

دقت کنید که در معاملات باید استاندارد توکن یا روش انتقال در مبدا و مقصد یکسان باشد. یعنی اگر بستر معامله در صرافی، ترون یا TRC-20 است، در کیف پول تراست ولت نیز باید همین بستر معامله را انتخاب کنید. البته، یک نکته دیگر هم در این زمینه وجود دارد؛ این که تمامی بسترهای معامله برای بسیاری از ارزهای دیجیتال در تراست ولت مورد پشتیبانی نیست. از این رو، باید بستر معامله صرافی را نیز با بستر معامله در کیف پول هماهنگ کنید.

بسترهای معاملاتی در تراست ولت

نکته دیگر، هزینه معامله یا کارمزد تراکنش در هر بستر معامله‌ای است. به عنوان مثال، بستر معامله اتریوم یا ERC-20 هزینه نسبتا خیلی بالا و بستر معامله ترون یا TRC-20 هزینه بسیار کم و معقولی دارد. پس دقت کنید که بستر معامله انتخاب شده برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت، باید به نسبت حجم انتقال، کارمزد تراکنش معقولی داشته باشد. در غیر این صورت، شما باید هر مقدار که کارمزد تراکنش محاسبه می‌شود، آن را پرداخت کنید.

در آخر نیز باید بگوییم که شما برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، باید توکن آن بستر معاملاتی را داشته باشید. مثلا اگر بستر معاملاتی ERC-20 را انتخاب می‌کنید، باید مقداری ارز دیجیتال ترون (TRX) در کیف پول خود داشته باشید یا اگر BEP-20 را انتخاب می‌کنید، باید ارز دیجیتال بایننس (BNB) داشته باشید.

تاکنون در انتقال رمزارز با استفاده از تراست ولت به مشکل برخورده‌اید؟ تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۲۶

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
114 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حلیمه حلاج
حلیمه حلاج
14 روز قبل

با سلام
من یه مقدار از ارزی رو واریز کردم در تراست ولت ولی تو صفحه اصلی و کیف پول نیست چطور باید بیارم؟

ر رواقی
ر رواقی
10 روز قبل
پاسخ به  حلیمه حلاج

سلام
ارزهای خود را به چه آدرسی ارسال کرده‌اید؟ به هر حال برای واریز هر توکنی باید ابتدا کیف پول آن را در تراست ولت فعال کرده باشید.

علی فتاحی
علی فتاحی
16 روز قبل

سلام، خسته نباشید، برای انتقال دوج کوین از تراست ولت به والکس چیکار باید بکنیم، ممنون از راهنماییتون

ر رواقی
ر رواقی
12 روز قبل
پاسخ به  علی فتاحی

سلام
صرافی والکس از DOGE در شبکه دوج کوین پشتیبانی میکند. بنابراین هنگام انتقال دوج به والکس حتما از تطبیق شبکه مبدا با مقصد اطمینان کسب کنید.
– وارد کیف پول خود در صرافی والکس شوید.
-کلمه دوج کوین را جستجو کرده و جلوی آن روی گزینه واریز کلیک کنید.
– در صفحه باز شده، آدرس کیف پول دوج کوین را عینا کپی کرده و در تراست ولت خود در قسمت آدرس گیرنده جایگذاری کنید.
-سپس در تراست ولت با وارد کردن مبلغ تراکنش روی گزینه send کلیک کنید.

سپاس از همراهی شما

مجید براتی
مجید براتی
19 روز قبل

سلام من مقداری ARBخریدم و به تراست ولت انتقال دادم الان که میخام به صرافی انتقال بدم در قسمت فی شبکه ارور میده و میگه شما مقدار ارز Arethکافی برای انتقال ندارید این ارز را هر صرافی گشتم نداره چکار کنم؟ راهنمایی بفرمایید ممنون.

ر رواقی
ر رواقی
16 روز قبل
پاسخ به  مجید براتی

سلام
اگر ارز آربیتروم (ARB) روی شبکه اتریوم دارید،‌باید هزینه تراکنش را با اتر (ERC-20) پرداخت کنید.
اگر ارز آربیتروم (ARB) روی شبکه آربیتروم دارید، باید هزینه تراکنش را با اتر روی شبکه آبیتروم پرداخت کنید.

متین
متین
21 روز قبل

سلام دارم خدمت شما مدیریت محترم سایت
ببخشید من مقداری ارز doggo از صرافی در بستر solana فرستادم تراست والت ولی هنوز نیومده ، برای دریافت ارز هم باید مقداری از همون ارز بستر رو داشته باشیم یا این موضوع فقط برای ارسال هستش؟

ر رواقی
ر رواقی
19 روز قبل
پاسخ به  متین

سلام
کارمزد تراکنش مربوط به زمان ارسال است و در هنگام دریافت ارز، نیاز به داشتن ارز به خصوصی نیست.
اگر از صحت تراکنش خود اطمینان دارید، (یکسان بودن شبکه مبدا با مقصد)، لطفا هش تراکنش خود رادر اکسپلورر سولانا وارد کرده و وضعیت کانفرم شدن آن را بررسی کنید. اگر تراکنش تایید شده بود، در صورت امکان تراست ولت را بروزرسانی کرده یا از وی پی ان برای مشاهده موجودی آن استفاده کنید.
در پایان میتوانید این مشکل را با پشتیبانی تراست ولت در میان بگذارید.
اما اگر تراکنش مربوطه در شبکه تایید نشده بود، این مشکل را باید از صرافی مبدا پیگیری کنید.

سپاس از همراهی شما

مهرنیا
مهرنیا
23 روز قبل

سلام عصربخیر و سپاس از توضیحات شما، از کیف پول تراست مقداری ارز الگورند فروختم به صرافی ایرانی، مثل همیشه تراکنش انجام شد اما جهت دریافت کد پیگیری TXID پیامی متفاوت میاد و داخل Algoexplorer نمیشه! و من قادر نیستم کد رو کپی و در محل موردنطر صرافی ایرانی پیست کنم!!! خواهش می کنم بفرمایید مشکل چیه؟ بسیار سپاس

ر رواقی
ر رواقی
19 روز قبل
پاسخ به  مهرنیا

سلام
لطفا وی پی ان خود را فعال کنید و در قسمت سوابق تراکنش تراست ولت، روی تراکنش موردنظر کنید.
اگر این مشکل رفع نشد لطفا آن را با پشتیبانی تراست ولت در میان بگذارید.
https://support.trustwallet.com/support/home

صرافی ایرانی
صرافی ایرانی
1 ماه قبل

سلام درتراست والت جدید تراکنش های انجام شده مربوط به هر ارز رو کجا می تونم مشاهده کنم با تشکر

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
مشابه قبل در صفجه کیف پول همان ارز قابل مشاهده است.

صرافی ایرانی
صرافی ایرانی
1 ماه قبل

سلام ببخشید سوابق واریز و انتقال ارز هایی که انجام دادیم رو کجا می تونیم مشاهده کنیم

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل

سلام
از داخل مرورگرهای بلاکچین می‌تونید پیگیری بکنید. هر شبکه مرورگر مخصوص خودش رو داره که می‌تونید با سرچ توی اینترنت پیدا کنید. برای مثال سرچ کنید ethereum explorer.

صمدرستمی
صمدرستمی
1 ماه قبل

من ازصرافی ایرانی … متیک پالیگان برای تراست ولت برپایه اتری‌وم فرستادم توتراکنش هاامده اماروارزمتیک نیومده ممنون میشم راهنمایی کنید

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  صمدرستمی

سلام
باید توکن رو ادد کنید به کیف پول. برید داخل txid تراکنشتون و آدرس کانترکت متیک روی شبکه اتریوم رو کپی کنید و داخل کیف پول اضافه کنید.

سعید
سعید
1 ماه قبل

سلام. من مقداری ارز تون از تلگرام به تراست والت فرستادم. تو اکسپلور دریافت ارز ثبت شده ولی به کیف پولم افزوده نشده چکار باید کنم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  سعید

سلام
اگر از صحت تراکنش خود اطمینان دارید (مثل تطبیق شبکه ها و درستی آدرس گیرنده)، جای نگرانی نیست. در صورت امکان تراست ولت خود را بروزرسانی کرده و با استفاده از وی پی ان، موجودی آن را بررسی کنید. در پایان می‌توانید این مشکل را با پشتیبانی تراست ولت هم در میان بگذارید.
https://support.trustwallet.com/support/home

سپاس از همراهی شما

فاطمه شاددل
فاطمه شاددل
2 ماه قبل

سلام من مقداری تتر رو به تراست والت بر بستر اربیتروم فرستادم اما توی ولتم نمایش نمیده نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنید ؟؟

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه شاددل

سلام وقت بخیر
از داخل txid تراکنشتون، آدرس کانترکت تتر آربیتروم رو کپی کنید و با اون آدرس در تراست ولت ادد کنید.

پیمان یاری
پیمان یاری
2 ماه قبل

سلام
من مقداری شیبا میخوام از نوبیتکس به تراست ولت انتقال بدهم تازه ثبت نام کردم
تو تراست ولتم اصلا ارزی ندارم آیا باید شارژ کنم چطوری شارژ کنم باید رمز عبورم رو بدم به پرداخت های پی پل ؟‌یا اینکه لازم نیست
گیج شدم از آموزش های متعدد

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  پیمان یاری

سلام
خیر دوست عزیز برای واریز به کیف پول نیاز به شارژ کردن کیف پول مقصد ندارید.
علاوه بر این، پرداخت با کارت‌های اعتاری (مانند پی پال) در تراست ولت برای کاربران ایرانی در دسترس نیست و شما هر زمان برای شارژ کیف پول خود، باید از صرافی‌ها کمک بگیرید.

Yashar
Yashar
2 ماه قبل

سلام اگر یک شخص حدود ۵۰ دلار بیتکوین برام بفرسته
و از من هم می خواهد که یک کیف تراست والت ایجاد کنم و حدود ۱۰ دلار بیتکوین وارد ان کنم تا کیف پول فعال شود آیا درست است این روش

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  Yashar

سلام
برای فعال کردن کیف پول بیت کوین نیاز به پرداخت مبلغ نیست و فرد موردنظر کلاهبردار است.

بارانی
بارانی
2 ماه قبل

سلام من از نوبیتکس کاردانو به تراست ولتم واریز کردم موجودی صفرهست اما تو تراکنش تراست ولتم نوشته که اینقدر ارز دریافت کردم چکارکنم که موجودیم درست شه؟

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل
پاسخ به  بارانی

سلام وقت بخیر
روی چه شبکه‌ای کاردانو ارسال کردید؟ ADA با همون شبکه رو در تراست ولت پیدا و ادد کنید نشون میده.

احمددال
احمددال
2 ماه قبل

باسلام وخسته نباشید خدمت استادعزیز,من یه مشکل برام پیش اومده توی انتقال ارز ا زکیف پول تراست ولت به صرافی,من مقداری ارزتتر بربسترشبکه اربیترم ازصرافی انتقال دادم به تراست ولت حالا برای انتقال به صرافی چه ارزی را توی تراست ولت داشته باشم که بتونم انتقال به صرافی رو انجام بدم,اخطار هم میزنه اربیترم(اتریم)حالا اربیترم یااتریم را شارژ کنم ممنون میشم اگه راهنایی کنید وهچنین طریقه خرید ارز توی تراست ولت از طریق یونی سواپ چگونه انجام میشه

آرن امیریان
آرن امیریان
2 ماه قبل
پاسخ به  احمددال

سلام وقت شما بخیر
۱. برای انتقال تتر روی شبکه آربیتروم، شما باید اتر شبکه آربیتروم برای کارمزد داشته باشید.
۲. اگر از نسخه موبایل تراست ولت استفاده می‌کنید، داخل بخش dAppها یونی سواپ رو انتخاب کنید و بعد سواپ رو انجام بدید. اگر از نسخه اکستنشن تراست ولت استفاده می‌کنید، از قسمت Connect Wallet یونی سواپ، تراست ولت رو انتخاب کنید و بعد سواپ رو انجام بدید.

دکمه بازگشت به بالا