اخبار ارزهای دیجیتال

بانک «سیلورگیت» پرداخت سود سهام خود را به تعلیق درآورد

ژانویه ماه سختی برای سیلورگیت بود. گزارش مالی سه ماه چهارم این شرکت، نشان از زیان یک میلیارد دلاری آن در بازه یاد شده داشت

بانک کالیفرنیایی «سیلورگیت» (Silvergate)، پرداخت سود سهام به سهام‌دارانش را به منظور حفظ نقدینگی در ترازنامه خود به تعلیق درآورد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، طبق بیانیه بانک سیلورگیت در مورخه ۲۷ ژانویه، پرداخت سود سهام به سهم‌های ممتاز نوع الف این شرکت که سود ثابت ۵.۳۷۵ درصدی دارد، به منظور حفظ پول نقد متوقف می‌شود.

این شرکت در اطلاعیه خود، دلیل این امر را گذر امن از «زمستان کریپتو» اظهار کرد. با این حال، تاکید کرد که وضعیت لیکوئیدیتی این بانک همچنان به نحوی است که بتواند از عهده تعهدات مالی به مشتریان خود برآید. سیلورگیت افزود:

این تصمیم نشان‌دهنده تمرکز شرکت بر حفظ ترازنامه با نقدینگی بالا با وضعیت سرمایه قوی در شرایط فعلی پرنوسان بازار ارزهای دیجیتال است.

این شرکت تاکید کرد که هیات مدیره با تغییر شرایط بازار، ارزیابی مجددی بر تصمیم گرفته شده خواهد داشت.

این اطلاعیه تنها ۱۱ روز پس از آن منتشر شد که سیلورگیت گزارش زیان ۱ میلیارد دلاری خود در سه ماهه چهارم سال گذشته را افشا کرد. سیلورگیت دلیل عملکرد ضعیف خود را احساسات منفی حاکم بر بازار دانست که موجب رویکرد کم ریسک مشتریانش شده است.

در گزارش مذکور، آلن لین (Alan Lane)، مدیر عامل این بانک، لحنی مشابه با بیانیه اخیر داشت و خاطرنشان کرد که این بانک همچنان در خصوص حوزه رمزارزها خوش‌بین است اما نیازمند تغییر مواردی برای حفظ نقدینگی در ترازنامه است.

خبر تعلیق پرداخت سود سهام در روز جمعه، ۲۷ ژانویه موجب واکنش منفی بازار و افت قیمت سهام ممتاز و عادی این شرکت شد. طبق داده‌های یاهو فایننس، قیمت سهام ممتاز سیلورگیت با ۲۲.۷۱ درصد کاهش به ۸.۸۵ دلار و قیمت سهم عادی با نزولی ۳.۷۶ درصدی، به ۱۳.۵۸ دلار رسید.

اوضاع در بازه ۱۲ ماهه هم چندان نویدبخش نیست؛ قیمت سهام ممتاز و عادی سیلورگیت طی سال گذشته به ترتیب ۶۰ و ۸۷ درصد کاهش داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا